Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-30, 21:02
stykowski napisał/a:
Kochani, u mnie już drugi raz samochód na zimnym silniku przestał przełączać się na gaz. Jakiś tydzień temu... A teraz gaz nie włącza się wcale. Jeżdżę na benzynie. Poziom mojego wkur*a jest taki, że mam ochotę iść do prawnika i wszcząć procedurę rękojmi... W 8 tygodni zrobiłem samochodem od nowości 6200km i non stop coś się dzieje. Jak nie klimatyzacja, która zamarza i pluje śniegiem, jak nie notorycznie włączająca się i wyłączająca sprężarka klimatyzacji to instalacja gazowa, która żyje własnym życiem... Rzygam już tym wszystkim. Tak naprawdę boję się wsiadać codziennie do tego samochodu bo nie wiem co dziś się wydarzy. A dla mnie to jest być albo nie być. Sprzedałem 10 letnie audi a4 1.9 tdi 131KM Multitronic i już do niego tęsknię.
Zaraz się dowiesz, ze to Twoja wina, że nie przemyślałeś sprawy jak kupowałeś auto, bo przecież Dacia jest cacy i wszystko musi być z nią ok, tylko pewnie Ty jeździć nią nie umiesz...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-30, 21:27
Cav napisał/a:
Zaraz się dowiesz, ze to Twoja wina, że nie przemyślałeś sprawy jak kupowałeś auto, bo przecież Dacia jest cacy i wszystko musi być z nią ok, tylko pewnie Ty jeździć nią nie umiesz...
Nie ironizujmy. Głównym problem jest i skandalem jest podejście do naprawy samochodu ASO. Generalnie z 1.6 16V bez LPG 1.2 tce oraz 1.5 dci 90 KM jak mi się wydaje jest najmniej problemów eksploatacyjnych w nowej lini. Dacia jest OK ale fakt, że tyle jej Renault sprzedaje powoduje , że najzwyczajniej zaczynają olewać sprawę serwisu. I tak się dacie sprzedają, i tak klienci wrócą bo przyjadą na obowiązkowe przeglądy więc jak jakiś procent ma problem to nie ma ciśnienia na ich zlikwidowanie. To jednak dłuższej perspektywie czasowej może zaszkodzić, bo pójdzie w świat info, że dacie są awaryjne. Nawet niewielki odsetek zrobi zły PR. Jak spadnie sprzedaż to zaczną dbać o obsługę serwisową.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-08-30, 21:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-31, 07:20
stykowski napisał/a:
Karenzo napisał/a:
stykowskia gdzie jeździsz do aso ?
Renault Warszawa. Najbliżej mnie jest Puławska. Do DECARu mam 50 km od siebie z Ursynowa.
Odstępuj od umowy, jeśli sytuacja się powtórzyła.
To jedyne co działa na Renault, nawet jeśli nie oddadzą bez walki kasy i będą próbowali naprawiać auto, to może chociaż dorzucą Ci jakiś fant gratis, co poprawi Twoje samopoczucie na czas w którym męczysz się z niesprawną Dacią.
Ja w ten sposób dostałem 2000 zł netto od Renault, ale i tak sprawa nie jest zakończona, bo jak usterki były, tak są.
eastcowboy, I did not used this cable that you gave me in the link... I had no time to do this... :( I just know that when I start my engine my GPL console squeals, one time is slow squeal, other time is fast... When I will go to service center I will ask them to print every error message that they will read from computer.
eastcowboy, Nie używałem tego kabla który podesłałeś mi w linku, nie miałem na to czasu. Wiem tylko, że gdy uruchamiam samochód, centralka LPG zaczyna piszczeć. Raz szybciej, raz wolniej. Jak pojadę do serwisu, poproszę ich o wydruki wszystkich błędów z komputera.
Cav, właśnie z tym jest problem, że nie wiem jak to zrobić bo na prawie się nie znam. A wiem, że teoretycznie przysługuje mi takie prawo... Samochód mi się podoba, jeździ się nim dobrze, ale nie będę przez 5 lat spłacał czegoś, czym będę się bał ruszyć w dłuższą trasę bo coś się może zepsuć... A jeżdżę naprawdę dużo...
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-31, 07:51
stykowski napisał/a:
Cav, właśnie z tym jest problem, że nie wiem jak to zrobić bo na prawie się nie znam. A wiem, że teoretycznie przysługuje mi takie prawo... Samochód mi się podoba, jeździ się nim dobrze, ale nie będę przez 5 lat spłacał czegoś, czym będę się bał ruszyć w dłuższą trasę bo coś się może zepsuć... A jeżdżę naprawdę dużo...
Cav, właśnie z tym jest problem, że nie wiem jak to zrobić bo na prawie się nie znam. A wiem, że teoretycznie przysługuje mi takie prawo... Samochód mi się podoba, jeździ się nim dobrze, ale nie będę przez 5 lat spłacał czegoś, czym będę się bał ruszyć w dłuższą trasę bo coś się może zepsuć... A jeżdżę naprawdę dużo...
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-31, 07:55
stykowski napisał/a:
Cav napisał/a:
stykowski napisał/a:
Cav, właśnie z tym jest problem, że nie wiem jak to zrobić bo na prawie się nie znam. A wiem, że teoretycznie przysługuje mi takie prawo... Samochód mi się podoba, jeździ się nim dobrze, ale nie będę przez 5 lat spłacał czegoś, czym będę się bał ruszyć w dłuższą trasę bo coś się może zepsuć... A jeżdżę naprawdę dużo...
Kluczowe pytanie - kupiłeś na firmę?
Nie, osoba prywatna...
To gorzej, bo to inne przepisy.
Ale zacznij od wizyty u rzecznika prawa konsumenta w Twoim mieście.
Powinien pokierować Twoim dalszym postępowaniem, napisać jakieś pisma itd
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-31, 10:57
Coś się dzieje nie tak, zawsze Puławska była wzorowym serwisem. Teraz coraz więcej osób ma problemy. Jakiś czas temu zmienił się tam zarząd, nowi ludzie - nowe podejście do klienta ?
Ja też tak miałem z tym piszczeniem .
Zostawiłem im w ASO raz auto na 2-3 dni i wymienili centralkę od LPG i wskaźnik (nie wiem po co ) .
Problem był tylko ze ściągnięciem części że tydzień jeździłem na benzynie ale wszystkie naprawy miałem wykonane w ciągu miesiąca od zakupu .
Wcześniej też próbowali to naprawić ale bez skutecznie przez 2-3 godziny . Za drugim razem wykazali większą skuteczność .
U mnie problem polegał na nie odpalaniu się całej sekwencji LPG która była ?wyłączona? co jakieś odpalenie .
Naprawili i jeździ bez problemów do dziś .
Zawsze możesz z tego ursynowa podjechać na Marynarska 13 do centrali renault polska
Po odebraniu z serwisu. Działa i jeździ.
Zostałem zrugany, że tankuję fatalny gaz, że elektrozawór przy reduktorze zakleja się olejem z zanieczyszczonego gazu i dlatego instalacja nie działa prawidłowo.
Zagotowałem się i spytałem Pana jak mam sprawdzić czy gaz jest dobry czy zły. Poprosiłem w takim razie o zestaw do analizy paliwa gazowego w stanie ciekłym i przed każdym tankowaniem będę badał co wpuszczają mi do zbiornika. Czy jakieś tanie pierdy po grochówce, czy prawdziwe i czyściuteńkie LPG...
Spytałem się zatem czy wymienili w ramach naprawy filtr fazy ciekłej, bo przecież reduktor jest za tym filtrem. Oczywiście usłyszałem że nie ma potrzeby bo żaden filtr nie zatrzyma zanieczyszczeń olejowych...
Ręce mi opadły. Czyli teraz wychodzi na to, że strach w ogóle cokolwiek wlewać do tego zbiornika LPG bo przecież coś się może skleić, pobrudzić itd...
Po odebraniu z serwisu. Działa i jeździ.
Zostałem zrugany, że tankuję fatalny gaz, że elektrozawór przy reduktorze zakleja się olejem z zanieczyszczonego gazu i dlatego instalacja nie działa prawidłowo.
A to ciekawe... Jak dotychczas to frakcję olejową miałem w reduktorze i dało się ją spuścić ale elektrozawór jakoś mi się nie zaklejał (ale to w innych furach).
Otrzymałem info od miłego Pana z LR Polska, że powinien być dostępny plik z poprawionymi parametrami (jakimi dokładnie nie wiem). Mam podjechać do ASO i poprosić o aktualizację firmware-u. I to jest dobra wiadomość- można aktualizować soft.
Zła wiadomość- nie ma szans na odblokowanie sterownika. Dam znać na ile wgranie nowszego softu poprawi zachowanie się instalki. Obawiam się jednak końca gwarancji i problemów z późniejszym serwisowaniem jeśli nawet LR jako dostawca komponentów nie ma możliwości odblokowania sterownika.
Otwartą kwestią pozostaje stworzenie plików z aktualizacjami- ktoś to pewnie potrafi robić więc jakoś pewnie da się przygotować plik z takimi parametrami jakie bym chciał
Fabryczny jest dłuższy, ok. 8 cm bez króćców. Ponadto jest z logo UFI, a MED a UFI to raczej wspólnych korzeni nie mają. Chyba, że UFI dla zmyłki to firmowało, bo nawet w katalogu tych filtrów nie mają. Jedyna cecha wspólna to MED = Landi Renzo i pochodzi z Włoch jak UFI/Sofima.
Karenzo napisał/a:
Wie ktoś czy wersje z fabrycznym LPG mają inne świece od benzynowych ?
Nie wiem, ale w moim 1.2 siedzą NGK LZKAR7B.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-09-13, 22:49, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum