Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup Lodgy-problem z wyborem silnika
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 14:48   

bez przesady to już winna skrzyni
Dacia ma taką politykę że wkłada o klasę za małe silniki do swoich aut żeby nie konkurować z renault
do dustera powinno być 2.0 16v a jest 1.6 16v
do lodgby powinni być 1.6 16 v a jest 1.6 8v
do mcv powinno być 1.6 16/8v jest 1.2 8v
_________________
Moje auto
 
gregory1976 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 91
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-03-03, 22:07   

bebe, nie wiem, czy starasz się mnie zniechęcić do zakupu Dacii ;)? Z jednej strony piszesz, że 1.6 82 jest dla tego samochodu wystarczający, ale z drugiej strony można odnieść wrażenie, że silnikiem nie należy się zbytnio przejmować, bo reszta elementów (zawieszenie, układ kierowniczy) jest tak to bani, że mocniejszy silnik może być nawet niebezpieczny dla kierującego i jego pasażerów :).
A tak na poważnie, to zdaje się, że jeśli zdecyduję się na Dacię (a wolę uniknąć zakupu auta używanego), to jednak z silnikiem 1.6, głównie ze względów ekonomicznych. Moim zdaniem ceny Lodgy są skalkulowane trochę za wysoko (nieadekwatnie do jakości).
Dziękuję wszystkim za informacje i udzielone rady. Muszę teraz jeszcze powalczyć z warunkami kredytowania Dacii . Jak na razie wrażenia mam tutaj bardzo kiepskie jeśli chodzi o kompetencje osób w działach kredytowych renault, ale to już inny temat ;).
Ostatnio zmieniony przez gregory1976 2014-03-03, 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 202
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2014-03-03, 22:25   

Moja Lodgy 1,6Mpi na razie po 14 miesiącach i 20 000km jest rewelacyjna, średnie spalanie 7,1L, totalnie bezawaryjna, nawet żarówka się nie przepaliła. Moc wystarczająca do normalnego poruszania się do 120km/h, codziennie 76km łącznego dojazdu do pracy, siedzi się te kilka sporych cm wyżej co ułatwia w Poznaniu włączanie się do ruchu, widać trochę nad zaparkowanymi autami, naprawdę mega bagażnik, woziłem po 3 rowery, Euro palety, trochę delikatne plastiki w bagażniku bo się zarysowują, ale mam to gdzieś, na kanale widać na razie zero rdzy. Auto kwalifikuję na poziomie posiadanego 15 lat temu Citroena Bx 1,6TRS, trwałe, zawsze dojedzie do celu, daje to czego brakuje w naszej codzienności - BEZSTRESOWOŚĆ. Naprawdę ten zakup jest jednym z najlepszych w ostatnich 5 latach.
_________________
Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 22:57   

gregory1976 napisał/a:
bebe, nie wiem, czy starasz się mnie zniechęcić do zakupu Dacii ;)?

Nigdy w życiu. Ja w ogóle uważam, że wszyscy powinni jeździć Daciami i po co w ogóle inne samochody. :)

gregory1976 napisał/a:
Z jednej strony piszesz, że 1.6 82 jest dla tego samochodu wystarczający, ale z drugiej strony można odnieść wrażenie, że silnikiem nie należy się zbytnio przejmować, bo reszta elementów (zawieszenie, układ kierowniczy) jest tak to bani, że mocniejszy silnik może być nawet niebezpieczny dla kierującego i jego pasażerów :).

One nie są do bani. One są jedne dla wszystkich silników. Również tych, do których przydałoby się inne zawieszenie, jakiś TCS czy co tam jest do startowania, itp. Może w Logdy jest trochę kulturalniej, ale weź pod uwagę, że Prawdziwa MCVka™ to tak naprawdę jebutna furgonetka zrobiona z kompaktowego sedana zbudowanego na platformie małego auta segmentu B. :) Nie mówię, że to źle, ale po prostu trzeba sobie z tego zdawać sprawę. Zaś wsadzanie do takiego bolidu silnika 1.6 16v wiąże się z pewnymi konsekwencjami, o których po prostu napisałem. :] IMHO Dacie to w miarę proste, nieco pancerne samochody, które po prostu mają cztery koła i dowiozą Cię do celu. Jeśli szukasz "sportowych emocji", jesteś "miłośnikiem motoryzacji" albo uważasz, że ta kupa blachy świadczy o tym, jakim jesteś człowiekiem, i gotów jesteś za te wszystkie rzeczy zapłacić trzy razy więcej, to zachęcam do kupna innej marki. ;)

gregory1976 napisał/a:
Moim zdaniem ceny Lodgy są skalkulowane trochę za wysoko (nieadekwatnie do jakości).

Nie wiem, co dokładnie rozumiesz pod pojęciem jakości. Jak dla mnie, za to, co się dostaje, ceny Dacii są skalkulowane całkiem przyzwoicie. A już Logdy, chociaż nie podoba mi się dość mocno, to żalem przyznaję, że za te pieniądze to rewelacyjne auto.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 00:49   

@gregory1976: Nie daj się zakrzyczeć krzykaczom (: Regularnie jeżdżę ostatnio niemal całą długością A2 od i do Warszawy. Jeżeli chodzi o dynamikę, to w 1.6 MPI absolutnie nie ma się czego przyczepić, nawet do limitu prędkości autostradowych. Tylko jedno magiczne słowo: skrzynia biegów... OK: dwa słowa (:

(W moim aucie przyczepić można się natomiast do hałasu, ale ten problem w lodgy jest akurat znacznie złagodzony).

Niemniej, odczucia są oczywiście subiektywne, dlatego najlepiej, gdybyś wybrał się jednak na jazdę testową po autostradzie - a akurat w GOP ich nie brak.

A jeśli w żaden sposób nie uda Ci się tego dokonać dilerską demówką (chociaż wtedy i tak omijałbym taki salon z daleka), to spróbuj się umówić z kimś prywatnie - daćkowcy uwielbiają nieść dobrą nowinę (;
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7460
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-04, 05:59   

Bebe co do piszczenia opon to miałem podobnie na dębicach. Teraz mam HP3 i jest nieporównywalnie lepiej.
 
gregory1976 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 91
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-03-04, 07:58   

bebe napisał/a:
Nie wiem, co dokładnie rozumiesz pod pojęciem jakości. Jak dla mnie, za to, co się dostaje, ceny Dacii są skalkulowane całkiem przyzwoicie. A już Logdy, chociaż nie podoba mi się dość mocno, to żalem przyznaję, że za te pieniądze to rewelacyjne auto.

Ja też nie ;), to po prostu bardzo subiektywne odczucie w odbiorze auta, które oczywiście po zakupie może się pogorszyć lub polepszyć. Wynika to po trochu z moich możliwości finansowych jak i własnych doświadczeń "motoryzacyjnych". A generalnie jakbym miał zapłacić za tą konfigurację ok 45 tys. (obecnie ok 51 tys.) to bym pewnie miał mniejszego kaca moralnego, że wydaję aż tyle na auto ;). Za tyle można kupić np. 3-letnią Zafirę w benzynie. Wiem, że to loteria i nie chcę się w to generalnie pchać, ale jednak alternatywa jakaś jest.


laisar napisał/a:
Niemniej, odczucia są oczywiście subiektywne, dlatego najlepiej, gdybyś wybrał się jednak na jazdę testową po autostradzie - a akurat w GOP ich nie brak.

A jeśli w żaden sposób nie uda Ci się tego dokonać dilerską demówką (chociaż wtedy i tak omijałbym taki salon z daleka), to spróbuj się umówić z kimś prywatnie - daćkowcy uwielbiają nieść dobrą nowinę (;


Z demówką Lodgy 1.6 jest problem, bo w okolicy nikt nie ma i ponoć w tym roku przyszły jakieś zalecenia od centrali, żeby dealerzy nie zamawiali aut demo z tym silnikiem. Trudno mi to zweryfikować na ile to prawda, ale fakty są takie, że pytałem u kilku dealer-ów na śląsku i nikt nie ma demówki z tym silnikiem.
Dealer udostępnił mi Dokkera Van-a z tym silnikiem, ale jechałem nim średnicówką max 100 km/h i w tym zakresie był znośny (po prostu wystarczający, wbrew pozorom nie mam wielkich wymagań ;) ). Martwi mnie jedynie sytuacja, kiedy np wybiorę się z rodziną np na wieś w 6-7 osób autostradą, jak wtedy się auto zachowa (tego i tak nie sprawdzę na jeździe próbnej ;) ).
Reasumując, problem silnika nie jest jednak dla mnie krytyczny pod kątem wyboru Dacia, nie Dacia. raczej waham się pomiędzy silnikiem 1.6 a 1.2 TCE i zastanawiam czy warto wydać tyle pieniędzy na ten silnik.
Dla mnie bardziej krytyczne jest jednak słabe zabezpieczenie antykorozyjne. Parkuje pod chmurką przed blokiem, auto pewnie szybko będzie poobijane przez nieuważnych sąsiadów. Nie wiem jak to zniesie Lodgy, nie specjalnie mam czas jeździć cyklicznie do ASO na lakierowanie ;)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3684
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 09:18   

Bo będą zamawiane demówki z firmowym LPG zapewne niebawem.
Jeszcze trzeba wziąć poprawkę na docieranie - ten silnik zaczyna jechać tak po 1500 kilometrach przebiegu.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-03-04, 09:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7460
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-04, 09:43   

Tą dyskusją upewniliście mnie jaki mam wybrać silnik.

Kiedyś liczyłem (pi razy drzwi) i różnica w cenie zwraca się po około 90000km przejechanych 1,6.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-03-04, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregory1976 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 91
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-03-04, 10:10   

Rozumiem, że 1.6?
Tak na marginesie, to w Lodgy 2014 ma być parę nowych rzeczy:
- regulator prędkości (chyba to oznacza po naszemu tempomat ;) ), zamiast ogranicznika
- tryb eco (chociaż wątpie, żeby w 1.6)
- czujnik temperatury zewnętrznej :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 10:23   

gregory1976 napisał/a:
Martwi mnie jedynie sytuacja, kiedy np wybiorę się z rodziną np na wieś w 6-7 osób autostradą, jak wtedy się auto zachowa (tego i tak nie sprawdzę na jeździe próbnej ;) )

Sprawdzić się da, ale wymaga więcej przygotowań (;

Samo auto zachowa się bez problemu - skoro moje daje radę nawet z przyczepą kempingową...


(Za to przy większych prędkościach lodgy jest bardziej nerwowa w prowadzaniu niż moja MCV-ka - ale jeździłem ostatnio trochę więcej toyotą corollą 5d i było jeszcze gorzej, więc spojrzałem na daćkę łaskawszym okiem).


gregory1976 napisał/a:
waham się pomiędzy silnikiem 1.6 a 1.2 TCE i zastanawiam czy warto wydać tyle pieniędzy na ten silnik

1.2 jeździłem tylko próbnie z salonu, ale MSZ - nie warto.


gregory1976 napisał/a:
Dla mnie bardziej krytyczne jest jednak słabe zabezpieczenie antykorozyjne

Fabryczne wytrzymuje bez problemu, trzeba jedynie pilnować szybkiej naprawy wszelkich rys i obtarć.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-03-04, 10:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3684
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 10:46   

gregory1976 napisał/a:
Rozumiem, że 1.6?
Tak na marginesie, to w Lodgy 2014 ma być parę nowych rzeczy:
- regulator prędkości (chyba to oznacza po naszemu tempomat ;) ), zamiast ogranicznika
- tryb eco (chociaż wątpie, żeby w 1.6)
- czujnik temperatury zewnętrznej :)



regulator prędkości (czyli tempomat) i ogranicznik od Laureate w górę - od 02.2014
tryb ECO w dCi i TCE - od 02.2014
czujnik jest (używany do blokowania klimy poniżej 5 stopni) więc wystarczyłoby jego odczyt pociągnąć na konsolę - stosowny pin jest na złączach "cyferblatu" :)
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-03-04, 10:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7460
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-04, 10:53   

Oczywiście, że 1,6.
Aktualnie mam 129480km przejechane i jeździ dalej.
Olej z filtrem wymieniany co 15000km. Świece i filtr powietrza co 30kkm.
 
gladki83 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 150
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-03-04, 11:10   

DrOzda napisał/a:


regulator prędkości (czyli tempomat) i ogranicznik od Laureate w górę - od 02.2014
tryb ECO w dCi i TCE - od 02.2014
czujnik jest (używany do blokowania klimy poniżej 5 stopni) więc wystarczyłoby jego odczyt pociągnąć na konsolę - stosowny pin jest na złączach "cyferblatu" :)


Dla uściślenia. Informacja prosto z infolinii Dacii..

Tryb ECO również w silniku 1.6 MPI zarówno w wersji Laureate jak i Ambience.
Regulator prędkości / ogranicznik też jest, jednak Pan z infolinii nie określił czy to jest faktycznie prawdziwy tempomat :)
Dodatkowo dowiedziałem się, że dotyczy to samochodów z datą odbioru od 14 tygodnia.
 
gregory1976 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 91
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-03-04, 11:19   

laisar napisał/a:
Fabryczne wytrzymuje bez problemu, trzeba jedynie pilnować szybkiej naprawy wszelkich rys i obtarć.


Pewnie trochę off-topic, ale pytanie czy wszelkie tego typu naprawy trzeba robić w ASO, czy można poza - chodzi o zachowanie gwarancji na lakier i korozję nadwozia?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3684
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 11:22   

Oczywiście że nie , zwłaszcza że gwarancja na lakier nie obejmuje ich bezpłatnej naprawy. Kupujesz lakier zaprawkowy odtłuszczasz i zamalowujesz.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3684
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 11:32   

gladki83 napisał/a:

Tryb ECO również w silniku 1.6 MPI zarówno w wersji Laureate jak i Ambience.
Regulator prędkości / ogranicznik też jest, jednak Pan z infolinii nie określił czy to jest faktycznie prawdziwy tempomat :)
Dodatkowo dowiedziałem się, że dotyczy to samochodów z datą odbioru od 14 tygodnia.

Wow to fajnie że załapałeś się na bonusowe wyposażenie. Ciekawe że w silnikach 1.2 16V tego trybu ECO nie dali a tu tak.
Jest to prawdziwy tempomat taki sam jak w nowych Loganach/Sandero/Dusterach.
Zresztą jego funkcja jest w ECU wszystkich Renault od kilku dobrych lat. Wystarczy aktywować CLIP-em (albo i nie) i ewentualnie uzupełnić okablowanie przyciski i czujnik sprzęgła.
 
gregory1976 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 91
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-03-04, 11:34   

DrOzda napisał/a:
czywiście że nie , zwłaszcza że gwarancja na lakier nie obejmuje ich bezpłatnej naprawy. Kupujesz lakier zaprawkowy odtłuszczasz i zamalowujesz.


Nie o to mi chodziło. Wiem o tym, miałem na myśli zachowanie ww gwarancji. Powiedzmy, że lakierowanie karoserii, to nie jest to co tygrysy lubią najbardziej i raczej nie chcę w takie rzeczy bawić się samodzielnie. Po prostu mogę to zlecić jakiemuś lakiernikowi, a najlapiej w przypadku Dacii zaprzyjaźnić się z jakimś na stałe ;)
 
Hamil 



Marka: Dacia
Model: logan
Silnik: 1.6MPI
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 15:06   

Gwarancja na lakier to uznają, jakby dostała bąbli i schodziła płatami :)
Silnik będzie turdodoładowany TCe 115 :)
_________________
Dacia...czemu nie.
Ostatnio zmieniony przez Hamil 2014-03-04, 15:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 17:56   

Karenzo napisał/a:
bez przesady to już winna skrzyni
Dacia ma taką politykę że wkłada o klasę za małe silniki do swoich aut żeby nie konkurować z renault
do dustera powinno być 2.0 16v a jest 1.6 16v
do lodgby powinni być 1.6 16 v a jest 1.6 8v
do mcv powinno być 1.6 16/8v jest 1.2 8v



W 100% sie zgadam ;-)

Jeśli chodzi o wybór silnika ciężko bez jazdy próbnej z pełnym obciążeniem cokolwiek wysondować. Na przykład mój 68 KM 1.5 dci w pojednykę, czy z pasażerem jakoś daje radę. Jednak przy komplecie pasażerów i ew bagażu to jest tragedia , jakieś nieporozumienie jeśli chodzi o przyspieszenie oraz emisję hałasu powyżej 120 Km/h. Dlatego obawiałbym się, do rodzinnej Lodgy kupować silnik 87 KM benzynowy, chyba, że będziesz jeździł głównie sam i woził pierzynę lub kartonowe pudła.
 
Artlight 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2007
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 37
Skąd: k/Warszawy
Wysłany: 2014-03-04, 22:21   

gregory1976 napisał/a:
Reasumując, problem silnika nie jest jednak dla mnie krytyczny pod kątem wyboru Dacia, nie Dacia. raczej waham się pomiędzy silnikiem 1.6 a 1.2 TCE i zastanawiam czy warto wydać tyle pieniędzy na ten silnik.


Poszukaj w moich postach - jeździłem Lodgy 1.6 i 1.2. 1.6 nawet kilka godzin w 5 osób. Ostatecznie zdecydowałem się na inny samochód, ale generalnie w przypadku Lodgy to:
Gdybym jeździł ja, raczej silnik 1,2tce. Dla żony 1,6mpi.
 
gregory1976 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 91
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-03-16, 10:49   

Ponieważ aspekt finansowy na dzień dzisiejszy nie jest już dla mnie aż tak bardzo krytyczny jak 2 tygodnie temu, to chyba raczej zdecyduje się na 1.2 TCE. Mam w związku z tym pytanie, jak wygląda wydajność ogrzewania przy tym silniku (względem 1.6MPI, czy 1.5DCI)? Pytam bo zauważyłem, że np FORD w silnikach benzynowych turbo (i oczywiście w dieslach) oferuje dodatkowe ogrzewanie elektryczne, co sugeruje słabsze ogrzewanie klasyczne w tych silnikach.
Mam też jedno pytanie dodatkowe (trochę offtop), czy jest możliwość ustawienia nawiewów w dacii tak, aby wiało na szybę i górne nawiewy panelu (używam takiego ustawienia najczęściej w focus-ie), a w znalezionej przeze mnie na internecie instrukcji Lodgy nie znalazłem takiego ustawienia dla nawiewów.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 14:52   

jest
szyba - dolny nawiew
szyba
dolny - górny nawiew
dolny nawiew
górny nawiew

Mam w innym aucie to co opisujesz i bardziej mi się podoba rozwiązanie w daci bo nie dmucha na ciebie a dokoła robi się ciepło .
Ciepło z dolnego nadmuchu i tak idzie do góry więc jak dla mnie jest to dobre rozwiązanie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-16, 14:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 15:36   

Karenzo napisał/a:
j
Mam w innym aucie to co opisujesz i bardziej mi się podoba rozwiązanie w daci bo nie dmucha na ciebie a dokoła robi się ciepło .
Ciepło z dolnego nadmuchu i tak idzie do góry więc jak dla mnie jest to dobre rozwiązanie


bardzo się dziwię, że ktoś nie używa nawiewu ciepłego na nogi - dokładnie tak jak piszesz, ciepło idzie do góry i działa to trochę jak ogrzewanie podłogowe. bardzo komfortowe rozwiązanie.
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
mick 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-03-16, 17:57   

Co do nagrzewania się wnętrza lodgy w 1,2 tce to porównałbym je do 1,9 dci. Było to dla mnie niemiłe zaskoczenie bo uważałem że benzyna się szybciej będzie nagrzewała od diesla. Za to jak już się nagrzeje to daje czadu jakby pod deską ognisko się paliło :mrgreen:
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne