Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 13:38 Re: Żarówki lamp przednich w Sandero II
keikan napisał/a:
Ciekawi mnie natomiast światło dzienne, bo led to to raczej nie jest :(
No raczej nie jest, bo i po co. Światło ma świecić, a nie poprawiać samopoczucie właściciela. :>
Na forum są dostępne instrukcje do nowych Dać, i w intrukcji jest napisane, że żarówka dla świateł dziennych i pozycyjnych jest wspólna, jest to W21/5W.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 18:00
Powinny świecić tak by były widoczne nie gorzej niż klasyczne mijania, które mamy debilny obowiązek używać. Takie są właśnie w wiekszości przyzwoite LEDY akcesoryjne oraz wiekszość fabrycznych zintegrowanych. Oczywiście jakbym miał fabryczne dzienne zbudowane na żarówce jak w nowym sandero/dustrze nie wymieniałbym w imię "wyższości i uwielbienia ledów" na diodowe
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-02-19, 18:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-20, 10:14
mekintosz napisał/a:
Powinny świecić tak by były widoczne nie gorzej niż klasyczne mijania, które mamy debilny obowiązek używać.
No i świecą, w warunkach w których można ich używać równie dobrze a nawet lepiej niż mijania (bo wiązka nie jest odcinana w poziomie tylko podobnie jak kierunkowskazy czy stop świeci "wielokierunkowo"). A to że wśród kierowców nie brak debili którzy na dziennych jeżdżą we mgle deszczu czy porannej i wieczornej szarówce to fakt i wtedy światła LED są lepiej widoczne niż te oparte o P21 - oko ludzkie lepiej wychwytuje dużo bardziej selektywne widmo LED niż światła żarnikowego nawet przy podobnej światłości . Ale to żadne usprawiedliwienie. Natomiast zauważyłem że w Octaviach czy Fabiach rzeczywiście dzienne oparte o P21 współdzielone z przeciwmgłowymi są słabiej widoczne - te Daćkowe są znacznie lepiej umiejscowione.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-02-20, 10:15, w całości zmieniany 1 raz
Natomiast zauważyłem że w Octaviach czy Fabiach rzeczywiście dzienne oparte o P21 współdzielone z przeciwmgłowymi są słabiej widoczne - te Daćkowe są znacznie lepiej umiejscowione.
DrOzda, Chyba nawet sama grupa VW to zauważyła, gdyż nowy golf czy polo w tych biednych wersjach co ledów nie mają, także dzienne mają w reflektorach a nie w przeciwmgłowych.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-20, 14:00
Zgadza się , ale to było raczej dołożenie tych świateł na zasadzie "firmowych" Daylight 4 do Dustera. Po prostu musieliby wypuścić nową wersję głównych reflektorów a tak to tylko zrobili nowy wzór "halogenów". Po FL czy nowej wersji zaprojektowali jak trzeba.
Najlepszy motyw to widziałem w Kii Picanto - wielkie odbłyśniki dziennych zamiast przeciwmgłowych:
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-02-20, 14:00, w całości zmieniany 1 raz
Witam ponownie :)
czy ktoś bez zdejmowania opraw jest mi w stanie powiedzieć, który zestaw żarówek mam? Bo w instrukcji są dwa:
mijania: h7
drogowe: h1
dzienne, pozycyjne przednie: w21/5w
kierunki py21w
Jestem teraz na urlopie przy granicach Polski i naszło mnie by Dacią trochę po Słowacji pojeździć, ale tam jest wymóg, że trzeba mieć zapasową żarówkę po jednej sztuce każdego typu, które mamy w aucie. Nie mam przy sobie książeczki i nie wiem jakie te żarówki w sandero 2013 są. Ja mam ten zestaw z H4. gdyby ktoś mi mógł spisać .... :)
A z tym wymogiem zapasowych żarówek (albo apteczek, kamizelek, whatever) to nie jest czasem tak, że na mocy Konwencji Wiedeńskiej samochód ma spełniać normy ze swojego kraju i teoretycznie policja nie ma się prawa do tego czepiać? Były kiedyś medialne afery z długością nożyczek w apteczce sprawdzaną przez niemieckich policjantów i chyba na koniec okazało się, że nie mieli podstawy prawnej tego robić.
Wiem, że teoria jest dobra przy klawiaturze, a nie w sporze z obcym policjantem, ale pytam przez ciekawość...
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-07-30, 13:21
->Mikser: Podaję na podstawie inf. z instrukcji obsługi do Sandero II (także Logan II i MCV II):
1. przód
mijania + drogowe: H7+H1, albo H4 (u Ciebie, jak już ustaliłeś, H4)
pozycyjne i dzienne: W21/5W
kierunkowskazy: PY21W (pomarańczowe - "Y" w oznaczeniu)
przeciwmgłowe: H16
2. tył
pozycyjne i stopy: P21/5W
kierunkowskazy: PY21W
światła cofania: P21W
przeciwmgłowe: P21W
trzecie św. stop: P21W
ośw. tabl. rej: W5W
3. inne
kierunkowskazy boczne: W5W (ale wydaje mi się, że się kropnęli i powinno byc WY5W - pomarańczowe)
ośw. kabiny: W5W
osw. bagażnika: W5W
---
Ale tak jak już wcześniej wspomniano, raczej mało prawdopodobne, żeby policjant się kapnął, że spośrod tych wszystkich ww typów żarówek nie masz tam jakiegoś jednego czy dwóch. No np. W5W lub/i W21/5W... swoją drogą, to ta ostatnia jest najdroższa i najtrudniejsza do zbobycia ze wszystkich ww "zwykłych" żarówek (w sensie zwykłych żarnikowych, niehalogenowych).
W aktualnym modelu Sandero lapmy przednie są na żarówkach H7 (mijania i drogowe), a dzienne na diodach.
Chciałem dzisiaj przećwiczyć sobie wymianę i zobaczyć, jak to jest zrobione i aż mi ręce opadły. Żarówki nie są w żaden sposób zabezpieczane przed przesuwaniem, po prosu wciska się je i trzymają je na miejscu jakieś liche sprężynujące blaszki. Wystarczy lekko dotknąć złączkę palcem, a cała żarówka się rusza. Nawet trudno ustalić, czy żarnik znalazł się we właściwej pozycji, tak tandetnie to trzyma. Nie ma szans, by na wertepach to się nie przesuwało i nie drgało.
Kolejny dowód na to, że współczesne samochody są do kitu.
W starym Peugeocie 306 mam lampy na H4 (nie pamiętam kiedy zmieniałem żarówki, a oddzielnych do jazdy dziennej nie mam, więc te są cały czas w użyciu), klosze są ze szkła, które się praktycznie nie rysuje i nie matowieje. Sama bańka żarówki H4 jest większa, podobnie jak kołnierz (który daje dużo większą stabilność), a żarówka po włożeniu na miejsce jest mocowana sprężystą zawleczką i nie ma szans, by się przesunęła. Dostęp też jest łatwiejszy.
Długie światła w Sandero są niewiele lepsze od krótkich. Generalnie porażka na całej linii.
Już pewnie Sandero 1 miało te światła lepsze.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-08-28, 13:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3968 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-28, 14:57
velomar napisał/a:
Chciałem dzisiaj przećwiczyć sobie wymianę i zobaczyć, jak to jest zrobione i aż mi ręce opadły. Żarówki nie są w żaden sposób zabezpieczane przed przesuwaniem, po prosu wciska się je i trzymają je na miejscu jakieś liche sprężynujące blaszki.
Bo tak właśnie są mocowane żarówki H7?
Przy wymianie nie musisz wymacywać tej posranej drucianej sprężynki- wcześniej miałem H4 i doceniam ten system w Sandero. Wymieniam i takie i takie. Sama żarówka H7 nigdy Ci nie wypadnie sama z siebie.
Cytat:
Długie światła w Sandero są niewiele lepsze od krótkich. Generalnie porażka na całej linii.
Tutaj to Kolega poleciał... I znowu trzeba do serwisu! Wszystkie wpisy polegają na wyszukaniu co się zmieniło przez te lata w motoryzacji i zjechaniu tego w opiniach. To Sandero już dawno powinno być wystawione do sprzedaży a Kolega nie powinien już nigdy nawet wchodzić do żadnego salonu z nowymi samochodami, niezależnie od marki.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-08-28, 14:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum