DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-22, 13:41   

Karenzo napisał/a:
115-120 to żadna prędkość
mam na myśli 140-160 wtedy duster wysysa 13,5 L / 100 LPG
dla mnie ekologiczna jazda jest do 120 :-P


Dla Sandero 68 KM max predkość przelotowa przy której się nie ogłuchnie to właśnie 120 km/h. To jest ekologicznie i ekonomicznie. Myślę, że taki przejazd na dłuższej trasie autostradą jest optymalny. Szybciej to tylko głośniej i drożej ( 7-8 l/100 ). Vmax 150-155 km/h/ Silnik 1.5 dci 85 KM pozwała na Vmax 160-170 realnie. Poza tym i niewiele krócej się jedzie z punktu A do B jadąc te 15-20 km/h szybciej.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-22, 16:33   

Co do głośności to już nie mam tego problemu :)
Ale tu chodzi o komfort kierowcy wiem że są różni i jeden będzie ciągnął sie za tirem 5 godzin a drugi cały czas na lewym .
Jak taj jade cały czas wyprzedzając na to jedzie mi się przyjemnie nawet przez 5 godzin to mały pikuś .
Strasznie meczy jazda bez ciągłego manewrowania gazem .
_________________
Moje auto
 
Griffith 


Marka: Dacia
Model: Logan II MCV
Silnik: TCE90
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Gorzów Wlk.
Wysłany: 2014-02-22, 17:42   

Pierwsze 800km za mną więc mogę podsumować spalanie na dotarciu. Przejechane na tankowaniu (za 200zl) 760 km z czego połowa to trasa przez miasto (praktycznie na każdym biegu wkrecam do 3500 żeby nie zmulić silnika na dotarciu, zazwyczaj na 3jce, czasem na długich prostych uda się wrzucić 4, nigdy w mieście nie jechałem 5tką), a połowa z tego to jazda obwodnicą (110-120 km/h). 100 km z tego przebiegu zrobiłem w trybie ECO, ale przez widoczny brak mocy do codziennych dojazdów do pracy tryb ten nie bardzo się nadaje. OK.. więc podsumowując, w trybie ECO komputer pokazywał średnie spalanie 5,4; w trybie normalnym 6,1... a z tankowania wyszło że faktycznie spalił 5,2! (Logan MCV TCe90).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-22, 17:46   

ale dotarcie to jest na odwrót
nie przekracza się danych obrotów np 3000 i prędkości
_________________
Moje auto
 
Griffith 


Marka: Dacia
Model: Logan II MCV
Silnik: TCE90
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Gorzów Wlk.
Wysłany: 2014-02-22, 18:01   

Tak, wiem.. dlatego nie przekraczam 3,5tys.. ale dociągam obroty do tej wartości tak żeby "rozruszac" silnik.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-02-22, 18:16   

Karenzo napisał/a:
taki wynik to jest efekt dobrej skrzyni a nie silnika
mój znajomy ma klekota 2.0 volvo s40 130 kucy
ale ma bardzo długa 6 przy 200 km/h ma 10 l spalanie bajka :D
na autostrady bajka ale w mieście poniżej 7 nie schodzi

takie volvo ma pewnie vmax 210-220. 10l przy 200 :) sorry....
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-22, 18:50   

sorry wczoraj nim jechałem i widziałem spalanie aktualne
które nie raz w czasie wyjazdów się potwierdziło
obroty ok 3 tyś
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-22, 18:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-02-22, 19:07   

Karenzo napisał/a:
sorry wczoraj nim jechałem i widziałem spalanie aktualne
które nie raz w czasie wyjazdów się potwierdziło
obroty ok 3 tyś

Perpetuum mobile
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-22, 19:36   

nie wiem co tu jest nienormalnego
jak aktualne wynosi 10.5 to realne będzie 12
ale przy 120 pali 5 jak na disla bardzo dobry wynik
mam drugie auto z silnikiem 1.9D co pali 8-9 l przy 120 ale ma krótką skrzynie
różnica w pojemności prawie żadna a jaka różnica w spalaniu w trasie wszystko dzięki skrzyni
w mieście palą podobnie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-22, 19:38, w całości zmieniany 3 razy  
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-22, 20:17   

Ja się przymierzam do chipa, podobno zmniejsza się spalanie o około 0,3 litra. Niby nic, ale ostatnio tygodniowe przebiegi 700-1000 km, więc tygodniowo oszczędziłbym 15 złotych - chip się szybko spłaci. Tylko z drugiej strony nikt nie wyjaśnił przekonująco czy można zwkły chip z allegro czy trzeba 1200 zł z hamownią. A to już się w paliwie nigdy nie spłaci.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-22, 22:40   

Chip z allegro to najgorsze co można kupić cały tuning polega na oszukaniu czujnika temperatury i auto jeździ cały czas na ssaniu .
Chip nie obniża spalania ale podwyższa moment obrotowy / moc
więc teoretycznie jak jeździmy tak samo palimy mniej paliwa .
Lepiej te pieniądze wydać na tempomat to przyniesie realne spadki spalanie i wygodę .
Chip polega na stworzeniu nowej mapy wtrysków + powietrze
czasem dadzą sportowy filtr i wyciągnięciu z silnika ile fabryka dała wiadomo że producent daje jedną normę która musi spełnić każdy egzemplarz ale niektóre mogą dać z siebie więcej, to czysta loteria .

Jak zależy ci na spalaniu to
-tempomat
-lepsze opony
-olej silnikowy najlepszej klasy
-wydech
-światła dzienne
-wyższa klasa filtrów
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-22, 22:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-23, 00:13   

Myślę, że dobry box lub modyfikacja mapy wtrysków podnosząca przebieg momentu obrotowego oraz moc silnika na 100% przełoży się na zmniejszenie spalania. Oczywiście jak kierowca nie zmieni po chipowaniu stylu jazdy próbując za wszelką cenę okiełznać dodatkowe KM i niutonometry. By samochód fajnie przyspieszał dynamicznie nie będzie trzeba wciskać gazu i przekraczać obroty ponad 2.5 tys - to wszystko dzięki obudzonym ukrytym rezerwom silnika wykrzesanym przez profesjonalny chiptuning. Wydaje mi się, że efekt w przypadku właśnie najsłabszych 68 i 75 KM /według mnie za słabych jednostek do samochodów o wadze ponad tonę i gabarytach sandero czy mcv lub dokker/ - 1.5 dci będzie miłym zaskoczeniem dla kierowcy zaczipowanego pojazdu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-23, 00:43   

No tak ale obroty na danym biegu do prędkości pozostają te same .
Jedyne co zyskujemy to szybsze przyśpieszanie .
Jeżeli dostaniemy większą moc to do takiego samego efektu przyspieszenia wystarczy mniejsze wciśnięcia pedału gazu =mniej paliwa
ALE .
1. Bardzo ciężko zmienić przyzwyczajenie wciskania gazu przy przyspieszaniu .
2. Efekt mniejszego spalania był by odczuwalny w mieście

A skoro ktoś robi 1000 km w tydzień to w trasie więc w trasie miał by efekt tylko przy wyprzedzaniu na trasie . Zapewne silnik żwawiej będzie przyspieszał przy prędkościach 100km/h +

olej lekkobieżniowy A5/B5 da lepszy efekt niż chip tuning (no i zdrowiej dla silnika 8-) )
a najwięcej dał by tempomat
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-23, 00:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-23, 10:13   

W sprawie chipu w 1,5 to może się kolega wieża wypowiedzieć.
Zrobił profesjonalnie i długo jeździł.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-02-23, 11:38   

Karenzo napisał/a:
Chip z allegro to najgorsze co można kupić cały tuning polega na oszukaniu czujnika temperatury i auto jeździ cały czas na ssaniu .


W dieslu chipbox wpina się w czujnik ciśnienia paliwa który ulega oszukaniu przez boxa i mamy wyższe ciśnienie na listwie CR. Ciśnienie na listwie CR przekracza nominalną wartość która nigdy nie powinna być przekroczona, jedno jest pewne pompa jak i pasek rozrządu dostają po dupie. Czytałem gdzieś że przy maksymalnym ciśnieniu na listwie CR było wyższe o 150bar niż seryjne po wpięciu boxa.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-02-23, 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-02-23, 16:29   

Marek1603 napisał/a:
W sprawie chipu w 1,5 to może się kolega wieża wypowiedzieć.
Zrobił profesjonalnie i długo jeździł.



Tak TAk robiłem w Jaszpolu :)
Byłem zadowolony z pracy silnika wszystko było oki nic się nie psuło itp..

minimalne spalanie uzyskałem 2,9l na odcinku 150km :) wiec super a srednie spalanie 5,5 na przełomie 115 tys, km :) gdzie jeździłem róznie i nie zawsze Eco bo mi się nie chciało :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-23, 19:35   

Wieża, ile kosztował ten chip ?
Zrobili sprawdzenie na hamowni przed i po ? Duże były przyrosty ?
Na jakim samochodzie to robiłeś ?
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-02-23, 20:04   

1200zł
85- do 100 koni
Logan MCV z 2008r :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2014-02-23, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-02-23, 20:04   

corrado napisał/a:
Wieża, ile kosztował ten chip ?
Zrobili sprawdzenie na hamowni przed i po ? Duże były przyrosty ?
Na jakim samochodzie to robiłeś ?


Wystarczyło użyć szukajki :arrow: http://www.daciaklub.pl/f...t=chip&start=75
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-02-28, 03:18   

ja póki co po 500 km 50/50 miasto i okolica mam 6,7 ( z włączonym eco )..... :-( a jeżdżę delikatnie bardzo ... nie wiem czy się doczekam 5 z przodu
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-02-28, 03:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Griffith 


Marka: Dacia
Model: Logan II MCV
Silnik: TCE90
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Gorzów Wlk.
Wysłany: 2014-02-28, 19:58   

kakus napisał/a:
ja póki co po 500 km 50/50 miasto i okolica mam 6,7 ( z włączonym eco )..... :-( a jeżdżę delikatnie bardzo ... nie wiem czy się doczekam 5 z przodu


Może właśnie zbyt szybko zmieniasz bieg, co wcale nie jest korzystne dla spalania. Tak jak pisalem poprzednio dociągam min do 3tys (więc jadąc 50-60 km/h jezdzę na 3jce) bez włączonego eco i obecnie (50/50 miasto i obwodnica autostradowa) pokazuje mi 5.8, a zapewne na stacji wyjdzie jeszcze mniej.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-03-01, 07:15   

biegi zmieniam tak jak auto każe tzn. ( wyświetlacz ). myślałem że to optymalnie
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-01, 13:01   

to co pokazuje, to najmniej o 500 obrotów za nisko
 
Griffith 


Marka: Dacia
Model: Logan II MCV
Silnik: TCE90
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Gorzów Wlk.
Wysłany: 2014-03-01, 18:23   

Zdecydowanie za wcześnie zapala się zmiana biegu, ja jeżdzę praktycznie cały czas z zapaloną strzałką w górę. Tes strzałki to bardziej ECOlogia niż ECOnomia ;).
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-01, 19:42   

Jak jeżdziłem nowym Sandero, to średnie spalanie miałem wyższe w trybie ECO niż w normalnym. Co do "słuchania" strzałek", to w Megane 1.6 16v gdy potulnie zmieniałem biegi gdy komputer je pokazywał, to zeszłem ze spalaniem do 6.5l/100km
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne