Mam kolegę który ma przyjaciela w Renault-Polska i temat falowania obrotów dCi jest znany od dawna - to błąd w oprogramowaniu procka silnika. Serwisy mają przykazane (generalnie) spławiać klientów albo wmawiać że to pogoda, złe ciśnienie (meteo) itp pierdoły. Czasem jak ktoś jest uparty to wgrywają mu nowy soft i podobno jest lepiej.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-10, 14:23
RamoDuster napisał/a:
Mam kolegę który ma przyjaciela w Renault-Polska i temat falowania obrotów dCi jest znany od dawna - to błąd w oprogramowaniu procka silnika. Serwisy mają przykazane (generalnie) spławiać klientów albo wmawiać że to pogoda, złe ciśnienie (meteo) itp pierdoły. Czasem jak ktoś jest uparty to wgrywają mu nowy soft i podobno jest lepiej.
co najmniej od grudnia bo już wtedy ASO miało nowy soft, poprawki ASO jednym pomagają, drugim nie, są auta które mimo walki ciągle falują
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-06-10, 14:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-10, 14:49
RamoDuster napisał/a:
johnson napisał/a:
co najmniej od grudnia
wg mojego przyjaciela znacznie dłużej... ;)
ja mam odebrany w grudniu a zamówiłem jak tylko cennik się pojawił, myslę że mam jednego z pierwszych ph2, stąd ten grudzień, czy falowało w poprzednim ph1 nie mam pojecia
ja mam odebrany w grudniu a zamówiłem jak tylko cennik się pojawił, myslę że mam jednego z pierwszych ph2, stąd ten grudzień, czy falowało w poprzednim ph1 nie mam pojecia
1.5dCi jest montowany w wielu autach dlatego problem jest znany znacznie dłużej...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-10, 15:12
RamoDuster napisał/a:
johnson napisał/a:
RamoDuster napisał/a:
johnson napisał/a:
co najmniej od grudnia
wg mojego przyjaciela znacznie dłużej... ;)
ja mam odebrany w grudniu a zamówiłem jak tylko cennik się pojawił, myslę że mam jednego z pierwszych ph2, stąd ten grudzień, czy falowało w poprzednim ph1 nie mam pojecia
1.5dCi jest montowany w wielu autach dlatego problem jest znany znacznie dłużej...
to ciekawe info, jak u mnie zaczęło falować to w necie nic nie znalazłem, poza jednym postem o jakimś falowaniu w Clio, jeżeli dotyczy to większej ilości aut dziwne że na forach marek nikt nie pisze o falowaniu, są jakieś posty ale tam falują stare kible z przebiegami po 150 tys gdzie wszystko może być winne, postów gdzie falują nowe auta nie udało mi się znaleźć, za to Dustery po lifcie dotyka wszystkie.
Tym bardziej jezeli dotyczy to całej gamy powinni coś zrobić. Dobrze że jeszcze u mnie działa ok.
to ciekawe info, jak u mnie zaczęło falować to w necie nic nie znalazłem
trudno mi sie odnosić do "historii" bo mnie temat dCi zaczął interesować od listopada zr gdy ostatecznie zapadła decyzja o DD. Wtedy właśnie przyjaciel powiedział mi żebym był przygotowany właśnie na falowanie obrotów na jałowym oraz że czasem zdarza się, że przy zmianie biegu na wyższy silnik nie zmniejsza obrotów (jak na razie tego zjawiska nie zaobserwowałem). Bazuję tylko na tym co powiedział ktoś kto ma wtyki w Renault-PL.
Walczę z falowaniem silnika od kwietnia, trzy tygodnie po odbiorze z salonu. 4 wizyty w salonach. Wymiana sterownika, wgrywanie programu. Diagnoza zły program. Renault Polska zna temat. Potwierdza zły program i każe czkać. Bez podania terminu. Turbo Kamera też powiadomiona że sobie robią żarty. Będę walczył nawet przed sądem.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 19:17
Tomasz12 napisał/a:
Walczę z falowaniem silnika od kwietnia, trzy tygodnie po odbiorze z salonu. 4 wizyty w salonach. Wymiana sterownika, wgrywanie programu. Diagnoza zły program. Renault Polska zna temat. Potwierdza zły program i każe czkać. Bez podania terminu. Turbo Kamera też powiadomiona że sobie robią żarty. Będę walczył nawet przed sądem.
A od kiedy w Dacii jest diesel 1.6, jak w Twojej stopce?
Nie rozumiem co jest grane z Waszymi nowymi Daćkami.
Widzę po temacie że problem z falowanie obrotów ostatnio dotyczy samych nowych modeli.
Ja natomiast 1.5 dCi 90km z 2012 nie mam żadnych problemów z falowaniem.
Zamiast być lepiej to coś spieprzyli ...
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 19:33
Dominus napisał/a:
Nie rozumiem co jest grane z Waszymi nowymi Daćkami.
Widzę po temacie że problem z falowanie obrotów ostatnio dotyczy samych nowych modeli.
Ja natomiast 1.5 dCi 90km z 2012 nie mam żadnych problemów z falowaniem.
Zamiast być lepiej to coś spieprzyli ...
To się zdarza, ale fakt że tego OD RAZU nie poprawiają, jest karygodny.
Z miejsca kwalifikujący producenta do miana badziewiarza, z którym nie warto robić interesów.
Marka: Renault
Model: Megane
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2003
Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-17, 16:41
Panowie, czy w każdym 1.5 dCi 110 km w Dusterze ph.2 problem występuje ? Za kilka dni odbieram swojego (zamówiony w lutym) i po lekturze trochę się obawiam. Jesli tak to po jakim przebiegu objaw był zauważalny ?
Ja swojego zamówiłem w ostatnich dniach stycznia i odebrałem z początkiem kwietnia.
Mimo przejechania już 5kkm nie zauważyłem żadnych objawów falowania obrotów a początkowe dni kwietnia były dość chłodne - pamiętam to dlatego że bardzo się przydała funkcja podgrzewania siedzeń.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-17, 18:23
jas_pik napisał/a:
Ja swojego zamówiłem w ostatnich dniach stycznia i odebrałem z początkiem kwietnia.
Mimo przejechania już 5kkm nie zauważyłem żadnych objawów falowania obrotów a początkowe dni kwietnia były dość chłodne - pamiętam to dlatego że bardzo się przydała funkcja podgrzewania siedzeń.
podaj w ASO Vin i Ci powiedza czy jest akcja na Twoj czy nie
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-17, 18:55
wronka94 napisał/a:
Panowie, czy w każdym 1.5 dCi 110 km w Dusterze ph.2 problem występuje ? Za kilka dni odbieram swojego (zamówiony w lutym) i po lekturze trochę się obawiam. Jesli tak to po jakim przebiegu objaw był zauważalny ?
Nie w każdym.
W kwestii przebiegu - ja od nowości najpierw miałem falowanie podczas jazdy na zimnym, potem po zmianie softu ten objaw ustąpił, ale zaczął falować na wolnym, do tego komputer pokładowy pokazuje bzdury.
Dostałem wczoraj odpowiedź z Renault, że wg nich to jest prawidłowe działanie silnika, ale że wymienią mi soft jak go napiszą - we wrześniu.
Mało się nie popłakałem ze śmiechu, że 5 miesięcy będą naprawiać usterkę nie będącą usterką.
Oczywiście od razu złożyłem dealerowi pismo z odstąpieniem od umowy.
I godzinę później był telefon z Renault, że za zaczekanie na nowy soft proponują mi 2000 zł netto na akcesoria czy przeglądy.
No i jak się dealer uwinie i mi w zamian za cierpliwość założy chipa i zmieni szósty bieg na dłuższy, to może się skuszę na tą ofertę.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-06-17, 18:56, w całości zmieniany 1 raz
W czasie pikniku był na przeglądzie bezpłatnym.
Stwierdzono inną wadę - pocenie się skrzyni biegów - wymieniono wszystkie uszczelniacze i olej w skrzyni - ale niczego innego chyba nie robiono - nie zostało odnotowane na karcie napraw.
Czy mam się jeszcze pytać?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-17, 20:46
Cav napisał/a:
wronka94 napisał/a:
Panowie, czy w każdym 1.5 dCi 110 km w Dusterze ph.2 problem występuje ? Za kilka dni odbieram swojego (zamówiony w lutym) i po lekturze trochę się obawiam. Jesli tak to po jakim przebiegu objaw był zauważalny ?
Nie w każdym.
W kwestii przebiegu - ja od nowości najpierw miałem falowanie podczas jazdy na zimnym, potem po zmianie softu ten objaw ustąpił, ale zaczął falować na wolnym, do tego komputer pokładowy pokazuje bzdury.
Dostałem wczoraj odpowiedź z Renault, że wg nich to jest prawidłowe działanie silnika, ale że wymienią mi soft jak go napiszą - we wrześniu.
Mało się nie popłakałem ze śmiechu, że 5 miesięcy będą naprawiać usterkę nie będącą usterką.
Oczywiście od razu złożyłem dealerowi pismo z odstąpieniem od umowy.
I godzinę później był telefon z Renault, że za zaczekanie na nowy soft proponują mi 2000 zł netto na akcesoria czy przeglądy.
No i jak się dealer uwinie i mi w zamian za cierpliwość założy chipa i zmieni szósty bieg na dłuższy, to może się skuszę na tą ofertę.
czyli miekna, przemysl moze czy wiecej sie nie ugna? Jezeli przyjmiesz ta rekompensate teraz to czy potem nie bedzie ciezko cos wiecej ugrac, gdyby ten "nowy" program nie pomogl? Mi sie troche wydale ze graja na zwloke, na zasadzie jakos to bedzie.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-17, 20:48
jas_pik napisał/a:
W czasie pikniku był na przeglądzie bezpłatnym.
Stwierdzono inną wadę - pocenie się skrzyni biegów - wymieniono wszystkie uszczelniacze i olej w skrzyni - ale niczego innego chyba nie robiono - nie zostało odnotowane na karcie napraw.
Czy mam się jeszcze pytać?
jakosc jest porazajaca, 5 tys i poci sie skrzynia, blogoslawione 5 lat gwarancji.
Jezeli nikt nie sprawdzil Vinu to nie pojawilo sie info o akcji na te obroty. Jezeli sprawdzili i nie nie zrobili to moze masz juz wersje z poprawka.
Ja bym sprawdzil raz jeszcze, dla swietego spokoju.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-17, 20:55
johnson napisał/a:
czyli miekna, przemysl moze czy wiecej sie nie ugna? Jezeli przyjmiesz ta rekompensate teraz to czy potem nie bedzie ciezko cos wiecej ugrac, gdyby ten "nowy" program nie pomogl? Mi sie troche wydale ze graja na zwloke, na zasadzie jakos to bedzie.
To jest tylko kwota za czekanie do września.
Nie mam zamiaru im za to odpuszczać tak w ogóle, odstąpienie jest faktem i nie wycofam go dopóki nie naprawią, albo złożę ponownie w razie czego.
Jak nie zrobią we wrześniu to wtedy pójdę do sądu po kasę.
jakosc jest porazajaca, 5 tys i poci sie skrzynia, blogoslawione 5 lat gwarancji.
Co do takich drobnych wad to w ciągu ostatnich 20 lat i 8 samochodów które zajeździłem w tym czasie( wszystkie używane od nowości do przebiegu ok 200 k km) to nie jestem zdziwiony.
Wszystkie poprzednie Fordy/Pegi/renault miały nie mniejsze usterki. W szczególności największe przeboje z nowym samochodem miałem z Oplem Vectrą której w czasie jazdy przy przebiegu 2 kkm odpadł na prostej drodze przedni zderzak bo nie był zawieszony na wszystkich wieszakach, a przy 6 kkm na autostradzie zatrzymał sie bez powodu w czasie wyprzedzania- zapaliły sie wszystkie kontrolki a ASO nic nie znalazło - dopiero nabywca który odkupił je po 2 latach doszedł że winny był zimny lut w kompie. Tak że nie demonizuję jakości DD.
Zwłaszcza że w czasie pikniku Dacii byłem bardzo dobrze obsłużony a obudowa skrzyni nie wskazywała wycieku lecz pocenie - można to było zobaczyć dopiero po odkręceniu dolnej płyty metalowej. Co do 5 lat gwarancji to mam problem z przedłużaniem - bo mam 3 lata i 100k km zapisane na karcie gwarancyjnej a wg dealera mogę dokupić do 5 lat ale bez zmiany limitu km, a jak widzę to 100k km to zrobię szybciej niż w ciągu 3 lat - nie wiem czy warto dopłacać.
johnson napisał/a:
Jezeli nikt nie sprawdzil Vinu to nie pojawilo sie info o akcji na te obroty. Jezeli sprawdzili i nie nie zrobili to moze masz juz wersje z poprawka.
Ja bym sprawdzil raz jeszcze, dla swietego spokoju.
Vin był sprawdzany przy wpisywaniu i do tego pytałem się czy nie ma przypadkiem dla niego akcji sprawdzania oprogramowania związanego z falowaniem obrotów.
Przecież za "drobną" opłatą dostępne są także wyższe limity przebiegu:
Mam 3 lata/100 kkm , za tą "drobną opłatą" co otrzymam?
Przewiduję że limit 100 kkm osiągnę w połowie trzeciego roku , czyli mam zapłacić kwotę XXX za max 20 kkm przebiegu?
W innych krajach EU można dokupić limit 160 kkm taki by mnie bardziej interesował.
Na razie nie widzę tu wartości dodanej dla mnie.
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2014-06-17, 23:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-18, 09:30
jas_pik napisał/a:
johnson napisał/a:
jakosc jest porazajaca, 5 tys i poci sie skrzynia, blogoslawione 5 lat gwarancji.
Co do takich drobnych wad to w ciągu ostatnich 20 lat i 8 samochodów które zajeździłem w tym czasie( wszystkie używane od nowości do przebiegu ok 200 k km) to nie jestem zdziwiony.
Wszystkie poprzednie Fordy/Pegi/renault miały nie mniejsze usterki. W szczególności największe przeboje z nowym samochodem miałem z Oplem Vectrą której w czasie jazdy przy przebiegu 2 kkm odpadł na prostej drodze przedni zderzak bo nie był zawieszony na wszystkich wieszakach, a przy 6 kkm na autostradzie zatrzymał sie bez powodu w czasie wyprzedzania- zapaliły sie wszystkie kontrolki a ASO nic nie znalazło - dopiero nabywca który odkupił je po 2 latach doszedł że winny był zimny lut w kompie. Tak że nie demonizuję jakości DD.
Zwłaszcza że w czasie pikniku Dacii byłem bardzo dobrze obsłużony a obudowa skrzyni nie wskazywała wycieku lecz pocenie - można to było zobaczyć dopiero po odkręceniu dolnej płyty metalowej. Co do 5 lat gwarancji to mam problem z przedłużaniem - bo mam 3 lata i 100k km zapisane na karcie gwarancyjnej a wg dealera mogę dokupić do 5 lat ale bez zmiany limitu km, a jak widzę to 100k km to zrobię szybciej niż w ciągu 3 lat - nie wiem czy warto dopłacać.
johnson napisał/a:
Jezeli nikt nie sprawdzil Vinu to nie pojawilo sie info o akcji na te obroty. Jezeli sprawdzili i nie nie zrobili to moze masz juz wersje z poprawka.
Ja bym sprawdzil raz jeszcze, dla swietego spokoju.
Vin był sprawdzany przy wpisywaniu i do tego pytałem się czy nie ma przypadkiem dla niego akcji sprawdzania oprogramowania związanego z falowaniem obrotów.
Moje zdanie jest takie że nic nie powinno sie pocic w nowym samochodzie.
Nie wiem kto te auta składa w tej fabryce i kto kontroluje jakość ale ilość rzeczy w rodzaju poci się, trzeba dokręcić itd. jest za duża i tyle. Skoro nie możesz przedłużyć bo zrobisz przebieg to pozostaje albo sprzedać albo trzymać kciuki że nic nie padnie. Ja przez 5 lat nie zrobię 100tys km wiec dlatego liczę na tą gwarancję.
Co do vinu to fajnie że masz już poprawione auto. Mozesz z ciekawości rzucić okiem na oznaczenia silnika? Jestem ciekawe czy może masz inne oznaczenie niż ja czy tylko od razu miałeś nowe oprogramowanie sterownika.
Moje zdanie jest takie że nic nie powinno sie pocic w nowym samochodzie.
Nie wiem kto te auta składa w tej fabryce i kto kontroluje jakość ale ilość rzeczy w rodzaju poci się, trzeba dokręcić itd. jest za duża i tyle..
Cóż widzę, że kolega zupełnie nie zna się na samochodach. Sposobach produkcji, zarządzaniem, poddostawcami i sposobami rozliczania, marketingiem i opłacalnością. Wykonywaniu poszczególnych operacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum