Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-08-17, 20:27
Bo on tylko w jedną stronę się lekko wyciąga już nie pamiętam w którą po prostu się go wykręca przy wyciąganiu i wkręca przy wsuwaniu natomiast w drugą mocno przeskakuje co prowadzi do pęknięcia
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-08-17, 21:31
mekintosz napisał/a:
Pytanie czym grozi pozostawienie pękniętego odłamka w misce olejowej ?
zapewne niczym, taki duży kawałek nie przejdzie przez filtr ani kanały olejowe
W 1.6 MPI mam bagnet płaski, plastikowy. Nie mam obudowy na silniku :)
W Peugeocie 206... to dopiero historia. Tam miałem metalowy, zakończony plastikowym "korkiem". Sęk w tym, że ta końcówka lubiła znikać w czeluściach miski olejowej :) Auto kupiłem ze złamanym bagnetem - ile razy wymieniał go poprzedni właściciel? Nie wiem, bo ja kupowałem... dwa razy. Szukałem na szrotach, kiedy w ASO nabyłem za ~20zł.
Wynika z tego że przynajmniej trzy końcówki bagnetu tkwiły w misce. Zakładam że wypływały razem ze spuszczanym przy wymianie olejem. Przynajmniej mam taką nadzieję Nie robiłbym nic z tego.
_________________ ---
Stepway
Ostatnio zmieniony przez Stepway 2013-08-17, 21:35, w całości zmieniany 1 raz
No i przyszła kolej na mnie. Wkładam bagnet pyk i sobie pęknął złamana część została niestety w przewodzie jak to teraz wydostać?
Acha jakiej długości bagneta muszę dokupić?
ostatnio jak sprawdzałem olej to przy "wkręcaniu" usłyszałem kliknięcie - ale nie pękł.
TTTM niestety :/
czy pomysł z samoróbką ma rację bytu?
0. kupić na szrocie czy gdzieś na aledrogo bagnet do DCI
1. na podstawie oryginalnego bagnetu dociąć blaszkę lub drut na właściwą długość z niewielkim zapasem na "rączkę"
2. dociętą blaszkę-bagnet przechowywać w bagażniku
3. oryginalny bagnet obciąć tak coby został sam "korek"
- w razie potrzeby kontroli poziomu oleju "dorabianym" bagnetem sprawdzić a końcówką oryginalnego zatkać rurkę coby olejem nie chlapało po operacji pomiaru...
Metalowy "bagnet" nie powinien się złamać... chyba?
_________________ --
12.V.2021: +165000km od dnia zakupu,
>237kk całkowity
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-28, 15:41
U mnie odkąd pamiętam byl poskręcany ( ale przy kupnie nowego samochodu z salonu, nie sprawdzalem więc mógł się potem wykrzywić ) Generalnie nic na nim nie widzialem bo jak go wyciagałem to się olej rozmazywał, a że plastik lichy to mi się złamał kilka miesięcy temu. Kupiłbym nowy ale skoro i tak na nim nic nie widać to po co? Chyba że można mieć jakiś inny do MCV 1,6 16V ?
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-07-05, 20:46
miczwak napisał/a:
Czy oryginalny jest też plastikowy jak w 1,5 dci? Zawsze sprawdzając poziom oleju boję się, że się złamie i część zostanie w silniku.
Jakb co to w mice olejowej i nie ma problemu - ja złamałem w ten sposób bagnet od Laguny jakieś 100tyś km wstecz - kupiłem nowy i po problemie, kawałek bagnetu w misce niczym nie grozi.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-07-05, 20:47, w całości zmieniany 1 raz
Podałem temu sprzedawcy vin i wyszedł mu całkiem inny więc wole nie ryzykować, zreszta i tak nie chce plastikowego. Dorobie końcówkę z pancerza od linki od roweru . Z podobnego materialu bagnety widziałem w renówkach.
Ostatnio zmieniony przez zorkadar 2014-07-05, 22:59, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum