Ależ jest różnica. To tak jak byś twierdził że program do tworzenia dzwięków na komputerze to to samo co program do pisania tekstu...
Albo że karta graficzna to to samo co karta muzyczna - przecież steruje nimi ten sam procesor.
Albo że lodówka i telewizor to też to samo, bo przecież działają z tego samego gniazdka i możesz wyłączyć wszystko jednym bezpiecznikiem.
Nie, to nie to samo i czasem warto znać podstawowe pojęcia żeby nie wyjść na ignoranta ;)
W żaden sposób nie da się postawić znaku równości pomiędzy ASR, ESP czy ABS. Owszem, nie raz działają wspólnie i wszystkie są zamontowane w samochodzie.. ale na tym kończy się ich podobieństwo.
I o ile rozumiem że ktoś może nie potrafić tego ogarniać lub po prostu nie chce sobie zaprzątać tym głowy, tak nie rozumiem dlaczego ktoś udaje że nie widzi różnicy i próbuje udowodnić że białe jest czarne .. ?
Ostatnio zmieniony przez czacha79 2014-06-03, 18:48, w całości zmieniany 7 razy
Gdyby ktoś chciał przetestować Dustera 4WD na rolkach, to proszę o kontakt :)
Przetestować można zarówno napęd, jak i system kontroli trakcji:
www.youtube.com/watch?v=Dk2tPqke5AQ
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2015-07-18, 10:39
DS napisał/a:
Gdyby ktoś chciał przetestować Dustera 4WD na rolkach, to proszę o kontakt :)
Przetestować można zarówno napęd, jak i system kontroli trakcji:
www.youtube.com/watch?v=Dk2tPqke5AQ
będę za 4 tyg. w Rzeszowie.... po proszę o więcej szczegółów: koszt, miejsce, czas (może być na priv)
Apropo techniki jazdy...
Czy możecie się pochwalić szybkością ?
Pytam nie w celu czytania przechwałek tylko ciekawi mnie do jakiej prędkości czujecie że Duster jest w miarę stabilny/dobrze trzyma siędrogi.
Ja jeszcze ciągle testuję jazdę moim nowym nabytkiem i ....niemogę się pozbyć odczucia że jest niestabilny właśnie...że jest "za lekki"
Nie przekroczyłam 150km/h bo powyżej 140 robi się właśnie jakiś taki...dziwny
(Dobra dobra, znam przepisy wiem ile "wolno" na polskich drogach i co nie wolno )
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-07-21, 19:33
Visena napisał/a:
Nie przekroczyłam 150km/h bo powyżej 140 robi się właśnie jakiś taki...dziwny
(Dobra dobra, znam przepisy wiem ile "wolno" na polskich drogach i co nie wolno )
Przepisy to jedna sprawa, ale nie zapominaj też o tym, ze masz silnik na dotarciu .
Ostatnio zmieniony przez DD 2015-07-21, 19:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-07-21, 19:37
Visena napisał/a:
Apropo techniki jazdy...
Czy możecie się pochwalić szybkością ?
Pytam nie w celu czytania przechwałek tylko ciekawi mnie do jakiej prędkości czujecie że Duster jest w miarę stabilny/dobrze trzyma siędrogi.
Ja jeszcze ciągle testuję jazdę moim nowym nabytkiem i ....niemogę się pozbyć odczucia że jest niestabilny właśnie...że jest "za lekki"
Nie przekroczyłam 150km/h bo powyżej 140 robi się właśnie jakiś taki...dziwny
Przy 170 może tak jest, ale przy 140 nie odczuwam nic niepokojącego.
Inna sprawa, że wersja 4x4 ma zawieszenie z innej bajki, więc to też może mieć wpływ.
Ja mam 4x2.
Na co dzień jeżdżę 130-160.
Poniżej 150 jeśli jest lekki wiatr, ale na tyle zauważalny że wyświetlają już ostrzeżenia na tablicach (albo inne warunki drogowe każą zwolnić). W Dusterze wyraźnie czuć ten wiatr - muszę mocniej trzymać kierownicę żeby nie zjechać z pasa przy zbyt dużej szybkości.
160 jeżdżę jeśli jest bezwietrznie. Szybciej nie jestem przyzwyczajona.
Nie przekroczyłam 150km/h bo powyżej 140 robi się właśnie jakiś taki...dziwny
(Dobra dobra, znam przepisy wiem ile "wolno" na polskich drogach i co nie wolno )
Przepisy to jedna sprawa, ale nie zapominaj też o tym, ze masz silnik na dotarciu .
Ja mam 4x2.
W Dusterze wyraźnie czuć ten wiatr - muszę mocniej trzymać kierownicę żeby nie zjechać z pasa przy zbyt dużej szybkości.
160 jeżdżę jeśli jest bezwietrznie. Szybciej nie jestem przyzwyczajona.
No to chyba mamy to samo bo właśnie o ten boczny wiatr mi chodziło.
Dzięki
Przy 170 może tak jest, ale przy 140 nie odczuwam nic niepokojącego.
Inna sprawa, że wersja 4x4 ma zawieszenie z innej bajki, więc to też może mieć wpływ.
I chyba jest cięższy...?
Ja mam właśnie takie wrażenie że mój jest za lekki ;) w stosunku do wielkości budy
Ale nie mam porównania bo nie jeździłam niestety wcześniej niczym crossovero podobnym
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-07-21, 21:29
Visena napisał/a:
Cav napisał/a:
Przy 170 może tak jest, ale przy 140 nie odczuwam nic niepokojącego.
Inna sprawa, że wersja 4x4 ma zawieszenie z innej bajki, więc to też może mieć wpływ.
I chyba jest cięższy...?
Ja mam właśnie takie wrażenie że mój jest za lekki ;) w stosunku do wielkości budy
Ale nie mam porównania bo nie jeździłam niestety wcześniej niczym crossovero podobnym
Cudów nie ma, auto wyższe jest bardziej podatne na wiatr.
Tak 4x4 waży ponad 1400 kg w topowej wersji i to głównie obciążenie z tyłu.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-07-21, 21:37
Visena napisał/a:
Juz chyba nie
Po 3000 km...?
No na Twoim miejscu starałbym sie pohamować chociaż do tych właśnie 3kkm (mimo, że instr. obsł. wspomina stricte o nieprzekraczaniu 130km/h na najwyższym biegu przez pierwsze 1000km).
No na Twoim miejscu starałbym sie pohamować chociaż do tych właśnie 3kkm (mimo, że instr. obsł. wspomina stricte o nieprzekraczaniu 130km/h na najwyższym biegu przez pierwsze 1000km).
Raczej jeżdże w granicach 110/120, nawet na drogach szybszego ruchu bo nie mam na mandaty (czytaj: nie wiem gdzie w Polsce można szybciej, ani dróg ani przepisów... Życie mi jeszcze miłe a "szybciej" to ja się najeździłam w życiu...volvikami Autostrady owszem są, ale mi jakoś nimi nie podrodze)
Napisalam o tych 140 w sensie że jak wyprzedzam, albo mnie poprostu ułańska fantazja na obwodnicy trójmiejskiej na chwilę najdzie
Uznałam go za dotartego po 2000 i wymieniłam olej. A teraz już ...poprostu jeżdżę
Niestety testu typowo off-road jeszcze nie miałam okazji zrobić. Może w ten week będę w Borach Tucholskich to sobie gdzieś "po dziurach" pojeżdżę
Coprawda codziennie jestem w lesie i wjeżdżam tam "polną/leśną" drogą ale to nie to samo...
Nie wiem jak u Was, ale u nas Lasy Państwowe w ostatnich latach z leśnych dróg zrobiły prawie autostrady i teren typowo "terenowy" w który można wjechać (nie łamiąc zakazów i przepisów) jest nawet dla takiego włóczykija jak ja dosyć trudny do znalezienia
Ale - jak dla mnie - ta lekkość Dusterka to (w terenie czy nie) wada a nie zaleta.
Możesz to rozwinąć ? Czemu zaleta ?
A auto z napędem 2x4 i na dokładkę na przód z założenia (dla mnie) nie jest do jazdy "w terenie".
Ta "wysoko zawieszona" konstrukcja daje mi tylko tyle, że się nie martwię że o coś zahaczę albo się "powieszę", ale szaleć po mega dziurach, wertepach czy głębokim błocie to się tym nieeeeedaaa....
(choć jak widzę we wcześniejszych postach...koledzy próbują gratuluję ułańskiej fantazji)
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-07-22, 10:03
Visena napisał/a:
Ta "wysoko zawieszona" konstrukcja daje mi tylko tyle, że się nie martwię że o coś zahaczę albo się "powieszę"
Tam gdzie ja jeżdżę do lasu to już w tym roku 2 samochody zgubiły olej (wyraźne ślady są już 2 tygodnie). Wcześniej meganką to zawsze miałem niezłego stracha i jeździłem bardzo powoli co roku jest tam kilka takich wypadków.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-07-22, 10:22, w całości zmieniany 2 razy
Na co dzień jeżdżę 130-160.
Poniżej 150 jeśli jest lekki wiatr, ale na tyle zauważalny że wyświetlają już ostrzeżenia na tablicach (albo inne warunki drogowe każą zwolnić). W Dusterze wyraźnie czuć ten wiatr - muszę mocniej trzymać kierownicę żeby nie zjechać z pasa przy zbyt dużej szybkości.
160 jeżdżę jeśli jest bezwietrznie. Szybciej nie jestem przyzwyczajona.
Kicia, sory, że się "czepnę" (nie złośliwie, a z ciekawości kociej - apropo szeroko pojętej techniki jazdy o której jest ten wątek - a tu w szczególności bezpieczeństwa na drogach), ale...gdzie Ty po Wrocku jeździsz z takimi prędkościami "na codzień" ?
Abstrahując od przepisów o ile ja znam Wrocław (a trochę znam) to tam są tylko kocie łby i tramwaje niedarady się tak rozpędzić.
Wydaje mi się, że piszemy tu o "jeżdżeniu", no niekoniecznie "na trasie" ale ze stałą prędkością taką czy siaką, dużą lub małą, a nie o chwilowym przyspieszeniu na odcinku 200m bo się akurat dało przycisnąć.
Ale faktem jest co piszesz - we Wrocławiu rzadko wieje.
U nas na pomorzu wieje w zasadzie na okrągło i trafienie bezwietrznej pogody graniczy z cudem stąd też moje odczucia że Dusterek jest "za lekki" i znosi go wiatr są zapewne tym częstsze i łatwiej zauważalne.
Ale mam jeszcze jedno "zaczepne" pytanko: co rozumiesz przez "mocniej trzymać kierownice"?
Wspomaganie przestaje Ci działać jak wieje boczny wiatr ?
Owszem, skupić uwagę należy przy takich prędkościach, a najlepiej położyć obie ręce na kierownicy.
No niestety - przyznaję się bez bicia - ja mam odruch jeżdżenia z jedną, lewą (jeszcze z czasów poloneza bez wspomagania, ale tam druga ręka na stałe mieszkała na gałce od biegów) a prawą opieram na fotelu obok i kierownicę trzymam "prawidłowo"/jak uczą na kursie - obiema - tylko właśnie przy prędkościach powyżej 100km/h.
Jednak obie ręce na kierownicy przy wyższych prędkościach to pozycja na "wrazieczego" bo moim zdaniem sama kierownica nie powinna robić się trudniejsza w utrzymaniu czy coś...więc jeśli znosi Cię z pasa to chyba jednak brak skupienia uwagi...na prowadzeniu auta...a i......zbyt duża prędkość poprostu...
Będę pewnie niedługo znielubiona tu na forum za takie uszczypliwe komentarze ale robię to nie ze złośliwości a dlatego, że jestem zwolennikiem BEZPIECZNEJ jazdy.
Bezpieczeństwo swoje i INNYCH użytkowników dróg.
To jest forum. Dyskusyjne
Można dyskutować na każdy temat.
Bezpieczeństwo na drogach jest jednym z nich.
Zaznaczam od razu, że nie jestem "blondynką" ani "emerytką" na drodze i jeździłam w życiu dużo, po Polsce i Unii, osobówkami, fordem transitem i nietylko. Osiągałam prędkości spore - największe volvikami - w miejscach i jak warunki pogodowe pozwalały, że było można naprawdę przycisnąć.
Ale jak czytam czasem co wypisujecie nt. osiągnięć Waszych aut...to mi słabo
We Wrocławiu z okazji Euro 2012 wybudowali nam obwodnicę autostradową - kilkanaście kilometrów szerokiej, 3-pasmowej autostrady, łączącej się z A4.
Nie jest to jeszcze pełen obwód, bo na wschodzie brakuje ładnego kawałka.
Ale ten kawałek co jest wystarczy żebym sobie codziennie do pracy pomykała autostradą.
A przez "mocniejsze trzymanie kierownicy" mam na myśli ciągłe kontrowanie w jedną czy drugą stronę podmuchów wiatru (szczególnie podczas mijania tirów).
A że to męczące, to zwalniam do 140 (a przy wichurach do 120).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum