Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-22, 13:41
Karenzo napisał/a:
115-120 to żadna prędkość
mam na myśli 140-160 wtedy duster wysysa 13,5 L / 100 LPG
dla mnie ekologiczna jazda jest do 120
Dla Sandero 68 KM max predkość przelotowa przy której się nie ogłuchnie to właśnie 120 km/h. To jest ekologicznie i ekonomicznie. Myślę, że taki przejazd na dłuższej trasie autostradą jest optymalny. Szybciej to tylko głośniej i drożej ( 7-8 l/100 ). Vmax 150-155 km/h/ Silnik 1.5 dci 85 KM pozwała na Vmax 160-170 realnie. Poza tym i niewiele krócej się jedzie z punktu A do B jadąc te 15-20 km/h szybciej.
Co do głośności to już nie mam tego problemu :)
Ale tu chodzi o komfort kierowcy wiem że są różni i jeden będzie ciągnął sie za tirem 5 godzin a drugi cały czas na lewym .
Jak taj jade cały czas wyprzedzając na to jedzie mi się przyjemnie nawet przez 5 godzin to mały pikuś .
Strasznie meczy jazda bez ciągłego manewrowania gazem .
Pierwsze 800km za mną więc mogę podsumować spalanie na dotarciu. Przejechane na tankowaniu (za 200zl) 760 km z czego połowa to trasa przez miasto (praktycznie na każdym biegu wkrecam do 3500 żeby nie zmulić silnika na dotarciu, zazwyczaj na 3jce, czasem na długich prostych uda się wrzucić 4, nigdy w mieście nie jechałem 5tką), a połowa z tego to jazda obwodnicą (110-120 km/h). 100 km z tego przebiegu zrobiłem w trybie ECO, ale przez widoczny brak mocy do codziennych dojazdów do pracy tryb ten nie bardzo się nadaje. OK.. więc podsumowując, w trybie ECO komputer pokazywał średnie spalanie 5,4; w trybie normalnym 6,1... a z tankowania wyszło że faktycznie spalił 5,2! (Logan MCV TCe90).
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-02-22, 18:16
Karenzo napisał/a:
taki wynik to jest efekt dobrej skrzyni a nie silnika
mój znajomy ma klekota 2.0 volvo s40 130 kucy
ale ma bardzo długa 6 przy 200 km/h ma 10 l spalanie bajka :D
na autostrady bajka ale w mieście poniżej 7 nie schodzi
takie volvo ma pewnie vmax 210-220. 10l przy 200 :) sorry....
nie wiem co tu jest nienormalnego
jak aktualne wynosi 10.5 to realne będzie 12
ale przy 120 pali 5 jak na disla bardzo dobry wynik
mam drugie auto z silnikiem 1.9D co pali 8-9 l przy 120 ale ma krótką skrzynie
różnica w pojemności prawie żadna a jaka różnica w spalaniu w trasie wszystko dzięki skrzyni
w mieście palą podobnie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-22, 19:38, w całości zmieniany 3 razy
Ja się przymierzam do chipa, podobno zmniejsza się spalanie o około 0,3 litra. Niby nic, ale ostatnio tygodniowe przebiegi 700-1000 km, więc tygodniowo oszczędziłbym 15 złotych - chip się szybko spłaci. Tylko z drugiej strony nikt nie wyjaśnił przekonująco czy można zwkły chip z allegro czy trzeba 1200 zł z hamownią. A to już się w paliwie nigdy nie spłaci.
Chip z allegro to najgorsze co można kupić cały tuning polega na oszukaniu czujnika temperatury i auto jeździ cały czas na ssaniu .
Chip nie obniża spalania ale podwyższa moment obrotowy / moc
więc teoretycznie jak jeździmy tak samo palimy mniej paliwa .
Lepiej te pieniądze wydać na tempomat to przyniesie realne spadki spalanie i wygodę .
Chip polega na stworzeniu nowej mapy wtrysków + powietrze
czasem dadzą sportowy filtr i wyciągnięciu z silnika ile fabryka dała wiadomo że producent daje jedną normę która musi spełnić każdy egzemplarz ale niektóre mogą dać z siebie więcej, to czysta loteria .
Jak zależy ci na spalaniu to
-tempomat
-lepsze opony
-olej silnikowy najlepszej klasy
-wydech
-światła dzienne
-wyższa klasa filtrów
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-22, 22:47, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-23, 00:13
Myślę, że dobry box lub modyfikacja mapy wtrysków podnosząca przebieg momentu obrotowego oraz moc silnika na 100% przełoży się na zmniejszenie spalania. Oczywiście jak kierowca nie zmieni po chipowaniu stylu jazdy próbując za wszelką cenę okiełznać dodatkowe KM i niutonometry. By samochód fajnie przyspieszał dynamicznie nie będzie trzeba wciskać gazu i przekraczać obroty ponad 2.5 tys - to wszystko dzięki obudzonym ukrytym rezerwom silnika wykrzesanym przez profesjonalny chiptuning. Wydaje mi się, że efekt w przypadku właśnie najsłabszych 68 i 75 KM /według mnie za słabych jednostek do samochodów o wadze ponad tonę i gabarytach sandero czy mcv lub dokker/ - 1.5 dci będzie miłym zaskoczeniem dla kierowcy zaczipowanego pojazdu.
No tak ale obroty na danym biegu do prędkości pozostają te same .
Jedyne co zyskujemy to szybsze przyśpieszanie .
Jeżeli dostaniemy większą moc to do takiego samego efektu przyspieszenia wystarczy mniejsze wciśnięcia pedału gazu =mniej paliwa
ALE .
1. Bardzo ciężko zmienić przyzwyczajenie wciskania gazu przy przyspieszaniu .
2. Efekt mniejszego spalania był by odczuwalny w mieście
A skoro ktoś robi 1000 km w tydzień to w trasie więc w trasie miał by efekt tylko przy wyprzedzaniu na trasie . Zapewne silnik żwawiej będzie przyspieszał przy prędkościach 100km/h +
olej lekkobieżniowy A5/B5 da lepszy efekt niż chip tuning (no i zdrowiej dla silnika )
a najwięcej dał by tempomat
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-23, 00:49, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-02-23, 11:38
Karenzo napisał/a:
Chip z allegro to najgorsze co można kupić cały tuning polega na oszukaniu czujnika temperatury i auto jeździ cały czas na ssaniu .
W dieslu chipbox wpina się w czujnik ciśnienia paliwa który ulega oszukaniu przez boxa i mamy wyższe ciśnienie na listwie CR. Ciśnienie na listwie CR przekracza nominalną wartość która nigdy nie powinna być przekroczona, jedno jest pewne pompa jak i pasek rozrządu dostają po dupie. Czytałem gdzieś że przy maksymalnym ciśnieniu na listwie CR było wyższe o 150bar niż seryjne po wpięciu boxa.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-02-23, 11:46, w całości zmieniany 1 raz
W sprawie chipu w 1,5 to może się kolega wieża wypowiedzieć.
Zrobił profesjonalnie i długo jeździł.
Tak TAk robiłem w Jaszpolu :)
Byłem zadowolony z pracy silnika wszystko było oki nic się nie psuło itp..
minimalne spalanie uzyskałem 2,9l na odcinku 150km :) wiec super a srednie spalanie 5,5 na przełomie 115 tys, km :) gdzie jeździłem róznie i nie zawsze Eco bo mi się nie chciało :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
ja póki co po 500 km 50/50 miasto i okolica mam 6,7 ( z włączonym eco )..... a jeżdżę delikatnie bardzo ... nie wiem czy się doczekam 5 z przodu
Może właśnie zbyt szybko zmieniasz bieg, co wcale nie jest korzystne dla spalania. Tak jak pisalem poprzednio dociągam min do 3tys (więc jadąc 50-60 km/h jezdzę na 3jce) bez włączonego eco i obecnie (50/50 miasto i obwodnica autostradowa) pokazuje mi 5.8, a zapewne na stacji wyjdzie jeszcze mniej.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-01, 13:01
to co pokazuje, to najmniej o 500 obrotów za nisko
Zdecydowanie za wcześnie zapala się zmiana biegu, ja jeżdzę praktycznie cały czas z zapaloną strzałką w górę. Tes strzałki to bardziej ECOlogia niż ECOnomia ;).
Jak jeżdziłem nowym Sandero, to średnie spalanie miałem wyższe w trybie ECO niż w normalnym. Co do "słuchania" strzałek", to w Megane 1.6 16v gdy potulnie zmieniałem biegi gdy komputer je pokazywał, to zeszłem ze spalaniem do 6.5l/100km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum