Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-03-11, 11:53
To tylko sie cieszyc, ze nie ma bo w tej aukcji silnik 1.6 16V 2001R od Renault Megane posiada EGR. To dziwne i jesli to prawda ze w Daciach zdowngradeowali silniki benzynowe o EGR to zmniejszyli ilosc mozliwych usterek silnika o 1 Z ekologia to raczej nie mialo nic wspolnego.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-11, 13:56
W dusterze 1.6 z napędem 4x4 jest silnik K4M 606 - tutaj tylko podejrzewam, że nie ma zaworu EGR - jak wrócę do domu to sprawdzę to dokładniej.
EDIT: Sprawdziłem i okazuje się tak jak przypuszczałem, że nie ma zaworu EGR.
Oznacza to, że w żadnym silniku benzynowym Dacii nie ma zaworu EGR.
Tylko silniki diesla w Dacii posiadają zawór EGR.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-11, 17:26, w całości zmieniany 4 razy
@laisar bazując na otrzymanej wraz z samochodem: "Instrukcja obsługi Dacia Duster" Rozdział 6: Dane techniczne, tabelka DANE TECHNICZNE SILNIKÓW (str. 6.5) info dot. silnika benzynowego która podaje typ silnika K4M, po przeczytaniu Twojego postu sprawdziłem w prospekcie i rzeczywiście jest podana bardziej szczegółowa informacja, tj. typ silnika K4M606,
sądziłem, że takie info powinno być również a może przede wszystkim zawarte w Instrukcji obsługi
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-13, 19:57
Co do zaworu EGR, to widziałem jak wygląda kolektor ssący w silniku z takim zaworem. Pierwsze, co zrobić po kupnie, to ten zawór odłączyć najlepiej We wtyczkę jak ktoś chce, to można wpiąć emulator i nie będzie nawet błędu wyrzucać. W elektronicznym części do zrobienia czegoś takiego to góra 10zł.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Tak jak wszystko co posiada mechanizm mechaniczny a nie samą elektronikę - sprężyna odbijająca i pracujący w sadzy silnika diesla , wymaga czyszczenia a przynajmniej może się zabrudzić i przytkać. Poza tym nie ma w moim przynajmniej silniku dieslowskim 1.5dci czujnika przytkania kanałów dolotowych i zabrudzenia samego EGR.
Mam pytanko czy ta rurka zaznaczona na zielono i podpisana , to faktycznie kolektor ssący w 1.5 DCI biegnący tylko od tego złączenia z EGRem a później jest praktycznie zintegrowany z głowicą silnika ? Czy da radę wyczysćić i zdjąć ten kolektorek za tą rurką ? Bo widać tylko nakrętki od kol. wydechowego ... albo ja coś źle widzę...
No i jak myślicie ? podbijam pytanie ^
Chyba tylko ta rurka jest demontowalna z kolektora ssącego , czyli mniej więcej jak się kończy zielona linia....?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum