Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-16, 22:27
Tylko ile trzeba jeździć żeby się zwróciło ?
Jak miałbym dokładać 5k do LPG to zastanowiłbym się nad dieslem mówiąc szczerze.
No o ile 5k to nie jest zaporowo dużo przy nowym wozie, to przy 5 latku jest to znacząca kwota.
Kolejne pytanie - kiedy to się zwróci ?
A jeszcze następne - LPG kupuje się do oszczędzania, więc jak sądzę mało kto da 5k zamiast 2k5 za zwykła instalację.
Zgadzam się z Tobą, ale ma jedną zaletę. Nie wymaga żadnego reduktora wpiętego w obieg cieczy chłodzącej i niezależnie od warunków atmosferycznych bardzo szybko przełącza się na gaz po odpaleniu zimnego silnika (ok. 30 sek). Wtryskiwacze gazowe są sterowane ze sterownika samochodu (taki co steruje wtryskiwaczami benzynowymi) co powoduje, że jazda jest praktycznie nieodczuwalna czy to na gazie czy to na benzynie. Oprócz tego wtrysk ciekłego gazu chłodzi zawory co powoduje że silnik nie ulega szybkiemu zuzyciu jak inne instalacje gazowe. Praktycznie ta cała instalacja gazowa V generacji jest prawie bezobsługowa poza wymianami filtrów i tyle. To rokuje wielką przyszłość dla samochodów z instalacjami gazowymi.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Praktycznie ta cała instalacja gazowa V generacji jest prawie bezobsługowa poza wymianami filtrów i tyle. To rokuje wielką przyszłość dla samochodów z instalacjami gazowymi.
Witam wszystkich na forum. To mój pierwszy post. Z wtryskiem gazu w fazie ciekłej sa tylko 2 problemy: Pompa gazu zużywa się szybciej niż parownik w klasycznej instalacji, a kosztuje znacznie więcej. Druga sprawa to bardzo nieliczne warsztaty obsługują instalki vialle.
Ja mam dobre doświadczenia z gazem ale trzeba sobie zdawać sprawę, że nie każdy silnik dobrze znosi takie zasilanie. Tce raczej nie zagazuję.
cookie, zgadza się. Ja też mam doświadczenie z gazem w samochodach. W swoim życiu już miałem 3 samochody zagazowane przez 12 lat. Pompa nie jest wieczna i z biegiem czasu też ulega zużyciu. Wiadomo, że taka instalacja nie jest dedykowana dla silników z wtryskiem bezpośrednim, bo do tej grupy jest inna odpowiednia instalacja lecz jest jeszcze b.droga (ok.8 tys. zł). Firma Vialle wykonała taki zestaw z myślą dla silników z pośrednim wtryskiem paliwa.
Z biegiem czasu coraz więcej zakładów będzie to instalowało taki zestaw, bo jest coraz bardziej niezawodna. Instalacja IV generacji będzie powoli odchodziła do lamusa tak jak instalacja mieszalnikowa I i II generacji.
Pożyjemy, zobaczymy....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
0.9 TCE nie ma wtrysku bezpośredniego tylko klasyczny wielopunktowy. Widziałem Logana 0,9 tce z instalką 4 generacji. Ja nie zamontuje raczej gazu z innego powodu/ów: gwarancja na dość wyżyłowany silnik, za małe przebiegi (5-7 tys. km rocznie).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3778 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-17, 08:21
Co do pompy gazu to w nowych instalacjach pompa z membranowej jest zmieniona na wirnikową więc teoretycznie powinna być bardziej odporna na zużycie. Starszy typ pomp wymagał remontu co kilkadziesiąt tysięcy ale komplet łożysk , membran i oleju można kupić za 100 - 150 PLN a ze złożeniem poradzi sobie każdy mechanik.
cookie
Wszystko się zgadza. Ja rocznie robię około 20 tys. km przebiegu i dlatego mnie najbardziej się opłaca. Codziennie z całą rodziną jedziemy do pracy/szkoły ok. 12 km w jedną stronę (mieszkam poza Lublinem - 3 km od granicy miasta) to dziennie mi wychodzi około 25 km, ale czasem trzeba coś zrobić zakupy czy jeszcze gdzieś podjechać to kilometraż wzrasta nawet do 50 km w ciągu dnia. Dlatego będę instalował gaz, jak zbiorę trochę kasy. Miesięcznie na benzynę wywalam około 700-800 zł... . Mam jeszcze scenica na gaz to miesięcznie kosztowało mi około 400-500 zł.
Przy takim Twoim rocznym przebiegu to w ogóle nie warto instalować gaz.
DrOzda, własnie to jest jedna zaleta, że pompę można zregenerować za niewielką kasę..
Ostatnio zmieniony przez route2000 2014-06-17, 08:29, w całości zmieniany 1 raz
Co do pompy gazu to w nowych instalacjach pompa z membranowej jest zmieniona na wirnikową więc teoretycznie powinna być bardziej odporna na zużycie. Starszy typ pomp wymagał remontu co kilkadziesiąt tysięcy ale komplet łożysk , membran i oleju można kupić za 100 - 150 PLN a ze złożeniem poradzi sobie każdy mechanik.
A to o tym nie wiedziałem. Mam od jakiegoś czasu przygodę z dieslem i nie śledziłem tematów gazowych aż tak dokładnie. U mnie w rodzinie to dość popularny sposób na obniżenie kosztów utrzymania samochodu.
Kombinowałem nawet przez chwile nad instalką do diesla(popularny sposób na obniżenie spalania i emisji w Australii). Odpuściłem temat z uwagi na archaiczny model diesla jaki posiadam (problem z dawkowaniem lpg w zależnosci od obciążenia silnika i ciśnienia w dolocie, bo to turboklekot).
jest niemal pewne,że sprzedający nie bawił się do ostatniej chwili w solidny serwis.
Nie rozumiem, dlaczego z gazem nie dbał a bez gazu miałby dbać?
Ja również dbam. Dlaczego niby z tytułu posiadania instalacji LPG miałbym, w imię dziwnych oszczędności, ryzykować postój w szczerym polu?
Zgodne z tą logika należałoby, "z uczuciem taniości", (jak głosiła pewna reklama sieci GSM ) zainwestować w "Golfa 1 i 4/4" i założyć w nim gaz. Co więcej w razie odsprzedaży spadek wartości byłby "małą wyższego rzędu" ;)
grapess napisał/a:
Po regulacji nie czuję żadnej różnicy w jeździe na gazie czy na benzynie.
Nie czuję chwili przełączenia z benzyny na gaz.
Nooo, czuć różnicę, w portfelu (szacuję, że po uwzględnieniu kosztów dodatkowych przeglądów, instalacja zwróciłami się jakieś 8..9 kkm temu)
I takie "cyknięcie"gdy z benzyny przełącza się na gaz.
grapess napisał/a:
Jedyna niedogodność to koło zapasowe w bagażniku. Jakoś mentalnie nie mogę się go pozbyć.
Ja również
Jedyna przykrość jak dotąd to problem ze złym zabezpieczeniem przeciwkorozyjnym okolic wlewu LPG w wydaniu ASO.
P.S.
Pasowałoby też zabezpieczyć antykorozyjnie zbiornik LPG jeżeli ma się go na zewnątrz.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2014-06-17, 16:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-17, 19:00
piotrres napisał/a:
Ja również dbam. Dlaczego niby z tytułu posiadania instalacji LPG miałbym, w imię dziwnych oszczędności, ryzykować postój w szczerym polu?
Nie rozumiem czemu to tak personalnie odbierasz, czy ktoś Ci zarzucił że nie dbasz o samochód ?
Jest spora grupa ludzi która myśli że z samochodem jest jak z Hondą z opowieści - dolewasz paliwa i wio, a samochód jest przecież bezawaryjny, więc nic się nie psuje, więc trzeba go eksploatować do granic możliwości.
Takich ludzi jest więcej w samochodach z LPG, z najtańszą, kombinowaną instalacją, zakładaną u kogokolwiek, byle taniej.
I wcale nie jest to tak że to tylko wśród starych polonezow, ostatnio na forum pisał ktoś kto nie pojechał na przegląd gwarancyjny po 1 roku, a wydaję mi się że kiedyś czytalem tu o kimś kto miał instalację nie wbitą w dowód.
Dlatego tak mało jest dobrych instalacji, a tak dużo cwaniaków którzy wstawiają byle co po najniższych kosztach, często nie mając o tym pojęcia.
Bo ludzie chcą tanio.
Dlatego tyle sprowadza się do nas rozbitego szrotu, bo każdy chciałby jeździć 3 letnim passatem kupionym za 30tys zł. I parę osób niewiele zmienia w tej statystyce.
Ogólnie bardziej chcę niż nie chcę zakładać, więc bardziej przemawiają do mnie zwolennicy LPG, ale przeciwnikom także bardzo dziękuję za uwagi, bo będę wiedziała, że to nie jest bajka i że trzeba kontrolować i robić częste przeglądy.
Nie wiem czy dużo tych kilometrów robię, ale na paliwo wydaję prawie połowę swojej pensji i czasami odmawiam sobie przyjemności żeby mieć na paliwo, więc trochę to słabe.
Na co więc powinnam zwrócić uwagę przy wyborze instalacji ? Możecie mi coś polecić ?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-17, 19:25 Re: instalować LPG czy nie
Marcela napisał/a:
No to mi namieszaliście trochę w głowie :)?
jak mawia mój znajomy proboszcz - nie ma idei, są tylko pieniądze
Określ, ile lat planujesz pojeździć autem, ile kilometrów rocznie mniej więcej przejedziesz. Jeśli poniżej 5 lat i mniej niż 10 tys km rocznie - nie opłaca się. Jeśli dłużej i więcej - ma to sens
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-06-17, 19:27, w całości zmieniany 2 razy
I wcale nie jest to tak że to tylko wśród starych polonezow, ostatnio na forum pisał ktoś kto nie pojechał na przegląd gwarancyjny po 1 roku, a wydaję mi się że kiedyś czytalem tu o kimś kto miał instalację nie wbitą w dowód.
BigT,
ja nie mam LPG wbitego do dowodu co nie przeszkodziło mi dokonać przeglądu gwarancyjnego po roku użytkowania. Zresztą ciężko to nazwać przeglądem gwarancyjnym- sprawdzenie przez OBD CLIPem, czy sterownik nie nałapał błędów i rozkładanie rąk, że nie mają dostępu do sterownika. Brak błędów też stwierdziłem po podłączeniu się do sterownika więc mi ASO niczego nowego nie obwieściło. Chyba, że był ktoś, kto nie wymieniał filtrów po roku lub przebiegu 20tys. km ale tego nie zarejestrowałem w pamięci (ja wymieniłem po jakichś 17tys. km z lekkim okładem instrukcja mówi o wymianach co 20tys., ASO tylko szczelność sprawdziło). Na instalacji za bardzo się nie oszczędzi jak założy partacz lub zastosowane zostaną słabe komponenty- wtedy do dodatkowych kosztów dochodzi niezadowolenie z LPG. Wymiana świec i kabli zapłonowych też jest konieczna po pewnym przebiegu. Nie ma się co czarować- koło LPG też trzeba chodzić. A że na LPG śmigam ponad 13 lat to i nauczyłem się pewnych podstawowych czynności obsługowych.
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2014-06-17, 20:43
3 samochody z LPG. Dwa pierwsze poszły dość szybko - bliskie spotkanie IV stopnia z ciężarakiem oraz SKS (pełnoletni). Trzeci - błękitna fala - jeździ dalej. Gdy zakładałem było około 25 000. Obecnie zbliża się do 300 000 km. Silnik - oryginalny, zawory także. Po jakiś 220 000 wymiana uszczelek w całym silniku, pierścieni i miski olejowej (to już zasługa młodego, który "dojeżdża" - zachciało mu się samemu olej wymieniać i przekręcił korek spustowy zrywając gwint). Trochę doświadczenia mam, to wypowiem swoje zdanie:
Odpowiedz sobie na dwa pytania: 1- ile przejeżdżasz ? Może być w miesiącu. jeśli mniej niż 1 000 to nie warto. Jeśli więcej niż 2 000 to raczej warto. Jeśli ponad 3 000 miesięcznie to - zdecydowanie warto. 2 - jak długo masz zamiar jeździć tym samochodem? Jeśli 2-3 lata z przebiegiem do 2 000 to nie warto. Jeśli ponad 5 lat z przebiegiem nie mniejszym niż 1 500 - 2 000 to warto a jeśli dłużej i z większymi przebiegami to zdecydowanie warto.
Jak wpłynie na silnik - Jak zadbasz to będzie dobrze, jak będziesz katować i nie zadbasz, to ...
Zdecydowana większość tych silników dobrze znosi gazowanie u dobrego gazownika
Teraz mniej się tym interesuję mając 2 diesle
Ja również dbam. Dlaczego niby z tytułu posiadania instalacji LPG miałbym, w imię dziwnych oszczędności, ryzykować postój w szczerym polu?
Nie rozumiem czemu to tak personalnie odbierasz, czy ktoś Ci zarzucił że nie dbasz o samochód ?
Ależ nie traktuję tego jako wycieczki personalnej Ot, tak mi się napisało w I os. lp.: "Ja=" podmiot liryczny
Tak w ogóle, to się "głośno zastanawiałem" na pewny stereotypem panującym w Kraju Kwitnącej Lipy: "ma być tanio = byle jak" co się przekłada na różne dziwne pseudooszczędności, niechlujstwo etc. bomba.
Dla mnie dbanie o sprzęt przekłada się na bezpieczeństwo (co np. ciężko jest miwytłumaczyć moim podwładnym )
BigT napisał/a:
Bo ludzie chcą tanio.
Dlatego tyle sprowadza się do nas rozbitego szrotu, bo każdy chciałby jeździć 3 letnim passatem kupionym za 30tys zł. I parę osób niewiele zmienia w tej statystyce.
Biorąc pod uwagę ilość to są to bez mała zamówienia publiczne Kryterium: 1000% Cena. )
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Zaczyna się w tym wątku, kolejna czcza, akademicka dysputa. Dziewczyna ma w aucie silnik 1.6, a w kieszeni parę groszy, to niech zadkłada ten "gaz" i jeździ taniej.
A Waść" natchniety",że wie co chcą ludzie?
Wszyscy użytkownicy LPG piszą:INSTALOWAĆ U DOBREGO FACHOWCA.
Opinia Waści jest tylko Waści nie ludzi.....
Pozdrawiam.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 07:35
rakso70 napisał/a:
Zaczyna się w tym wątku, kolejna czcza, akademicka dysputa. Dziewczyna ma w aucie silnik 1.6, a w kieszeni parę groszy, to niech zadkłada ten "gaz" i jeździ taniej.
Dziewczyna pyta, więc my odpowiadamy, każdy wedle swoich doświadczeń, w czym problem ?
Cytat:
A Waść" natchniety",że wie co chcą ludzie?
Wszyscy użytkownicy LPG piszą:INSTALOWAĆ U DOBREGO FACHOWCA.
Opinia Waści jest tylko Waści nie ludzi.....
Pozdrawiam.
Przed oczami stoją mi teraz sceny ze zmienników, a konkretnie z kręcenia spadkobierców grundwaldu ;)
Popyt kreuje rynek, a większość kreuje opinię.
Ale na razie to nie wiadomo ile owa Użytkowniczka robi przebiegu i czy nie ma zamiaru w niedługim czasie sprzedać samochód.
Zaczyna się w tym wątku, kolejna czcza, akademicka dysputa. Dziewczyna ma w aucie silnik 1.6, a w kieszeni parę groszy, to niech zadkłada ten "gaz" i jeździ taniej.
Dziewczyna pyta, więc my odpowiadamy, każdy wedle swoich doświadczeń, w czym problem ?
Najwięcej doświadczeń z instalacją gazową mają Ci, którzy jej nigdy w aucie nie mieli, albo słyszeli co im na ten temat powiedział Pan Władek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum