DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-03-13, 01:09   

Wymiana oleju i filtrów w dci:
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
morfo 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V-LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 11
Skąd: Pol-landia
Wysłany: 2014-03-13, 12:20   

... tak jak pisałem wcześniej wystarczy sprawdzić w .de (90% 5w40 jest w technologii syntetycznej) z mojej strony polecam valvoline 5w40 SynPower

ElfExcellium_Evolution_prezentacja.jpg
Plik ściągnięto 369 raz(y) 104,69 KB

pol_pl_ELF-EXCELLIUM-LDX-NF-5W-40-5L-4300_1.jpg
Plik ściągnięto 202 raz(y) 39,83 KB

Ostatnio zmieniony przez morfo 2014-03-13, 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Grunschlk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-13, 13:17   

Mój Duster skończył właśnie trzy lata i zastanawiam się nad zmianą oleju. Dotychczas jeździł na fabrycznym Elfie (już raz wymienianym) ale zastanawiam się czy nie zalać go czymś lepszym, np. Motulem? Czy to ma w ogóle sens i czy nie zaszkodzi taka zmiana silnikowi?
Chłopak wszedł już w dorosłość i należy mu się szczególna troska :)
Czy moze jest jakiś inny olej wart szczególnego polecenia do mojego dCi?
 
jozef969 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 155
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2014-03-15, 18:22   

8-) Witam,jestem przed pierwszą wymianą oleju.Żeby było trochę taniej postanowiłem sam kupić olej. No i się zaczęły schody z dobraniem odpowiedniego oleju. A mianowicie mam silnik 1.5dci 110km K9K R8 specyfikacja ACEA C3 -30, po rozmowie telefonicznej pan z ASO powiedział mi, że olej powinien spełniać normy RN0720 5W30 dla tego że mam filtr cząstek stałych DPF.
Szukając oleju z normą RN0720 wychodzi ACEA C4 więc czego mam się trzymać,żeby w ASO nie powiedzieli, że olej jest nieodpowiedni C3 czy C4.
Proszę o pomoc i z góry dziękuje.
_________________

 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-03-15, 18:54   

Oznaczenie C3 i C4 to klasyfikacja jakościowa, gdzie podział dotyczy w uproszczniu popiołów siarczanowych. C3 dla średnich "midSAPS" a C4 dla niskich "lowSAPS". Reasumując olej o oznaczeniu C4 jest lepszy dla silnika 1.5 dCi z DPF. Oczywiście powinien spełniać normę RN0720.
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2014-03-15, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
jozef969 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 155
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2014-03-16, 12:03   

Dzięki wszystko jasne.
_________________

 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-03-21, 12:32   Olej do dustera faza 2 dCi

Panowie, jakie jest dokładnie oznaczenie na butli oleju ELFa do dustera, żeby kupić właściwy, żeby w serwisie nie kwestionowali norm dla Renault. Wiem, że jest to olej 5w30 full syntetyk, pytam się o olej do diesla.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-21, 12:48   

Musi spełniać normę RN720 low-saps.
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-03-21, 13:09   olej

Proszę o jakiś link do aukcji
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-03-21, 13:19   olej

Z tym olejem jest jak z yeti wszyscy o nim wiedzą, ale nikt go nie widział :)
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-03-21, 13:36   Olej

Czy to jest to:
http://www.renault-czesci...3,210,146).aspx
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-21, 14:28   

tak
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-03-21, 15:16   

Ja leję Motula RN720 http://allegro.pl/listing...0&search_scope=
Zajebiście drogi, ale wolę olej syntetyczny od "syntetycznego", tj. hydrokrakowanego.
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2014-04-02, 22:56   

A co myślicie o olejach Lotos i Orlen i dlaczego ich nie stosować ? ;)

np. takie:
LOTOS QUAZAR 5W40 ACEA A3/B4, ACEA C3, API SM/CF, RN0700, RN0710
LOTOS Traffic Pro 505.01 5W-40 RN0700, RN0710
PLATINUM MAXENERGY EURO4 5W-30 Mid SAPS euro4
Ostatnio zmieniony przez antropolog 2014-04-03, 06:24, w całości zmieniany 5 razy  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1228
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-04-03, 12:53   

antropolog napisał/a:
A co myślicie o olejach Lotos i Orlen i dlaczego ich nie stosować ? ;)



NIe mówię, że są złe i zaszkodzą silnikowi.

Ale pytanie brzmi : "skoro są na rynku oleje sprawdzone i "markowe" w niewiele wyższej cenie (np. 4 PLN więcej za 1 litr) to po co lać te wyżej wymienione?"
Ostatnio zmieniony przez keikan 2014-04-03, 12:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-04-03, 13:49   

Kol. keikan, przecież Lotos jest rozpoznawalną marką. Produkuje oleje od 30 lat. Obecna instalacja to jedna z nowocześniejszych na świecie, pozwalająca produkować oleje najwyższej jakości. Jednak nadal w mentalności pozostaje co z tzw. "Zachodu" to lepsze.
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2014-04-03, 21:06   

keikan napisał/a:
to po co lać te wyżej wymienione?


Skoro jakością nie ustępują, to z czystego patriotyzmu :)

No a tak poważniej, mimo iż Lotos i Orlen robią bardzo dobre oleje, to problemem chyba są małe nakłady na marketing, lub nieumiejętne ich wykorzystanie. Przykład Kubicy i Lotosa - taki Total to by Kubicę wycisnął jak cytrynę, a u Lotosa cisza - no i pozostał nadal olejem mało popularnym w Polsce. Dobrze,że chociaż z KIA i SUBARU mają jako taką umowę. Orlen też Dakaru i Małysza jakoś nie przekuwa na sprzedaż oleju- jak widzę taką niemoc marketingową to mnie krew zalewa.
_________________

Ostatnio zmieniony przez antropolog 2014-04-03, 22:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1228
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-04-04, 11:29   

chriskb napisał/a:
Kol. keikan, przecież Lotos jest rozpoznawalną marką. Produkuje oleje od 30 lat. Obecna instalacja to jedna z nowocześniejszych na świecie, pozwalająca produkować oleje najwyższej jakości. Jednak nadal w mentalności pozostaje co z tzw. "Zachodu" to lepsze.


no może i mają doświadczenie..
Ale to tak jak z Polonezem i VW - FSO też miało duże doświadczenie w produkcji aut, ale jednak kupiłbym VW (oczywiście to porównanie nie jest adekwatne do tej dyskusji, bo różnica w cenie była kolosalna, a nie tak jak w przypadku olei - pomijalna)

A nie ujmując nic i nikomu - obawiam się, że (może oprócz jedzenia) jednak to co z Zachodu jest lepsze ;)

Choć mając do wyboru Zachód lub Daleki Wschód (Japonia) - wybrałbym japońskie ;)

a co do marketingu - nie dajmy się zwariować... Ciężko jest nadążać za modą..
Ja już dawno przestałem kupować produkty tylko dlatego ,że jakiś "celebryta" je reklamuje...
Ostatnio zmieniony przez keikan 2014-04-04, 11:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-04, 13:07   

A zachód produkuje u nas a my kupujemy ich szajs ...
_________________
Moje auto
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
  Wysłany: 2014-04-10, 22:06   

uh...

drążyłem i się dokopałem - już wiem, w czym się Polskie Oleje różnią od innych olejów - polskie normy dopuszczają 2x więcej domieszki oleju przepracowanego zregenerowanego w nowym oleju, względem norm europejskich (3,6% względem 1,8%). Niestety tę różnicę widać przy rozkręcaniu silnika. Zanim te normy się nie zrównają, to nasze oleje pod tym względem będą gorsze. Niby identyczne technologicznie, a nasze mają więcej oleju z odzysku :/ zmartwiło mnie to!
_________________

Ostatnio zmieniony przez antropolog 2014-04-10, 22:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-10, 22:23   

bardzo ciekawa informacja
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2014-04-11, 06:29   

to podobna sytuacja jak z paliwami - norma ue dopuszcza 5% dodatku bio FAME do diesla, polska norma dopuszcza 7%. Polskie normy zostały opracowane w WAT - pewnie na czołgach testowali ;)

Co do dodatków do olejów i paliw, to w 2009 w Rafinerii Trzebinia należącej do Orlenu prokuratura odkryła niezłe wałki w temacie - no kurcze ciężko być klientem patriotycznym ;)
_________________

Ostatnio zmieniony przez antropolog 2014-04-11, 06:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-12, 21:30   

tylko że w PL mamy najtańsze paliwo w europie
więc lepiej przeboleć niż płacić powyżej 6 zł za rope jak czesi
_________________
Moje auto
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-12, 21:45   

Karenzo napisał/a:
tylko że w PL mamy najtańsze paliwo w europie
więc lepiej przeboleć niż płacić powyżej 6 zł za rope jak czesi

a kiedy tam widziałeś takie ceny, mi wychodziło 20/30gr więcej jak u nas.
Poza tym cena nie jest wyznacznikiem, niech kosztuje 12 zl za litr, wszystko trzeba odnosić do zarobków, u nas niskie i relatywnie paliwo mamy drogie, co z tego że 5,2 za litr.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-13, 02:43   

Nie ma tak kolorowo jak to się w PL mówi na zachodzie wszystko jest relatywnie droższe i nawet jak zarabiają 2-3 razy więcej to wszystko jest droższe 2 razy .

I nie ma co marzyć jedyne co umieją robić nasze elity to podniecić podatki więc nie ma takiej tragedii z paliwem u nas (a UE dąży do wyrównania cen na wszystko z powodu przemytu [wiadomo że nie do dołu ] ) a znając naszych speców z wiejskiej może sie okazać że będziemy mieć paliwo po 8 zł jak we Włoszech

Jak chcemy się z kimś porównywać to proponuje z Białorusią która poczyniła ogromny postęp od kiedy PL jest w UE . I mimo obiegowej opinii żyje sę tam coraz lepiej
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-13, 02:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne