Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-29, 07:38 Coś lepszego od gwarancji!
Wreszcie dobra wiadomość dla posiadaczy różnego sprzętu mechanicznego.
http://biznes.onet.pl/pro...01,1,news-detal
Z pewnością producenci odpowiedzą zmianami w zapisach gwarancyjnych na niekorzyść klienta a serwisy będą się broniły przed uznawaniem napraw, ale w sumie bardzo dobry ruch.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-29, 09:05
BigT napisał/a:
Ale to nie ma nic wspólnego z gwarancją przecież
Ależ ma.
Po pierwsze obowiązek wymiany towaru będzie jeśli sprzęt popsuje się dwa razy w czasie obowiązywania gwarancji. Najprawdopodobniej producenci skrócą gwarancję z kilku lat do roku lub 6 m-cy.
Po drugie zmieni się polityka ASO w sferze uznawania napraw gwarancyjnych, już teraz jest słabo, ale podejrzewam, że teraz ASO za każdym razem powie że klient popsuł samochód. I pozostanie rzeczoznawca i sąd.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-29, 09:21
jan ostrzyca napisał/a:
Ależ ma.
gwarancja jest wyrazem dobrej woli sprzedawcy/producenta.
Co innego zgodność towaru z umową.
Dlatego wolałbym się doszukać źródła tej informacji.
route2000 napisał/a:
To ludzie przestaną kupować drogie produkty z krótkim okresem gwarancji i gospodarka upadnie na łeb na szyję.
Tak jak wyżej - zostaje zgodność towaru z umową.
Nie sądzę żeby to tak wprost obejmowało np samochody, bo w takim razie kupujesz nowy samochód, oddajesz usunąć usterkę np uszczelki drzwi przednich prawych, a po miesiącu okazuje się też że wadliwa była od drzwi lewych i co ? Mają pieniądze zwracać ?
A co do elektroniki - sądzę że to nie będzie obejmowało wymiany towaru na nowy. Tzn dojdzie do tego że nie będzie opłacało się naprawiać już cokolwiek, będą tylko wymieniać.
Ogólnie sądzę że lista wyłączeń będzie długa.
route2000 napisał/a:
gospodarka upadnie na łeb na szyję.
nie przesadzałbym ;]
Zacznijmy od tego że uchwalili to w jakimś celu, tzn była jakaś grupa nacisku, pewnie z niemiec, a więc idąca od producentów, aby co tu dużo mówić - zarobić więcej.
Tak więc okażę się o co tak naprawdę chodzi jak będzie więcej szczegółów.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-29, 09:41
route2000 napisał/a:
To ludzie przestaną kupować drogie produkty z krótkim okresem gwarancji i gospodarka upadnie na łeb na szyję.
Gospodarka nie upadnie. Upadną tandeciarze sprzedający tandetny towar.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-29, 09:49
BigT napisał/a:
gwarancja jest wyrazem dobrej woli sprzedawcy/producenta.
Z dobrą wolą gwarancja nie ma nic wspólnego. Jest to po prostu jeden z elementów umowy zawieranej z konsumentem. Oczywiście fakultatywny co do zakresu, terminów etc. Producent może wcale nie dawać gwarancji. Ale wyobraź sobie wyniki producenta, który nie da gwarancji na swój produkt, albo da znacząco słabszą niż konkurencja. Z dobrą wolą bym tego nie łączył, to po prostu przymus rynku.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-29, 10:02
jan ostrzyca napisał/a:
Gospodarka nie upadnie. Upadną tandeciarze sprzedający tandetny towar.
taaa :)
jan ostrzyca napisał/a:
Z dobrą wolą gwarancja nie ma nic wspólnego. Jest to po prostu jeden z elementów umowy zawieranej z konsumentem. Oczywiście fakultatywny co do zakresu, terminów etc. Producent może wcale nie dawać gwarancji. Ale wyobraź sobie wyniki producenta, który nie da gwarancji na swój produkt, albo da znacząco słabszą niż konkurencja. Z dobrą wolą bym tego nie łączył, to po prostu przymus rynku.
Gwarancja jest wyrazem dobrej woli, bo niezależnie od kwestii marketingowej może jej udzielić, bądź nie. Innymi słowy jej udzielenie jest nieobowiązkowe, a brzmienie dość mocno dowolne. Każdy kto czytał kiedyś kartę gwarancyjną zegarka bądź akumulatora doskonale zdaje sobie z tego sprawę:)
To o czym Ty mówisz to konkurencja.
W razie wątpliwości polecam:
- gwarancja konsumencka - art. 13 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
- gwarancja ogólna - art. 577–582 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny
W artykule na onecie brak jest jakichkolwiek źródeł, więc póki co ciężko odnieść się do czegoś, co nie jest znane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum