szukajcie rozbitych Clio, Capturów, Megane itp. piszcie do sprzedawców ;)
Na portalach aukcyjnych pojawiają się już kompletne sterowniki climacontrol z Captura za kwote poniżej 200zł .
Czy o jeszcze jakąś część oprócz puszki trzeba się pytać?
Bo sprawa zaczyna iść w ciekawym kierunku - można mieć i automatyczną klimę i EKOJAZDĘ w jednym
Czy o jeszcze jakąś część oprócz puszki trzeba się pytać?
Miałem na początku nadzieję że wystarczy sam "translator" pomiędzy can bus auta a can bus media nav, ale ktoś mnie naprostował (Laisar?) że raczej trzeba mieć komplet klimy automatycznej, a do niej pewnie oprócz panelu i translatora, trzeba mieć też okablowanie (ale to można zrobić samemu) i czujnik temperatury powietrza w kabinie, który standardowo jest montowany w podsufitce obok mikrofonu.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-10, 14:47
nagrzewnica jest pewnie inna i potrzebna jest jeszcze cała elektryka, silniczki itd. sterujące kierunkiem nawiewu, teraz wszystko jest sterowanie cięgnami, pół auta do rozbiórki i przekładki
nagrzewnica jest pewnie inna i potrzebna jest jeszcze cała elektryka, silniczki itd. sterujące kierunkiem nawiewu, teraz wszystko jest sterowanie cięgnami, pół auta do rozbiórki i przekładki
na automatycznej klimie zależy mi najmniej, bardziej chciałem mieć eco drive i temperaturę w media nav.
No i tu mamy problem - brak dokumentacji - a sieci nie widać niczego - ale teraz bliżej bo na Ukrainie już sprzedają Logana z tą wersją klimy. Nie podejrzewam że trafiają tam modele produkowane w fabryce w Rosji - raczej z Rumunii - to może niedługo się dowiemy.
No i tu mamy problem - brak dokumentacji - a sieci nie widać niczego - ale teraz bliżej bo na Ukrainie już sprzedają Logana z tą wersją klimy. Nie podejrzewam że trafiają tam modele produkowane w fabryce w Rosji - raczej z Rumunii - to może niedługo się dowiemy.Obrazek
jakkolwiek na załączonym zdjęciu ze świecą szukać odczytu temperatury i Eco Drive na Media nav... ale to może już tylko kwestia odblokowania Clipem. Dawać tu jakiegoś ukraińca!
Ceny bez VAT-u, ale za to przynajmniej wewnętrzny kurs Renault jest zazwyczaj sporo niższy od rynkowego - np panel sterujący kosztuje w polskich ASO 587 zł z VAT.
Dodatkowo, sterownik należy aktywować oprogramowaniem serwisowym Renault (tzw. CLIP)...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-07-25, 01:00, w całości zmieniany 1 raz
Po przelicznikach renult ( 3 zł 1 euro )
wychodzi ok 3355 zł za same części
po rynkowej cenie euro (4,2 ) wchodzi jakieś 4700 zł + 23 % VAT = 5781 zł
Co do samej idei klimy automatycznej to mam w innym aucie i jej nie lubię .
Zawsze jest za duży wybór i kręcę bez końca tymi pokrętłami a i tak kończy się na maks zimno lub maks ciepło .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-21, 02:00, w całości zmieniany 3 razy
Panowie, pytanie z innej beczki, czy klimatyzacja automatyczna różni się od manualnej jedynie faktem, że utrzymuje stałą temperaturę? Czy któraś z nich jest bardziej wydajna od drugiej?
Czego? Stara się utrzymać stałą temperaturę wnętrza, a przez to dmucha takim powietrzem, jakie jej pasuje. Manualna dmucha takim powietrzem jakie ustawi użytkownik.
Dzięki, rzeczywiście poczytałem o ofertach Sandero Stepway w polskich salonach jak na razie nie znalazłem z automatyczną kilmatyzacją ale na otomoto można już kupić sprowadzane uszkodzone np. z francji link fajnie to wygląda
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-05-25, 15:24
Fruxo napisał/a:
to czemu nie kupiłeś z samymi korbkami ?
tam się tylko korbke wymienia za 5 zł co 10 lat.
Bo klima to komfort podróżowania. Miałem auta z automatyczną i manualną. Dla mnie nie ma żadnej różnicy, oprócz tego, że jak automatyczna się spieprzy, to koszty wyższe.
To miałeś jakiś rumuński ten automat.
Klimatyzacja automatyczna to luksus w użytkowaniu bo sama robi obieg zamknięty ustawia tylko górny obieg najszybciej schładzając wnętrze auta a potem delikatnie utrzymuje zadana temperaturę.
Mimo wszystko to ogrzewanie jest największym atutem w zime potrafie raz na kilka miesięcy cokolwiek zmieniać a przy manualnej ciągle trzeba coś kręcić bo raz jest za gorąco potem brakuje wentylacji lub szyby parują a przy automacie można jeździć ciągle na 20 C.
Całą elektronika sprowadzą się do czujnika temp i kilku siłowników od klapek praktycznie się to nie psuje.
Jedyny problem występuje w momencie kiedy zadajemy temp bardzo podobną do temp otoczenia wtedy zaczyna wariować.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-05-25, 23:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum