Koncern Renault i jego japońska spółka Nissan przejęły kontrolę nad największym rosyjskim koncernem motoryzacyjnym AwtoWAZ produkującym auta marki Łada. Transakcję sfinalizowano 18 czerwca, ale dopiero teraz Renault ujawniło to rosyjskiej agencji prasowej Interfax.
Renault zostało strategicznym partnerem producenta ład w 2008 r., kupując za 1 mld dol. jedną czwartą akcji rosyjskiego koncernu. Dwa lata temu Francuzi uzgodnili z Rosjanami pogłębienie sojuszu i teraz to sfinalizowano. Renault i Nissan objęły dwie trzecie udziałów zarejestrowanej w Holandii spółki Alliance Rostec Auto, która ma 75 proc. akcji Avto-VAZ. W ten sposób Renault pośrednio otrzymało pakiet kontrolny w koncernie.
Partnerem Francuzów w zarządzaniu firmą jest największy rosyjski koncern zbrojeniowy Rostiech kierowany przez Siergieja Czemiezowa. To generał rosyjskiego wywiadu cywilnego zaprzyjaźniony z prezydentem Rosji Władimirem Putinem od czasów wspólnej służby w placówce wywiadu KGB w NRD. Dwa miesiące temu Czemiezow został umieszczony przez USA na czarnej liście jako jedna z osób odpowiedzialnych za agresję Rosji wobec Ukrainy.
Rosyjską agresję Francja potępiła, ale to nie przeszkodziło kontrolowanemu przez rząd Francji Renault w sfinalizowaniu umowy w Rosji. AvtoVAZ ma około jednej trzeciej udziałów w sprzedaży nowych aut w Rosji i dzięki związkowi z producentami Łady Renault chce stworzyć jedną z trzech największych grup motoryzacyjnych świata.
Będzie francuska ropa z Syberii
W poniedziałek agencja Interfax poinformowała o rosyjskim sukcesie innej francuskiej firmy. Koncern paliwowy Total dostał prawo do trzech koncesji na eksploatację złóż ropy naftowej z łupków na Syberii. Total jest w Rosji także strategicznym partnerem firmy gazowej Novatek kontrolowanej przez oligarchę Giennadija Timczenkę, także wpisanego przez USA na czarną listę.
Takie sukcesy francuskich firm mogą tłumaczyć, dlaczego Paryż nie chce się wycofać z kontraktu na budowę dla rosyjskiej floty dwóch okrętów szturmowych klasy Mistral, najbardziej nowoczesnej broni ofensywnej szykowanej przez państwo NATO dla Rosji. W poniedziałek francuscy eksperci zaczęli szkolić 400 rosyjskich marynarzy do obsługi tych okrętów.
Wczoraj Putin oskarżył USA, że szantażem próbowały zablokować okrętową transakcję. - Wiemy, że sugerowali, iż jeśli Francuzi nie dostarczą mistrali, to z ich banków po cichu zdejmą sankcje, a co najmniej zminimalizują je - powiedział prezydent Rosji. Tuż przed jego wystąpieniem francuski bank BNP Paribas zgodził się zapłacić USA prawie 9 mld dol. kary za umorzenie sprawy karnej o prowadzenie interesów z Kubą, Somalią i Iranem objętych przez USA embargo za wspieranie międzynarodowego terroryzmu.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-07-03, 09:39, w całości zmieniany 1 raz
Zlecę przemyt z Rosji plasticzków od Largusa Crossa
Ale czemu przemyt? One nie muszą być zgodne z EuroX <; więc jak już będą dostępne w Matuszce Rassiji, to powinno się je dać zamówić w Twoim najbliższym polskim ASO (...pewnie za 2 wagony rolexów, ale to już "szczegół"...).
DrOzda napisał/a:
Za dużo przeróbek i unikalnych cześci
Unikatowych d; - i właściwie byłby to tylko wał, reszta pasowałaby z dustera niemal 1:1. Daćki naprawdę mają bardzo zestandaryzowane "klocki"...
(Inna rzecz, że jako tylny "dopęd" wystarczyłby też jakiś elektryk - bebe słusznie wskazuje na rozstaw osi, a przy nim taka proteza byłaby pewnie prostsza).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-07-15, 01:46, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3620 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-15, 08:32
Oj tam oj tam, rusycyzm wszak tutaj pasuje jak ulał :)
A może gazrurkie do montażu też się da ściągnąć (ustrzelone w weekend prosto ze smoleńskiej obłasti) :
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-08-27, 07:53
Łada - kolejny klient marki Dacia odbudowanej przez Renault., Jest już Nissan który ma Dustera dla siebie pod swoja marką, Renault też wprowadziło go jako swój w niektórych krajach a teraz przymiarka Łady do łatwego przyswojenia sobie gotowego auta.
Za 5 lat pewnie zobaczymy Skodę-Dacię.
- ciekawy, wyważony tekst: kolejny raz trochę o tym co zostało zmienione w ramach przystosowania do rynku rosyjskiego, trochę wrażeń z jazd, trochę planów na przyszłość...
A wśród tych ostatnich - trzęsienie ziemi, a zarazem mjut na moje: cień nadziei na largusa 4x4!!! (((:
Dyrektor rosyjskiego projektu "auta na platformie B0" twierdzi, że od strony technicznej są w stanie to zrobić, a za największy ewentualny problem uznaje przekonanie szefostwa Aliansu do takiego pomysłu.
Aczkolwiek MSZ byłby to na tyle inny model, że akurat wspominanemu dusterowi by nie zagroził. Ani chyba żadnej innej renówce czy nissanowi - 7-osobowe terenówki tej marki to także zupełnie inna bajka.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-22, 13:31
O ile nie jestem zwolennikiem rosyjskiego dizajnu i tuningu, to rzec mogę że largus cross wygląda całkiem zgrabnie, a nawet lepiej niż nasze stare emcefałki. Napęd 4x4 w wersji 7-osobowej to byłoby coś godne uwagi.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-26, 23:18
Cytat:
LADA Largus Cross różni się od znanego już wagonu bardziej agresywne projektowania. Jego funkcje - większy prześwit, ochronne plastikowe wykładziny na przednie i tylne zderzaki, nadkola, progi, zderzak tłoczone bez koloru, wklejone drzwi klatki filmu, aluminiowe felgi 16-calowe koła z oponami o zwiększonym wymiarze
Ten prześwit dzięki oponom i tym większym felgom ,czy coś zmieniono w zawieszeniu ?
Largus jest produkowany już jakiś czas, ruskom wystarcza technologia sprzed 20 lat .
Vesta fajnie wygląda i w wyższej wersji ma automatyczną klimę czy podgrzewaną przednią szybę. Kosztuje z 50k na Słowacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum