Chyba nie ma jakiś specjalnych samochodowych typu D
Ja mam zamiar zakupic w sklepie polgum skierniewice. Wpisz to w google i Znajdziesz odpowiedni adres
Dzięki Dominus. Sprawdziłem sobie ten sklep i faktycznie mają tam szeroki asortyment i duży wybór. Uszczelki typu D 12x10mm nie mają chyba w ofercie (a może mają tylko nie wystawili na stronie zdjęć), ale mają 14x12mm i może ta uszczelka do Dustera będzie lepsza. Tylko nie wiem czy nie będzie za wysoka zważywszy na to, że trzeba nakleić dwie warstwy uszczelki - jak na filmiku. Mają też USZCZELKA BAGAŻNIKA - SP116 więc może też podejdzie do Dustera.
Ostatnio zmieniony przez drza 2014-04-09, 14:02, w całości zmieniany 1 raz
Witam. Jestem od paru dni właścicielem nowego Stepway'a. Przed zakupem nastawiałem się na samodzielną konserwację podwozia i montaż tylnych nadkoli ale nie myślałem, że aż tak dali ciała z wytłumieniem wnętrza! 3 godziny Gierkówką z prędkością w porywach do 130 km/h i 3 godziny szumu w uszach po podróży :/ Hałasują głownie przednie słupki i chyba jeszcze relingi. Do 100 km/h jest ok. 8 lat jeździłem Fabią 1,4 16V i przy 140 km/h nawet ryk silnika mi tak nie przeszkadzał. Może to kwestia przyzwyczajenia ale w najbliższym czasie biorę się za udoskonalanie uszczelek drzwi metodą D21x15+sznur 8mm. A propos postu kolegi Mekintosza: w mojej Sanderce w uszczelce rynny nie ma tego zamszowego wykończenia. Jest balonik ładnie pasujący do rantu drzwi ale chyba za słabo dociskający. Pozdrawiam.
Tak, relingi na dachu mocno hałasują . Było nawet o tym w filmiku testów IRLANDZkiego "gościa" z D.Duster na Youtube ( problem ten sam co w Sandero Stepway ).
mówi o tym : min.5:40
Jak dla mnie to sporo hałasu wydaje mi się również z tyłu i tych relingów wytłumiły uszczelki wyklejone po rancie blachy nadwozia i które uszczelniają w ten sposób tylną klapę.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-04-11, 09:33, w całości zmieniany 3 razy
J awłozyłem w uszczelkę tą długą nad drzwiami uszczelke typu D
http://allegro.pl/uszczel...4086414024.html
Faktycznie trochę mniej szumi i nie mam zamiaru robić nic więcej auto ogólnie dość dobrze wyciszone silnik cichutki a całe auto wyłożone jest filcem fabrycznie podłoga tylne ścianki nadwozia więc tu i tak nic za bardzo nie ma sensu modzić z przodu w podłodze jest nawet coś ala styropian około 5cm grubości Mozna by wytłumić drzwi ale to może na przyszły rok i raczej nie matami APP tak jak robiłem i innych swoich autach bo nie wiem czy zawiasy bo to wytrzymały .Choć nie widzę specjalnej potrzeby bo sprzęt gra fajnie bas przyjemny więc po co szukać dziury w całym Ale moje zdanie i tak jest takie że nie warto się zbytnio zagłębiać w ten temat bo dochodzimy do tego ze zamiast się cieszyć naprawdę fajnym autem za przyzwoite pieniążki. to nasłuchujemy gdzie szumi puka albo skrzypi masakra. Znam to z doświadczenia ja się tak zapętliłem że w końcu jazda 7 letnią zadbaną Evandą doprowadzała mnie do szału bo stale coś było nie tak chwilę była cisza a później znowu źle i tak w kółko.
Dziś kontrolna jazda ok 140 licznikowe .
Po tych wszystkich zabiegach to nie to samo auto czasem słychać że coś świstnie w słupku jak by uszczelką się ugięła . Większość hałasu teraz idzie z tyłu .
Proponuje osobie z niewygłuszonym autem zmierzyć ilość decybeli w kabinie telefonem
https://play.google.com/store/apps/details?id=kr.sira.sound&hl=pl
Przy licznikowych 140 .
Innych też zapraszam do takiej "zabawy " . Ja będę mierzył na środki deski gdyż tam mam uchwyt do telefonu .
Oczywiście nie może dmuchać mocny wiatr bo on powoduje hałas w każdym aucie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-15, 20:15, w całości zmieniany 1 raz
Włoska autostrada (tunel ) benyzna
120 km/h - 64-65 db
140 km/h 70-71 db
Polska "autostrada " LPG
120 km/h - 67 db
140 km/h - 72-73 db
160 km/h - 74-75 db
Większość hałasu idzie z opon przy innej nawierzchni hałas może się podwoić .
Hałas idzie z klapy bagażnika .
Duster po wygłuszeniu nadaje się do podróżowania 140+ , można spokojnie rozmawiać .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-24, 17:19, w całości zmieniany 1 raz
corrado nie wiem ja kupiłem na allegro .
Co do odczuć to mam mieszane z jednej strony coś to dało a z drugiej strasznie się namęczyłem i porwałem uszczelkę .
Tzn uszczelkę kierowcy zrobiłem za 1 razem a już pasażera może za 40 razem wciągania gumy .
Zawsze mi się gumy zrywała (podejrzewam że była stara ) poszła cała puszka preparatu smarującego jak wd-40 ( firma bio line polecam ) tylko 4 razy tańsza .
Jak zrobiłem w bagażniku to mi się bagażnik nie domykał ale może źle uszczelkę założyłem .
Ostrzegam że może po założeniu uszczelki zabraknąć 2-3 cm do zamknięcia obwodu , trzeba ją naciągnąć na rantach . To dla mnie było największe dziadostwo w daci żeby żałowali 3 cm uszczelki
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-24, 21:00, w całości zmieniany 1 raz
Ja bym zaczął od naklejenia uszczelki w rynience bo daje to fenomenalne efekty bez dużych nakładów pracy .
Potem doklejenia kolejnych uszczelek a na koniec taka kosmetyka .
Na pewno uszczelniło to drzwi i mniej wieje od łączenia drzwi . W zimę zawsze mnie to denerwowało że leci mi chłodne powietrze na nogę ( lewa )
ok, poszperam w google, wydawało mi się że były gdzieś pod Pruszkowem takie gumy.
Wg mnie to mimo tych tylnich nadkoli plastikowych, coś musi być może między lampami albo samą klapą, bo tak jak kiedyś pisałem siedziałem na "wyłączonym silniku" i nadsłuchiwałem i ewidentnie hałasy z ulicy szły z tylnej klapy albo gdzieś wogóle tyłu - teraz myślę że może lampy tylne słabo uszczelnione ... ?
Efekt bardzo dobry, niweluje wiele szumów, odgłosów z poza kabiny ale nie w 100%.
Oprócz wyciszenia kabiny, dzięki montażu uszczelek drzwi zamykają się jak w klasie premium
Dźwięk zamykania nie jest taki tępu-głuchy lecz bardziej przyjemny dla ucha.
Uszczelka drzwiowa (wzdłuż szyby czołowej i dachu)
Pod oryginalną uszczelkę, wzdłuż szyby czołowej naklejona uszczelka 9x7 zamykająca szczelinę pod szybą.
W oryginalną uszczelkę, w rowek naklejona uszczelka 21x15. - 1,95m
Efekt końcowy po zamknięciu drzwi
Uszczelka drzwi przednich
Na wzór oryginalnych uszczelek z wersji 4x4 lub 4x2 (roczniki od 2013r.)
Uszczelka 21x15 na całej długości drzwi. - 0,92m
Efekt końcowy po zamknięciu drzwi
Trzeba zastanowić się z tą uszczelką gdyż:
- nie na całej długości drzwi jest należyta szerokość do przyklejenia uszczelki (21mm) i po pewnym czasie klej puszcza
- przy otworach odpływu wody należy zrobić albo przerwę albo odciąć fragment uszczelki gdzie jest klej (tzn. aby ładnie była w "jednym kawałku)
- albo pomyśleć o fabrycznej uszczelce z modeli 4x4 (obecnie to już w 4x2 też montują)
8.06.2014
Uszczelka między drzwiami
Uszczelka 12x10 na całej długości drzwi. Dobrze zamyka szczelinę oraz nie występuje problem z zgniataniem uszczelki gdy są zamknięte drzwi przednie a otwieramy i zamykamy tylne. - 1,16m
Efekt końcowy po zamknięciu drzwi
Uszczelka drzwi tylnych
Uszczelka 9x7 na długości od uszczelki nad drzwiami po plastikowy element progu... - 1,23m
... kontynuacja uszczelki 9x7 jest na drzwiach w postaci uszczelki 21x15 - 0,75m
Sugestia od BoloSr, innego sposobu zamknięcia szczeliny drzwi tylnych
BoloSr napisał/a:
Coś dodam od siebie :)
Na tylnych drzwiach proponuje dac ta 21x15 na samym dole miedzy odplywem w drzwiach a potem do gory powinna isci 14x12 i juz nie kleic na budzie przy tylnych drzwiach i wtedy bedzie Oki :)
Uszczelka 9x7 również zamyka szczelinę lecz trzeba w odpowiedni sposób, odpowiednim miejscu nakleić uszczelkę. U Mnie po pewnym czasie drzwi zrobiły ślad na uszczelce wskazujący na to że dociskają
Efekt końcowy
Uszczelka klapy bagażnika
Uszczelka 9x7 od dachu po lampę włącznie - 0,90m x2
Efekt końcowy po zamknięciu klapy
Uszczelka wokół szyby bagażnika
Wokół naklejona 9x7 - 0,88m x2
Dziś po powrocie z kościoła zauważyłem że uszczelka w górnej części szyby (przy świetle stop) odkleiła się i dyndała.
Albo słabo przykleiłem albo od temperatury puściła. Więc trzeba dokładnie przykleić albo zrezygnować
8.06.2014
Uszczelka maski
Uszczelka 21x15... - 1,50m
... zamyka szczelinę między maską a grilem i lampami (mniej brudu na silniki i ograniczony dźwięk silnika)
Uwaga! Aby zamknąć klapę trzeba mocniej ją dopchnąć. Chyba może być zamiast uszczelki 21x15 być 14x12
Dziwię się , że dopiero teraz te wyciszenia zrobiłeś Ja bym nie wytrzymał miesiąca chyba z tymi szumami jakie daje Duster, auto za 50tys pln :P
Widocznie trochę podgłuchłeś że tyle zwlekałeś..., może od tego subwoofera w bagażniku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum