tak mi powiedział pan w salonie że elementy w ktore się ingeruje tracą gwarancję. Tak więc gaz zakładany w salonie traci sie gwarancje fabryczna na silnik ale dostaja gwarancje łączoną od salonu. Ale ta gwarancja jest uznawana tylko w tym salonie(na silnik).
W wersji z fabrycznym LPG w mojej Daćce ustawiony był ubogi wyświetlacz, tj. bez komputera. To już też jest naprawione jeśli tak można to nazwać i mam pełny komputer pokładowy.
A kto Ci taką magię zrobił? Z tego co mi powiedzieli, to nie ma opcji komputera pokładowego przy fabrycznym LPG.
Po 1000km i dwóch tygodniach z DD jestem zadowolony z całokształtu. Tj. materiały nie takie straszne, komfort podróży dobry, dobre poczucie z prowadzenia - jeździłem kiedyś Suzuki G.Vitara i tam szumiały opony, auto strasznie kołysało i chodziło po drodze (Po trzech latach, zakupione w naszym salonie przez mojego znajomego).
Co mi się nie podoba
Strasznie mały zbiornik gazu!
Uchwyt drzwi kierowcy trzeszczy od drugiego dnia po kupnie
Zbyt krótkie siedzisko w fotelach przednich
Bardzo delikatne sprzęgło które zdaje się że już zmieniło charakterystykę pracy na niekorzystną, na kilku stopniach kątowych ma cały zakres - Łatwo zgasić lub zawyć silnikiem. Będę o tym rozmawiał z ASO
Czy ktoś z posiadaczy Dacii z fab. LPG pamięta kiedy należy zrobić pierwszą wymianę oleju? Sprzedawca raz wspomniał że po pierwszy 1000km, potem w rozmowie o 3000km. Na koniec dał mi kartę z datami i przebiegami gdzie ma wszystko pisać - a tu pierwszy przegląd po 20tkm/roku - nic o pierwszej wymianie oleju na dotarciu.
Dla silnika dobrze zrobić wymiana oleju /filtra po dotarciu (ok 3000 km )
ale nie warto tego robić w aso (bo jest drogo i kiepsko ) gdyż nie jest to wymagana do gwarancji . Zadzwoń do aso zapytaj się jaki olej oni leją , kup taki i jedz do swojego mechanika .Powiedz tylko że to po dotarciu żeby dobrze wylał .
normalnie przeglądy rok albo 20 tyś
Czy ktoś z posiadaczy Dacii z fab. LPG pamięta kiedy należy zrobić pierwszą wymianę oleju? Sprzedawca raz wspomniał że po pierwszy 1000km, potem w rozmowie o 3000km. Na koniec dał mi kartę z datami i przebiegami gdzie ma wszystko pisać - a tu pierwszy przegląd po 20tkm/roku - nic o pierwszej wymianie oleju na dotarciu.
Są różne szkoły: jedni zalecają, inni nie, fabryka milczy na ten temat. Ja nie wymieniałem i nie wiem czemu to miało by zaszkodzić- wszak filtr "ojeju" powinien wyłapywać co trzeba.
j28 napisał/a:
Łatwo zgasić lub zawyć silnikiem. Będę o tym rozmawiał z ASO
A ciekaw jestem czy to nie nasze słynne mapy wtrysku- instalka sczytuje dane z mapy benzynowej i dopasowuje do gazu- jak są skopane na benzynie to i na LPG nie będą lepsze. Dodatkowo jeśli mamy w kompach gazu współczynnik korekcji noPb/LPG ustawiony tak samo dla wszystkich to się nie można spodziewać, że wszystkim silnik będzie pracował tak samo- każdy będzie wymagał indywidualnego strojenia.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-04-09, 22:36
Miałem wymieniać po 3000 km. Była zima, półtora miesiąca od odbioru auta, to przełożyłem to na "po zimie". A że było 8000 km, to wymienię na dniach przy 10.000 km przebiegu. Fabrycznie jest zalecane raz w roku lub 20.000 km.
Z drugiej strony twierdzę, że ten złom szybciej zardzewieje niż zestarzeje się olej w silniku. Poza tym do 200.000 km każdy silnik wytrzyma bez większych problemów nawet jak wymiana oleju będzie co 35.000 km. Skoro diesel wytrzymuje, to czysta benzyna tym bardziej. Jeszcze jazdę po trasie. Ja planuję ok. 20.000 - 25.000 km rocznie. Więc dla mnie to 7 lat. Wcześniej pewnie ruda zeżre budę w tym pojeździe, jak to już mi się zaczyna po 5 miesiącach na drzwiach kierowcy. Więc olej to najmniejszy problem w tym pojeździe.
Co do samej kultury pracy instalacji, to powiem szczerze, że odbiega ona od ideału. Razi szarpnięcie przy zmianie paliwa. Przy większych mrozach i nocy na dworze, 20 stopni na przełączenie na gaz jest za mało - instalacja się wyłączy sygnalizując awarię. Latem i tak do -8 nie ma to znaczenia. Jednak przy -15 nauczyłem się, że trzeba wymusić Pb i po jakiś 3 km trasy - nie miasta - można przełączyć na LPG.
Czasami "uda się" zgasić silnik pomimo wyczucia sprzęgła, itd. Problem powstaje często na skutek pracy wspomagania kierownicy, które podnosi obroty i zauważyłem, że wtedy pedał przyspieszenia nie reaguje jak powinien, tzn. łapie nieco wyżej tak jakby te zwiększone obroty silnika były przypisane do pedału przyspieszenia.
Co do map silnika, to zapewne są one jakoś uśrednione, ale jak wiadomo każda instalacja pracuje inaczej. Z tego co wiem, to nawet aso nie ma możliwości korekty i dostosowania. DUŻY MINUS!!!!. Sama centralka jest tylko w trybie do odczytu i to też specyficznym oprogramowaniem. Samemu można się tam dostać, ale też trzeba mieć program. Ale nic nie da się ustawić, jedynie odczyt.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-04-09, 22:39, w całości zmieniany 1 raz
wszystko co opisujesz jest prawdopodobnie spowodowane zbyt ugodą mieszanką gazową na twoim miejscu przejechał bym się do jakieś magika co odblokuje sterowniki i poprawi mape wtrysków . szukaj takich ludzi na lpg-forum (ja znalazłem )
Producent przesadził z oszczędnością paliwa żeby być bardziej eco
Chyba nie znalazło się auto sprzed 2013 które ma problemy z mapą .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-10, 15:10, w całości zmieniany 1 raz
Dowiedziałem się, że przynajmniej w przypadku Lodgy chyba od 1 kwietnia gwarantem na instalację zakładaną w ASO jest Renault. Oznacza to, że nie powinno być już problemu kto ma naprawić i czyja wina. Cały samochód ma gwarancję od Renault. Wcześniej tak nie było.
Nawet widziałem taki dokument, który należało podpisać, w którym ogólnie napisane było że montaż instalacji oznaczać może utratę gwarancji na silnik.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-11, 17:34 UWAGA NA ZAWORY!
W fabrycznym LPG książka obsługi zaleca regulację zaworów w 1.6 mpi co 120 000 km. Jakoś mi to się nie spodobało i zleciłem regulację zaworów po 30 000 km. Ot taka fanaberia...
Okazało się, że zawory wydechowe były podparte i pilnie wymagały regulacji.
Gdybym zgodnie z instrukcją jeździł dalej do 120 000 km do planowej (płatnej) regulacji, prawdopodobnie gniazda zaworowe poszłyby w diabły. I kosztowna naprawa silnika jak w banku.
W związku z tym: uwaga na zawory w fabrycznym LPG, stosowanie się do instrukcji obsługi może prowadzić do kosztownej awarii.
I teraz pytanie: kto w tym przypadku powinien zapłacić za regulację i de facto usunięcie usterki? Gdyby zawory nie były podparte sprawa jasna: chciałem sobie sprawdzić to płacę. Proste. A jeśli w wyniku mojej nadgorliwości odkryto niebezpieczną dla silnika usterkę? Kto powinien zapłacić ja czy ASO?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2014-04-11, 17:35, w całości zmieniany 1 raz
- MSZ w opisanym przypadku sprawa jest oczywista... ASO,
- Ty zgłaszasz (na gwarancji) nieprawidłowość (masz prawo mieć wrażenie/odczucie o występującej nieprawidłowości), ASO weryfikuje zgłoszenie, nieprawidłowość/usterka potwierdzona = naprawa/regulacja gwarancyjna...
Trochę mnie to martwi że po kilku mc masz problem z rdzą ale na szczęście na ulicy widuję kilkuletnie Dacie i na oko nie widać problemów. Praca instalacji - no u mnie jest dobrze z plusem. Tzn. mrozów w Małopolsce zachodniej było 2tyg od połowy do końca stycznia a auto mam miesiąc. Nic więc nie powiem:) Mam inną obserwację - Na jałowym obroty drgają i czuć to w kabinie na postoju czy w korku - na razie jest to bardzo delikatne - w ogóle nie przeszkadza - nawet jest przyjemne ;) ale na NoPb czy ON w innych autach tego nie miałem. Ja osobiście wymienię olej po 3000km - nie jest to jeszcze taki koszt szczególnie że za woski do lakieru można wydać dwa razy tyle :) a i planuję autem pojeździć do jego kresu (tak to sobie tłumaczę:). Na poważnie - pewnie będę je sprzedawał je za 3-7lat, ale lubię mieć zadbane, niech też następny właściciel się cieszy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-11, 20:33
TD Pedro napisał/a:
- MSZ w opisanym przypadku sprawa jest oczywista... ASO,
- Ty zgłaszasz (na gwarancji) nieprawidłowość (masz prawo mieć wrażenie/odczucie o występującej nieprawidłowości), ASO weryfikuje zgłoszenie, nieprawidłowość/usterka potwierdzona = naprawa/regulacja gwarancyjna...
Oczywistość tej sprawy nie jest oczywista. Początkowo traktowałem regulację na zasadzie: a niech zajrzą, powiedzą że jest OK a ja zapłacę za usługę, wezmę fakturę i gra gitara. Ostatecznie nie zapłaciłem za regulację, nawet zbytnio na to nie naciskałem chociaż ASO początkowo twierdziło, że nie podlega gwarancji.
Jako anegdotę podam, że po powrocie do domu pod maską znalazłem szmatę i odpietą rurę od filtra powietrza. Sam już nie wiem czy to zabawne czy wkurzające.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-12, 06:19
grapess napisał/a:
Cytat:
Jako anegdotę podam
Nie ma tak daleko posuniętego poczucia humoru, to nie jest anegdota oj nie jest.
Jakie to ASO?
Jedyne w Lublinie.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Czy w DD zmieniono instalacje LPG po lifcie?
Jakiego spalania się spodziewać i jak zacząć użytkowanie tego autka? Czy trzeba rzeczywiście docierać autko na Pb? Ewentualnie jakie konsekwencje będzie miało docieranie na LPG?
Odbieram samochód niedługo i po przeczytaniu kilku postów zastanawiam się czy dobrze zrobiłem wybierając fabryczne LPG a nie dCI.
Moje miesięczne przebiegi to ok 3000km i kieruję się głównie kwestiami oszczędnościowymi...
Czyli piszecie że co roku trzeba jeździć do stacji kontroli pojazdów jak ma się LPG od nowości??
Shit. Tego nie wiedziałem.
O co chodzi z tym komputerem pokładowym?? Pani w salonie na ul Puławskiej w Warszawie mówiła że samochód jest wyposażony w komputer pokładowy...
Ile palą wam DD 1.6 z LPG. Piszcie przy okazji czy fabryczne czy nie fabryczne bo jakoś ciężko mi wierzyć, żeby z silnikiem 1.6 wychodziło 12l jak w katalogu.
Kumpel ma Scenica 2.0 140KM z LPG i pali mu 9-10 LPG.
A jeździ normalnie, nie jest typem zawalidrogi.
Ile palą wam DD 1.6 z LPG. Piszcie przy okazji czy fabryczne czy nie fabryczne
- u mnie instalacja LPG niefabryczna (LR Omegas),
- przebieg z tą instalacją ponad 40 kkm,
- najniższe zaobserwowane spalanie - ok. 8,3 l/100,
- najwyższe - ok. 12,5 l/100,
- średnie za cały przebieg ok - 9,5 l/100 km...
- wersja napędu 4x4,
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-13, 19:30
stykowski napisał/a:
Czyli piszecie że co roku trzeba jeździć do stacji kontroli pojazdów jak ma się LPG od nowości??
Shit. Tego nie wiedziałem.
O co chodzi z tym komputerem pokładowym?? Pani w salonie na ul Puławskiej w Warszawie mówiła że samochód jest wyposażony w komputer pokładowy...
Ile palą wam DD 1.6 z LPG. Piszcie przy okazji czy fabryczne czy nie fabryczne bo jakoś ciężko mi wierzyć, żeby z silnikiem 1.6 wychodziło 12l jak w katalogu.
Kumpel ma Scenica 2.0 140KM z LPG i pali mu 9-10 LPG.
A jeździ normalnie, nie jest typem zawalidrogi.
1. tak trzeba jeździć co rok 162 zł.
2. komputer jest ale odłączony.
3. spalanie 12 l LPG w mieście jest do przyjęcia.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum