Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-04-20, 09:36
wieza napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
Te boxy wpinane w czujnik ciśnienia na listwie CR to tylko proszenie się o awarię pompy czy wtrysków, ciśnienie na listwie może nawet przekraczać dopuszczalne przewidywane ciśnienie przez producenta co innego chip z nową mapą wgrany do ECU. Nawet jak podepniemy laptopa ciśnienie będzie takie samo bo ECU zostaje oszukany przez box.
ps nawet profesjonalne firmy tuningowe mają w swojej ofercie boxy i je wkładają..
jeśli dają dodatkową gwarancję na wtryski i pompę to był brał a po za tym box boxowi nie równe te tańsze właśnie ingerują w ciśnienie na listwie CR a droższe w ogóle nie ruszają ciśnienia na listwie CR.
"GEKOBOX – podstawowe zalety w stosunku do urządzeń typu Power-Box:
- BRAK MOŻLIWOŚCI USZKODZENIA POMPY PALIWA – z powodu pracy przy zbyt wysokim ciśnieniu – GEKOBOX nie podnosi ciśnienia paliwa
- wysoki uzyskiwany BEZPIECZNY WZROST MOCY i momentu obrotowego jak w klasycznym chiptuningu
- OCHRONA TERMICZNA SILNIKA poprzez monitoring temperatury gazów wydechowych EGT i ograniczanie wzmocnienia w przypadku przegrzania
Proces spalania to co najmniej 5 podstawowych czynników:
- napełnianie cylindra mieszanką paliwowo powietrzną
-sprężanie mieszanki paliwowo powietrznej
-spalanie mieszanki paliwowo powietrznej
-rozprężanie się gazów spalinowych, w czasie którego zostaje wykonana praca,
-usuwanie rozprężonych spalin z cylindra.
Żaden z tzw. "Power boks" nie potrafi kontrolować tych w/w procesów. Procesy tunningu to sprawdzenie możliwości danego silnika na podatność do podwyższenia mocy bez przekroczenia prametrów granicznych. Nie warto wierzyć opisom papier przyjmuje wszystko.
Prawda zawsze leży po środku, każdy producent przygotowuję mapę (moc silnika) jako kompromis pomiędzy maksymalną mocą jaką potrafi wyprodukować jednostka a trwałością i wartościami użytkowymi.
Nie ma się łudzić silniki Renualt to nie jest czołówka w uzyskiwaniu mocy z litra pojemności ale trwałość tych silników jest już w czołówce.
Zawsze MSZ technologie francuskie nie są złe aczkolwiek istnieje wielu producentów, którzy są po prostu o wiele lepsi. Co z tego wynika, jak ktoś wybrał budżetowe auto to lepiej je zaakceptować jakie jest niż może polepszać. Jak to mówi przysłowie "lepsze gorsze dobrego"
ps ale niczego nie krece na maxa , a w nosie mam niemieckie autka, zresztą co za róznica czym woze dupe ma być wygodnie tanio ekonomicznie, i auto ma nie zniknąć spod mojego domu ;)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-22, 18:26
opis spalania podany przez producenta zbytnio nie kłamie . Nie rozróżniłeś jeszcze 2x4 i 4x4 - tu też jest spora różnica. Podam na podstawie moich 2 letnich doświadczeń z egzemplarzem 1,6 4x4. Najniższe spalanie jakie odnotowałem w trasie przy spokojnej choć nie ślamazarnej jeździe to ok 7,3 l/100 km - bez klimatyzacji, napęd w trybie "auto" (co ciekawe, zimą w podobnych warunkach spalanie w zasadzie nie rośnie - warunek - silnik musi być już rozgrzany. Po mieście (małe miasto, brak sygnalizacji świetlnej, korków, niewielki ruch kołowy) przy takiej pogodzie jak teraz wychodzi ok 9-9,5 l. Zimą na krótkich odcinkach, częstych postojach i permanentnym niedogrzaniu motoru 11-13. W terenie 15 i więcej. Średnia lato-zima-miasto-trasa-klima-bez - ok 10. Sądzę,że wersja 2x4 osiągnie wynik 1- 1,5 l niższy.Bardzo wiele zależy od stylu jazdy. Jeżdżąc spokojnie da się oszczędzić co najmniej 2 l/100 km w stosunku do jazdy agresywnej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-04-22, 18:30, w całości zmieniany 3 razy
Ja od siebie (2x4) mogę powiedzieć jeżeli chodzi o spalanie to najniższe na trasie przy bardzo spokojnej jeździe udało mi się w zestawie z 3 osobami i bagażnik wyładowany niemal po dach osiągnąć przy spokojnej jeździe 6,9l. Miasto (Warszawa) często przejazdy poniżej 10km na jednym odpaleniu, ba nawet poniżej 5km...oscyluje w okolicach wysokich 8l max do 9,5 l zimą gdy nagrzewa się auto na postoju (też spokojna jazda). Jeżeli się pojeździ dynamicznej to 10l spali w mieście spokojnie. Z moich obserwacji wynika, iż w trasie gorsze dla spalania są prędkości autostradowe i wyższe niż np dynamiczna jazda z częstszymi redukcjami na jednopasmówce... Na A2 przy piłowaniu 140-150 km/h przekroczył mi 11l i to znacznie natomiast przykładowo przy na prawdę dynamicznej jeździe z częstymi wyprzedzaniami (czyt, redukcja i ogień), ale tak do 120-max 130km/h potrafił mi spalić prawie 10l. Nie mam komputra i jak liczę spalanie to zawsze na podstawie tankowań do pierwszego odbicia .
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2014-04-23, 09:50, w całości zmieniany 2 razy
Rekord na 15 kilometrach to miałem chyba 5,0, na moment pod koniec odcinka mignęło 4,9 . Teren płaski, dwupasmówka, prawie cały czas ograniczenie do 50. Ale tak jeździć się nie da - normalne cyfry to: 7,5 dłuższa trasa z wyższą nieco średnią, 7,2 - jazda emerycka po prowincji, 8,6 - miasto/trasa 50/50, zima w mieście bywa, że 10,4.
w xsarze picasso miałem podobny silnik 95km, spalanie w trasie przy spokojnej jeździe nawet 5,5 litra, miasto 7,5 litra (zimą oczywiście więcej), duster jest trochę innej konstrukcji, może i cięższy, no i koła większe i szersze - no zobaczymy ile będzie chapał benzyny jak już sie silnik ułoży
Masy są prawie identyczne, szersze opony robią też swoje, ale przede wszystkim aero tu daje znać o sobie, zwłaszcza przy wyższych prędkościach, Duster ma aerodynamikę szafy gdańskiej......i dlatego właśnie mnie i żonie tak się podoba
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2014-04-23, 13:16, w całości zmieniany 1 raz
trudno niech sobie pali więcej, mnie się auto podoba i wreszcie mogę kupić nowe auto bo mnie na nie stać a nie szukać miesiącami coś wartego 5 letniego używańca,
Nowy Logan (wersja podstawowa)...
ostatnie pomiary na tzw. lanie pod korek:
wynik 6,6l/100km w cyklu mieszanym - na bardzo nieekonomicznych oponach zimowych, przy prędkościach do 110 km/h.
głównie dwójka dorosłych i dwójka dzieci na pokładzie.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-23, 15:13
dobrze,że pytasz o praktyczne spalenia, bo nie kupisz kota w worku. Niektórzy malkontenci narzekają na wysokie zużycie paliwa, bo wcześniej uwierzyli w jakieś przeprowadzone w warunkach laboratoryjnych testy. DD pali sporo, jak na niewielki i dość słaby, jeśli chodzi o moc silnik. Bardzo duży prześwit, relingi, duże lusterka, kanciaste nadwozie plus specyficznie zestopniowana skrzynia biegów (mam na myśli szczególnie 4x4) zniechęcają do szybszej jazdy.To auto o dość specyficznych cechach i warto je znać przed zakupem, żeby uniknąć rozczarowań. Oszczędności w spalaniu, dobrej dynamiki i dużej szybkości maksymalnej nie oczekuj niezależnie od wersji napędu - może poza 1,2 tCe. Ate tu też nie oczekiwałbym nadzwyczajnych oszczędności,bo benzynowe turbo mocniej potraktowane potrafią palić nieraz więcej niż wolnossące. Nie wiadomo też jak zachowa się ten silnik po dłuższym przebiegu. Leciwy, prosty konstrukcyjnie i tani w ewentualnych naprawach 1,6 jest stanowczo najbezpieczniejszym wyborem. A gdy już autem przejedziesz po różnych nawierzchniach (albo poza nimi)pierwszy tysiąc, stwierdzisz zapewne, iż opisy jego zalet wcale nie są gołosłowne.To auto lubi się proporcjonalnie do przejechanych nim km
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-04-23, 15:16, w całości zmieniany 2 razy
Ja ostatnie 800 km - większość trasa i trochę jednak korki Warszawskie ( 2 osoby )- równo 6.0L / 100 na cyferblacie na oponach zimowych :( Jazda 100-130 km/h jeśli się dało.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-23, 15:47
Tak się zastanawiałem czy też trochę wody nie polać, tak jak inni i nie wkleić obrazka ze wskazaniami 5.2 (przezornie sfociłem).
Żonie udało się nawet poniżej 4 l/100, gdy jechała za mną 80 km/h przez dziesiąt km.
Ale chyba jednak nie będę ściemniał, bo co to by dało, skoro auto średnio pali 8 (a nawet wg wskazań kompa pokładowego prawie 7).
Po co mam tak ludzi oszukiwać?
Ja miałem 5.4L/100km ale mam 86KM a nie 110KM - zazwyczaj średnio trasa/miasto , a poza tym mam teraz jeszcze zbieżność na plusie zjechaną, bo wymieniałem wahacz i amortyzatory i nie zrobiłem porządnie zbieżności tylko na tzw. "sznurek" a raczej taśmę i to na + zbieżność a nie na lekką rozbieżność jak powinno być. Ale nie chce mi się póki co zmieniać, w piątek podjadę na porządną geometrię do warsztatu.
Witam!
Przedstawiam moje spostrzeżenia w temacie zużycia paliwa. Trochę sprowokował mnie jeden z użytkowników Dustera prosząc mailem o spostrzeżenia.
Od kilku tankowań (15 razy) zacząłem bawić się w statystykę zużycia paliwa , właściwie jego kosztu.
Tankowanie do pierwszego odbicia i zapis licznika na paragonie. Wyszło mi, że jazda mieszana 7,42 l/100 z przewagą trasy 6,42 l/100. Zimą było 8,42 l/100.
Informacje o zużyciu 4,5 -5,0 odłożyłem dawno między bajki. Takie wskazanie można oczywiście uzyskać tylko jak się rozbuja auto do 80 km/h i skasuje wskaźnik zużycia. Jadąc przez chwilę z ustaloną szybkością uzyskałem wskazanie 4,2 l/100.
To co piszę dotyczy mego samochodu.
Obserwację odczytu komputera polecam do dobrania optymalnego sposobu jazdy szczególnie opcje km/tankowania, jeżeli wskazanie w czasie jazdy wzrasta lub utrzymuje się długo bez zmian na 100% jedziemy ekonomicznie i tego się staram trzymać.
Pozdrawiam A.Z.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-23, 19:01
po nowym sofcie u mnie po tankowaniu do pełna wychodzi zasięg koło 780-800 km. 100% miesto daje ok 7l. Teraz na majówkę będę śmigał traski to zobaczę ile wyjdzie. 4L/100km w moim są poza jakimkolwiek zasięgiem.
Pierwsze tankowanie LPG, na dystansie 264 km spalanie 11l/100. Tylko miasto, odcinki 6 - 20 raz 70. Przewaga odcinków 6-7 km. Jazda spokojna. Liczyłem, że będzie lepiej.
W ASO była zmieniana mapa. Licze, na poprawę
po nowym sofcie u mnie po tankowaniu do pełna wychodzi zasięg koło 780-800 km. 100% miasto daje ok 7l. Teraz na majówkę będę śmigał traszki to zobaczę ile wyjdzie. 4L/100km w moim są poza jakimkolwiek zasięgiem.
Korekta obliczeń:
masz zasięg 780-800 podobnie ja w dwóch pierwszych tankowaniach 1.5 DCI 90km.
Ale....
bak ma 50 litrów. Rezerwa zapala się, jadę na stację i tankuję 45 litrów ON na full do pierwszego odbicia. Obliczenia:
45l*100/800km= 5.625l/100km
Więc nie 7 llitrów / 100km. Niby półtora litra ale jednak to duża różnica.
Ostatnio zmieniony przez moulder 2014-04-24, 10:20, w całości zmieniany 1 raz
po nowym sofcie u mnie po tankowaniu do pełna wychodzi zasięg koło 780-800 km. 100% miasto daje ok 7l. Teraz na majówkę będę śmigał traszki to zobaczę ile wyjdzie. 4L/100km w moim są poza jakimkolwiek zasięgiem.
Korekta obliczeń:
masz zasięg 780-800 podobnie ja w dwóch pierwszych tankowaniach 1.5 DCI 90km.
Ale....
bak ma 50 litrów. Rezerwa zapala się, jadę na stację i tankuję 45 litrów ON na full do pierwszego odbicia. Obliczenia:
45l*100/800km= 5.625l/100km
To są błędne założenia. Komputer pokazuje zasięg odnoszony do 50L, a nie do rezerwy.
Więc nie 7 llitrów / 100km. Niby półtora litra ale jednak to duża różnica.
Błędne założenie. Komputer pokazuje zasięg w odniesieniu do ilości paliwa ogółem , a nie do rezerwy!
Łatwo to sprawdzić. przy każdym stanie zatankowania zbiornika. Trzeba uruchomić test wskaźników odczytać ilość paliwa pokazywaną przez komputer i porównać z wskazywanym zasięgiem . Możliwe do wykonania wyłączne ma postoju. Najlepiej gdy samochód ustawiony jest na płaskiej poziomej powierzchni.
Z moich testów wynika rozbieżność - komputer pokazuje wynik bardziej optymistyczny niż obliczony z ilości zatankowanego paliwa i przejechanych km wg licznika.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2014-04-24, 11:15, w całości zmieniany 3 razy
nie mam komputera, wlewam konkretną ilość litrów i spisuję ilość przejechanych kilometrów = realne spalanie. A jak ty sprawdzisz czy komputer cię nie oszukuje?
W zasadzie to realne spalanie = konkretnej ilości przejechanych kilometrów na konkretnej ilości wlanego paliwa!
Odniesienie do rezerwy lub jej braku nie ma tu znaczenia. Dla mnie ma tylko tą informację, że muszę dolać aby pompa paliwa była zanurzona i nie pracowała na sucho i aby nie stanąć w trasie. Spalanie obliczymy tylko na podstawie zużytego paliwa a nie tego co zostanie w rezerwie.
Dokładnie. Jest zapisany poprzedni stan licznika ogólnego. Tankujesz do pełna, jedziesz aż będzie mało paliwa w zbiorniku (nie koniecznie do dna). Znowu tankujesz do pełna (do pierwszego odbicia) i zapisujesz ilość zatankowanego paliwa. Potem robisz wyliczenie: obecny stan licznika - poprzedni stan licznika = ilość przejechanych w km i dalej już wiadomo jak liczyć zużycie paliwa...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum