Marka: renault
Model: clio
Silnik: 1.2 16V 75KM
Rocznik: 2008
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 22 Skąd: PL
Wysłany: 2014-08-19, 19:45 SANDERO -wiecznie zamarznięty zamek bagażika
chciałm się zapytać użytkowników sandero /choć może to dotyczyć innych modeli/ o to czy rzeczywiści występuje problem z wiecznie zamarzniętym zamkiem bagażnika w mroźne dni? znalazłem to w teście sandero na poniższej stronie:
test dacii sandero
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-08-19, 21:35
WD-40 nie jest najlepszym rozwiązaniem, bo połowa jego zawartości to czysty spirytus a tylko 15% to jakieś oleje mineralne, więc wprawdzie wypiera wodę i nieźle myje ale smaruje raczej słabo i chwilowo, Lepiej użyć jakiegoś lekkiego i rzadkiego oleju. Dobrze nadaje się np smar (olej wazelinowy) do maszyn do szycia a idealnie tzw PKB-ol czyli płyn stosowany do konserwacji broni - do nabycia w sklepach z orężem palnym ten ostatni nie krzepnie do konsystencji smaru nawet przy silnym mrozie
http://cekaus.pl/pl/chemi...-ultra-pkb.html http://www.konceptus.pl/a...hp?keywords=pkb
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-08-19, 21:43, w całości zmieniany 5 razy
Miałem taki problem w seaciku jak spadło poniżej zera to potrafiły wszystkie zamki zamarznąć .
Jedyny sposób na zime to rozmontować zamki i zapaćkać całość smarem nigdy więcej się nie powtórzy .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-19, 23:10, w całości zmieniany 2 razy
Miałem taki problem w seaciku jak spadło poniżej zera to potrafiły wszystkie zamki zamarznąć .
Jedyny sposób na zime to rozmontować zamki i zapaćkać całość smarem nigdy więcej się nie powtórzy .
Tak, tylko nim więcej smaru tym większy brud się do niego z czasem przyklei. A sam brud możne zablokować zamek, a ponadto jest on pochłaniaczem wilgoci, czyli gromadzi wodę w zamku. Woda ta może powodować lokalną korozję elementów zamka lub jego otoczenia, a smar pracujący w mokrym środowisku zbryla się i przestaje pełnić swoją funkcję (no chyba, że stosujesz smar wodoodporny). Są specjalne środki smarujące i konserwujące do zamków.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-20, 16:02
Generalnie sandero zimą zamienia się w lodową kulkę
Zamki w drzwiach rzadko zamarzają, zaś mi kilka razy zamarzł zamek w korku paliwa. Musiałem zapalniczką ogrzać grot klucza, by jakoś dalej odmrozić korek.
Marka: renault
Model: clio
Silnik: 1.2 16V 75KM
Rocznik: 2008
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 22 Skąd: PL
Wysłany: 2014-08-20, 16:10
mekintosz napisał/a:
Generalnie sandero zimą zamienia się w lodową kulkę
Zamki w drzwiach rzadko zamarzają, zaś mi kilka razy zamarzł zamek w korku paliwa. Musiałem zapalniczką ogrzać grot klucza, by jakoś dalej odmrozić korek.
Jednego roku pamiętam panowały takie mrozy że mi w fordzie zamarzł akumulator. Wymieniłem go na nowy i auto odpaliło ale z zamkami zamarzającymi również miałem problemy więc myślę że to przypadłość wszystkich samochodów .
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-20, 21:25
Tak ale nie jest to problem samego zamka ale całości elementu, który obraca się razem z zamkiem wewnątrz korka. Pomogło po otwarciu oblanie odmrażaczem do szyb.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-08-21, 10:02
żeby daleko nie szukać i nie wpędzać się w koszty- dostępny w Lidl za dosłownie kilka zet, stosowałem go już w kilku autach zima (np w Nissanie Note, gdzie klamki uwielbiają zamarzać) - i nie tylko zimą, sprawdza się doskonale w zamkach,klamkach,zawiasach a nawet gumowych uszczelkach. Nie zamarza,nie gęsnieje, nie ściąga kurzu
2_37056_Uniwersalny_olej_365.jpg
Plik ściągnięto 55 raz(y) 46,08 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-08-21, 12:12, w całości zmieniany 4 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-08-21, 12:15
jeśli to smar plus odmrażacz, to nie polecam - musi to być mieszanka z jakimś alkoholem. Odmrażacze często stosowane pozostawiają osady w bębenku i potrafią z czasem dość skutecznie zablokować zapadki. Lepszy będzie czasty rzadki olej zastosowany zapobiegawczo jeszcze przed mrozami
Byłbym ostrożny ze smarem silikonowym. Ma doskonałe właściwości smarujące ale nie przekonuje mnie stwierdzenie, że nie przyciąga kurzu - wystarczy, ze go zatrzymuje
Jak widać z opisu środka polecanego przez kali brak silikonu podawany jest jako zaleta.
Ja smar silikonowy używam do zawiasów - strasznie oblepiają się kurzem, ale i tak są dobrze przesmarowane, nie skrzypią, a nawet zauważyłem powstrzymanie początku korozji (myślę tu o poprzednim aucie - Duster jeszcze nie rdzewieje )
Silikon bardzo szybko migruje, stąd jego obecność w tych miejscach, gdzie go nie aplikowano. Każdy olej będzie szybciej lub wolniej migrował a i smar stały potrafi się rozdzielić na różne frakcje i ta bardziej płynna uda się dzielnie na wycieczkę. A kurz do każdego "tłustego czegoś" będzie się lepił- cudów nie ma...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum