Bo temat panewek dotyczył 1,9 i dlatego tutaj nie ma nic na ten temat.
Problem pojawiał się zwłaszcza przy niesystematycznej wymianie oleju, a raczej przeciąganiu tych terminów. Wytrzymywały około 150 - 170kkm i jak zaczynało coś dzwonić stukać trzeba było wymienić panewki i jeździł dalej. Jak ktoś to zbagatelizował to remont silnika murowany.
ja słyszałem nie raz o wadliwych turbosprężarkach w starszych 1,5dci ale o przekręcających się panewkach korbowodów to chyba pierwszy raz
Diagnoza: masz problemy ze słuchem. O kręcących się znienacka panewkach w 1.5 internety huczą od lat.
(napisał przyszły użytkownik tego silnika)
Dla równowagi, jest równie dużo informacji o bezusterkowych przebiegach znacznie przekraczających 200 tys km. Podejrzewam, że silnik jest delikatny i jak dbasz tak masz (dbanie w tym wypadku to wymiana oleju co ~10-15 tys na porządny, i nie katowanie na zimno)...
Ostatnio zmieniony przez lubię_pierogi 2014-04-10, 13:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-10, 13:10
Ja mam jeden news o 1.5 dci. Z życia. Po 237 000 km w służbowej megance 1.5 dci 85 km skończyło się sprzęgło. Wtryski i turbina nie były jeszcze ruszane.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
może i mam ze słuchem kłopoty, nie miałem takiego silnika i nie słyszałem no ale jakbym miał beemkie to pewnie bym słyszał a tak miałem forda i nie słyszałem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum