Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Koniec produkcji Lodgy i Dokkera?
Autor Wiadomość
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-26, 09:25   Koniec produkcji Lodgy i Dokkera?

Koniec produkcji Lodgy i Dokkera?

Nie chce mi się wierzyć, że przestaną produkować te samochody. Raczej zrobią facelifting...
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
Ostatnio zmieniony przez zdzisiu27 2014-03-26, 09:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-26, 10:42   

Biorąc pod uwagę ile ostatnio widzę dokkerów, a widzę masę, to jak dla mnie kreowanie newsa.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-26, 15:40   

nie po to budowali fabrykę w Maroku,żeby kończyć produkcję. Oba modele z pewnością zarabiają na siebie, więc to raczej plotki. Co najmniej 2-3 lata a potem jeszcze lifting je czeka
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-26, 18:09   

Dokker więcej silników i na wszystkich rynkach ;) i będzie dobrze. Bardziej wina dealerów bo pewnie zamiast zachęcać do Dokkera promują Kangoo
Lodgy więcej poduszek powietrznych i Test EuroNCAP min 4* , wyposażenie ujdzie ;-) , chyba że dzielony 3 rząd siedzeń.
Oczywiście Pakiet SUV z podwyższonym zawieszeniem koniecznie
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-26, 18:22   

Proponuję dołożyć sensowne silniki wolnossące benzynowe 1.4 i 1.6. Te wydumki z turbinami to spory błąd i ślepa uliczka motoryzacji.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
kp77 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 29
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-26, 18:27   

BigT napisał/a:
Biorąc pod uwagę ile ostatnio widzę dokkerów, a widzę masę, to jak dla mnie kreowanie newsa.


zgadzam się, poza tym w tej klasie to obecnie najlepsza oferta na rynku
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-26, 20:51   

jan ostrzyca napisał/a:
Proponuję dołożyć sensowne silniki wolnossące benzynowe 1.4 i 1.6. Te wydumki z turbinami to spory błąd i ślepa uliczka motoryzacji.
Jechałeś choć raz z takim silnikiem ?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-26, 20:54   

Maciek, pakiet SUV jest dostępny (na pewno do Lodgy) tzw. ALL ROAD.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-26, 20:59   

Jak to wygląda ? Grafika google nie wiele chce pokazać ...
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-26, 21:09   

Szukam bo było na forum
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-03-26, 21:17   

BigT napisał/a:
Jak to wygląda ? Grafika google nie wiele chce pokazać ...


Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2014-03-26, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-26, 21:21   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9517

Całość jedyne 2200 ale jest promocja 20% na akcesoria do 19.04.2014 czyli 1759zł.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-26, 21:40   

BigT napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Proponuję dołożyć sensowne silniki wolnossące benzynowe 1.4 i 1.6. Te wydumki z turbinami to spory błąd i ślepa uliczka motoryzacji.
Jechałeś choć raz z takim silnikiem ?


Nie jechałem.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
kejo81pl 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 85
Skąd: świętochłowice
Wysłany: 2014-03-26, 21:41   

wygląda to elegancko
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-03-26, 21:43   

Gdybym miał wybór, to wolnossaka ;-) już bym nie kupił (tylko benzynka + turbinka) - odnośnie wątku Jana
Ostatnio zmieniony przez wox 2014-03-26, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-26, 21:48   

Cytat:
Oczywiście Pakiet SUV z podwyższonym zawieszeniem koniecznie

;-)
bo kolejne plastiki dołożone dla mnie są nic nie warte bo powoduje tylko ryzyko korozji w tych miejscach ;-)
a najlepiej zrobić z tego Volvo XC70 ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2014-03-26, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-26, 21:53   

wox napisał/a:
Gdybym miał wybór, to wolnossaka ;-) już bym nie kupił (tylko benzynka + turbinka) - odnośnie wątku Jana


W Motorze było porównanie litrowego Focusa turbo ecoboost (najlepszy silnik świata!) i Mazdy 3 z wolnossącą dwulitrówką. Oba o takiej samej mocy. Wyszło, że dwulitrówka Mazdy pali mniej i lepiej jeździ. Ale wolnoć Tomku w swoim domku...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-03-27, 09:59   

Nie zdziwiłbym się, gdyby faktycznie wycofali Lodgy i zmodernizowali Dokkera, lub tez poddali oba liftom.
Na temat Lodgy juz się prezes wypowiadał, że dość nieszczęśliwie jest skalkulowana cenowo, zwłaszcza w porównaniu do MCV. Do tego należy dodać fatalne wyniki zderzeniowe, a osoby kupujące samochody rodzinne często jednak biorą EURO NCAP pod uwagę. U nas na forum też pojawiły się linki do skandynawskiego (?) portalu analizującego zabezpieczenia antykorozyjne pojazdów. Tam również Lodgy zebrała najgorsze opinie spośród wszystkich sprawdzonych Daciek (ale nie pamiętam, ile sprawdzali).

Osobiście najbardziej podobała mi się stara koncepcja MCVki, ale to moja opinia.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-27, 10:37   

jan ostrzyca napisał/a:
Nie jechałem.

wox napisał/a:
Gdybym miał wybór, to wolnossaka ;-) już bym nie kupił (tylko benzynka + turbinka) - odnośnie wątku Jana
jan ostrzyca napisał/a:
W Motorze było porównanie litrowego Focusa turbo ecoboost (najlepszy silnik świata!) i Mazdy 3 z wolnossącą dwulitrówką. Oba o takiej samej mocy. Wyszło, że dwulitrówka Mazdy pali mniej i lepiej jeździ. Ale wolnoć Tomku w swoim domku...

Taaa, jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają osoby który nie jechały, a co najwyżej przeczytały gdzieś, w jakimś teście, albo "w internecie".
Wybaczcie, ale cholernie mnie to irytuje - a do tego tak tworzą się legendy.
Osobiście proponuję udać się do jakiegoś pobliskiego salonu i wypróbować paska, albo superba z 1.4Tsi w wersji z kompresorem i pomyśleć że parę lat temu odpowiednikiem tego silnika była by 2 litrowa wolnossąca benzyna... Generalnie jeśli nie jesteś fanem vteców, które do ponad 5k obrotów nie jadą i w związku z tym redukcje o 2 biegi nie są niczym niezwykłym, a jeździłem type r-em przez wakacje 2 lata temu, to nie ma osoby wziętej z ulicy której ta charakterystyka nie pasuje. W każdym zakresie obrotów masz moc i moment, w mieście praktycznie nie redukujesz jeśli nie chcesz. Odczucie jest takie że jeździsz prawie dieslem, tyle że benzyną, która zbiera się też z góry ;]
A co do spalania - w mieście spala mi mniej od dokkera (pustego), a jeżdżę normalnie, często (w większości) w korkach, na trasie przy normalnej jeździe 5 z kawałkiem.
Awaryjna turbina? Przecież każdy diesel ma teraz turbinę i jakoś nikt nie mówi - nie bierz diesla bo się turbiny sypią. A do tego nie ma DPFa.
Oprócz tego - ciekaw jestem kto z Was kupując samochód za w większości 50-60kpln, będzie nim jeździł 10 lat ? Czy nawet 8, albo i 6 ?
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-27, 10:52   

dla mnie Renault Polska jest strasznie złośliwa że nie sprzedaje Dokkera z silnikiem 1,2 TCE. Innych krajach można tylko w Polsce nie można :-x
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-27, 11:14   

maciek, sam bym kupił...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-27, 13:36   

BigT napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Nie jechałem.

wox napisał/a:
Gdybym miał wybór, to wolnossaka ;-) już bym nie kupił (tylko benzynka + turbinka) - odnośnie wątku Jana
jan ostrzyca napisał/a:
W Motorze było porównanie litrowego Focusa turbo ecoboost (najlepszy silnik świata!) i Mazdy 3 z wolnossącą dwulitrówką. Oba o takiej samej mocy. Wyszło, że dwulitrówka Mazdy pali mniej i lepiej jeździ. Ale wolnoć Tomku w swoim domku...

Taaa, jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają osoby który nie jechały, a co najwyżej przeczytały gdzieś, w jakimś teście, albo "w internecie".


Nie trzeba jechać jakimś samochodem, żeby ocenić, że jest porażką technologiczną albo ekonomiczną skazaną na wyginięcie. Poza tym Koledzy, którzy mają nowe 0.9tce piszą mało zachęcające rzeczy o spalaniu a to miał być główny atut tce.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-27, 13:57   

jan ostrzyca napisał/a:
Nie trzeba jechać jakimś samochodem, żeby ocenić
Trzeba. Bo co w zamian? Powielanie opinii ? Chyba tak:
jan ostrzyca napisał/a:
Poza tym Koledzy, którzy mają nowe 0.9tce piszą mało zachęcające rzeczy o spalaniu a to miał być główny atut tce.

Moje zdanie jest takie że w temacie o którym nie ma się pojęcia, lepiej nie dawać głosu.
A jeśli się chce to nic prostszego - telefon do najbliższego salonu, przejażdżka, porównanie i wtedy bardzo chętnie wysłucham Twojej opinii, ale na razie tej opinii nie ma. Są tylko domniemania.
Powiedz to samo właścicielom diesli - że te turbo diesle to jakaś porażka, nic tylko się psują i palą więcej od wolnych ssaków no i ogólnie do dupy są, nie to co te stare. Ludzie zabiją Cię śmiechem.
No i co to w ogóle znaczy - porażka technologiczna wg Ciebie ? Bo to że ekonomiczna to oczywiście bzdura - passat spala mniej od dokkera i to o jakieś 20%, nawet nie używając start-stopu. A jakie Ty masz doświadczenie w tej materii ?
Oprócz tego - nie oszukujmy się - mówić o tym że 0.9Tce nie spala tyle ile powinien, a posiadając 1.6MPi to nieco hipokryzja ;]
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-27, 14:03   

BigT napisał/a:

Oprócz tego - nie oszukujmy się - mówić o tym że 0.9Tce nie spala tyle ile powinien, a posiadając 1.6MPi to nieco hipokryzja ;]


Otóż nie, Królu Złoty, moja już druga z kolei MCV 1.6 mpi pali dokładnie tyle ile mówi instrukcja. Różne niekorzytsne opinie mogę (i muszę) czasem wyrażać o MCV, ale ten samochód spala tyle ile producent obiecał. A czasem nawet mniej, jak się postaram.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-27, 14:12   

Mój 1.6Mpi w Dokkerze ciągnie 10.2 przy jeździe daleko bardziej oszczędnej niż ta którą prezentuję w passacie, nie wspominając od dynamice. Więc skoro większy samochód może palić mniej będąc przy tym cięższy, a do tego sama jazda bardziej dynamiczna to jak można mówić o porażce technologicznej ?
(do tego cały czas mam włączoną klimę)
Powiedz że nie lubisz turbin i spoko, możesz nie lubić, niezależnie od powodu, nic nikomu do tego. Ale nie realizuj się budując teorię jak to one są gorsze.
Ja jestem przeciwnikiem za słabych silników, i dlatego jeśli mogę mieć samochód który ma odpowiednią dynamikę, świetny przebieg momentu, a do tego pali tyle ile chce, to mam gdzieś czy będzie to 500ccm z pięcioma sprężarkami, czy 1299ccm z dwiema.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne