Wysłany: 2014-04-06, 09:07 Zakup Duster'a benzyna czy diesel i która wersja?
Witam serdecznie,szerokie grono użytkowników Dacii. Obecnie jeżdzę Chryslerem Pacificą ,ale niestety zmuszony jestem znaleźć coś tańszego do poruszania się na co dzień. Przypadła mi do gustu Dacia Duster. Lecz zniesmaczył mnie fakt francuskich jednostek 1.5dci i ich poblemów z zacierającą się pompą i słabymi wtryskami. Temat przerabiałem już w Renualt mojej żony. Proszę powiedzcie mi,czy jednostki 110 konne,mają lepszy system wtryskowy ? Podobno wtryski są Siemensa. Jak ma się w tych jednostach ich awaryjność,oraz wytrzymałość pompy wtryskowej? Szukam ogólnie wersji benzynowej pod LPG, podobno 1.6 są dość udanymi motorami. Proszę o odpowiedź.Dziękuje i pozdrawiam serdecznie.
zniesmaczył mnie fakt francuskich jednostek 1.5dci i ich poblemów z zacierającą się pompą i słabymi wtryskami.
Jeżeli tak jest, chociaż te problemy były dawno, dawno temu, to nie kupuj Dacii bo to musi być twój świadomym wybór.
Musisz sobie odpowiedzieć, czy chcesz w mirę oszczędny samochód ale pozbawiony żyłki wyścigówki, żebyś potem nie narzekał, że auto nie pojedzie 180 czy 200. Znośna prędkość podróżna to około 120, aczkolwiek pojedziesz nawet 160. Dotyczy to raczej wszystkich dacii. Ot taka polityka renault.
- ilu użytkowników to prawie tyle samo opinii w zależności od oczekiwań, rozczarowań itp... ja kupiłem z silnikiem benzynowym 1,6 świadomy jego możliwości i uważam, że nie jest źle, Duster wyścigówką nie jest (niezależnie od silnika z jakim jest w Polsce dostępny), pokonywałem trasy jednorazowo (z krótkimi przerwami na przysłowiowe jedzenie, sikanie i tankowane) rzędu 1,5 kkm i nie miałem z tym żadnych problemów, w tzw. terenie radzi sobie zadziwiająco dobrze, zużycie paliwa zgodne z danymi podawanymi przez producenta co w zestawieniu z: rodzajem napędu, wysokim zawieszeniem, sylwetką nadwozia, ceną samochodu a także świadomym wyborem - jest akceptowalne a po montażu instalacji LPG daje dużo frajdy przy dystrybutorze...
- dużo informacji na ten temat (i inne) znajdziesz na Forum ...
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 55 Skąd: Niemcy
Wysłany: 2014-04-06, 11:07
Witaj, sam miałem taki dylemat przed zakupem Daćki. Wszystko zależy ile lat chcesz autem jeździć oraz co od niego oczekujesz.
Diesel:
+ lepsze osiągi.
- droższy w zakupie
- droższa eksploatacja po gwarancji tz.turbo, wtryski, dpf.
- np. w niemczech droższy podatek o 100%
Benzyna (1.6 LPG)
- gorsze osiągi
- mały zbiornik gazu(montowany fabrycznie) tankowanie co 350km
+ tańsza w zakupie oraz eks... po gwarancji brak turb...itd
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-06, 12:23 Re: Zakup Duster'a benzyna czy diesel i która wersja?
Mario_Gdynia napisał/a:
Szukam ogólnie wersji benzynowej pod LPG, podobno 1.6 są dość udanymi motorami.
ze słowa "podobno" można spokojnie zrezygnować . To bardzo prosta, stara- żeby nie powiedzieć - przestarzała i dość pancerna konstrukcja. Problem wadliwego wariatora zmiennych faz rozrządu dotykający innych wersji tego silnika tutaj nie istnieje, bo..wariatora po prostu nie ma. Palące się cewki Sagem to również historia, bo zastąpiono je produktem Boscha.W zasadzie w tym motorze nie ma się co popsuć. Jedyna przypadłość - sporadyczne problemy z rozruchem - pojawiająca się w części silników (nie tylko 1,6 16V - również 1,6 8V i 1,2 16V), spowodowana jest chęcią zmniejszenia spalania i utrzymania się w normie czystości Euro 5 i w związku z tym obliczoną na zbyt dużą oszczędność mapą wtrysku. Temat rozpoznany, zdiagnozowany i prostowany przez aso w ramach gwarancji Silnik łatwo daje się wyposażyć w zasilanie LPG, które znosi bez protestu. Ewentualne problemy są raczej następstwem niechlujstwa przy montażu niż specyfiki jednostki napędowej. Można też - w przypadku zamawiania auta z napędem 2x4 zdecydować się na zestaw fabryczny.Oczywiście LPG wymusza dodatkowe czynności przeglądowe, opłaty diagnostyczne i pozbawia auto części funkcjonalności - chociażby z powodu zajęcia miejsca na wielkie koło zapasowe przez zbiornik. Nie wszystko jednak złoto, co się świeci. Ta niezbyt mocna jednostka ma dość mizerne osiągi, spore spalanie a przy większych prędkościach, słabej aerodynamice karoserii i oszczędnościach na wyciszeniu - dodatkowo jest dość hałaśliwa, więc trzeba raczej zapomnieć o autostradowych wyścigach i podróży na kropelce. Zalety tego auta leżą zupełnie gdzie indziej (zawieszenie, trakcja, dzielność w trudnych warunkach, prostota obsługi, tanie naprawy itp)i wielokrotnie je tu opisano. Warto dokładnie zapoznać się z parametrami poszczególnych wersji i jednostek napędowych, pojeździć różnymi zestawami na jazdach próbnych. To pozwoli uniknąć rozczarowań po zakupie. O jednym trzeba pamiętać: To NIE jest auto dla kierowców z żyłką sportowca lubiących ostrą jazdę, dynamiczne wyprzedzanie, duże prędkości.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-04-06, 12:33, w całości zmieniany 9 razy
Jeżeli szukasz 4x2
to albo fabryka LPG
albo dci 90 kucy
1.5 dci 90 jest lepszy od 110 koni
- brak dwumasy
-zwykła turbina ( w 110 są łopatki obracane [stąd różnica mocy ]) Turbo jest dzięki temu odporne na ciągła jazdę na niskich obrotach .
- mniejsze spalanie .
-takie same skrzynie biegów więc takie same obroty do prędkości .
-tańszy
Różnica w przyspieszaniu będzie wyczuwalna tylko przy pełnym bucie dzięki zmiennej geometrii łopatek w 110 kucy
A co do 1.6 16v z LPG
-jest tańszy w użyciu
-jest tańszy w eksploatacji
-jest tańszy w kupnie
-jest tańszy w naprawach
jest stary i trochę mułowaty ale prosty i bez eko bajerów mało się psuje a jego naprawy są proste. Silnik nie jest wyżyłowany więc pewnie z 400-500 tyś km zrobi .
w 4x4 tylko klekoty
bo benzyna ma skandalicznie krótki ostatni bieg .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-06, 12:43, w całości zmieniany 2 razy
Jeśli nie jesteś fanem tej marki to nie kupuj Dustera .... fani wybaczają tej marce wszystkie braki .... tak jak ja ....ale obiektywnie ...to słaby samochód
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-06, 14:37
Karenzo napisał/a:
Jeżeli szukasz 4x2
to albo fabryka LPG
albo dci 90 kucy
1.5 dci 90 jest lepszy od 110 koni
- brak dwumasy
-zwykła turbina ( w 110 są łopatki obracane [stąd różnica mocy ]) Turbo jest dzięki temu odporne na ciągła jazdę na niskich obrotach .
- mniejsze spalanie .
-takie same skrzynie biegów więc takie same obroty do prędkości .
-tańszy
Różnica w przyspieszaniu będzie wyczuwalna tylko przy pełnym bucie dzięki zmiennej geometrii łopatek w 110 kucy
I znowu (przynajmniej drugi raz) powtarzasz swoje androny, mimo że już raz je prostowałem.
Policz najpierw jakie osiągi (moc, moment) ma wersja 90 i 110 KM, a dokładniej jaka jest w nich różnica przy praktycznie KAŻDYCH obrotach/prędkościach, zamiast pleść trzy po trzy niepoparte żadnymi danymi i obstawiam że Twoją wiedzą również.
Do autora wątku - co do serwisowania i jego kosztów - rozpatrz ile lat chcesz tym autem jeździć, bo jeśli nie dłużej niż 5 to nie jest Twój problem, kupujesz za grosze przedłużoną gwarancję i o koszty się nie martwisz.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-04-06, 14:39, w całości zmieniany 1 raz
Nie widzę sensu na koleją jałową dyskusje dlatego wstawiam te porównanie wszystkich silników .
Jak widać różnice są tylko przy ekstremach wykresu mocy (prędkość maksymalna i przyspieszenie )
co do spalania można je miedzy bajki włożyć (realnie zejście poniżej 5 to sukces na trasie )
Nie widzę sensu na koleją jałową dyskusje dlatego wstawiam te porównanie wszystkich silników .
To co zaznaczyłeś mówi tylko o tym, że skrzynie biegów (czyli przełożenia) są te same.
Polecam odwiedzenie strony http://www.automobile-catalog.com/ i wklepanie do porównywarki obu wersji.
W skrócie dla dustera 4x2 czasy przyspieszeń w sekundach:
test - DD 90hp - DD 110hp
0-100 - 13,5 - 11,2
0-150 - 66,7 - 34,8
80-120 (5bieg) - 15,8 - 11,6
80-120 (redukcja) - 12,3 - 9,2
Te pomiary wskazują, że samochody te w warunkach jazdy poza-miejskiej zachowują się diametralnie inaczej.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-06, 21:04
Nie tylko pozamiejskiej, tylko w każdych warunkach.
I nie ma innej opcji silnik (gdy jest podobnej konstrukcji) słabszy będzie gorszy ZAWSZE.
Z jednym wyjątkiem - mocniejszy wolnossący benzyniak prawie zawsze przegra z nieco słabszym ale doładowanym konkurentem, zwłaszcza gdy jest to diesel z dużo większym momentem obrotowym.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-04-06, 21:11, w całości zmieniany 1 raz
Dziękuje Wam serdecznie za tak szerokie wypowiedzi i przepraszam,że nie zapoznałem się dokładnie z regulaminem :) Auto,jak kupie to na 5 lat.Przyznaję,że nie jestem sympatykiem tej marki :) i potrafię poskromić swoje ambicje co do wykorzystywania mocy w aucie. Ale Duster mnie zaciekawił swoją sylwetką. Do benzyniaka mam pełne przekonanie. Szukam wersji z napędem na tylko jedną oś. Co do Diesla,to również bym reflektował,ale na wersje z lepszym układem wtryskowym...i tutaj pojawiło się pytanie do Was, bardziej doświadczonych użytkowników. Czy mocniejsze wersje mają lepsze wtryski i pompę wtryskową?
Obecnie silniki Renault są zbudowane na systemie wtryskowym akumulacyjnym zwanym Common Rail. Pompa wytwarza wysokie ciśnienie w układzie akumulacyjnym, które jest wyrównywane przez akumulator ciśnienia. Wtrysk a właściwie dawka wtrysku jest sterowana elektronicznie. Drzewiej system był oparty na pompie Bosh i wtryskiwaczach Delphi. Ja mam DD z 2011 roku z wtryskiwaczami Siemens. Podejrzewam, że obecnie układ pompa, regulator ciśnienia to Bosch a wtryskiwacze Siemens.
Obecnie silniki Renault są zbudowane na systemie wtryskowym akumulacyjnym zwanym Common Rail ?
Obecnie ? Chyba dekady pomyliłeś .
a kiedy były nie na common railu ? Chyba w początku lat 90tych, miałem Renault Espace 2.2 dci z 2001r i był już na Common railu.
Kol. corrado, po co złośliwości. Wystarczy trochę wiedzy, sam piszesz, że w latach 90-tych miałeś auto z 2.2 dCi z 2001 roku. Renault buduje silniki Diesla od okresu międzywojennego. System akumulacyjny zastosowali dopiero jak Bosch wprowadził go na rynek jako system użytkowy. Pierwszy silnik Common Rail Renault zastosował w 1980 roku w samochodzie Renault Trafic ale silnik był Mercedesa. Właściwie to prawda, że w latach 90-tych Renault rozpoczął pracę nad tą technologią i chyba pierwszym silnikiem z układem Boscha był 1.9 dCi ze swoimi licznymi wadami.
Jakie złośliwości kol. chriskb? Nie mogę czytać jak ktoś pisze bzdury.
Miałem w latach 90tych, auto z 2001 roku ? Takich zdolności jeszcze nie mam żeby podrózować w czasie.
Sory nie postawiłem kropki , ale to tak naprawdę zbędne jeśli byś potrafił myśleć logicznie. Ale skoro chcesz być formalny miało być :
Chyba w początku lat 90tych . Miałem Renault Espace 2.2 dci z 2001r i był już na Common railu.
To Kolega w roczniku ''11 ma wtryski Siemensa, a jaką odmianę 1.5dci posiadasz? Tzn.jaka moc?
sądząc po przytoczonym roczniku "11 chodzi Ci zapewne o silnik kol. chriskb a jeżeli tak to moc silnika podana jest w avatarze czyli 110 KM (wówczas Dustery z napędem 4x4 napędzane silnikiem diesla występowały wyłącznie z takim silnikiem)
Nie wiem jak u was u mnie dacia lodgy wersja 90 Km na układzie wtryskowym Bosch jeśli chodzi o Delphi to ponoć mocno poprawili się we wtryskiwaczych z żywotnością
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum