Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-11, 16:09
o pozytywach i negatywach tego modelu napisano na forum chyba wszystko.Pozostaje usiąść spokojnie, policzyć plusy dodatnie i plusy ujemne po czym podjąć decyzję. Teoretyczna analiza nie załatwia wszystkiego.Dopiero praktyczne zapoznanie z autem daje jaki taki obraz jego możliwości - im dłuższe i w bardziej różnorodnych warunkach - tym lepiej. Trzeba jasno sobie uświadomić,że to prosty konstrukcyjnie, pozbawiony luksusów, czysto użytkowy i do bólu praktyczny pojazd, wobec którego nie należy stawiać wygórowanych wymagań, bo potem kończy się to narzekaniem.Jest to auto, które w trakcie eksploatacji lubi się coraz bardziej za jego zalety, albo coraz bardziej nienawidzi z powodu wad Ja cały czas pozostaję w grupie pierwszej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-05-11, 16:16, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2014-05-11, 19:54
Kolego Dar 1962 ja doskonale zdawałem sobie sprawę z tego, że Duster to prosty konstrukcyjnie samochód i nie oczekiwałem za te pieniądze luksusów rodem z land rovera.
Ale wydając 50 tysięcy na auto, rozczarowałem się niestety pewnymi niedoróbkami i słabą jakością materiałów, która nawet w tej cenie mogła by być lepsza.
No i tyle w sumie bo już nie ma sensu drążyć wątku.
Sam jestem ciekaw jak będzie wyglądała dalsza eksploatacja dusterów, po przebiegach przekraczających 100 tysięcy km i dlatego z ciekawości motoryzacyjnej śledzę dalej forum.
Problem daci nie leży w mechanice (a są dustery które nabiły te 100 tyś ) tylko w słabym lakierze i zabezpieczeniu antykorozyjnym .
Nie kilometry będę je zabijać a czas i sól .
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-11, 21:50
Karenzo napisał/a:
Problem daci nie leży w mechanice (a są dustery które nabiły te 100 tyś ) tylko w słabym lakierze i zabezpieczeniu antykorozyjnym .
Nie kilometry będę je zabijać a czas i sól .
Niestety, w mechanice również.
Od samochodu za ponad 70 tys mam chyba prawo oczekiwać iż pojeździ bez awarii dłużej niż 3 miesiące.
A od miesiąca praktycznie parkuje w serwisie, a Renault nadal nie wie co mu dolega.
A od miesiąca praktycznie parkuje w serwisie, a Renault nadal nie wie co mu dolega.
CAV - a co u Ciebie jest nie tak? Jakiś czas temu pisałeś o skaczących wolnych obrotach, które poprawili po zmianie softu - co dzieje się teraz? (nie za bardzo rozumiem co miałeś na myśli mówiąc o "przepałach" - coś takiego widziałem w twoich postach)
Ostatnio zmieniony przez lubię_pierogi 2014-05-12, 10:52, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-12, 16:23
lubię_pierogi napisał/a:
Cav napisał/a:
A od miesiąca praktycznie parkuje w serwisie, a Renault nadal nie wie co mu dolega.
CAV - a co u Ciebie jest nie tak? Jakiś czas temu pisałeś o skaczących wolnych obrotach, które poprawili po zmianie softu - co dzieje się teraz? (nie za bardzo rozumiem co miałeś na myśli mówiąc o "przepałach" - coś takiego widziałem w twoich postach)
Nic mi nie wiadomo, żeby poprawili skaczące obroty, przynajmniej tego jeszcze nie widziałem.
Owszem, wgrali mi w styczniu nowy soft, ale to pomogło tylko na kangurki przy zimnym silniku (szarpanie).
Natomiast skaczące wolne obroty są cały czas, przynajmniej były 2 tygodnie temu gdy im auto oddawałem po raz n-ty.
Niby twierdzą, że Renault napisało im specjalną nakładkę na mój soft, który temu zapobiega, ale jeszcze nie dane mi było się przekonać.
Większym problemem jest natomiast zbyt wysokie RZECZYWISTE zużycie paliwa - średnio Duster pali mi koło 8 l, niezależnie od sposobu jazdy.
W tym samym czasie komp pokładowy pokazuje średnie spalanie ok. 6,5 l - i takie powinno być spalanie.
Nie mają zielonego pojęcia, co może być przyczyną.
Efekt jest taki, że na autostradzie wciąga mi ogrome ilości paliwa - przy 130 km/h pali 9-10l, a nawet przy wleczeniu się 120 km/h i tak pali 7-8 l.
Zobacz jak ogromna jest różnica przy różnicy prędkości 10 km/h, powinna nie przekraczać 0,5l.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-12, 16:24, w całości zmieniany 2 razy
Nie bardzo rozumiem jak możesz pomierzyć spalanie przy danych szybkościach. DD ma bardzo prymitywny pomiar spalania i jedyna metoda to tankowanie do pełna i wyliczenie średnego spalania po przejechanym dystansie. Ja mam ten sam silnik, no może trochę starszy ale przy bardzo dynamicznej jeździe jeszcze nie udało mi się uzyskać średnej 8 l/100 km.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-12, 17:25
chriskb napisał/a:
Nie bardzo rozumiem jak możesz pomierzyć spalanie przy danych szybkościach. DD ma bardzo prymitywny pomiar spalania i jedyna metoda to tankowanie do pełna i wyliczenie średnego spalania po przejechanym dystansie. Ja mam ten sam silnik, no może trochę starszy ale przy bardzo dynamicznej jeździe jeszcze nie udało mi się uzyskać średnej 8 l/100 km.
Dokładnie - mowa jest o średnim spalaniu na całym baku.
Komputer pokazuje zużycie średnie ok. 6,5l, faktycznie pali 1 do 2 l więcej.
ASO liczyło to trochę inaczej - tankowali do pełna, jeździli, tankowali do pełna, dzielili ilość zatankowanego za drugim razem paliwa przez przejechane km.
Wyniki (różnica między spalaniem obliczonym, a rzeczywistym) wyszły im jeszcze gorsze niż mi.
Z kolei gdy mowa o pomiarach przy prędkościach autostradowych, to podawałem chwilowe zużycie, podczas jazdy ze stałą prędkością na tempomacie.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-12, 17:25, w całości zmieniany 1 raz
Kol. Cav, ja w ogóle nie używam tego wskaźnika potocznie nazywanym komputerem pokładowym. On mi służy wyłącznie do odczytu kilometrażu i jest on dość dokładny. Sprawdzałem na słupkach pikietażowych.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-12, 17:42
Cav napisał/a:
chriskb napisał/a:
Nie bardzo rozumiem jak możesz pomierzyć spalanie przy danych szybkościach. DD ma bardzo prymitywny pomiar spalania i jedyna metoda to tankowanie do pełna i wyliczenie średnego spalania po przejechanym dystansie. Ja mam ten sam silnik, no może trochę starszy ale przy bardzo dynamicznej jeździe jeszcze nie udało mi się uzyskać średnej 8 l/100 km.
Dokładnie - mowa jest o średnim spalaniu na całym baku.
Komputer pokazuje zużycie średnie ok. 6,5l, faktycznie pali 1 do 2 l więcej.
ASO liczyło to trochę inaczej - tankowali do pełna, jeździli, tankowali do pełna, dzielili ilość zatankowanego za drugim razem paliwa przez przejechane km.
Wyniki (różnica między spalaniem obliczonym, a rzeczywistym) wyszły im jeszcze gorsze niż mi.
Z kolei gdy mowa o pomiarach przy prędkościach autostradowych, to podawałem chwilowe zużycie, podczas jazdy ze stałą prędkością na tempomacie.
te obroty to faktycznie jakis bug, u mnie bylo to samo, cale szczescie korekta nr 2 zalatwila temat. Myslalem ze od czasu jak ostatnio pisalismy cos naprawili a widze ze ASO dalej w lesie. Ciekawe czy ktos jeszcze w Ph2 ma to samo. W sumie auta odebrane po dacie wypuszczenia tego softu powinny byc wolne od tej przypadlosci.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-12, 17:44
chriskb napisał/a:
Kol. Cav, ja w ogóle nie używam tego wskaźnika potocznie nazywanym komputerem pokładowym. On mi służy wyłącznie do odczytu kilometrażu i jest on dość dokładny. Sprawdzałem na słupkach pikietażowych.
Używasz, nie używasz, zużycie powinno się mniej więcej zgadzać.
Rozbieżności ponad 20% świadczą o tym że coś w samochodzie jest nie tak.
Nie ma znaczenia co, ale auta za darmo nie dawali, więc ma działać prawidłowo.
Poza tym - sam widzisz, że 8 l średnio to dużo za dużo.
Koledze Johnsonowi na autostradzie pali 2 l mniej niż mnie i to jest główny problem.
Nie mam zamiaru dopłacać 10 zł na 100 km, tylko dlatego że Renault ZNOWU nie potrafi wyprodukować samochodu o odpowiedniej jakości, z powtarzalnymi parametrami.
BTW: Podobno mam wgrany najnowszy soft, przynajmniej nikt w Renault nic nie wie o nowszym.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-12, 17:46, w całości zmieniany 1 raz
te obroty to faktycznie jakis bug, u mnie bylo to samo, cale szczescie korekta nr 2
Odebrałem w zeszłym tygodniu dustera - nie zauważyłem falowania - z tym, że najniższa temperatura, przy której uruchamiałem na zimno to ok 8 stopni (wam się to działo niezależnie od temp?).
Spalania jeszcze nie sprawdziłem - nie wyjeździłem jeszcze pełnego zbiornika
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-12, 19:21
lubię_pierogi napisał/a:
johnson napisał/a:
te obroty to faktycznie jakis bug, u mnie bylo to samo, cale szczescie korekta nr 2
Odebrałem w zeszłym tygodniu dustera - nie zauważyłem falowania - z tym, że najniższa temperatura, przy której uruchamiałem na zimno to ok 8 stopni (wam się to działo niezależnie od temp?).
Spalania jeszcze nie sprawdziłem - nie wyjeździłem jeszcze pełnego zbiornika
U mnie falowanie występuje po częściowym nagrzaniu silnika, tak po 6 km.
Znika po minucie falowania, względnie gdy silnik nagrzeje się całkowicie.
Gdy na dworze jest ponad 20 stopni falowanie nie występuje.
Problem daci nie leży w mechanice (a są dustery które nabiły te 100 tyś ) tylko w słabym lakierze i zabezpieczeniu antykorozyjnym .
Nie kilometry będę je zabijać a czas i sól .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum