Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kupić Dustera czy nie kupić?
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-11, 16:09   

o pozytywach i negatywach tego modelu napisano na forum chyba wszystko.Pozostaje usiąść spokojnie, policzyć plusy dodatnie i plusy ujemne :-P po czym podjąć decyzję. Teoretyczna analiza nie załatwia wszystkiego.Dopiero praktyczne zapoznanie z autem daje jaki taki obraz jego możliwości - im dłuższe i w bardziej różnorodnych warunkach - tym lepiej. Trzeba jasno sobie uświadomić,że to prosty konstrukcyjnie, pozbawiony luksusów, czysto użytkowy i do bólu praktyczny pojazd, wobec którego nie należy stawiać wygórowanych wymagań, bo potem kończy się to narzekaniem.Jest to auto, które w trakcie eksploatacji lubi się coraz bardziej za jego zalety, albo coraz bardziej nienawidzi z powodu wad Ja cały czas pozostaję w grupie pierwszej ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-05-11, 16:16, w całości zmieniany 4 razy  
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2014-05-11, 19:54   

Kolego Dar 1962 ja doskonale zdawałem sobie sprawę z tego, że Duster to prosty konstrukcyjnie samochód i nie oczekiwałem za te pieniądze luksusów rodem z land rovera.
Ale wydając 50 tysięcy na auto, rozczarowałem się niestety pewnymi niedoróbkami i słabą jakością materiałów, która nawet w tej cenie mogła by być lepsza.
No i tyle w sumie bo już nie ma sensu drążyć wątku.
Sam jestem ciekaw jak będzie wyglądała dalsza eksploatacja dusterów, po przebiegach przekraczających 100 tysięcy km i dlatego z ciekawości motoryzacyjnej śledzę dalej forum.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-11, 20:30   

Problem daci nie leży w mechanice (a są dustery które nabiły te 100 tyś ) tylko w słabym lakierze i zabezpieczeniu antykorozyjnym .
Nie kilometry będę je zabijać a czas i sól .
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-11, 21:50   

Karenzo napisał/a:
Problem daci nie leży w mechanice (a są dustery które nabiły te 100 tyś ) tylko w słabym lakierze i zabezpieczeniu antykorozyjnym .
Nie kilometry będę je zabijać a czas i sól .


Niestety, w mechanice również.
Od samochodu za ponad 70 tys mam chyba prawo oczekiwać iż pojeździ bez awarii dłużej niż 3 miesiące.
A od miesiąca praktycznie parkuje w serwisie, a Renault nadal nie wie co mu dolega.
 
lubię_pierogi 


Marka: Dacia
Model: Duster Ph II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-05-12, 10:50   

Cav napisał/a:
A od miesiąca praktycznie parkuje w serwisie, a Renault nadal nie wie co mu dolega.

CAV - a co u Ciebie jest nie tak? Jakiś czas temu pisałeś o skaczących wolnych obrotach, które poprawili po zmianie softu - co dzieje się teraz? (nie za bardzo rozumiem co miałeś na myśli mówiąc o "przepałach" - coś takiego widziałem w twoich postach)
Ostatnio zmieniony przez lubię_pierogi 2014-05-12, 10:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-12, 16:23   

lubię_pierogi napisał/a:
Cav napisał/a:
A od miesiąca praktycznie parkuje w serwisie, a Renault nadal nie wie co mu dolega.

CAV - a co u Ciebie jest nie tak? Jakiś czas temu pisałeś o skaczących wolnych obrotach, które poprawili po zmianie softu - co dzieje się teraz? (nie za bardzo rozumiem co miałeś na myśli mówiąc o "przepałach" - coś takiego widziałem w twoich postach)


Nic mi nie wiadomo, żeby poprawili skaczące obroty, przynajmniej tego jeszcze nie widziałem.
Owszem, wgrali mi w styczniu nowy soft, ale to pomogło tylko na kangurki przy zimnym silniku (szarpanie).
Natomiast skaczące wolne obroty są cały czas, przynajmniej były 2 tygodnie temu gdy im auto oddawałem po raz n-ty.
Niby twierdzą, że Renault napisało im specjalną nakładkę na mój soft, który temu zapobiega, ale jeszcze nie dane mi było się przekonać.

Większym problemem jest natomiast zbyt wysokie RZECZYWISTE zużycie paliwa - średnio Duster pali mi koło 8 l, niezależnie od sposobu jazdy.
W tym samym czasie komp pokładowy pokazuje średnie spalanie ok. 6,5 l - i takie powinno być spalanie.
Nie mają zielonego pojęcia, co może być przyczyną.

Efekt jest taki, że na autostradzie wciąga mi ogrome ilości paliwa - przy 130 km/h pali 9-10l, a nawet przy wleczeniu się 120 km/h i tak pali 7-8 l.
Zobacz jak ogromna jest różnica przy różnicy prędkości 10 km/h, powinna nie przekraczać 0,5l.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-12, 16:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-05-12, 16:37   

Nie bardzo rozumiem jak możesz pomierzyć spalanie przy danych szybkościach. DD ma bardzo prymitywny pomiar spalania i jedyna metoda to tankowanie do pełna i wyliczenie średnego spalania po przejechanym dystansie. Ja mam ten sam silnik, no może trochę starszy ale przy bardzo dynamicznej jeździe jeszcze nie udało mi się uzyskać średnej 8 l/100 km.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-12, 17:25   

chriskb napisał/a:
Nie bardzo rozumiem jak możesz pomierzyć spalanie przy danych szybkościach. DD ma bardzo prymitywny pomiar spalania i jedyna metoda to tankowanie do pełna i wyliczenie średnego spalania po przejechanym dystansie. Ja mam ten sam silnik, no może trochę starszy ale przy bardzo dynamicznej jeździe jeszcze nie udało mi się uzyskać średnej 8 l/100 km.


Dokładnie - mowa jest o średnim spalaniu na całym baku.
Komputer pokazuje zużycie średnie ok. 6,5l, faktycznie pali 1 do 2 l więcej.

ASO liczyło to trochę inaczej - tankowali do pełna, jeździli, tankowali do pełna, dzielili ilość zatankowanego za drugim razem paliwa przez przejechane km.
Wyniki (różnica między spalaniem obliczonym, a rzeczywistym) wyszły im jeszcze gorsze niż mi.

Z kolei gdy mowa o pomiarach przy prędkościach autostradowych, to podawałem chwilowe zużycie, podczas jazdy ze stałą prędkością na tempomacie.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-12, 17:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-05-12, 17:39   

Kol. Cav, ja w ogóle nie używam tego wskaźnika potocznie nazywanym komputerem pokładowym. On mi służy wyłącznie do odczytu kilometrażu i jest on dość dokładny. Sprawdzałem na słupkach pikietażowych.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-12, 17:42   

Cav napisał/a:
chriskb napisał/a:
Nie bardzo rozumiem jak możesz pomierzyć spalanie przy danych szybkościach. DD ma bardzo prymitywny pomiar spalania i jedyna metoda to tankowanie do pełna i wyliczenie średnego spalania po przejechanym dystansie. Ja mam ten sam silnik, no może trochę starszy ale przy bardzo dynamicznej jeździe jeszcze nie udało mi się uzyskać średnej 8 l/100 km.


Dokładnie - mowa jest o średnim spalaniu na całym baku.
Komputer pokazuje zużycie średnie ok. 6,5l, faktycznie pali 1 do 2 l więcej.

ASO liczyło to trochę inaczej - tankowali do pełna, jeździli, tankowali do pełna, dzielili ilość zatankowanego za drugim razem paliwa przez przejechane km.
Wyniki (różnica między spalaniem obliczonym, a rzeczywistym) wyszły im jeszcze gorsze niż mi.

Z kolei gdy mowa o pomiarach przy prędkościach autostradowych, to podawałem chwilowe zużycie, podczas jazdy ze stałą prędkością na tempomacie.

te obroty to faktycznie jakis bug, u mnie bylo to samo, cale szczescie korekta nr 2 zalatwila temat. Myslalem ze od czasu jak ostatnio pisalismy cos naprawili a widze ze ASO dalej w lesie. Ciekawe czy ktos jeszcze w Ph2 ma to samo. W sumie auta odebrane po dacie wypuszczenia tego softu powinny byc wolne od tej przypadlosci.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-12, 17:44   

chriskb napisał/a:
Kol. Cav, ja w ogóle nie używam tego wskaźnika potocznie nazywanym komputerem pokładowym. On mi służy wyłącznie do odczytu kilometrażu i jest on dość dokładny. Sprawdzałem na słupkach pikietażowych.


Używasz, nie używasz, zużycie powinno się mniej więcej zgadzać.
Rozbieżności ponad 20% świadczą o tym że coś w samochodzie jest nie tak.
Nie ma znaczenia co, ale auta za darmo nie dawali, więc ma działać prawidłowo.
Poza tym - sam widzisz, że 8 l średnio to dużo za dużo.
Koledze Johnsonowi na autostradzie pali 2 l mniej niż mnie i to jest główny problem.
Nie mam zamiaru dopłacać 10 zł na 100 km, tylko dlatego że Renault ZNOWU nie potrafi wyprodukować samochodu o odpowiedniej jakości, z powtarzalnymi parametrami.

BTW: Podobno mam wgrany najnowszy soft, przynajmniej nikt w Renault nic nie wie o nowszym.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-12, 17:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
lubię_pierogi 


Marka: Dacia
Model: Duster Ph II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-05-12, 19:12   

johnson napisał/a:
te obroty to faktycznie jakis bug, u mnie bylo to samo, cale szczescie korekta nr 2

Odebrałem w zeszłym tygodniu dustera - nie zauważyłem falowania - z tym, że najniższa temperatura, przy której uruchamiałem na zimno to ok 8 stopni (wam się to działo niezależnie od temp?).
Spalania jeszcze nie sprawdziłem - nie wyjeździłem jeszcze pełnego zbiornika :mrgreen:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-12, 19:21   

lubię_pierogi napisał/a:
johnson napisał/a:
te obroty to faktycznie jakis bug, u mnie bylo to samo, cale szczescie korekta nr 2

Odebrałem w zeszłym tygodniu dustera - nie zauważyłem falowania - z tym, że najniższa temperatura, przy której uruchamiałem na zimno to ok 8 stopni (wam się to działo niezależnie od temp?).
Spalania jeszcze nie sprawdziłem - nie wyjeździłem jeszcze pełnego zbiornika :mrgreen:


U mnie falowanie występuje po częściowym nagrzaniu silnika, tak po 6 km.
Znika po minucie falowania, względnie gdy silnik nagrzeje się całkowicie.
Gdy na dworze jest ponad 20 stopni falowanie nie występuje.
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2014-05-12, 20:34   

Karenzo napisał/a:
Problem daci nie leży w mechanice (a są dustery które nabiły te 100 tyś ) tylko w słabym lakierze i zabezpieczeniu antykorozyjnym .
Nie kilometry będę je zabijać a czas i sól .


święte słowa!! BINGO
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne