DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
GrAn 



Marka: DACIA
Model: STEPWAY I
Silnik: 1.6
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: SK
Wysłany: 2014-03-24, 21:41   

Kilka słów ode mnie.

Jeżdżę na LPG od wielu lat i dobrze założona instalacja oraz regularnie serwisowana musi dobrze działać, a przy okazji przynosić oszczędności 8-)

Przykład dobrej instalacji do 8 zaworowego silnika Renault/Dacia to STAG sekwencja Q-BOX w profesjonalnym zakładzie LPG ok. 2500 zł, silnik 1.6 MPI 84KM,
spalanie Pb 8-9/100, a LPG 9-10/100, zwrot kosztów przy obecnych cenach paliw następuje po około 10-12 tys. km.

Aktualnie nie widzę lepszej alternatywy niż LPG. Diesel OK, ale jeśli ktoś kupi sobie nowego w salonie i dba. Używanego diesla ja bym nie ryzykował, chyba, że od kogoś u kogo znałem auto i wiedziałem jak je traktował.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-24, 22:42   

A ja mam złe doświadczenia z LPG, miałem co prawda drugiej generacji w maździe 323, ale coraz miałem wybuchy i musiałem a to wymieniać przeplywomierz i pękał dolot od wybuchów. Gaziarze nie umieli znaleźć przyczyny, w końcu elektryk znalazł we Wrocku , że było zwarcie na przewodach do przepustnicy z instalki i po prostu uciął przewód żeby nie było szarpania i wybuchów .
Miałem dwa diesle JTD bravo i 1.9 TDI golfa 4. , w pierwszym padła turbina faktycznie ale nie naprawiałem i sprzedałem a golf jeździł do końca aż mi go "skasowali" na światłach :-( Ale troszkę poddymiał z rana palonym olejem przez uszczelniacze zaworów, miał już ponad 230tys km - a pewnie więcej przez sprytnych handlarzy ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-24, 22:53   

opinie o gazie psują druciarze którzy robią dziadostwo przez co instalacja źle pracuje a potem okłamują klientów że TTTM .
sam swoje z lpg przewojowałem na końcu zmieniłem majstra i to była słabe ogniwo teraz śmiga aż miło , następne auto też będzie z lpg
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-24, 23:05   

No teraz lepsze podobno te instalki, więc pewnie dużo na plus dla nich; czytałem , że praktycznie jak ECU benz i wtrysk LPG praktycznie oddzielnie tak jak wtryskiwaczy benzynowych a nie jakieś miksowanie , choć ta moja też była rzekomo włoska-dobra na tamte czasy z ponad 10 lat temu. 8-)


Ps. A jeszcze mi się przypomniała, poważniejsza awaria w LPG, poszedł kiedyś elektrozawór przy butli z tyłu, LPG zaczął się ulatniać i waliło w aucie a później na dworze spod auta , ktoś z osiedla wezwał policję, ja w międzyczasie odcholowałem auto z kolegą poza miasto żeby gaz się ulotnił i nie groził nikomu . Rano jescze pojechałem i jeszcze śmierdziało, ale ruszyłem jakoś na benzynie z otwartymi oknami do gaziarza . :lol:
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-03-24, 23:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-03-24, 23:20   

waldek72 napisał/a:
2 tyś to chyba ciut mało

dokładnej wiedzy nie mam dlatego podałem rząd wielkości... a to zapewne zależy od wielu czynników... ja swoją instalację zakładałem w marcu 2011 r. i zapłaciłem 3 300 pln z tym, że 300 pln to była dopłata do większego zbiornika, instalacja to Landi Renzo ale miałem wówczas do wyboru również (u tego samego instalatora) instalację Lovato która kosztowała ok. 800 pln mniej, stąd - uwzględniając upływ czasu (3 lata) - podałem cenę na poziomie 2 000 pln... (instalacja sprawuje się bez żadnych zastrzeżeń, aktualny przebieg "na gazie" ponad 40 kkm i oby tak dalej... :lol: )
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-25, 10:23   

TD Pedro, mi bierze 10.2 średnio w ciągu ostatniego miesiąca, bez mrozów, miasto.
Gazu na pewno ciągnął by z litr więcej.

Co do LPG to niestety, ale oszczędności rzędu paru stów rocznie, nijak nie rekompensują mi braku możliwości wjazdu do wielu podziemnych garaży...

Diesel nie byłby zły, gdyby był uwarunkowany ekonomicznie bardziej, a do tego gdybym nie bał się o DPF w moim użytkowaniu.


jas_pik napisał/a:
Chyba nie pierwszy :mrgreen:
Na tej stronie
Dzięki za natchnienie :D
Ostatnio zmieniony przez BigT 2014-03-25, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-03-25, 11:33   

- daleki jestem od namawiana/zachęcania/przekonywania do jeżdżenia "na gazie" :-P ,
- każdy ma swoje preferencje/priorytety, itd...moje obecne oszczędności z tego tytułu (i nie tylko) przekonały mnie o podjęciu słusznej decyzji by DD "zagazować"....
- problem braku możliwości wjazdu do podziemnych garaży co do zasady nie istnieje, sprawna instalacja nie stanowi żadnego zagrożenia a właściciel/zarządca garażu ma obowiązek zapewnić prawidłowe działanie wentylacji... temat był już na Forum poruszany i nie ma sensu tego ponownie "przerabiać"... :-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-25, 14:50   

zawsze można wjechać do garażu na benzynie ...
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-25, 15:03   

oby wam nie poszedł nigdy zawór przy butli :P
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-25, 15:10   

równie dobrze może ci się bak przedziurawić taki same będzie efekt
_________________
Moje auto
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-25, 15:18   

Cytat:
- problem braku możliwości wjazdu do podziemnych garaży co do zasady nie istnieje, sprawna instalacja nie stanowi żadnego zagrożenia a właściciel/zarządca garażu ma obowiązek zapewnić prawidłowe działanie wentylacji... temat był już na Forum poruszany i nie ma sensu tego ponownie "przerabiać"... :-)
Jeśli garaż jest prywatny to możesz sobie mówić co chcesz, a i tak Cię nie wpuszczą ;] Temat przerabiany 2 samochody temu. Zarządca sobie nie życzy i tyle. Nie musi tego w żaden sposób usprawiedliwiać.

Karenzo napisał/a:
zawsze można wjechać do garażu na benzynie ...
Zakaz dotyczy samochód z instalacją, a nie wjeżdżających na gazie :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-25, 15:35   

Karenzo napisał/a:
równie dobrze może ci się bak przedziurawić taki same będzie efekt


No i równie dobrze możesz przedziurawić butle z gazem i co z tego?

https://www.youtube.com/watch?v=U5iCB9DIGAM

lol , wiesz że w butli na LPG masz propan-butan (co prawda w formie ciekłej) pod ciśnieniem ? i gaz ma to do siebie że lubi się ulatniać i mieszać z powietrzem i przy pewnym stężeniu w zamkniętym stężeniu łatwiej o wybuch niż zapalić plamę benzyny na ziemi rzucając zapałkę ? :mrgreen:
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-08, 08:04   

O proszę, 1.2 TCe. Może w końcu ktoś opisze jak to śmiga i ile pali -> oprócz tego, że tyle ile się naleje :)
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-04-08, 10:16   

Prezes napisał/a:
O proszę, 1.2 TCe. Może w końcu ktoś opisze jak to śmiga i ile pali -> oprócz tego, że tyle ile się naleje :)

Jak na razie to mogę opisać tylko moje wrażenia z dwóch jazd testowych.
Śmiga bardzo przyjemnie. :-) Powyżej 100 km/h, gdy zmieniałam biegi przy około 2.5k obrotów, to aż czuć było że auto chce jechać. Spod świateł spróbowałam dynamicznej jazdy (zmiana biegów przy 3.5k obrotów) - prawie wciskało w fotel. :mrgreen:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-08, 22:47   

Zatankowałem paliwo, reset komputerka, podjechałem 300 m pod dom i czekam aż sie zwolni miejsce na parkingu. Samochód był wcześniej rozgrzany - przejazd 10 km.

Przełączyłem na spalanie.. wynik dwucyfrowy ;-) Dodałem lekko gazu - zobaczę do ilu sie uda. Chwilka gazu, 4 krechy i 26 l/100 ;-) Na postoju ;-)

Parafrazując klasyka "Co ty k…a wiesz o spalaniu " ;-)

http://www.filmweb.pl/per...bijaniu-1581462

26lna100.jpg
Plik ściągnięto 136 raz(y) 214,62 KB

 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-13, 20:37   

Dacia DUSTER 1.5 dCi 90KM

Dystans - 928 km (dwutygodniowa jazda z całego zbiornika)
Średnia prędkość - 52,5 km/h
Średnie spalania wg komputera - 4,5 l/100 km ;-)
Paliwo - EKODIESEL Orlen



 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-04-13, 20:54   

Ale fajny wyświetlacz, dlaczego w mojej lodgy nie ma takiego?
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 562
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-04-13, 20:56   

małe sprawozdanie
DD 1,6 LPG
trasa 880 km w sobotę Jastrowie - Warszawa Bemowo ul.Redutowa 37 - Jastrowie (MP Karate Fudokan)
średnia prędkość z wyjazdu wg komputera 98,8 km
średnie spalanie 11,81 l/ 100 km LPG wg tankowań
przy cenie gazu 2,45 daje 28,95 PLN/100 km
obciążenie 5 osób + bagaż podręczny (sprzęt i kanapki)
czas przejazdu w dwie strony 9 godz. 20 min razem z przerwami 4*10 min
wg mnie średni wynik zajefajny :-D
drogi krajowe 320 km autostrada 520 km
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2014-04-13, 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-13, 21:32   

to postestuj i zdaj relację :) a ile to cudo? to box uniwersalny do tego silnika?
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-04-13, 22:33   

pluto napisał/a:
Dacia DUSTER 1.5 dCi 90KM

Dystans - 928 km (dwutygodniowa jazda z całego zbiornika)
Średnia prędkość - 52,5 km/h
Średnie spalania wg komputera - 4,5 l/100 km ;-)
Paliwo - EKODIESEL Orlen


Przebieg na pewno nie z całego zbiornika zakładając teoretycznie spalanie 4.5l/100km powinieneś na 45L zrobić 1000km
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-04-13, 22:40   

Te boxy wpinane w czujnik ciśnienia na listwie CR to tylko proszenie się o awarię pompy czy wtrysków, ciśnienie na listwie może nawet przekraczać dopuszczalne przewidywane ciśnienie przez producenta co innego chip z nową mapą wgrany do ECU. Nawet jak podepniemy laptopa ciśnienie będzie takie samo bo ECU zostaje oszukany przez box.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-04-14, 06:53   

Tylko minusem przy wgranej mapie jest to ze musisz ingerowac kompem zeby mape zainstalowac lub odinstalowac, za kazdym razem, ps a przy predkosciach maxymalnych niestety ale z chipem pali autko wiecej niz bez niego.
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-04-14, 11:54   

stepway tce 90 ....odcinki po mieście ( do 2 km) +eco + spokojna jazda ... nie mogę zejść poniżej 8 :-/

trasa (okolica poza miastem )... prędkości 70-90 +eco .... osiągnąłem 5 :-)

autostrada 120 tempomat .... dało 7 :-|

jak by nie patrzeć to daleko do deklarowanych przez producenta :-?

gdyby nie cisza to tęsknił bym za dieslem :-P
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-04-14, 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-14, 14:07   

Sprawdzcie zbieżność i geometrię przy okazji kół , bo u mnie po wymianie tulejek i sworznia w prawym wahaczu, zaczęło żłopać pod 7L , czyli tak o litr więcej jak zazwyczaj. Ja jadę chyba jutro bo mi zedrze opony.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-04-19, 17:31   

Lukas87 napisał/a:
Te boxy wpinane w czujnik ciśnienia na listwie CR to tylko proszenie się o awarię pompy czy wtrysków, ciśnienie na listwie może nawet przekraczać dopuszczalne przewidywane ciśnienie przez producenta co innego chip z nową mapą wgrany do ECU. Nawet jak podepniemy laptopa ciśnienie będzie takie samo bo ECU zostaje oszukany przez box.


ps nawet profesjonalne firmy tuningowe mają w swojej ofercie boxy i je wkładają..
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne