Oczami wyobraźni widzę nasze elyty rządzące w Daciach
A i tak opozycja by krytykowała że nie w krajowych jak kiedyś Waldi P. w Polonezie :)
Dlatego nie mamy przemysłu motoryzacyjnego. Polskie służby powinny kupować polskie pojazdy i wyposażenie. Tak sie robi w krajach I świata. III świat kupuje u obcych.
Policje, straże, służby powinny śmigać nowymi Polonezami, Lublinami 2014, Honkerarmi, Starami etc.
Sformułowanie "polska fabryka samochodów" jest równie uprawnione jak "polski obóz zagłady". W obu przypadkach zakład jest prowadzony przez Niemców, na terenie Polski, przy użyciu polskiej siły roboczej, a cały zysk idzie do Niemiec.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
mnie nie kole ....tacy jesteśmy jako naród .... pazerni, zawistni, nieuczciwi i skorumpowani ....... jak by było inaczej to by huta polska funkcjonowała dalej .... i FSO też było by nadal
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-28, 17:10
kakus, masz kompleksy i problemy to je miej, ale nie wmawiaj ich innym.
Może Ty taki jesteś, ale inni niekoniecznie, dlatego zamiast mówić ogólnie, niech każdy mówi o sobie.
Nie dawajmy sobie przypisywać tych negatywnych cech.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-28, 17:21 Re: Dacia UK prponuje Sandero w roli limuzyny rządowej :)
jan ostrzyca napisał/a:
Dlatego nie mamy przemysłu motoryzacyjnego. Polskie służby powinny kupować polskie pojazdy i wyposażenie. Tak sie robi w krajach I świata. III świat kupuje u obcych.
Policje, straże, służby powinny śmigać nowymi Polonezami, Lublinami 2014, Honkerarmi, Starami etc.
Sformułowanie "polska fabryka samochodów" jest równie uprawnione jak "polski obóz zagłady". W obu przypadkach zakład jest prowadzony przez Niemców, na terenie Polski, przy użyciu polskiej siły roboczej, a cały zysk idzie do Niemiec.
Janie. Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś. Później podejdź do swojej daci i pieprznij głową w maskę. Może to Cie otrzeźwi. Obóz zagłady to nie to samo co zakład produkcyjny. Porównanie szczególnie niefortunne.
Oczywiście większość przemysłu motoryzacyjnego w kraju jest w rękach obcego kapitału. Fajnie, byśmy mogli w przetargach na sprzęt móc wskazywać jako kryterium produkcję w Polsce. Jednak nie wszystko w Polsce się opłaca produkować, czasem taniej kupić za granicą.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-28, 17:26
Nie większość przemysłu motoryzacyjnego, ale ogólnie - przemysłu, handlu, podobnie jest z segmentem bankowym.
Ciekawe że w każdym innym kraju opłaca się produkować samochody, a u nas nie...
Tzn nie ma się co dziwić, bo trudno winić np Włochów że interesuje ich Włoski interes narodowy, a nie Polski, zdziwiłbym się gdyby było inaczej.
mekintosz napisał/a:
Może to Cie otrzeźwi. Obóz zagłady to nie to samo co zakład produkcyjny. Porównanie szczególnie niefortunne.
Chyba nie zrozumiałeś porównania.
Bo jak dla mnie chodziło o to że na zachodzie, zresztą nie tylko tam, lansuje się Polskę jako współwinną ogólnie 2 wojnie światowej, tzn jest ku temu wola polityczna, natomiast tej woli nie ma jeśli chodzi o przemysł motoryzacyjny. Nie widzę tutaj mowy o tym że Oświęcim = FSO czy coś podobnego, co oczywiście nie byłoby smaczne, ani nawet godne Polaka, biorąc pod uwagę ilu Polaków w różnych obozach zginęło.
Ostatnio zmieniony przez BigT 2014-03-28, 17:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-28, 17:36 Re: Dacia UK prponuje Sandero w roli limuzyny rządowej :)
mekintosz napisał/a:
Janie. Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś. Później podejdź do swojej daci i pieprznij głową w maskę. Może to Cie otrzeźwi. Obóz zagłady to nie to samo co zakład produkcyjny. Porównanie szczególnie niefortunne.
Słowo klucz to "polski". Ani obozy zagłady nie były ""polskie", ani fabryki samochodów nie są "polskie". Co najwyżej zlokalizowane na terenie Polski...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
[quote="mekintosz"] Jednak nie wszystko w Polsce się opłaca produkować, czasem taniej kupić za granicą.
Opłaca się kształcić młodych zdrowych i wysyłać za chlebem na zmywak za granicę.
Oczami wyobraźni widzę nasze elyty rządzące w Daciach
A i tak opozycja by krytykowała że nie w krajowych jak kiedyś Waldi P. w Polonezie :)
Dlatego nie mamy przemysłu motoryzacyjnego. Polskie służby powinny kupować polskie pojazdy i wyposażenie. Tak sie robi w krajach I świata. III świat kupuje u obcych.
Policje, straże, służby powinny śmigać nowymi Polonezami, Lublinami 2014, Honkerarmi, Starami etc.
Sformułowanie "polska fabryka samochodów" jest równie uprawnione jak "polski obóz zagłady". W obu przypadkach zakład jest prowadzony przez Niemców, na terenie Polski, przy użyciu polskiej siły roboczej, a cały zysk idzie do Niemiec.
Akurat Honkery w Lublinie nadal idą do armii ;) choć auta mają swoje wady a producent mało kasy na dalszy rozwój, więc pewnie za rok się zwiną definitywnie. A szkoda
A Lublin jest sprzedawany pod nazwą Honker Cargo
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-28, 18:24
Z honkerami robią ten sam błąd co zwykle - za mało wprowadzają modyfikacji, choć ostatnio dali nowy silnik chyba (nareszcie), a cena jest zaporowa:
http://www.kdb.com.pl/Obr...ZT%20Honker.pdf
Ursus radzi sobie za to coraz lepiej :P
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-28, 18:30 Re: Dacia UK prponuje Sandero w roli limuzyny rządowej :)
maciek napisał/a:
Akurat Honkery w Lublinie nadal idą do armii ;) choć auta mają swoje wady a producent mało kasy na dalszy rozwój, więc pewnie za rok się zwiną definitywnie. A szkoda
A Lublin jest sprzedawany pod nazwą Honker Cargo
Akurat. Jakoś nie widziałem nowego Lublina, a pół roku temu facet z fabryki mówił mi, że właśnie zamykają produkcję.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Wysłany: 2014-03-28, 18:42 Re: Dacia UK prponuje Sandero w roli limuzyny rządowej :)
jan ostrzyca napisał/a:
maciek napisał/a:
Akurat Honkery w Lublinie nadal idą do armii ;) choć auta mają swoje wady a producent mało kasy na dalszy rozwój, więc pewnie za rok się zwiną definitywnie. A szkoda
A Lublin jest sprzedawany pod nazwą Honker Cargo
Akurat. Jakoś nie widziałem nowego Lublina, a pół roku temu facet z fabryki mówił mi, że właśnie zamykają produkcję.
to czy otwierają czy zamykają produkcję to wola raczej MONu niż producenta
Każda nowa modyfikacja jest droga bo nowe części trzeba homologować, szukać podwykonawcy, a podwykonawcy mają podpisane umowy tak żeby nie mogły innym robić części
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-28, 18:55 Re: Dacia UK prponuje Sandero w roli limuzyny rządowej :)
maciek napisał/a:
to czy otwierają czy zamykają produkcję to wola raczej MONu niż producenta
No właśnie, wola MON-u to Mercedesy i Hummery. W tamtym roku siedziałem w Hummerze i byłem zdziwiony tandetnością wykonania.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-28, 19:06
jan ostrzyca napisał/a:
No właśnie, wola MON-u to Mercedesy i Hummery. W tamtym roku siedziałem w Hummerze i byłem zdziwiony tandetnością wykonania.
Mówiąc ściślej - hmmwv. Natomiast - tak już bez przesady - ciężko je porównać, zarówno G klasę jak i hmmwv do tarpana. Honker ma miejsce na rynku, tuż obok łady nivy, ale na pewno nie za taką cenę.
maciek napisał/a:
Każda nowa modyfikacja jest droga bo nowe części trzeba homologować, szukać podwykonawcy, a podwykonawcy mają podpisane umowy tak żeby nie mogły innym robić części
Niestety - to ich problem i wedle mnie nie usprawiedliwia to że przez tyle lat klepie się to samo, mając świadomość że jest to delikatnie mówiąc nie najlepsze, a przy okazji tworząc MASĘ wybitnie ciekawych prototypów.
Są w pętli bylejakości, podobnie jak polonez, a nawet lanos - były kilometrowe kolejki na 2 litrową wersję, ale fabryka nie chciała tego produkować... A potem wykupił nas ZAZ...
Wielokrotnie byłem w Czechach w różnego rodzaju delegacjach...
Powiem tak: Policja jeździ tam Skodami,a na wyposażeniu ma nie jakieś Glocki czy Walthery, ale rodzimej produkcji CZ (czyli Czeska Zbrojovka), która kiedyś słynęła z produkcji motocykli.
Ale jednak prezydent podjechał na Hradczany Audikiem :(
Niby ten sam koncern, ale niesmak pozostał ;)
fakt faktem - nasze służby można by dozbroić bronią z Radomia i amunicją z Kielc (okolic), a samochody Star w wersji wojskowej też są niezłe.. Tarpany doi tej pory jeżdżą..więc można spróbować..
Co do limuzyn to nie widzę jednak alternatywy :(
Ostatnio zmieniony przez keikan 2014-04-01, 12:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-01, 12:31
keikan napisał/a:
Co do limuzyn to nie widzę jednak alternatywy :(
A ja widzę. Ministrowie w skandynawii jeżdżą metrem, skuterami i na rowerach. Papież też jeździ autokarem.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Polska jest największym producentem części zamiennych do aut w europie wiele części w daci pochodzi z Polski .
Jako kraj nigdy nie staliśmy dobrze z produkcją samochodów ale byliśmy potęgą w produkcji motorów , pociągów oraz autobusów .
Zakłady dalej stoją jakoś sobie radzą tu trzeba by wpompować kapitał . ALE jak zakłady mają sobie radzić jeżeli stal trzeba ciągnąć z niemiec / ukrainy bo ktoś sprzedał za bezcen hutę .
W najlepszym przypadku w PL w FSO produkowano by taką dacie ale zaraz by było jak z lanosami że ktoś zrobi przekręt na blache i auta będę rdzewieć już w fabryce .
Co do całego FSO ktoś z jajami powinien zrobić to samo co łukaszenko
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-01, 15:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-01, 15:36
Karenzo, problem w tym że kiedyś produkowaliśmy samoloty, a teraz produkujemy włazy do nich.
Niestety na pierwszym zarabia się dużo, na drugim marginalnie.
To jak z Wybrzeżem Kości Słoniowej - największym eksporterem kakao - murzyni robią za grosze, zarabia mafia z kałasznikowami która rządzi krajem, a prawdziwe pieniądze robi belgia na czekoladzie :)
Nasza siła jest rolnictwo , jedno z lepszych w europie .
Dziś sprzedaje się plony bezpośrednio na zachód gdzie przetwarza się go na różne przetwory i zarabia duże pieniądze .Rolnikowi nie opłaca się hodować dla plonu tylko dla dotacji . Jak kochana komisja dała by dotacje do palm kokosowych mielibyśmy ich więcej niż na Karaibach .
Ceny skupu produktów rolnych sa niskie bo trzeba je wysyłać daleko na wschód i zachód . Z drugiej strony kupujemy gotowe produkty drugiej kategorii od niemców z polskiego mleka . Kupujemy go w niemieckim supermarkecie w niemieckim opakowaniu . Polak na litrze mleka zarobi 15-30 gr a niemiec 3-4 złote
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum