Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 14:24 Dokker VAN Car Audio
Witam,
jako że nie chciało mi się dopłacać konkretnych pieniędzy do fabryczne radio w Dacii,
a miałem już nieco sprzętu, postanowiłem to i owo wyklecić samemu :)
Pierwsze pytanie - ASO nie robi problemów na przeglądzie ze sprawami typu maty i położone kable ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-03-04, 00:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 16:29
Wiesz, głupio nieco zrywać ładnych parę stów z drzwi , zresztą nie jest to ani takie znów proste, by nie było śladów. No i jeszcze kwestia czy ma się to jakoś do gwarancji na perforację.
Miał ktoś z tym jakieś problemy?
Wysłany: 2014-03-03, 17:15 Re: Dokker VAN Car Audio
BigT napisał/a:
Pierwsze pytanie - ASO nie robi problemów na przeglądzie ze sprawami typu maty i położone kable ?
Ja mam zamontowany subwoofer z wzmacniaczem i kondensatorem i pociągnięty kabel zasilający z pod akumulatora, na przeglądzie nić ASO mi nie zwróciło uwagi
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-05, 00:07
Dziś odbyły się pierwsze przymiarki do suba - w 3 słowach: lekko nie będzie :)
Szczególnie że chce mieć go w przedziale pasażerskim, pod fotelem pasażera...
Litraż to nie problem, głośnik wybitnie nie wymagający, gra nawet w 5l zamkniętej budzie,
problemem jest wysokość.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-05, 00:20
Eee tam bose, mam u-dima ;)
Zresztą na wkładanie losowych bose radzę uważać - bardzo często (nie powiem że zawsze, bo pewien nie jestem) w grę wchodzi DSP i bardzo mocna korekcja, której nie znamy i odtworzyć nie możemy, a bez niej może grać to jak kiszka.
Zresztą zestaw był już nieco sprawdzony w poprzednim wozie, choć tylko bardzo testowo.
Pomysł jest prosty - aktywnie cięty przód + sub. Przód na radiu, sub mało wymagający na dość niezbyt mocarnym wzmacniaczu. Miło i kompaktowo, nie bezkompromisowo, ale tanio.
ja ma zrobione drzwi matami ciężko strasznie było oderwać tapicerkę czymś czarnym uszczelniona . Kazde nowe auto które miałem robiłem od razu matami i aso nigdy nie protestowało. Nie wiadomo jak by sie odnieśli do tego klejenia w momencie gdy pojawi sie korozja może to by był punkt zaczepiania-odmowy. W sumie jesteś włąscicielem auta jak chcesz coś ulepszyć a nie ma wpływu to na myśl konstrukcyjną( w tym przypadku otwory ściekowe) to nie powinni nic mówić.
wiesz co nie masz wyjścia tyle CI powiem :D mam porównanie bo jeszcze 2 auta obsługuje to mam wrażenie na światłach jak bym miał drzwi otworzone. dynamika różnorodność basu po tłumieniu to...
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-06, 22:45
Wiesz, do wytłumiania nie musisz mnie namawiać, mam nawet gdzieś z poprzednich instalacji ze 2mkw butylowej maty GMSa, ale po dzisiejszej walce z zaślepką od radia, która okazała się wyjątkowo oporna, nie chce mi się bawić z odrywaniem boczków ;)
Tak czy siak - jutro montaż radia.
PS. Sub się chyba zmieści :)
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-09, 21:11
Radio zamontowane, a z ciekawostek - instalacja do montażu radia oznacza kable, bez głośników ;]
Tak jakby ktoś miał jakieś wątpliwości.
Nie było super łatwo, bo jednak miejsca na kable jest mało i trzeba na parę razy upychać poniżej radia i na boki, ale trwa to max 15 minut wraz z wyjęciem kieszeni.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-15, 00:49
EDIT.
Generalnie lewy na pasażera (celowanie w środek głowy dawało lepsze efekty niż w lewe ucho tym razem), prawy na kierowcę.
Fabryczne zwrotnice tradycyjnie - głównie po to by sprawdzić czy głośniki są sprawne, bo grają jak grają...
Na szczęście jak uporam się z kablami to całość uruchomię aktywnie z radia :)
dlaczego słabo?
a co daje morel? w torze tweetera tez kondensator i to najgorszy najtańszy :D a do tego puszka ma wielkość paczki fajek. do tego konektory śrubunkowe pominięte to wszystko przeze mnie za pomocą lutownicy. Myślę ze dobre położenie tweetera jak i zmiana kondensatora poprawia scenę i to diametralnie wiec szczerze namawiam bo koszty praktycznie niewielkie a różnica znacząca. warto ta kratkę czarną wyciągnąć tez. wszystkie te zabiegi to na plus dla dźwięku
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 23:23
Generalnie to dołączona zwrotnica ma na celu dać Ci możliwość sprawdzania czy głośniki są sprawne ;]
Bo niestety nie spotkałem zestawu gdzie były by one naprawdę solidnie zbudowane, zresztą z bardzo prostej przyczyny - niestety ale zwrotnica to dość indywidualna sprawa i nie ma czegoś takiego jak zwrotnica uniwersalna. W kolumnach domowych szerokość frontu kolumny ma wpływ na konstrukcję zwrotnicy... Oczywiście jeśli chcemy kompensować baffle-step. Zresztą większość poważniejszych instalacji robi się na cyfrowych zwrotnicach - taniej, lepiej i szybciej, no i do tego ciężko w analogowej o korekcję czasową.
W samochodzie wcale nie jest łatwiej, a wręcz trudniej bo np pomiary są zdecydowanie utrudnione, ciężko z nich cokolwiek wywnioskować bez wygładzania no i przede wszystkim - ogromne znaczenie mają odbicia etc.
Rzadko kiedy kopułki samochodowe lubią cięcie 1 rzędem, szczególnie te tanie-np te morele. Dałeś konda 2u2 czy 1u5 czy może 1u ? MKT, MKP czy MKSE ?
Przy ucięciu 2 rzędem zdecydowanie mniej piaszczą, co w wypadku zwrotnic fabrycznych jest nieco irytujące.
Jak już pomijasz konektory i twierdzisz że to ma jakiś wpływ na dźwięk to bądź konsekwentny i wywal wszystkie, a najlepiej wymień kable, bo te fabryczne to nie więcej niż 0.5mm kw.
Zresztą przy okazji jakiegoś spota chętnie zorganizuję ślepe testy kilku kondów, co tylko chcesz - od MKT do olejowych ;] Zobaczymy kto usłyszy różnice ;] Dam Ci nawet fory i testy mogą być na wyłączonym silniku ;]
Tor niskośredniaka zostawiłeś bez zmian ?
indywidualna oczywiście jak najbardziej, kabelki warto zawsze wymienić a moj kondensator to 3,3 mikroF mkse jensen które zostały mi z czegoś. a co do ciecia jego ponizej 2kilo to juz dla mnie hardcor dla uszu:D A co do tego ciecia nisklosredniego leci pełnym pasmem. z dwurzędową zwrotnicą hmm na ucho w dokkerze to ciezko było by coś zdziłąć fakt z gó... nie da sie nic zrobić.... ważniejsza dla mnie jest w "miare" poprawna scena jak jakoś reprodukowanych dźwięków
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-22, 19:27
klusek,
klusek napisał/a:
w torze tweetera tez kondensator i to najgorszy najtańszy :D
Specjalnie z ciekawości zrzuciłem boczek i wyjąłem zwrotnicę, bo byłem pewien że jest inaczej:
Ja tam widzę dwa, równolegle połączone kondensatory MKSE, do tego cewka powietrzna, bipolar do ucięcia niskośredniotówki + kolejna cewka.
Pytałeś też czemu słabo - jeśli zamiast 2 rzędu dałeś pierwszy, to raz że współczuję piasku - one nie lubią łagodnego cięcia, a dwa - uważaj na mp3 z podbitą górą, bo nawet radiem możesz dojechać te głośniki.
Ostatnio zmieniony przez BigT 2014-03-22, 19:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-22, 19:33
A z istotnych rzeczy:
-podciągnałem zasilanie, sygnał
-skleciłem suba i wrzuciłem go pod siedzenie pasażera
-wzmacniacz pod fotelem kierowcy
Zostało:
-estetyka - oklejenie suba, może pójdzie baranek dla zminimalizowania wzrostu wymiarów
-kamuflaż - oklejenie wszelkich wystających kabli szmacianą taśmą
-dostrojenie całości - jest już mniej więcej, ale chce popracować nad detalami
Na przyszłość:
-biamping do frontów = pociągnięcie kabli w drzwiach, a nie chce za bardzo kombinować - nie modyfikowałem absolutnie nawet kawałka fabrycznej wiązki
-wzmacniacz 5 kanałowy już czeka :)
możliwe;) masz trochę inna zwrotnice jak i teraz widze inne zestawy. W starszych do 25mm kopułki były pierwszy rząd. mp3 staram sie unikać mam tylko kopie. A co do zwrotnicy pobaw sie pierwszym rzędem na tweeterze pomijając na srtednioniskim filtrowanie. sredni tony wytłumi doskonale ta kratka z boczku. naprawdę polecam ;). nie wiem czy je słuchasz czy tylko sugerujesz sie tym co piszą o nich bez urazy oczywiście;)
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-26, 20:57
klusek, spędziłem dwa weekendy słuchając tego dziadostwa ;)
Generalnie jak będę miał drugie kable w drzwiach, czyli cyfrowe zwroty będą mogły ruszyć to na pewno wyżej utnę kopułkę, a najchętniej to wrzuciłbym tam średniotonówkę z tangbanda.
Oczywiście - można nie ciąć niskośredniaka, ale jednak robi się krzykliwy nieco i sieje zniekształconą średnicą, ciąć się opłaca.
a tak sie zapytam poza tematem co słuchasz jaka muzyka?
średniotonówka czyli 3 way to to naprawdę trzeba sie namęczyć z krojeniem tego. Przy aktywnym podziale może i da sie cos zrobić ale nie wiem. ja oczekuje czegoś miękkiego nie tak po separowanego. A wracając to jaki to zestaw jakiś nowy? Jam stare tempo i zwrotnica pierwszego rzędu. I mam pytanie jak radzisz sobie fazami przy drugim ? jeszcze korekcji używasz, jakie masz źródło procesor jakiś też ?
Ostatnio zmieniony przez klusek 2014-03-27, 20:12, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum