Marka: DACIA
Model: STEPWAY I
Silnik: 1.6
Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: SK
Wysłany: 2014-03-24, 21:41
Kilka słów ode mnie.
Jeżdżę na LPG od wielu lat i dobrze założona instalacja oraz regularnie serwisowana musi dobrze działać, a przy okazji przynosić oszczędności
Przykład dobrej instalacji do 8 zaworowego silnika Renault/Dacia to STAG sekwencja Q-BOX w profesjonalnym zakładzie LPG ok. 2500 zł, silnik 1.6 MPI 84KM,
spalanie Pb 8-9/100, a LPG 9-10/100, zwrot kosztów przy obecnych cenach paliw następuje po około 10-12 tys. km.
Aktualnie nie widzę lepszej alternatywy niż LPG. Diesel OK, ale jeśli ktoś kupi sobie nowego w salonie i dba. Używanego diesla ja bym nie ryzykował, chyba, że od kogoś u kogo znałem auto i wiedziałem jak je traktował.
A ja mam złe doświadczenia z LPG, miałem co prawda drugiej generacji w maździe 323, ale coraz miałem wybuchy i musiałem a to wymieniać przeplywomierz i pękał dolot od wybuchów. Gaziarze nie umieli znaleźć przyczyny, w końcu elektryk znalazł we Wrocku , że było zwarcie na przewodach do przepustnicy z instalki i po prostu uciął przewód żeby nie było szarpania i wybuchów .
Miałem dwa diesle JTD bravo i 1.9 TDI golfa 4. , w pierwszym padła turbina faktycznie ale nie naprawiałem i sprzedałem a golf jeździł do końca aż mi go "skasowali" na światłach Ale troszkę poddymiał z rana palonym olejem przez uszczelniacze zaworów, miał już ponad 230tys km - a pewnie więcej przez sprytnych handlarzy
opinie o gazie psują druciarze którzy robią dziadostwo przez co instalacja źle pracuje a potem okłamują klientów że TTTM .
sam swoje z lpg przewojowałem na końcu zmieniłem majstra i to była słabe ogniwo teraz śmiga aż miło , następne auto też będzie z lpg
No teraz lepsze podobno te instalki, więc pewnie dużo na plus dla nich; czytałem , że praktycznie jak ECU benz i wtrysk LPG praktycznie oddzielnie tak jak wtryskiwaczy benzynowych a nie jakieś miksowanie , choć ta moja też była rzekomo włoska-dobra na tamte czasy z ponad 10 lat temu.
Ps. A jeszcze mi się przypomniała, poważniejsza awaria w LPG, poszedł kiedyś elektrozawór przy butli z tyłu, LPG zaczął się ulatniać i waliło w aucie a później na dworze spod auta , ktoś z osiedla wezwał policję, ja w międzyczasie odcholowałem auto z kolegą poza miasto żeby gaz się ulotnił i nie groził nikomu . Rano jescze pojechałem i jeszcze śmierdziało, ale ruszyłem jakoś na benzynie z otwartymi oknami do gaziarza .
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-03-24, 23:20, w całości zmieniany 1 raz
dokładnej wiedzy nie mam dlatego podałem rząd wielkości... a to zapewne zależy od wielu czynników... ja swoją instalację zakładałem w marcu 2011 r. i zapłaciłem 3 300 pln z tym, że 300 pln to była dopłata do większego zbiornika, instalacja to Landi Renzo ale miałem wówczas do wyboru również (u tego samego instalatora) instalację Lovato która kosztowała ok. 800 pln mniej, stąd - uwzględniając upływ czasu (3 lata) - podałem cenę na poziomie 2 000 pln... (instalacja sprawuje się bez żadnych zastrzeżeń, aktualny przebieg "na gazie" ponad 40 kkm i oby tak dalej... )
- daleki jestem od namawiana/zachęcania/przekonywania do jeżdżenia "na gazie" ,
- każdy ma swoje preferencje/priorytety, itd...moje obecne oszczędności z tego tytułu (i nie tylko) przekonały mnie o podjęciu słusznej decyzji by DD "zagazować"....
- problem braku możliwości wjazdu do podziemnych garaży co do zasady nie istnieje, sprawna instalacja nie stanowi żadnego zagrożenia a właściciel/zarządca garażu ma obowiązek zapewnić prawidłowe działanie wentylacji... temat był już na Forum poruszany i nie ma sensu tego ponownie "przerabiać"...
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-25, 15:18
Cytat:
- problem braku możliwości wjazdu do podziemnych garaży co do zasady nie istnieje, sprawna instalacja nie stanowi żadnego zagrożenia a właściciel/zarządca garażu ma obowiązek zapewnić prawidłowe działanie wentylacji... temat był już na Forum poruszany i nie ma sensu tego ponownie "przerabiać"...
Jeśli garaż jest prywatny to możesz sobie mówić co chcesz, a i tak Cię nie wpuszczą ;] Temat przerabiany 2 samochody temu. Zarządca sobie nie życzy i tyle. Nie musi tego w żaden sposób usprawiedliwiać.
Karenzo napisał/a:
zawsze można wjechać do garażu na benzynie ...
Zakaz dotyczy samochód z instalacją, a nie wjeżdżających na gazie :)
lol , wiesz że w butli na LPG masz propan-butan (co prawda w formie ciekłej) pod ciśnieniem ? i gaz ma to do siebie że lubi się ulatniać i mieszać z powietrzem i przy pewnym stężeniu w zamkniętym stężeniu łatwiej o wybuch niż zapalić plamę benzyny na ziemi rzucając zapałkę ?
O proszę, 1.2 TCe. Może w końcu ktoś opisze jak to śmiga i ile pali -> oprócz tego, że tyle ile się naleje :)
Jak na razie to mogę opisać tylko moje wrażenia z dwóch jazd testowych.
Śmiga bardzo przyjemnie. Powyżej 100 km/h, gdy zmieniałam biegi przy około 2.5k obrotów, to aż czuć było że auto chce jechać. Spod świateł spróbowałam dynamicznej jazdy (zmiana biegów przy 3.5k obrotów) - prawie wciskało w fotel.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-08, 22:47
Zatankowałem paliwo, reset komputerka, podjechałem 300 m pod dom i czekam aż sie zwolni miejsce na parkingu. Samochód był wcześniej rozgrzany - przejazd 10 km.
Przełączyłem na spalanie.. wynik dwucyfrowy Dodałem lekko gazu - zobaczę do ilu sie uda. Chwilka gazu, 4 krechy i 26 l/100 Na postoju
Parafrazując klasyka "Co ty k…a wiesz o spalaniu "
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-13, 20:37
Dacia DUSTER 1.5 dCi 90KM
Dystans - 928 km (dwutygodniowa jazda z całego zbiornika)
Średnia prędkość - 52,5 km/h
Średnie spalania wg komputera - 4,5 l/100 km
Paliwo - EKODIESEL Orlen
małe sprawozdanie
DD 1,6 LPG
trasa 880 km w sobotę Jastrowie - Warszawa Bemowo ul.Redutowa 37 - Jastrowie (MP Karate Fudokan)
średnia prędkość z wyjazdu wg komputera 98,8 km
średnie spalanie 11,81 l/ 100 km LPG wg tankowań
przy cenie gazu 2,45 daje 28,95 PLN/100 km
obciążenie 5 osób + bagaż podręczny (sprzęt i kanapki)
czas przejazdu w dwie strony 9 godz. 20 min razem z przerwami 4*10 min
wg mnie średni wynik zajefajny
drogi krajowe 320 km autostrada 520 km
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2014-04-13, 20:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-04-13, 22:33
pluto napisał/a:
Dacia DUSTER 1.5 dCi 90KM
Dystans - 928 km (dwutygodniowa jazda z całego zbiornika)
Średnia prędkość - 52,5 km/h
Średnie spalania wg komputera - 4,5 l/100 km
Paliwo - EKODIESEL Orlen
Przebieg na pewno nie z całego zbiornika zakładając teoretycznie spalanie 4.5l/100km powinieneś na 45L zrobić 1000km
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-04-13, 22:40
Te boxy wpinane w czujnik ciśnienia na listwie CR to tylko proszenie się o awarię pompy czy wtrysków, ciśnienie na listwie może nawet przekraczać dopuszczalne przewidywane ciśnienie przez producenta co innego chip z nową mapą wgrany do ECU. Nawet jak podepniemy laptopa ciśnienie będzie takie samo bo ECU zostaje oszukany przez box.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Tylko minusem przy wgranej mapie jest to ze musisz ingerowac kompem zeby mape zainstalowac lub odinstalowac, za kazdym razem, ps a przy predkosciach maxymalnych niestety ale z chipem pali autko wiecej niz bez niego.
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Sprawdzcie zbieżność i geometrię przy okazji kół , bo u mnie po wymianie tulejek i sworznia w prawym wahaczu, zaczęło żłopać pod 7L , czyli tak o litr więcej jak zazwyczaj. Ja jadę chyba jutro bo mi zedrze opony.
Te boxy wpinane w czujnik ciśnienia na listwie CR to tylko proszenie się o awarię pompy czy wtrysków, ciśnienie na listwie może nawet przekraczać dopuszczalne przewidywane ciśnienie przez producenta co innego chip z nową mapą wgrany do ECU. Nawet jak podepniemy laptopa ciśnienie będzie takie samo bo ECU zostaje oszukany przez box.
ps nawet profesjonalne firmy tuningowe mają w swojej ofercie boxy i je wkładają..
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum