Czekam na ten adapter gdyż kupiłem po niskiej cenie, a na izotecha się troszeczkę wkurzyłem.
Pierwsze zapytanie napisałem 1.12 i odpisują mi na wiadomości po 5dniach i do tej pory nie zamówiłem u nich adaptera....
Jak widać na adapterze naklejka z UNI23 http://www.piloty.pl
a na stronie http://www.piloty.pl/UNI23SON.html z tymi pilotem widzę tylko tyle samo wtyczek lecz te kabelki spięte tak że ich nie widać chyba.
jackthenight, miałeś taki adapter?? jak tak to proszę gdybyś udostępnił instrukcję jaką otrzymałes
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2012-12-31, 15:54, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-12-31, 16:24
Dominus ja zamawiałem takie adapter pod radio Clariona i pilot od Renault.
Żadnej instrukcji nie otrzymałem bo tutaj nie potrzeba żadnej instrukcji, wpinasz wszystkie wtyczki i działa. Pomylić się nie można - także prosta sprawa.
Ja też długo czekałem na adapter, ale podobno to w izotechu tak już jest.
jackthenight, aha nic nie było. w takim razie jak bede miał adapter to gdybym miał jakieś wątpliwości odnośnie wpięcia to zapytam na forum to pewnie odpowiesz :)
będe na pewno potrzebował pomocy jeśli będą różne kolory kabelków od pilota i tych w moim przypadku 6 luzem, ale wydaje mi się jak oskuruję trochę wiecej izolacji i wcisne w tą wtyczke oryginalną(od pilota) to nie powinno być problemu
dzieki za wyjaśnienie
jackthenight wiesz moze jaki jest typ/numer tej wtyczki oryginalnej od pilota? żeby dopasować drugą cześć
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2012-12-31, 17:31, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-12-31, 20:31
Zależy jakiego masz pilota.
Wyciągnij radio i zobacz jaka wtyczka ci teraz dynda, albo jakie masz tam obecnie wtyczki.
To ci powiem, która wtyczka jest od pilota.
Zrób jej zdjęcie.
o ile się nie pomyliłem to mam wtyczke http://elcodis.com/photos...1717103_sml.jpg
o numerze 1379659 na 8pin lecz jest 6 kabli.
tylko teraz drugą cześć wtyczki potrzebna, lecz tak jak pisałem wyżej jak oskuruje kabelki bardziej i włoże w tą wtyczke to moze bedzie działać...
jak przyjdzie przesyłka to zobaczymy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-01, 12:44
Dominus napisał/a:
lecz tak jak pisałem wyżej jak oskuruje kabelki bardziej i włoże w tą wtyczke to moze bedzie działać...
Ja powtykasz w odpowiednie otwory to będzie działać, bo to nie wystarczy tylko w byle jaką dziurę wtyczki włożyć byle jaki kabelek - sam wiesz o co mi chodzi.
pocieszające jest to, że możesz kombinować do woli, nic nie popsujesz, czyli tak przekładaj kable w tej wtyczce aż zacznie działać poprawnie pilot.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-01-01, 12:44, w całości zmieniany 1 raz
jackthenight, tak wiem wiem o co chodzi... i jak widzę mam różne kolory kabli, nie są identyczne... hmmm no cóż będzie z tym trochę zabawy bo sporo kombinacji będzie, no ale coś za coś, zamiast za 140zł kupiłem za 60zł adapter
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-01-01, 13:11, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-02, 23:32
U mnie adapter nie miał wtyczki - kolory przewodów pasowały kolorami pod te od pilota.
Za wtyczkę robiły piny do lutowania do układów scalonych, które akurat pasowały rozmiarem do gniazda od pilota.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Do tego przerobić oryginalnego pilota renault na sterowanie analogowe
Wiesz może, w jakim konkretnie standardzie gada to "sterowanie analogowe"? Sam będziesz robił sterownik, czy chcesz zlecić firmie robiącej sterowniki?
Bebe sterowanie analogowe to nic innego jak drabinka rezystorów odpowiednio połączona. Więc wywalasz bebechy z pilota łączysz przyciski rezystorami i dwoma przewodami do radia. Można wykorzystać istniejąca instalację i zrobić przejście koło radia. Wejście jest albo na wtyk słuchawkowy stereo albo jeden przewód na kostce ISO (stering coś tam) i masa.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-02-18, 21:13, w całości zmieniany 2 razy
o to ja przy okazji może coś się dowiem, jak to takie proste, to może wyjaśnisz jak podłączyć seryjne sterowanie przy kierownicy z DD ph1, do Pioneera 2 din też rzekomo rezystorowo sterowanego F320BT, jest jakieś z tyłu wejście, mogę zrobić fotkę. Coś przekładać trzeba bebechy - jeśli tak to co ?
http://www.pioneer.eu/eur...320BT/page.html
Po pierwsze radio musi mieć możliwość sterowania analogowego i uczenia się pilota (chociaż chyba niekoniecznie jak ma się pilota -rozpiskę- do konkretnego radia).
Masz rozpiskę kabli do radia? Najlepiej pdf-a lub linka do niego.
Jutro ci odpiszę jak wykonać bo na kompie w pracy mam różne wykonania pilotów min. do pioneer-a. Nie wiem czy akurat do tego modelu.
Kupiłem GMS 6501 i ramkę zastanawiam się nad pilotem i adapterem piloty są różne adaptery też radio jest sterowane tak jak wszystkie Chińczyki trzema przewodami masa K1 i k2.Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi adapterami ? mam laureate 2 rocznik 2012
zrezygnowałem z radia fabrycznego ,brak zaślepki na pilota pod kierownicą.Jak by coś ktoś miał jakąś wiedzę proszę o pomoc.
fotolabor, jeżeli nie uda Ci się z pilotem to mam gdzieś zaślepkę to Ci mogę podesłać jak coś.
A co do pilota to odezwij się do biuro@izotech.com.pl ( http://www.piloty.pl/ )
Zamówiłem do niego adapter do sterowania radia Pioneer 1din.
Może zrobi dla Ciebie adapter choć pod chińczyka to nie wiem
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 23:38
Marek1603 napisał/a:
Bebe sterowanie analogowe to nic innego jak drabinka rezystorów odpowiednio połączona. Więc wywalasz bebechy z pilota łączysz przyciski rezystorami i dwoma przewodami do radia.
A widziałeś bebechy tego pilota?
Bo ja widziałem. Po pierwsze: jak coś wywalisz, to potem będzie straszna rzeźba w brązie, żeby to poskładać - przyciski są na gumach, gumy mają styki te takie ferrytowe czy jakieś, generalnie - czysta mechanika, jak to ruszysz to musisz zrobić swój środek od zera. Do tego jeszcze tragedia antyczna w postaci rolki - tam są trzy blaszane styki, po których ślizga się blaszka. Nawet jak uda Ci się wstawić jakimś cudem w tą rolkę enkoder, to i tak musisz go jakoś oprogramować, bo nie wiem, czy są w przyrodzie tak małe enkodery podające od razu impulsy góra-dół, a nie schodki na trzech stykach.
Do tego w przypadku pioneera dwa przewody to mało, bo tam jest jeszcze trzeci, który ma być zwarty do któregoś z tych dwóch, żeby obsłużyć dwie funkcje (bodajże folder-up i folder-down). Można z nich zrezygnować, ale w moim Pioneerze one akurat odpowiadają za przechodzenie między wpisami z menu telefonu, więc nie można. ;)
A jeśli chcesz jednak zrobić interfejs nie ruszając mechaniki, to oryginalny pilot "gada" przy pomocy jakże kretyńskiego rozwiązania pt. matryca klawiszy, które wprowadza całą, sobie tylko właściwą kategorię problemów. :>
Dziwiłem się trochę, czemu kolo od interfejsów bierze stówę czy nawet więcej za taki interfejs, ale już się nie dziwię. :] Zrobiłem taki interfejs od zera na Arduino i przekaźnikach (czekam na zlutowanie), i skoro ja dałem radę, to każdy da radę, ale to nie jest tak proste jak podłączenie kabelków do oporników. :)
Więc tak. Skoro gość na forum-auto.com w clio połączył oryginalny pilot renault (właśnie z tą tablicą znaków) do sony to i da się do pioniera.
http://www.forum-auto.com...sujet132836.htm
I ten twój bebe z rolką też jest rozrysowany. Kablomania/wyświetlacze i piloty/renault
Sterowanie analogowe polega na podłączeniu właśnie rezystorów, a w skrócie pomiarze spadku napięcia na nich. Trzeba tylko wiedzieć jakie radio i jaki musi być pilot.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-02-18, 06:22, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 09:25
Marek1603 napisał/a:
Więc tak. Skoro gość na forum-auto.com w clio połączył oryginalny pilot renault (właśnie z tą tablicą znaków) do sony to i da się do pioniera.
Według mnie (w prosty sposób) się nie da.
Marek1603 napisał/a:
I ten twój bebe z rolką też jest rozrysowany. Kablomania/wyświetlacze i piloty/renault
No dokładnie. I wytłumacz mi, proszę, jak zamierzasz podłączyć rezystory do tej rolki, albo jak chcesz zrealizować folder-up/folder-down w Pioneerze. :]
Tak jak już napisałem - gdyby to były tylko przyciski i tylko zwykła drabinka rezystorów na dwóch kablach, to pewnie by się dało. Ale to nie są tylko przyciski i nie jest to drabinka na dwóch kablach (w przypadku Pioneera). Do samej głupiej rolki będziesz potrzebował jakiejś logiki, która ogarnie, w którą stronę rolka się kręci. Do tego te radosne, mechaniczne przyciski w pilocie same mają jakąś tam rezystancję (tak to się nazywa?) w zależności od siły, z jaką dusisz przycisk, do tego samo wciśnięcie przycisku wiąże się z migotaniem stanów, co w analogowym sterowaniu nie powinno mieć znaczenia (odbiornik powinien je obsługiwać), ale któż to wie? Trzeba by się dowiedzieć od kogoś, kto to już robił, albo przetestować na żywym organizmie.
Spędziłem nad tym tematem kupę czasu i protestuję przeciwko jego trywializowaniu. ;)
Bebe , po pierwsze przy naciśnięciu masz odpowiednią rezystancję ukłau i natężenie prądu które płynie przez ten pilot. Jeśli nie jest programowalny odbiornik , to trzeba sobie pomierzyć i policzyć każdy przycisk i zrobić tak jak zczytuje to ( kombinację napięcie, prąd ) docelowe radio i tak faktycznie przerobić układ w tym pilocie źródłowym o odpowiednie rezystancje i prądy.
Jeśli radio jest programowalne to sprawa faktycznie jest o wiele prostsza .
Widać , że jest to sterowanie prądem ( natęzeniem ) i napięciem . Jeśli znasz prawo I i II Kirchoffa - suma prądów wpływających = sumie wypływających ; Suma spadówków napięć = sumie napięć zasilania w danym obwodzie ( napięcie w danym oczku jest takie samo ), to sobie to obliczysz , No i oczywiście prawo Ohma
Tutaj widać na przykładach jakie są układy w danych pilotach
http://elektron.pol.lubli...le/pilotyca.htm
Ogólnie faktycznie wszędzie jest podobnie
,
czyli oprócz rezystancji układu, zmienia się prąd płynący.
Jeśli się nie ma układu, to faktycznie upierdliwa robota trzeba naciskać i mierzyć opór i natęzenie prądu i zapisać te kombinacje a póżniej można sobie to rozrysować.
Bebe nie wiem jakiego masz pilota więc ciężko mi powiedzieć. Analizując schematy (i to co gość zrobił w clio) wygląda mi na to że jest tam właśnie schemat tej rolki. Mogę się też mylić bo trzeba by zobaczyć to (pilot) na żywca.
Jak ewentualnie kupię to będę rzeźbił coś do oryginalnego pilota.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-02-18, 21:18, w całości zmieniany 1 raz
No i teraz czerwony podłączamy do "STEERING WHEELS" w radiu, a ekran Masa GND. Następnie w niektórych radiach jest możliwość tzw. "uczenia pilota" naciskając poszczególne przyciski, które pokazuje radio na wyświetlaczu.
Chyba BLONDI ma rozwiązany problem w swoim goclever.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 12:01
Marek1603 napisał/a:
Bebe nie wiem jakiego masz pilota więc ciężko mi powiedzieć.
Tego okrągłego mam, o:
Marek1603 napisał/a:
Analizując schematy (i to co gość zrobił w clio) wygląda mi na to że jest tam właśnie schemat tej rolki.
Nie wiem, co zrobił gość w clio (TL;DR i mój francuski już nie ten :> ). Wiem za to, jak zrobiona jest rolka w pilocie Renault. Nie da się jej podłączyć bezpośrednio, bo musisz jakąś logiką wymyślić, w którą stronę się kręci, a żeby to zrobić, musisz wiedzieć, jaki styk był zwarty poprzednio i jaki jest zwarty teraz. Według mojej wiedzy nie da się tego zrobić na opornikach. ;)
Bebe, skąd to masz ten schemat ?
Dzięki za schemat chyba :) bo jeśli faktycznie u mnie jest sterowanie i to na kablu przez 3.5mm jacka to zrobię sam sobie ten adapter :)
Ten z tego clio też jest taki sam.
Mówiłeś, że na tej rolce są trzy styki, po których ślizga się blaszka. Może je wykorzystuje jako przycisk przewijania góra/dół z tej tablicy.
http://mike.f.free.fr/cmd1.jpg
Na środku molet 1,2 i 3
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-02-18, 12:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum