Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
wskaźnik / temperatura silnika / płynu chłodzącego (cegiełki
Autor Wiadomość
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-12-22, 09:10   Re: wskaźnik / temperatura silnika / płynu chłodzącego (cegi

Black Eryk napisał/a:
Czy zdarzyło wam się zagrzać tak silnik 1.5 dCi żeby włączyły się wentylatory, jeżeli tak to ile mieliście kresek od temp. na wyświetlaczu ? Bo u mnie kilkakrotnie włączyły się wentylatory ale wskaźnik temp był na połowie - czyli 4 kreseczki :-? - czy to nie jest trochę dziwne że nie wskoczył na całą skale ( 8 kresek) ?


Udało m się kilka razy przy 4 kreskach dobić do wentylatora. nie ma w tym nic dziwnego, system ma utrzymywać temp optymalną, więc stara się nie dopuścić do 6 i więcej kresek. Raz na bardzo długim podjeździe piłowałem mego logana mcv na wysokich obrotach, to jak mi się pojawiło 6 kresek to się trochę zaniepokoiłem, ale jak wyjechałem na przełęcz to od razu spadło do 4 kresek. Tylko raz udała mi się sztuczka z 6 kreskami. 8 kresek to stan totalnej niemocy układu chłodzenia i świadczy najczęściej o awarii.
_________________

 
Devotional 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2012
Wersja: Arctica
Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Września
Wysłany: 2014-02-17, 15:49   wskazania wskaźnika temperatury

Witam. kupiłem w październiku 2012 nowe Sandero 1.2. Do tej pory po kilku kilometrach miałem zawsze 4 kreski. Czasem jak było zimno to po ukazaniu się 4 na chwile spadały do 2 i wracały do 4. Dziś w drodze do pracy i z powrotem paliły się tylko 2. Do pracy mam 50 km trasą na Poznań więc po gazowane jej trochę i nic. Ogrzewanie działa normalnie, w środku jest gorąco. Co mogło nawalić?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 15:54   

Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-02-17, 15:58   

Devotional, Było poruszane na forum, a ja osobiście pofatygowałem się do serwisu. TTTM
_________________

 
Devotional 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2012
Wersja: Arctica
Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Września
Wysłany: 2014-02-21, 16:33   

No i dziś jadąc rano do pracy nadal paliły się dwie kreski a w drodze do domu zaswiecily się cztery tak jak kiedyś i wszystko wróciło do normy. Samo naprawienie czy czujnik mógł się zawiesić? Czy co?
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-13, 08:25   

No i ja mam ten sam problem (przez lata stałe 4 kreski, ostatnio na zmianę 2 i 4 kreski, teraz już 2 kreski). Silnik 1,4 8v, poziom płynu max.
Termostat czy czujnik?
Sam czujnik da radę wymienić samemu na szybko metodą "wykręć i wkręć"?

PS. Dodam jeszcze, że mam wrażenie jakiegoś lekkiego zapachu spalenizny z wentylacji na postoju... ale po otwarciu maski na oko absolutnie wszystko jest w porządku.
Ostatnio zmieniony przez rgr 2014-05-13, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-05-13, 09:04   

Termostat sprawdzisz samodzielnie i bardzo prosto - jak się silnik nie dogrzewa to podejrzewamy że się nie zamyka. Otwierasz maskę, odpalasz silnik i obserwujesz temperaturę węży przy chłodnicy ( na dotyk|) Prawidłowo powinno być tak - najpierw całkowicie zimne, potem dość szybko się rozgrzewają ( po otwarciu termostatu) Jeśli rozgrzewają się powoli od początku to termostat się nie zamyka.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-13, 10:11   

rgr napisał/a:
Sam czujnik da radę wymienić samemu na szybko metodą "wykręć i wkręć"?

Tak - moment dokręcania 22 Nm, plus należy uzupełnić i odpowietrzyć układ chłodzenia.

(Sprawność czujnika można sprawdzić mierząc zgodność z podanymi w tym temacie opornościami).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-05-13, 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-15, 13:32   

A więc sprawdziłem te wężę:
1. Odpaliłem zimny silnik
2. Dolny wąż chłodnicy robił się bardzo powoli cieplejszy, ale tylko przy termostacie. Przy wejściu do chłodnicy wciąż był zimno-letni.
3. Po jakimś czasie wąż zrobił szybko cały ciepły, ale na wyświetlaczu wciąż tylko 2 kreski.
4. Przygazowałem auto na ok. 30s-1min -- i leniwie wskoczyły 4 kreski.
5. Zostawiłem na jałowych na parę minut i te 4 kreski już nie zeszły.

Dla mnie wciąż diagnoza nie jest jednoznaczna, a dla was?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-15, 17:10   

punkt 3. mówi , termostat przepuszcza płyn w "półotwarciu", czyli do wymiany.
Powinien otworzyć się mniej więcej w okolicach 82-83st. C mniej więcej w dieslu, w benzynie może jeszcze więcej - 85st C. Sprawdź sobie jak masz TORQUE na androidzie i np ELM327 ile u Ciebie te 2 kreski oznaczają temp. płynu chłodniczego, ale u mnie to ok. 50-60st C.
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2014-05-16, 07:45   

laisar napisał/a:
rgr napisał/a:
Sam czujnik da radę wymienić samemu na szybko metodą "wykręć i wkręć"?

Tak - moment dokręcania 22 Nm, plus należy uzupełnić i odpowietrzyć układ chłodzenia.

(Sprawność czujnika można sprawdzić mierząc zgodność z podanymi w tym temacie opornościami).


Głupie pytanie ale... jak się odpowietrza układ chłodzenia? Wystarczy przez otwarty zbiornik wyrównawczy, czy jakoś inaczej?
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-16, 08:27   

antropolog napisał/a:
jak się odpowietrza układ chłodzenia?

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + odpowietrz* + Pokaż wyniki jako: Posty
=
http://www.daciaklub.pl/f...1629050#1629050
Cytat:
    Prawidłowe odpowietrzanie:
    MR388LOGAN2-19A napisał/a:
      1) odkręcić zawór odpowietrzający na wężu;
      2) napełnić układ przez zbiornik wyrównawczy;
      3) zakręcić zawór odpowietrzający, gdy płyn zacznie wypływać ciągłym strumieniem;
      4) napełnić zbiornik wyrównawczy aż do przelania się płynu;
      5) zamknąć zbiornik wyrównawczy;
      6) uruchomić silnik;
      7) pozostawić silnik pracujący z prędkością obrotową 2500 obr/min, aż do trzeciego uruchomienia wentylatora, w celu przeprowadzenia procedury odpowietrzenia automatycznego;
      8) wyrównać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym.

    UWAGA: Nie otwierać zaworu odpowietrzającego przy pracującym silniku!
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2014-05-16, 11:00   

...a rzeczywiście, wsód tych 67 wątków przeoczyłem z tym zagadnieniem: mea culpa!


Dzięki Laisar jak zwykleś genialny precyzyjny normalnie szacun! :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez antropolog 2014-05-16, 11:15, w całości zmieniany 3 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-16, 14:22   

Od razu mówię że w dieslu na postoju tak nie odpowietrzysz, bo nie włączy Ci się wentylator. :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-17, 01:05   

corrado napisał/a:
w dieslu na postoju tak nie odpowietrzysz, bo nie włączy Ci się wentylator

Serwisówka twierdzi co innego, chociaż faktycznie podaje nieco inną metodę osiągnięcia tego celu niż w benzyniaku:
Cytat:
Utrzymuj obroty silnika na poziomie 1500 obr/min, a co około 2 minuty dwa-trzy razy gwałtownie zwiększ obroty do maksimum, aż do drugiego uruchomienia się wentylatora.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-19, 08:44   

Czyli cegła na pedał gazu, odpalić fajkę i czekać ... :mrgreen:
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-19, 09:58   

Diesel produkuje mało ciepła w porównaniu z benzyna. U mnie na postoju praktycznie nie daje się go zagrzać. Dopiero jazda pod obciążeniem podnosi temperaturę. Co ciekawe pojemność cieplna układu chłodzenia jest stosunkowo mała bo wystarczy chwilowe dodanie gazu (podczas jazdy) aby temperatura wzrosła o 2 - 3 C a po odpuszczeniu gazu spadła do poprzedniej wartości (raportowane z ELM327 i Torque Pro).
W celu lepszego odpowietrzenia można jeszcze ustawić samochód tak aby zawory odpowietrzające/korek na chłodnicy były umieszczone wyżej niż reszta układu. Znaczy zaparkować krzywo na krawężniku lub innej górce. :mrgreen:
 
momik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 11
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-12-10, 08:08   

Witam
Czytam od tygodnia po kawałku ten wątek i im dłużej czytam tym mniej wiem.
Przeczytam kilka stron i wydaje mi się że do wymiany termostat, ale czytam dalej i jednak pewnie czujnik źle wskazuje, jeszcze dalej czytam i eeee nie w tych daciach to tak jest.

Przełamałem się i pisze ten post z prośbą o podpowiedź.
Auto to Logan z 2007r silnik 1.6 8V
Problem jest taki że nie chciałbym jeździć z niedogrzanym silnikiem

Dziś rano na drogę podpiąłem tester diag i takie są odczyty.
-Auto dość długo się nagrzewa temp doszła do 84 stopni C (cztery cegły) i po chwili spadła na 76 stopni C (dwie cegły). Tak bylo ze trzy razy na odcinku około 10km po starcie, temp zew -5stopni C, dmuchawa na 3, pokrętło ciepła na maks temp, prędkość około 120km/h stała.
- po 10-12km złapał cztery cegły i temp była 79-82 stopnie C - otrzymywała się cały czas taka podczas jazdy
- podczas jazdy w korku, po kilku minutach temp dochodziła do 92-93 stopni C, po ruszeniu i jeździe spadała do około 79-82 stopnie C i tak sie utrzymywała (cztery cegły)

Spalanie nei jest złe ale nie powala, średnia z 700kkm to 6,9l/100km

Pytanie moje (szukałem ale nie znalazłem) jaka jest temperatura robocza dla tego silnika? 1.6 8V
termostat? jeśli tak to jaki? jest wybór temp otwarcia?

dziękuję za cierpliwość i pozdr
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-10, 10:43   

Dochodzę do wniosku, że te samochody tak mają i w takich właśnie temperaturach pracują.
Kiedyś bym powiedział, że masz zły termostat bo powinien zamykać się w wyższej temperaturze tak aby silnik pracował w 95 - 100 a minimum było 85- 90 .... Ale teraz to już nie wiem.
Jak robią silniki diesla o stopniu sprężania rzędu 10:1 (kiedyś 20:1) to może i temperatury pracy są niższe... Świat idzie do przodu... Tak słyszałem... :roll:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-10, 22:20   

Generalnie na niedogrzanie i kreseczki narzekają właściciele 1.5 dci napędzających ich dacie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-10, 22:28   

na zime do diesla trzeba stosować zasłonę
http://www.heko.com.pl/pr...php?prodid=3442

super sprawa mam w innym aucie , wygląda to dużo lepiej niż jakieś kartony czy szmaty dla posiadaczy smoluchóf pozycja obowiąskowa
http://www.heko.com.pl/in...ka=8&szukajkod=
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-12-10, 22:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-10, 22:38   

Do Sandero I wciąż brak w ofercie ;-(
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-10, 22:44   

Średni oferta dla mnie, po pierwsze zimą to najmniejszy problem czy to będzie dobrze wyglądać :]
a po drugie 100pln za kawałek plastiku, a i tak pozostanie góra z przeciągiem ( gril + atrapa grila), więc lepiej samemu zdjąć atrapę i zrobić samemu osłonę kompleksowo z górą ( grilem + atrapą )
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-10, 23:01   

góry raczej zakryć nie można bo jakieś chłodzenie to musi mieć .
Ja jeździłem wiele lat na kartonach 3 lata temu zakupiłem osłonę od tej firmy i nie żałuje

Na wszelkich wynalazkach silnik w mieście lubił się grzać a z tą osłonką jakoś nie ma problemu a nie mamy takich srogich zim teraz .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-12-10, 23:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-10, 23:32   

Głupoty. Spokojnie można atrapę z grilem też izolować. 8-) Ewentualnie już naprawdę przy gazowaniu i nieporuszaniu + cieplejszych dniach kawałek odsłonić, ale nie będzie potrzeby w dieslu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne