Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
DIY izolacja termiczna filtra powietrza
Autor Wiadomość
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2014-03-11, 11:09   DIY izolacja termiczna filtra powietrza

:mrgreen:
Jak wiadomo im chłodniejsze powietrze jest pobierane przez układ ssący tym silnik sprawniej pracuje.
Dlatego stosuje się intercoolery.
Niestety w wielu modelach benzynowych filtr powietrza jest umiejscowiony tak blisko bloku silnika że sam się nagrzewa i nagrzewa też powietrze ssane przez silnik.
Za pomocą niniejszego obrazkowego poradnika można tę niedogodność ograniczyć w silnikach Dacii.
Wystarczy po prostu cieplnie odizolować obudowę filtru od bloku silnika.
Oczywiście nie azbestem ale materiałem który łatwo się da dociąć do kształtu filtra.
A następnie nakleić ochronny materiał z folią aluminiową na obudowę filtra.






Wnątrze filta nie będzie się tak nagrzewać - powietrze ssane będzie znacznie chłodniejsze i pewnie i moc wzrośnie :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-03-11, 15:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-11, 11:17   

Jas, ten patent ma zastosowanie również w 1.5DCI, tam też mam skrzynkę filtra nad pokrywą zaworów , tylko trzeba by było troszkę inaczej wyprofilować tę izolację i podkleić raczej od spodu puszki filtra.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-11, 13:15   

Skąd kopiujesz te poradniki ?
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-11, 14:16   

A to on nie sam je wymyśla ?:)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-11, 14:47   

Trudno było by zrobić zdjęcia bez posiadania daci
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-11, 15:03   

Skąd wiesz że nie ma Dacii. Przecież jest tak w awatarze ... :roll:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-11, 15:25   

http://www.daciaklub.pl/f...1632885#1632885
jas_pik napisał/a:
Dopiero czekam na mojego DD.
A co do mocy to podobna przeróbkę robiłem kiedyś w swoim Fordzie Mondeo MkII i na hamowni wzrost mocy w silniku po 320 kkm wyniósł prawie 9% ( oczywiście nie była to jedyna przeróbka)
Wzrost mocy jest możliwy ze względu na możliwe zmniejszenie oporów wydechu które w silnikach stanowią dość duże ograniczenie mocy.
Ale brzmienie wydechu w zakresie 2000 - 2500 obrotów będzie dużo milsze.
_________________
Moje auto
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-11, 18:15   

Szukam , czytam ( ang/ros/francuski).
Co poniektóre już kiedyś stosowałem/miałem w poprzednich samochodach a wyszukuję zdjęcia aby ładnie to wyglądało.
Niektóre z nich w dzisiejszych samochodach raczej nie znajdą zastosowania (tak jak szlifowanie/polerowanie gardzieli gaźnika w PF125 - przyrost mocy i momentu o 20 %, przeróbka chłodzenia w maluch tak aby wentylator pompował powietrze do gaźnika - tzw kompresor - przyrost mocy o 7 KM)- były to rozwiązania testowane też WAT - który dawno temu skończyłem.
Miałem też inne pomysły które zastosowałem w samochodach w czasie mojej praktyki studenckiej w WSK :mrgreen:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3542
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-03-12, 09:55   

Intercooler jest chyba użebrowany podobnie do chłodnicy, a powietrze wchodzące do niego jest ogrzane na skutek adiabatycznego sprężania. Plastikowy filtr powietrza w wolnossącym silniku zasysa powietrze atmosferyczne o temperaturze otoczenia, dlatego wlot powietrza powinien być zaraz przy atrapie, nie w komorze silnikowej. Przy pojemności 1,6 i obrotach 1500 przez minutę śmiga tą rurką około 1000 litrów powietrza. O ile może się ogrzać kubik (sumarycznie) powietrza w ciągu minuty poprzez plastikową ściankę o powierzchni kartki A3 i wymianę ciepła z powietrzem komory o temperaturze 70C? Wydaje mi się, że niewiele...
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-12, 10:10   

Pewien patent typu "compresor" był opisywany na forum z wykonaniem praktycznym jakiś czas temu ale koledzy bardzo się śmiali do czasu porównania wykresów z hamowni przed i po. Wtedy temat umarł, bo nie było argumentów do dalszej dyskusji.
Projekt dotyczył zmniejszenia zużycia paliwa. Różnica około 0,5l/100km.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-03-12, 10:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 10:30   

prosimy o link bo nie widziałem
_________________
Moje auto
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 12:39   

eplus napisał/a:
O ile może się ogrzać kubik (sumarycznie) powietrza w ciągu minuty poprzez plastikową ściankę o powierzchni kartki A3 i wymianę ciepła z powietrzem komory o temperaturze 70C? Wydaje mi się, że niewiele...

Też mam takie wrażenie. O wiele bardziej istotne jest miejsce pobierania powietrza niż to, którędy ono płynie. A w turbodieslu (turbo benzynie), gdzie powietrze jest sprężane i podgrzewa się na skutek tegoż sprężania ta izolacja nie ma sensu.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-03-12, 12:47   

A przerabial ktoś wlot powietrza w dieslu bo z tego co wiem to zimne powietrze wciagane jest z komory silnika czyli tam gdzie cieplo jest :) w zime moze i oki ale latem az sie prosi zeby bylo brane powietrze z przodu auta dobrze mysle czy nie ???
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 12:49   

wojtek_pl napisał/a:
A w turbodieslu (turbo benzynie), gdzie powietrze jest sprężane i podgrzewa się na skutek tegoż sprężania ta izolacja nie ma sensu.

To po co instaluje się intercooler'y?
Czyżby też nie miały sensu?
Poprawianie konstruktorów nawet w małych drobiazgach skutkuje często bardzo pozytywnie( w szczególności w obniżeniu spalania). czasami jest to autosugestia ale często producenci pomijają niektóre z problemików uznając je za mało ważne - kosztowo nieefektywne.
Ale każde poprawianie "fabryki" zawsze daje "małą to małą" ale satysfakcję.
To nie kto inny ale fabryki sztucznie zaniżają zużycie paliwa. Za pomocą pewnych tricków - teraz już znanych powszechnie - ale przecież w życiu nie będziemy ich stosować - nieprawdaż :?:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 12:51   

nie jest to skomplikowane
http://www.klubseatibiza....gow-t12930.html
_________________
Moje auto
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 12:51   

BoloSr napisał/a:
A przerabial ktoś wlot powietrza w dieslu bo z tego co wiem to zimne powietrze wciagane jest z komory silnika czyli tam gdzie cieplo jest :) w zime moze i oki ale latem az sie prosi zeby bylo brane powietrze z przodu auta dobrze mysle czy nie ???

Dawno, dawno temu... w PF 125 można było przestawić wlot powietrza na letni i zimowy.
Letni pobierał powietrze zewnętrzne a zimowy z komory silnika.
Zapewne to też coś pomoże.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 13:02   

jas_pik napisał/a:
To po co instaluje się intercooler'y?
Czyżby też nie miały sensu?
Poprawianie konstruktorów nawet w małych drobiazgach skutkuje często bardzo pozytywnie( w szczególności w obniżeniu spalania). czasami jest to autosugestia ale często producenci pomijają niektóre z problemików uznając je za mało ważne - kosztowo nieefektywne.
Ale każde poprawianie "fabryki" zawsze daje "małą to małą" ale satysfakcję.
To nie kto inny ale fabryki sztucznie zaniżają zużycie paliwa. Za pomocą pewnych tricków - teraz już znanych powszechnie - ale przecież w życiu nie będziemy ich stosować - nieprawdaż :?:
Generalnie nie ma co liczyć na rewolucję, a każdy kto liczy raczej się zawiedzie, ale kilka elementów poprawionych może dać już odczuwalne rezultaty.

Aż dziwi mnie jest fakt że nikt nie powiedział jeszcze nic o doładowaniu dynamicznym, nowym dolocie, albo chociaż VGISie ;)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-12, 13:02   

W dacii 1300, 1310, cienkocienko itd, był właśnie ten patent z klubu seata.

Strona z wykresem z hamowni.
http://www.daciaklub.pl/f...%B6ci&start=325
Warto poczytać od początku temat.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-03-12, 13:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 13:14   

Mowa o tym wykresie:

?

Jak dla mnie to są różnice na granicy błędu pomiaru.
Przy takich subtelnych zmianach charakterystyk, które ze względu na tą kanciastość wykresów też super dokładne nie są, to żeby móc coś powiedzieć to moja metrologiczna dusza kazałaby mi wykonać po kilka pomiarów i mieć pojęcie jak wygląda powtarzalność i wtedy zaprząc do pracy statistice.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 13:17   

W temacie z ibiza klubu jest osoba która po zastosowaniu takiego ulepszonego dolotu + filtra sportowego uzyskała +6 km czyli 10 % więcej mocy bo normalnie jest 60
_________________
Moje auto
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 13:21   

Nie wiem, na razie rozmawiamy o wykresach które widzimy.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 14:33   

jas_pik napisał/a:

To po co instaluje się intercooler'y?
Czyżby też nie miały sensu?

Zaizolowałbym jeśli już rurę z intercoolera do kolektora ssącego i sam kolektor również chociaż ten grzeje się od głowicy bardziej niż od otaczającego powietrza.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 17:10   

Coś dla dci
http://www.racingforum.pl...28&#entry968928
_________________
Moje auto
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 18:07   

Karenzo napisał/a:
Coś dla dci
coś dla każdego silnika ;]
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-12, 18:26   

BigT napisał/a:
Mowa o tym wykresie:


Tak o ten wykres chodzi, a konkretnie ten cienką linią kreślony.
Po prostu wygładziło charakterystykę w miejscu tych załamań i tutaj nie powiedziałbym o błędzie, ponieważ ewidenntnie są różne.
Pomiary były robione z oryginalnym dolotem (tą rurą) i z wentylatorem. Dlatego z wentylatorem jest przy maksimum niższa ponieważ wentylator stawia wtedy opór przepływowi powietrza. Nasówa się pytanie. Ile razy kręcisz do maxa? Ja nigdy.
Aktualnie ma spalanie 6,8l przy normalnej jeździe. W zimie schodziłem do 6,3 ale i prędkości były mniejsze.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne