te przepisy już są od 2010 roku
cały szwindel polega na tym że tylko kilka firm może wytwarzać to cudo więc ktoś zgarnie niezła kase
typowy przykład eco szwindlu na którym ktoś robi grubą kase
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-05, 00:21
Kontroluje owszem ale nabija za kasę ;-( Chyba, że faktycznie jest jakaś mega nieszczelność i cały czynnik ulotni się w niedługo po zakupie auta - ale to moja prywatna gdybologia.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-05, 07:55
w dacii jest tradycyjny R-134a. Wątpię, aby zaczęto go wymieniać na nowy
Kontroluje owszem ale nabija za kasę ;-( Chyba, że faktycznie jest jakaś mega nieszczelność i cały czynnik ulotni się w niedługo po zakupie auta - ale to moja prywatna gdybologia.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3620 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-05, 10:28
Dar1962 napisał/a:
w dacii jest tradycyjny R-134a. Wątpię, aby zaczęto go wymieniać na nowy
Na razie jest bo skorzystano ze starych wymagań homologacji. Ale już obecnie nowohomologowane samochody muszą korzystać z tego syfu. Podobno trwają zaawansowane prace nad instalacjami opartymi o CO2 - trzeba tylko zastosować szczelniejszy układ ze względu na rozmiar cząsteczek dwutlenku węgla.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-07, 21:32
Listopad 2013, Logan MCV - R134.
DrOzda napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
w dacii jest tradycyjny R-134a. Wątpię, aby zaczęto go wymieniać na nowy
Na razie jest bo skorzystano ze starych wymagań homologacji. Ale już obecnie nowohomologowane samochody muszą korzystać z tego syfu. Podobno trwają zaawansowane prace nad instalacjami opartymi o CO2 - trzeba tylko zastosować szczelniejszy układ ze względu na rozmiar cząsteczek dwutlenku węgla.
Nie muszą. Od 2017 roku miał być obowiązek. A czy będzie czas pokaże, bo Mercedes się wycofał z tego czynnika ze względu na łatwopalność podczas rozszczelnienia i styku z ciepłymi elementami pojazdu.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-03-07, 21:34, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2015-09-09, 19:17 Czy nowy czynnik do klimatyzacji jest już w Daciach?
Ostatnio natknąłem się na artykuł w AŚ o nowym czynniku R1234YF, który ponoć w nowych brykach ma być stosowany od 2013. W tym przypadku nowe oznacza zapewne nowe modele wchodzące na rynek. Nie wiedziałem, że podczas procesu spalania tego czynnika wydziela się fluorowodór, który jest
bardzo trujący.
Patrząc na daty wprowadzenia nowych modeli Dacii to żaden jeszcze nie ma tego świństwa na pokładzie ale w przypadku nowego modelu już się tam znajdzie chociaż nie jestem pewien czy część daćkowców już z tym nie jeździ... Szczerze mówiąc to ochota na nowe bryki mi przechodzi...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-09-09, 19:30
w autach obecnie produkowanych nie ma i nie będzie, bo to gówxxxxno ładują do aut z nową homologacją od 2014. U nas jest stary poczciwy i tani R134a. A co będzie np z nowym Dusterem - kto wie?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-09-09, 19:34, w całości zmieniany 5 razy
w autach obecnie produkowanych nie ma i nie będzie, bo to gówxxxxno ładują do aut z nową homologacją od 2014. U nas jest stary poczciwy i tani R134a. A co będzie np z nowym Dusterem - kto wie?
Pisząc "nowym dusterem" masz na myśli ph2 czy ten co ma wyjść w 2017?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-09-10, 14:31
oczywiście myślę o następcy - ph2 to nic innego jak lifting ph1, korzysta z tej samej homologacji więc nie powinni nic majstrować przy czynniku
Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014 Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 163 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-15, 12:52
Kwestia po jakim czasie nabijacie klimę. Ja nigdy do 3-5 roku auta, nabijać nie musiałem.
Jeśli to nawet raz na 5 lat te kilka stów, to też tragedii wielkiej nie ma, na pewno nie takiej żeby nie kupować już nigdy nowego samochodu ;]
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-09-15, 17:42
z czasem ceny czynnika zapewne spadną, ich obecne wygórowanie wynika z prostego faktu,że na całym świecie są tylko dwie firmy posiadające monopol na produkcję
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum