Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-14, 16:22 Nowy soft do 1,6 84KM - gaśnięcie i brak mocy 2-3 tys. rpm
Podzielę się. Odkąd zaczęło robić się ciepło autko po odpaleniu przy wrzuceniu na luz gdy było zimne potrafiło zgasnąć. Brakowało też mocy od 2 do 3 tys. obr./min.
Autko odstawiłem przed weekendem - dzisiaj odbierałem. Okazało się, że akurat do 1,6 84KM Euro5 jest nowe oprogramowanie. Wgrali i jak ręką odjął.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-14, 17:45 Re: Nowy soft do 1,6 84KM - gaśnięcie i brak mocy 2-3 tys. r
matucha napisał/a:
Podzielę się. Odkąd zaczęło robić się ciepło autko po odpaleniu przy wrzuceniu na luz gdy było zimne potrafiło zgasnąć. Brakowało też mocy od 2 do 3 tys. obr./min.
Autko odstawiłem przed weekendem - dzisiaj odbierałem. Okazało się, że akurat do 1,6 84KM Euro5 jest nowe oprogramowanie. Wgrali i jak ręką odjął.
To znaczy, że jest jakaś akcja i wgrywają?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Jeżeli czasem gaśnie , a w innych egzemplarzach nie, to jest problem z osprzętem a nie z oprogramowaniem. Tak samo było w golfie IV/AUDI A3 jak nie chciał odpalać na gorącym silniku - wgrywano nowe mapy dawki startowe dla ON, a tak naprawdę wyjechana już pompa wtryskowa i zużyty rozrusznik ( można było to obejść czyszcząc komutator rozrusznika i bendinks , wtedy szybciej się rozkręcał kołem zamachowym i większe dawki wtryskiwała pompa )
Matucha, miałem to samo, męczyli się z tym ponad rok. Między 2 a 3 tyś. obr. brak mocy i szarpanie silnika do zgaśnięcia. Czasami myślę że to dzięki mnie i mojemu uporowi w walce z ASO inni mieli mniej kłopotów, bo dzięki temu wiedzieli w warsztacie co trzeba zrobić w innych autach:-)
Teraz już mija rok od wgrania i samochód jeździ bez problemów.
dzięki za ważną informację, że akurat do 1,6 84KM Euro5 jest nowe oprogramowanie!
Przed chwilą gadałem z serwisem Renault/Dacia i wiedzą, że mam Lodgy ale ani słowem nie pisneli o softcie a mi także często nie chce na zimno odpalać i dziwnie dużo spala, po mieście minimum 9,5 litra , więc już myślałem, że to Lambda lub cosik?
Dla tego silnika to niestety mniej więcej normalna wartość - a owo "minimum" może świadczyć raczej o problemach z oprogramowaniem kierowcy, a nie silnika... (;
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-10, 12:06
Jakiś 1500km. Z racji, że jestem poza domem do serwisu pojadę w przyszłym tygodniu dopiero. Chyba, że kwestia paliwa czy coś, ale leję albo na Shell i Statoil.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ja jestem trochę przerażony tą ciągłą potrzebą regulowania samochodu.
Mój miał pierwszą regulację przy 250 km, następną przy przeglądzie 1000 km.
Najlepiej to chyba kupić sobie interface i samemu dostrajać samochód za każdym razem
Słyszałem o przypadkach, że po zatankowaniu gazu za granicą Polski, samochód odmówił posłuszeństwa na gazie, po prostu nie odpalił. Gościu był przygotowany na taką ewentualność, podłączył laptopa, pozmieniał ustawienia i pojechał dalej.
Ma ktoś może namiary skąd pobrać oprogramowanie, instrukcje, gdzie kupić przelotkę?
Na razie znalazłem opis oprogramowania landi do wersji
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-05-10, 12:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-10, 15:15
Ja jeździłem za granicą na LPG i nic się nie stało.
Ja właśnie się zastanawiam, czy to na pewno kwestia softu, czy nie.
Dzisiaj odłączyłem akumulator na trochę, teraz byłem się przejechać i jest wszystko OK. Może mi wcale tego softu nie wgrali, tylko im się udało po prostu. Wystarczy zresetować komputer i znowu śmiga te ileś tam km bez problemu.
To samo zdarzało się w Polonezach, że po jeździe na LPG nie chciał chodzić na benzynie bez resetu kompa po jakimś przebiegu. Już zakładałem takie instalacje, gdzie po wyciągnięciu kluczyka wyłączało się zasilanie od kompa i później zawsze śmigał świetnie. Praktycznie każdej nocy się resetował.
Auto na gwarancji więc niech się najpierw serwis wykazuje.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-26, 21:34
Auto spędziło 2 tyg w serwisie
Do dzisiaj nie wiedzą co jest, ale to na pewno jakiś odosobniony przypadek Po kolei poprzekładali nawet wszystkie bebechy z innego Logana i cały czas to samo
Jutro dostaję auto, czekam na powrót serwisantów z jakiegoś szkolenia w innym serwisie i 9. czerwca odstawiam auto jeszcze raz. Zobaczymy.....
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-24, 21:21
Dostałem odpowiedź z ASO, że nie wiedzą co jest i jak to naprawić i to samo od Renault Polska. Auto od 2 miesięcy w serwisie - ja odstąpiłem od umowy, ale salon się zapiera i nie chce oddać kasy. Zobaczymy jak to się rozwinie.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum