Całkiem pozytywny, ale w podsumowaniu nie poleca się jej w trasę. A ja sie pytam dlaczego? Przy 130 km/h spalanie ok 6/100. Nie jest głośniej niż w przeciętnym budżetowym samochodzie za 50 tys. (głównie są to benzyniaki). Dla mnie jedyną wadą jest zachowanie dokera na dziurawych drogach. Generalnie komfort resorowania mógłby być lepszy. Ale przejechałem się ostatnio BMW x5 i powiem szczerze że tam tez mógłby być lepszy;)
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-01, 19:46
ryjas napisał/a:
Ale przejechałem się ostatnio BMW x5 i powiem szczerze że tam tez mógłby być lepszy;)
Jeżdżę sporo X1, czasem 520d i od czasu do czasu X5 i jeśli mówisz że komfort resorowania mógłby być lepszy, to chyba musisz popytać w sprężynową kanapę w wyposażeniu dodatkowym ;)
Poważnie, akurat zawieszenie dokkera jest takie sobie, ale nikt nie kupuje go dla zachowania w zakrętach ;]
@ryjas pytasz się dla czego - napisali prawdę w teście - auto powyżej 130 km/h zaczyna się ciężko prowadzić kiedy wieje wiaterek. Kiedy jest załadowany prowadzi się jak dla nie gorzej wtedy. No ale to nie rajdówka tylko dostawczak. Swego czasu gnaliśmy Trafficiem i Berlingo po niemieckich autostradach. Na pierwszym parkingu kolega prowadzący berlingo prosił by nie przekraczać 140 km/h bo pas robi się za wąski .
Resorowanie - nie jest źle. Jest po prostu jak na dacie twarde.
Co do hałasu wewnątrz - wiozłem swego czasu swoją panią dyrektor z osobą towarzyszącą i muszę powiedzieć że spokojnie słyszałem o czym osoby cicho mówiące na tylnej kanapie rozmawiały więc i to właśnie na autostradzie przy owych 130/150 km/h.
Spalanie - oj norma paliwa była za mała autko miało przepał po takiej trasie.
Zastanawia mnie w podsumowaniu - że nie dostaniemy automatycznej klimy? Ja mam w laureate.
I tu muszę uderzyć się w pierś (w dalszej części mnie nauczono - nie zmieniam jednak treści wpisu by nie psuć sensu dalszych wypowiedzi) nie mam automatycznej klimy mam manualną
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2014-06-02, 17:36, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-02, 07:58
hacząca skrzynia? hmm.. nie sądzę aby do dokkera wkładano cokolwiek innego niż do reszty modeli - (pomijając to,że mam wersję 6)u mnie nic nie haczy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-02, 08:09
Hacząca skrzynia w Daciach i pozostałych francuzach to stały lejtmotyw w AŚ. Nie ma to jak VW sucha DSG która może i nie haczy za to rzadko bez remontu dotrwa do 100 tys.
Na autostradzie podróżuje się niezbyt komfortowo - hałas w środku itp
bzdura, chyba że pan redaktor jest przyzwyczajony do podróżowania prędkościami rzędu 200km/h w luksusowej limuzynie, wtedy owszem zgodzę się, poza tym tak jak pisze d3mol3k
Cytat:
(...) tylko jedno skrzydło wyposażono w wycieraczkę (...) kłopoty z widocznością
kolejna bzdura, kwesta przyzwyczajenia, wcale nie przeszkadza, poza tym od czego są lusterka boczne
Cytat:
(...)kolejny problem to ich otwieranie (tylne drzwi) ...
bzdura do potęgi. Od siebie dodam że jedno większe skrzydło drzwi tylnych sprawia że rzadko otwieramy drugie jeśli chcemy coś szybko wyciągnąć z bagażnika, ale w czym pan redaktor miał problem to naprawdę nie wiem, chyba że zamiast jak normalny człowiek otwierać bierne skrzydło lewą ręką to otwierał prawą, no cóż..
Cytat:
hacząca skrzynia biegów
błagam
d3mol3k na pewno masz automatyczną klimę ? ja mam ręczną, z tego co sobie przypominam nie było w opcji automatycznej
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-02, 10:57
DrOzda napisał/a:
Hacząca skrzynia w Daciach i pozostałych francuzach to stały lejtmotyw w AŚ. Nie ma to jak VW sucha DSG która może i nie haczy za to rzadko bez remontu dotrwa do 100 tys.
Nie leć w drugą stronę z brakiem obiektywizmu :)
d3mol3k napisał/a:
Zastanawia mnie w podsumowaniu - że nie dostaniemy automatycznej klimy? Ja mam w laureate.
daj foto, bo jestem ciekaw jak to wygląda w dacii ;]
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-02, 17:11
konkurencyjny tygodnik "Motor" nr z poniedziałku (czyli dzisiejszy) wyprodukował bardzo podobny artykuł o Dokkerze. Może odrobinę bardziej obiektywny
koledzy AC pod włącznika klimy - jak dla mnie laika to Automatyczna Klimatyzacja. Manualna to jak dla mnie taka którą sam manualnie ustawiam czyli +20*C dla kierowcy a dla pasażerki + 30*C by się szybciej rozebrała .
Od początku mam z nazewnictwem klimatyzacji problem i się tego nigdy nie naumie.
W cenniku stety jest napisane:
Cytat:
Klimatyzacja manualna
Co do tylnych drzwi i ich otwierania: z jednej strony przychyliłbym się do stwierdzenia że rozwiązanie to jest bardzo kiepskie - ja pierwszy raz zrobiłem to prawą ręką i od czasu do czasu dalej tak robię. Lewa jest dużo lepiej ale także uczciwie mówiąc (jak dla mnie) niewygodnie. Wolałbym tu rozwiązanie z Traffica:
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2014-06-02, 17:24, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-02, 17:26
"AC" to po prostu skrót angielskiego słowa "air condition" czyli klimatyzacja. Więc "A" nie oznacza "automatyczna"
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-03, 10:19
DrOzda napisał/a:
Hacząca skrzynia w Daciach i pozostałych francuzach to stały lejtmotyw w AŚ. Nie ma to jak VW sucha DSG która może i nie haczy za to rzadko bez remontu dotrwa do 100 tys.
Nie wiem czy we wszystkich Francuzach, ale w Dacii, Renault i Peugeocie haczenie jest masakryczne. Dla porównanie można zmienić sobie biegi w budżetowym Aveo (w tym najnowszym, nie wiem jak starsze). Niebo a ziemia, więc tego akurat czepiają się słusznie.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-03, 17:55
U mnie piątka czasem "haczy". Jednak zależy to od prawidłowego, odpowiednio głębokiego wciskania sprzęgła podczas zmiany biegu. Ponadto skrzynia sandero nie lubi szybkich ruchów lewarkiem zmiany biegów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum