DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LED-owe zamienniki żarówek w aucie
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-29, 10:04   

corrado napisał/a:
czy takie półprzewodnikowe LEDowe "żarówki" o świetle 1800lumenów , są dozwolone w światłach mijania?

Nie - bez względu na strumień świetlny, bo nie tylko od niego zależy dopuszczenie do ruchu.

Karenzo napisał/a:
[polskie] Przepisy są jak to zwykle maksymalnie nie precyzyjnie i to pełnego uznania urzędnika.

Nieprawda - w tym przypadku są absolutnie precyzyjne: danych lamp można używać wyłącznie z homologowanym do nich źródłem światła, kropka. Nie ma żadnych uznań ani interpretacji.

(Cytowane niejasności dotyczą innej kwestii: czy w aucie homologowanym jako całość tylko i wyłącznie z jednym rodzajem lamp, można te lampy wymienić na inne, które jednak także muszą spełniać właściwe przepisy homologacyjne? Niejasność nie dotyczy częściowego modyfikowania lamp za pomocą innych źródeł światła - to zawsze jest niedozwolone).
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-15, 23:45   

Znalazłem turtorial jak można wyposażyć w prawdziwe ledy nasze pojazdy. Abstrachując od kwestii homologacji na Polske takich świateł rozwiązanie jest możliwe. Na filmach widać niezbędna potrzebę instalacji przekaznika do swiatel drogowych/mijania. Efakt jest w moim odczuciu spektakularny. Jeśli kiedyś jakaś firma dostanie homologację na takie żarówki warto przemyśleć sprawę. Ewentualnie można zaryzykować montaż, gdyż przejście na klasyczne H4 podczas kontroli policyjnej jest bezproblemowe i niemal na poczekaniu. Jedynie czego mi zabrakło w tym nagraniu do foto z bliska odcięcia wiązki światła, by nie razić kierowcow z naprzeciwka.


Opis zainstalownych żarowek:

http://allegro.pl/nowosc-...3974751363.html

http://bec-led-auto.blogs...800-lumeni.html

Test w Loganie






Test we Fiat Panda

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-15, 23:59   

mekintosz napisał/a:
Jeśli kiedyś jakaś firma dostanie homologację na takie żarówki

Ze względu na prawa fizyki to raczej mało prawdopodobne, bo w tym celu musiałaby skonstruować LEDowe źródło światła o niemal identycznych parametrach świecenia jak żarówka halogenowa. Czyli diodę (lub ich zestaw) o kształcie rurki i wielkości oryginalnego drucika wolframowego. Cokolwiek większego i w innym kształcie przestaje bowiem się znajdować w punkcie skupienia odbłyśnika reflektora, więc rozpirza całą geometrię wiązki...

A w możliwość, że taka zmodyfikowana wiązka światła zostanie uprawomocniona też jakoś wątpię, bo jej właściwości nie zostały wzięte "z kapelusza", tylko są efektem wieloletniego doświadczenia.

Jedyna realna i rozsądna droga to po prostu wymiana całej lampy na taką specjalnie zaprojektowaną do LEDów lub złożoną z takich uniwersalnych elementów (jak obecnie np prawdziwe "xenony").
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-02-16, 08:57   

Moim skromnym zdaniem technologia LED to element przejściowy. Uważam, że w motoryzacji zawita już nie długo technologia oświetlenia laserowego. Jak na razie BMW ma gotowe rozwiązanie.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 10:28   

Led to półprzewodnik, w którym zachodzi zjawisko elektroluminescencji a żarówka to żarnik który się nagrzewa pod wpływem płynącego prądu .
Tak jak tranzystory , ledy są wrażliwe na prąd i brak możliwości oddawania ciepła i dobrze pracują w pewnych zakresach temperatury, dlatego cieżko zaadoptować je do samochodu i lamp. Półprzewodniki w tym ledy pracują lepiej w niskich temperaturach, przyjmuje się że ledy mają najwyższą sprawność przy -30st C .

Jeszcze z ang. wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Light-emitting_diode
Jednakże , ponieważ emitują one mało ciepła, śnieg i lód mogą budować na LED lampie w chłodniejszych strefach klimatycznych . [ 60 ] Podobnie , ten brak wytwarzania ciepła odpadowego zaobserwowano czasami powodować poważne problemy z sygnalizacją świetlną ulic i oświetlenia pasa startowego lotniska w obszarach podatnych na śniegu . W odpowiedzi na ten błąd , niektóre systemy oświetlenia LED zostały zaprojektowane z dodatkiem obiegu grzewczym kosztem zmniejszenia ogólnej sprawności elektrycznej układu , dodatkowo , badania zostały wykonane na rzecz rozwoju technologii radiatora , które przenoszą ciepło wytwarzane w obrębie skrzyżowania do odpowiednie obszary w lampie .

ps. jeśli wstawiłoby się LEDa do projektora soczewkowego z przesłoną jak w Xenonie nie byłoby oślepiania naprzeciwka. :roll:
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-02-16, 11:12   

Cena kompletu to 500zł więc to żadna oszczędność ani jakieś rozwiązanie, tym bardziej nie ma homologacji na to a za tą kwotę można mieć całą stertę H4. Jak ktoś ma dzienne to świateł mijania/drogowych i tak bardzo mało używa no chyba że śmiga dużo po nocach.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 13:26   

Jednak widać, że świecą o wiele jaśniej niz H4. Więć jeśli jakaś firma zrobi homologowany reflektor oraz takowe homologowane żarówki jestem za. Wyobraźmy sobie, że za 5 lat takie ledy powiedzmy h4 czy H7 będą na wyposażeniu fabrycznych pojazdów, podobnie jak ledy DRL. Plusem takiego rozwiązania jest relatywnie prosta wymiana "palnika ledowego", zamiast dziś stosowanych lamp zespolonych z diodami na stałe. Co do laserów poczekajmy ileś lat, to nie star wars ;-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 13:58   

Myślę , że to nie etap przejściowy w pracach nad półprzewodnikami
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Haitz_law.svg

Wykres wielkości strumienia świetlnego LEDów (chyba na 1W) od czasu wynalezienia; teraz ledy CREE chyba od 2012r które pokazujesz mają już 200lm/W
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-02-16, 14:37   

mekintosz napisał/a:
...powiedzmy h4 czy H7 będą na wyposażeniu fabrycznych pojazdów, podobnie jak ledy DRL. Plusem takiego rozwiązania jest relatywnie prosta wymiana "palnika ledowego", zamiast dziś stosowanych lamp zespolonych z diodami na stałe...


Geniusze zła na pewno stwierdzą, że żarówkę H4 można na upartego włożyć odwrotnie, więc lepsze będą lampy zintegrowane z żarówką LED. Aby nie wbudować lampy odwrotnie albo nie do pary (lewa żarowa, prawa - LEDowa) - być może częścią zamienną będzie zderzak z dwoma reflektorami LED.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-02-16, 15:18   

eplus napisał/a:
Geniusze zła (.........................) być może częścią zamienną będzie zderzak z dwoma reflektorami LED.

złośliwiec :mrgreen:

(chociaż nie można tego wykluczyć :-P ...)
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1231
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-03-06, 09:04   Zamienniki LED żarówek pozycyjnych/dziennych

czy ktoś z forumowiczów wymienił żarówki do jazdy dziennej/pozycyjne W21/5W na zamienniki LED?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-06, 09:57   

keikan napisał/a:
czy ktoś z forumowiczów wymienił żarówki do jazdy dziennej/postojowe W21/5W na zamienniki LED?

To zły pomysł jest.
 
Andy87 



Marka: Dacia
Model: Nowy Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-06, 10:52   

Ja chciałem zmienić na żarówki led. To nie sa zwykle dwużarnikowe jak w stopie.. Te są wciskane ale symbolu nie pamiętam. Koszt ok 40-50 zl za sztuke...
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-03-06, 18:22   

Takie sa super:

http://www.cnjy-led.fr/product.php?id_product=397

A tak w dusterze (nie mam fotki w sandero):
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1231
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-03-07, 07:18   

patrząc na cenę to raczej pozostanę, przy fabrycznych :)

100 Euro za dwa Ledy to trochę przegięcie...

ps.

a najgorsze jest to, że Dusterek się kurzy w garażu...już 3 dni nim nie jeździłem, bo tak fajnie mi się jeździ "Sandaczem".. oby się nie obraził :)
Ostatnio zmieniony przez keikan 2014-03-07, 07:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1231
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-03-07, 07:29   

znalazłem coś takiego:

http://www.sklepledowy.pl...Bialy-6000K/658

ale jak piszą - trzeba ustalić jaki w sandero jest gniazdo żarówki dziennej/postojowej

Nie mówię, że od razu kupię, ale dobrze byłoby wiedzieć na przyszłość...
ktoś z naszych kolegów - elektryków na forum ma taką wiedzę?

w215w.jpg
Plik ściągnięto 424 raz(y) 200,98 KB

 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-07, 09:11   

Taki sposób na dzienne to by mnie zainteresował .... do Dustera oczywiście
Proszę specjalistów o uwagi w tym temacie - mozna to zrobić, jesli nie to jakie modyfikacje muszą być ?

Znalazłem kolekcję W5W oczywiście mysle tylko o białych światłach..

http://www.miniinthebox.c...p75&keyword=W5W

Na stronie - postojowki za 6,50 zł i nizej zdjęcia jak świecą.
http://archiwum.allegro.p...3311443062.html
Ale generalnie chodzi o światła "dzienne" wmontowane w miejsce "postojowych"
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-03-08, 00:59, w całości zmieniany 5 razy  
 
j28 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster FL
Silnik: 1.6+LPG
Rocznik: ---
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 5
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-03-18, 20:39   

Witam, Nu here

Z w5w do reflektorów nie kupujcie NoName'ów za 6,5zł. Do ibizy 6j i fabii I kupowałem najróżniejsze. Od 0,50 zł po 20 zł. Żadne nie wytrzymały dłużej niż powiedzmy pół roku (gros zaczynała mrugać już po kilku dniach). Najlepsze z 9 LEDami świeciły właśnie pół roku, ale po miesiącu na 9 LEDowej żarówce zostało po dwie trzy, reszta mrugała albo nie świeciła.

Raz zaryzykowałem i kupiłem PHILIPS LED w5w o barwie wg temperatury prawie niebieskiej. Świecą prawdziwie biało od pół roku. Niestety cena spora - ok 50zł za 2szt.

Na żarówki mijania wybrałem Farenheit 55W w wersji SUPER XENON WHITE. Są w miarę trwałe niedrogie. Światło najładniejsze - nie trąci wiochą dorabianego ksenona, ale jest wyraźnie bielsze niż żółte. Zdecydowanie najlepszy efekt w porównaniu z OSRAM, PHILIPS itp.

Polecam bo sprawdzone

BTW - te bez-markowe bardzo dobrze sobie radzą we wnętrzu i jak dotąd świecą bez problemów
Ostatnio zmieniony przez j28 2014-03-18, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2014-03-19, 16:58   

Panowie, te ledy sobie podarujcie. Ich faktyczna moc albo jest zawyżona albo nie będzie z nich żadnego efektu na dłuższą metę. Po pierwsze ledy powinny świecić na boki i do przodu (tego wymaga lustro które tak już w Dusterze zostało skonstruowane).

Kolejna sprawa to chłodzenie ledów (tak, ledy grzeją się, szczególnie te które pracują z dużym prądem). Obudowy żarówek do dziennych nie są w stanie odprowadzić więcej ciepła niż 2W, nie mówiąc już o 7 czy to 10 W. Często chińczyk pisze - "żarówka led o mocy 7W" a tak naprawdę to 7W to max moc jaka może iść w ledy a faktycznie idzie 1W, inaczej całość pięknie się upiecze.

Puki miałem kupować dustera wymodziłem dzienne na bazie markerów z BMW - 4 ledy XPE, w każdego około 450 mA. Dało to genialny efekt, ale w ogólnym rozrachunku Dustera nie kupiłem ;)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-19, 17:26   

Chyba te ledy się nie opłacają ja już 2 lata jeżdżę na fabrycznych żarówkach .
Już do lpg w ogóle nie rozumiem zakładanie takiego czegoś nawet jak się zaoszczędzi te 100 ml na 100 km to jest przecież nic , już w klekocie to rozumiem ale w lgp ?
_________________
Moje auto
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-03-19, 17:29   

skaktus napisał/a:
Panowie, te ledy sobie podarujcie. Ich faktyczna moc albo jest zawyżona albo nie będzie z nich żadnego efektu na dłuższą metę. Po pierwsze ledy powinny świecić na boki i do przodu (tego wymaga lustro które tak już w Dusterze zostało skonstruowane).

Kolejna sprawa to chłodzenie ledów (tak, ledy grzeją się, szczególnie te które pracują z dużym prądem). Obudowy żarówek do dziennych nie są w stanie odprowadzić więcej ciepła niż 2W, nie mówiąc już o 7 czy to 10 W. Często chińczyk pisze - "żarówka led o mocy 7W" a tak naprawdę to 7W to max moc jaka może iść w ledy a faktycznie idzie 1W, inaczej całość pięknie się upiecze.

Puki miałem kupować dustera wymodziłem dzienne na bazie markerów z BMW - 4 ledy XPE, w każdego około 450 mA. Dało to genialny efekt, ale w ogólnym rozrachunku Dustera nie kupiłem ;)

widzisz fotki po montażu, więc jak nie będzie efektu? Poza tym dzienne w dusterze to 21w/5w więc nic lampie nie będzie od ledów, te drogie ledy świecą na boki i do przodu/dołu, do tego żarówka h7 ma 55w...
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2014-03-20, 14:14   

johnson napisał/a:
skaktus napisał/a:
Panowie, te ledy sobie podarujcie. Ich faktyczna moc albo jest zawyżona albo nie będzie z nich żadnego efektu na dłuższą metę. Po pierwsze ledy powinny świecić na boki i do przodu (tego wymaga lustro które tak już w Dusterze zostało skonstruowane).

Kolejna sprawa to chłodzenie ledów (tak, ledy grzeją się, szczególnie te które pracują z dużym prądem). Obudowy żarówek do dziennych nie są w stanie odprowadzić więcej ciepła niż 2W, nie mówiąc już o 7 czy to 10 W. Często chińczyk pisze - "żarówka led o mocy 7W" a tak naprawdę to 7W to max moc jaka może iść w ledy a faktycznie idzie 1W, inaczej całość pięknie się upiecze.

Puki miałem kupować dustera wymodziłem dzienne na bazie markerów z BMW - 4 ledy XPE, w każdego około 450 mA. Dało to genialny efekt, ale w ogólnym rozrachunku Dustera nie kupiłem ;)

widzisz fotki po montażu, więc jak nie będzie efektu? Poza tym dzienne w dusterze to 21w/5w więc nic lampie nie będzie od ledów, te drogie ledy świecą na boki i do przodu/dołu, do tego żarówka h7 ma 55w...


Foto nie jest miarodajne. Można tak się ustawić z aparatem na przeciw soczewki itp że da to efekt mega oślepienia a w codziennym użytkowaniu będzie dużo gorzej.

Refraktorowi od ledów nic się nie stanie to fakt, ale jak ledy pracują w złych warunkach termicznych (a w takich pracują te chińskie cuda) to niestety przypłacisz to awaryjnością lub zmianą barwy światła z powodu przegrzania.

Dzienne do dustera robiłem na bazie takich dwóch markerów do BMW:



Na pokładzie 4 ledy XPE, moc realna to około 4,5 W. Po pół godzinie całość gorąca, ilość światła około 500 lumenów na lampę. Po odliczeniu strat na wyjściu mamy ~ 400 lumenów.

Teraz zastanawiam się, jakim cudem mają bezawaryjnie pracować chińskie cuda o mocy 7 W czy więcej ? Sprawa jest prosta - moc realna jest mniejsza ;)

Do tego waga całej żarówki - może to dać efekt wypadania z gniazda - konstrukcja z aluminiowym korpusem jest znacznie cięższa niż szklana bańka.

Kolejny efekt uboczny - zakłócenia - 99% tych żarówek zasilanych jest na bazie przetwornic impulsowych siejących zniacznie, co można usłyszeć w radiu i w CB.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-08, 00:19   

Nie znam się na tych żarówkach więc nich ktoś napisze czy warto bawić się w wymienianie na ledy w kabinie .
Bardzo mi to nie przeszkadza ale chętnie bym w nocy więcej widział .
jaka tam żaróweczka wchodzi ?
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-08, 08:35   

dwie żaróweczki : T10 inaczej W5W
zresztą wszędzie w środku są te żaróweczki w schowku i bagażniku.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-02, 21:33   

A ja mam coś takiego już ze dwa miesiące i jest jak najbardziej OK:

sprzedawane jako CREE 5W - ale tyle mają maksymalnie, a nie w tym wydaniu, podobno 210 lumenów. Gdy będę pozbywał się auta, na pewno wyjmę i zostawię sobie.

W zapasie została mi taka:

Więc nie mogę się wypowiedzieć na temat trwałości. Wygląda solidnie :-) Działa dobrze, świeci mocno, podobno ma 3W i 110 lumenów.

W drzwi włożyłem czerwone coś podobne do tego z poniższego obrazka, lecz z pięcioma diodami:

Pomimo zauważalnie mniejszej jasności od oryginalnych 3, czy 5W dają doskonale radę. Przecież mają być widoczne przede wszystkim w nocy i tak jest.

A do oświetlenia wnętrza użyłem czegoś, co na znanym polskim portalu aukcyjnym jest sprzedawane jako panel, lub moduł cob. W pierwszej wersji włożyłem dwa moduły po podobno 4W każdy. Po zmierzchu stwierdziłem, że wnętrze przeistoczyło się chyba w studio fotograficzno-filmowe. Ostatecznie został jeden moduł.

A teraz uwaga, jeśli zdecydowaliście się na takie:

(sprzedawca zupełnie przypadkowy, wziąłem zdięcie dla przykładu)
to wymagają one przeróbki, gdyż dioda jest w metalowej obudowie, która w żaden sposób nie jest przymocowana do metalowej obudowy tej "żarówki". Diodę przed wypadnięciem przytrzymują druciane końcówki zagięte na trzonku. Wypada wyprostować druciki, wyjąć diodę i osadzić ją najlepiej na klej termoprzewodzący, lub w ostateczności na gęstą pastę termoprzewodzącą w obudowie.

Ogólnie rzecz ujmując, jeśli chcecie dobrego i silnego oraz trwałego LEDa, to trzeba brać ze stabilizatorem prądu.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2014-05-02, 22:04, w całości zmieniany 5 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne