Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-13, 08:16
Karenzo napisał/a:
Nie ma tak kolorowo jak to się w PL mówi na zachodzie wszystko jest relatywnie droższe i nawet jak zarabiają 2-3 razy więcej to wszystko jest droższe 2 razy .
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-04-13, 10:49
Polskie oleje są bardzo dobre . Bazę olejową od Orlenu kupuje pół Europy . Bez przesady . Może polskie oleje nie mają tak dużo dodatków myjących i to niestety widać szczególnie porównując do np. magnatec-a , ale ogólnie są OK . Kupując hurtowo wychodzi naprawdę tanio , a przez to można skracać okresy miedzy wymianą . Nawet najlepszy olej zaczyna tracić właściwości dość szybko po 8 - 9 tys. Zużyte oleje są substratem do krakingu - czyli rozbijania łańcucha , a nastepnie syntezowania oleju od nowa . czasami 100 % oleju syntetycznego jest wyprodukowane ze zużytego oleju - tak jest na całym świecie !
Wracając do tematu, skoro producent zaleca oleje w technologii syntetycznej (zalecenia z instrukcji obslugi), ew. półsyntetyki, a nic nie wspmina o full tech syntetykach(które są produkowane przez Elf), to po co wymyślać z tymi 100% sytetykami na siłę ? Dużo to zmieni ?
Wracając do tematu, skoro producent zaleca oleje w technologii syntetycznej (zalecenia z instrukcji obslugi), ew. półsyntetyki, a nic nie wspmina o full tech syntetykach(które są produkowane przez Elf), to po co wymyślać z tymi 100% sytetykami na siłę ? Dużo to zmieni ?
nic poza tym ,że dalej na nim zajedziesz ,niż na pół syntetyku czy mineralnym uszlachetnianym , czy zwykłym mineralnym (czytaj częstsze wymiany)
ja cały czas stosuje Elf Fulltech 5W40 (pełny syntetyk), po co mam dawać gorszy olej, jak ten jest dobry??
bo do mojego 1,5 dci bez fap zalecają właśnie 2) ELF Evolution 900 SXR 5W40,
ale jeśli jest jakaś większa rónica,to bym go sobie zalał 1) ELF Evolution FULL-TECH FE 5W30, albo ELF Evolution 900 NF 5W40, który co prawda nie ma normy rn0710, ale jest w tech 1)
ale jeśli nie robi to jakiejś większej różnicy, to bym temat olał
bo do mojego 1,5 dci bez fap zalecają właśnie 2) ELF Evolution 900 SXR 5W40,
ale jeśli jest jakaś większa rónica,to bym go sobie zalał 1) ELF Evolution FULL-TECH FE 5W30, albo ELF Evolution 900 NF 5W40, który co prawda nie ma normy rn0710, ale jest w tech 1)
ale jeśli nie robi to jakiejś większej różnicy, to bym temat olał
Zalej sobie shell helix diesel ultra 5W40 wg mnie dużo lepszy od elfa bo szybciej łapie ciśnienie
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-05-13, 20:39
MCV napisał/a:
Ciekawe z tym ciśnieniem oleju. jesteś kolejną osobą, która o tym pisze. Tzn. wcześniej znajomy mi to mówił (zalewa Shella w 1.9 dci).
shell helix diesel ultra 5W40 jest prawdziwym syntetykiem nawet w zimie kontrolka gaśnie od razu co świadczy o dobrej płynności w niskiej temperaturze czego o elfie nie mogę powiedzieć bo chwilę czasu zajęło niż zgasła.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
bo do mojego 1,5 dci bez fap zalecają właśnie 2) ELF Evolution 900 SXR 5W40,
ale jeśli jest jakaś większa rónica,to bym go sobie zalał 1) ELF Evolution FULL-TECH FE 5W30, albo ELF Evolution 900 NF 5W40, który co prawda nie ma normy rn0710, ale jest w tech 1)
Ja teraz bym kupił 900 SXR bo jest praktycznie w tej samej cenie co 900 NF (może 10 PLN droższy na 5 litrach).
900 NF pomimo, że nie ma normy RN to i tak mi w ASO uznali po mojej interwencji w Renault Polska, że spełnia wszelkie normy Renault Dacia.. tylko po co te nerwy?
ha, za późno z tym shellem, zalałem już Elfem Evolution 900 SXR 5w40, w sam raz na ciepłe dni ;)
przy jesieni, czyli za jakieś 20 000 km wymienię może właśnie na shella
1) SHELL HELIX ULTRA DIESEL 5W40 rn 0700 rn 0710
2) SHELL HELIX ULTRA 5W40 rn 0700 rn 0710
...ciekawe, czy ten z dopiskiem diesel rzeczywiście lepszy, czy tylko chwyt marketingowy :)
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-05-14, 20:27
Shell Helix Diesel Ultra 5W40 ma klasyfikację API: CF czyli przeznaczony wyłącznie dla diesli a ten drugi ma klasyfikację API:SN/CF czyli benzynowe i diesle.
Płaciłem za 4L shella helix diesel ultra 90zł myślę że cena bardzo dobra.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-05-14, 20:28, w całości zmieniany 1 raz
Shell Helix Diesel Ultra 5W40 taki kupiłem w pierwszej, z brzegu, hurtowni motoryzacyjnej. Spełnia wszystkie normy, więc nie rozmyślałem dużo na temat, czy jest lepszy, czy może inne będą" lepszejsze"..
Wymiana szok Całe 25 złoty... Pozytywnie oczywiście/
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2014-05-22, 08:54, w całości zmieniany 1 raz
Wpadłem właśnie w pewną konfuzję. Otóż zbieram się do wymiany filtra powietrza, a przy okazji za jedną wysyłką (coś nie widać we wsi Warszawa filtrów powietrza w wersji z gąbką AP 134/6) kupiłbym i filtr oleju na jesienną zmianę.
No i odkryłem, że albo nie wiem, jaki mam silnik, albo istnieje pewna dowolność w kontekście filtrów.
Dla 1.5dCi filtron i mann proponują odpowiednio:
Op 643/3 i W 75/3
lub
OP 643/4 i W79
W gruncie rzeczy na wyszukiwarkach obu firm proponowane są teraz wersje z pary nr 2.
Ja dotychczas montowałem te z pierwszej opcji, ale teraz przyjrzałem się, że druga para dość istotnie różni się rozmiarowo. Niewątpliwie 643/3 i W75/3 są dużo krótsze niż oryginał / Motrio.
Ponadto, Op 643/4 i W79 są istotnie droższe, niż para nr 1.
Zastanawiam się w tej sytuacji, są dwa rozmiary pasujących filtrów dla starszych wersji 1.5 dCi, czy wkręcałem dotąd zły filtr :P
shell helix diesel ultra 5W40 jest prawdziwym syntetykiem
guzik prawda, shell nie jest pełnym syntetykiem tylko w technologii synt. Tylko na rynek pol. ma etykietę z full .
np. jak szukacie oleju w łatwy sposób można sprawdzić czy jest prawdziwym syntetykiem sprawdzając np. na rynku niemiecki. Niemcy z ustawy nie pozwalają okłamywać konsumentów u nas etykieta na butelce może być dowolna.
81NOyCbHY6L__SL1500_.jpg
Plik ściągnięto 313 raz(y) 165,67 KB
Ostatnio zmieniony przez morfo 2014-06-02, 09:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-06-02, 22:12
morfo napisał/a:
Kod:
shell helix diesel ultra 5W40 jest prawdziwym syntetykiem
guzik prawda, shell nie jest pełnym syntetykiem tylko w technologii synt. Tylko na rynek pol. ma etykietę z full .
np. jak szukacie oleju w łatwy sposób można sprawdzić czy jest prawdziwym syntetykiem sprawdzając np. na rynku niemiecki. Niemcy z ustawy nie pozwalają okłamywać konsumentów u nas etykieta na butelce może być dowolna.
Kolego chyba pomyliłeś opakowania bo na opakowaniu jest inny olej shell helix hx7 diesel i ten olej jest w technologi syntetycznej tak jak piszesz ale shell helix diesel ultra jest full syntetykiem
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-06-02, 22:58
W ogóle to ten Shell Helix Diesel HX7 5W40 jakiś dziwny jest, bo po wrzuceniu w google daje znikomą liczbę trafień (7), a te co są, to wszystkie z zagr. stron.: https://www.google.pl/#q=...sel+HX7+5W40%22
W przeciwieństwie do np. Shell Helix Diesel HX7 10W40 (190000).
ELF Evolution 900 SXR 5W30 spełnia wszystkie normy producenckie, również po numerze VIN zalecany jest ten.
ACEA: A5 / B5 (najwyższa norma FE)
API: SL / CF
RENAULT: RN 0700 - silniki benzynowe (oprócz silników turbodoładowanych, Renault Sport i RS)
5W30 zalecają i taki standardowo zalewają u mnie w serwisie Dacii w Kielcach.
Jednak do mnie bardziej przemawia ELF Evolution 900 SXR 5W40 przede wszystkim na lepsze zachowanie w wyższych temeraturach. Bo jednak w Polsce mamy czasem niezłe upały.
ACEA: A3 / B4 (najwyższa norma benz. I diesla nie fuel eco)
API: SM / CF (najwyższa norma benz.)
REANULT: RN 0710 (silniki benzynowe, benzynowe turbo i diesla bez FAP (wyjątek 2.2 dCi z FAP) (najwyższa norma benz.)
Normę ACEA spełnia, bo taka jest też możliwa, gorzej bo nie ma normy RN 0700.
PS. Co ciekawe, w Częstochofie (czyli tam, gdzie de facto kupiłem samochód) zalewaja standardowo 5W40.
I już nie wiem co zrobić.
Jakieś rady? Z góry dziękuję :)
Ostatnio zmieniony przez gladki83 2014-06-13, 06:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-13, 07:06
serwisy )o dziwo nie wszystkie) zawsze wstawiają te głodne gadki o możliwości utraty gwarancji na silnik w przypadku dostarczenia własnego oleju i filtra, bo taki system bije ich po kieszeni. Odpowiedz sobie sam na pytanie - co może stać się sinikowi, jeśli użyjesz markowego, zgodnego z normami oleju i dobrego filtra? Ja na każdy przegląd stawiałem się z własnymi materiałami, dwa i pół roku eksploatacji mam już za sobą a silnik nie chce się jakoś zatrzeć
mi nic nie próbowali wcisnąć , bo na początku udowodniłem niekompetencje pewnego pana .Jak dostałem wydruk to było wyraźnie napisane żeby zalecają wymiaje klocków ale pracownik już zrezygnował z ośmieszania się .
A własne flity i olej nie powodują żadnego uszczerbku na gwaracnji bo to gwarant musi udowodnić że olej go spowodował .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-13, 11:11, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum