Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-05, 20:30
kilazz napisał/a:
Wyciągam to na podstawie porównania Dustera 1.6 4x4 do Qashqaia 2.0 4x4.
Krótko mówiąc NAJMOCNIEJSZA benzynowa jednostka Dustera jest bardzo słaba w
Silnik o którym mowa jest w Dusterze 2, więc NIE JEST w nim najmocniejszą jednostką benzynową, tylko najsłabszą.
Więc takie porównania cokolwiek nie na miejscu.
Gdyby nie to że ze względów podatkowych muszę jeździć dieslem to wybrałbym dla Dusterka silnik 1.6 ze względu na to że jest to idealny silnik do zagazowania bo w wersji 1.2 Tce jest raczej nieopłacalne (jak na dziś)
Dasti jest dla mnie optymalnym samochodem z dużymi możliwościami terenowymi w odróżnieniu do NQq , HS czy M ASX.
Oczywiście można kupić wypasione SUV-y PC czy AQ4 z lepszymi ( na trasę silnikami) ale po co?
Względy ekonomiczne i podatkowe.
Finansowo bardziej mi się obecnie opłaca jazda na ON niż LPG. Nawet gdy koszt fizyczny zakupionego paliwa na km jest zbliżony.
Ale to jest sprawa podatkowa (dobry księgowy/doradca podatkowy może Ci to wyjaśnić).
Osobiście dla mnie wystarczający byłby Dusti w wersji dCi 90KM (bez DPF) ale w PL nie jest oferowany z napędem 4x4(warunek konieczny), jeżdżę zazwyczaj zgodnie z przepisami (emerycko).
Być może zainwestowałbym nawet we własną małą rafinerię BioON (co wcale nie jest wykluczone) bo zgodnie z informacjami z Renault wszystkie wersje dCi 1.5 są przystosowane do BioON.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-06, 07:48
jas_pik napisał/a:
Być może zainwestowałbym nawet we własną małą rafinerię BioON (co wcale nie jest wykluczone) bo zgodnie z informacjami z Renault wszystkie wersje dCi 1.5 są przystosowane do BioON.
Znaczy co, można tankować Biodiesla z Orlenu bez utraty gwarancji?
Jakieś źródło tej informacji, zwłaszcza papierowe i sprawdzalne?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-06, 07:52
jas_pik napisał/a:
Względy ekonomiczne i podatkowe.
Finansowo bardziej mi się obecnie opłaca jazda na ON niż LPG. Nawet gdy koszt fizyczny zakupionego paliwa na km jest zbliżony.
Ale to jest sprawa podatkowa (dobry księgowy/doradca podatkowy może Ci to wyjaśnić).
Osobiście dla mnie wystarczający byłby Dusti w wersji dCi 90KM (bez DPF) ale w PL nie jest oferowany z napędem 4x4(warunek konieczny), jeżdżę zazwyczaj zgodnie z przepisami (emerycko).
Być może zainwestowałbym nawet we własną małą rafinerię BioON (co wcale nie jest wykluczone) bo zgodnie z informacjami z Renault wszystkie wersje dCi 1.5 są przystosowane do BioON.
jaka to różnica podatkowa dla osoby prywatnej? Zysk jest tylko przy działalności i pełnym rozliczaniu vat (bo same koszty bez odliczania vat to żaden szał zysku) na jakiś drugi pojazd/sprzęt rolniczy bo inaczej to nie bardzo widzę jakąs oszczedność podatkową, w "normalnym" PIT nie ma jak tego rozliczyć
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-04-06, 07:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-06, 08:03
Cav napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Być może zainwestowałbym nawet we własną małą rafinerię BioON (co wcale nie jest wykluczone) bo zgodnie z informacjami z Renault wszystkie wersje dCi 1.5 są przystosowane do BioON.
Znaczy co, można tankować Biodiesla z Orlenu bez utraty gwarancji?
Jakieś źródło tej informacji, zwłaszcza papierowe i sprawdzalne?
Jak sobie poszukasz na stronie renault powertrain to 1.5 dci ma opis że śmiga na B30, tyle że "after validations", więc nie wiadomo do końca co się po tym kryje
http://www.powertrain.ren...ange/1.5-dcik9k
Swoją drogą pod euro 6 1.5 dci znowu zmienili i znowu Dacia ma stary silnik a nissan nowy (z 260Nm a nie 240), jak biedny krewny normalnie
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-04-06, 08:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-06, 08:12
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Być może zainwestowałbym nawet we własną małą rafinerię BioON (co wcale nie jest wykluczone) bo zgodnie z informacjami z Renault wszystkie wersje dCi 1.5 są przystosowane do BioON.
Znaczy co, można tankować Biodiesla z Orlenu bez utraty gwarancji?
Jakieś źródło tej informacji, zwłaszcza papierowe i sprawdzalne?
Jak sobie poszukasz na stronie renault powertrain to 1.5 dci ma opis że śmiga na B30, tyle że "after validations", więc nie wiadomo do końca co się po tym kryje
http://www.powertrain.ren...ange/1.5-dcik9k
Ale czy biodiesel na Orlenie to B30?
Bo ZTCW na stronach Orlen jest mowa tylko o BIO85 i BIO100 .
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-06, 08:20
Cav napisał/a:
Ale czy biodiesel na Orlenie to B30?
Bo ZTCW na stronach Orlen jest mowa tylko o BIO85 i BIO100 .
B100 to pełen biodiesel chyba więc nie bardzo, b85 to 85% czystego biodiesla.
Trzymałbym się tego żeby nie przekraczać 30% zawartości biodiesla (B30).
Zwykłą ropa już ma trochę dolewek więc jeszcze trochę bio100 da się dolać żeby utrzymać ta proporcję 30/70.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-06, 08:24
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
Ale czy biodiesel na Orlenie to B30?
Bo ZTCW na stronach Orlen jest mowa tylko o BIO85 i BIO100 .
B100 to pełen biodiesel chyba więc nie bardzo, b85 to 85% czystego biodiesla.
Trzymałbym się tego żeby nie przekraczać 30% zawartości biodiesla (B30).
Zwykłą ropa już ma trochę dolewek więc jeszcze trochę bio100 da się dolać żeby utrzymać ta proporcję 30/70.
Też mi się tak wydaje, że nie zatankujesz biodiesla dostępnego w Polsce wprost do baku Dacii.
Wyciągam to na podstawie porównania Dustera 1.6 4x4 do Qashqaia 2.0 4x4.
Krótko mówiąc NAJMOCNIEJSZA benzynowa jednostka Dustera jest bardzo słaba w
Silnik o którym mowa jest w Dusterze 2, więc NIE JEST w nim najmocniejszą jednostką benzynową, tylko najsłabszą.
Więc takie porównania cokolwiek nie na miejscu.
@kilazz - porównanie Dustera 1.6 4x4 do Qashqaia 2.0 4x4, jest, IMO, pozbawione sensu. Jakie są kryteria? To, że jeden i drugi to "topowe" wersie modelu? To można tak porównać QQ do BMW X1M?
Żeby realnie ocenić różnice napędu, trzeba wybrać wersje najbardziej zbliżone - w tym przypadku DD 1.6 4x2 i QQ 1.6 4x2 - bo bardziej zbliżonych benzynowych nie ma.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-06, 12:36
Cav napisał/a:
a dziś zakup 4x4 ma sens TYLKO w przypadku, gdy nie będzie napędzany silnikiem benzynowym.
tej tezie całkowicie przeczy rynek - połowa aut 4x4 z 1,6 16V.
Nie ma 2.0 16V w dusterze dzięki euro osłom co zrobiły ograniczania i podatki na silniki .
Macie niedługo wybory możecie zagłosować na kogoś innego (nie tego co już był)
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-06, 14:31
Dar1962 napisał/a:
Cav napisał/a:
a dziś zakup 4x4 ma sens TYLKO w przypadku, gdy nie będzie napędzany silnikiem benzynowym.
tej tezie całkowicie przeczy rynek - połowa aut 4x4 z 1,6 16V.
A kto powiedział, że większość ludzi dokonuje sensownych wyborów?
Zresztą - jeśli nikt nie oczekuje że będzie jakkolwiek jechał po asfalcie, to przy jedynej konkurencji cenowej w postaci Łady Nivy z silnikiem 82 KM, to Duster ze 100 konnym 1.6 wygląda całkiem przyzwoicie.
Tyle że nadal to nie terenówka a SUV i powinno nim się dać też jeździć w normalnym ruchu miejskim, przynajmniej dla mnie SUV ma mieć takie cechy.
Mój ma i całe szczęście.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-04-06, 14:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-06, 20:03
Cav napisał/a:
A kto powiedział, że większość ludzi dokonuje sensownych wyborów?
-nie lubię diesli
-nie jestem zwolennikiem LPG
-nie chcę ryzykować potencjalnych kłopotów z 1,5 dCi
-nie jeżdżę po autostradach, a w proporcji 40/60 po mieście i marnych nawierzchniach albo poza nimi (również zimą po nieodśnieżonym)
-nie przeszkadzają mi ani słabe osiągi ani spore zużycie Pb przez 1,6 16V (niewielkie przebiegi miesięczne)
-zależy mi na maksymalnie bezproblemowej eksploatacji
-ergo? w świetle powyższego mój wybór był w 100% sensowny
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-04-06, 20:07, w całości zmieniany 3 razy
... była mowa o księgowym/doradcy więc rozumiem że można to jakoś legalnie zrobić
Coby nie trzymać w niepewności.
Wystarczy posiadać (mieć/dzierżawić/użytkować) ziemię rolną - do każdego ha należy się zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie ON .
Za rok 2014 zwrot jest w wysokości 81,70 zł za każdy 1 ha użytków rolnych.
Sposób wyliczania za rok 2014 =kwota 0,95 zł x ( mnożnik stały 86) x ( ilość ha).
Wystarczy policzyć czy to się opłaca, kwota 0,85 zł jest uaktualniana ze względu na zmianę wysokości akcyzy.
To i ja dorzucę swój kamyczek - Zdaje się że najbardziej optymalną wersją jest Laureate - jest tak wiele różnic że na pewno nie wzbogaci się Ambiance w rozsądnych pieniądzach do tego poziomu. Niemniej Ambiance posiada większość rzeczy koniecznych. Laureate jest głównie wizualnie ubogacony. Ja stety/niestety musiałem wziąć od ręki i nie mogłem czekać na Laureate. BTW zacząłem szukać auta od używanego Roomstera za 25K i tak rynek używek itp poprowadził mnie do wydania 54K za DD 1.6 LPG. Moja ocena jest mimo wszystko pozytywna. Ale - nawiązując do sporu z poprzednich stron - Jeśli chcecie frajdy z jazdy 1.6 stanowczo nie polecam. Mam takie porównanie bo 10 lat jeździłem 140 konnym TDI segmentu B, a i na szczęście został mi 110 konny TDI również B. Trasę którą robię prawie codziennie Dusterkiem przebywam o 10min dłużej niż Ibizą 6j. Dodam, że nie szaleję ponad zdrowy rozsądek, jadę na tzw. percepcyjne poczucie bezpieczeństwa:). Ale to nie oto chodzi - 1.6 w DD daje wrażenie zaciągniętego hamulca ręcznego - tak na dwa ząbki. Nie chodzi o to by się ścigać, ale auto "dobrze" rozpędza się do 70-80 a i tak to odrobinę trwa. Mój wuj by się pewnie chętnie przypasował bo 5tke wrzuca przy 60, ale mnie brakuje iskry. Pomijając kształt bryły, opory toczenia większych kół DD waży tyle co Ibiza, ma podobną moc na papierze ale elastyczność ciężarówki. DD natomiast ofiaruję takie poczucie "dostojnej" jazdy czy cruisingu. Gros kierowców zapewne będzie się dobrze czuć za kierownicą. Do rozsądnych prędkości (70-80) nieźle trzyma w zakrętach, i jeździłem gorszymi pod tym względem miejskimi terenówkami. Ponadto auto oferuje genialny przelicznik zł/100km i to rekompensuje większość rzeczy których nie ma czy takich które chciałbym zmienić.
Ostatecznie - gdybym dzisiaj miał wybór i czas - przeżyłbym osiągi - Znów postawiłbym na 1.6 LPG ale w wersji Laureate + odrobinę dodatkowego wyposażenia.
Na koniec jeszcze jeden minus - fabryczna butla z LPG jest co najmniej o połowę za małą!!!
I plus za radio z USB-MP3 - całkiem ergonomiczne. Polecam wyłączyć opcję LAUDNESS(czyli z ON na OFF) oraz dodać Basu, dodać pół z tego trebli, a dźwięk przesunąć tak o dwa punkty na tył. Może to moje uszy ale róznica spora względem wyzerowanych parametrów.
P.S. Mija miesiąc od daty zakupu - auto jest bardzo przyjaźnie odbierane, a i mnie całkiem leży. Kupujcie śmiało
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-11, 21:12 Re: DD 1.6 LPG
j28 napisał/a:
Do rozsądnych prędkości (70-80) nieźle trzyma w zakrętach
1,6 4x4 prowadzi się w zakrętach zauważalnie stabilniej i mniej się wychyla
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum