DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
lodgy - pływanie zawieszenia i hałas...czy tak ma każdy?
Autor Wiadomość
bigrw 


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6 MPI + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 35
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2014-08-28, 13:03   

zamierzam tez to wykonać....
wiecie gdzie lub kto by to mógł wykonać?
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2014-08-28, 13:47   

Eeee....nie wiem, czy będziesz zadowolony z tej porady, ale pierwszy wynik w google po wpisaniu "pomiar punktów bazowych Katowice", to .... Stacja Kontroli Pojazdów Renault Pietrzak.
Koszt to 255zł >> http://www.stacjakontrolipojazdow.com/cennik , punkt 7.10

Według google takie rzeczy robi również stacja Lambda >> http://www.oskp.pl

Google Twoim przyjacielem :)

Wydaje mi się jednak, że skoro Renault Pietrzak robi takie rzeczy, to powinieneś zrobić to u nich. W końcu to ich podejrzewasz, że z autem jest coś nie tak.
Niech zrobią pomiar przy Tobie, albo z Tobą i w obecności Twojego rzeczoznawcy - jak wszystko wyjdzie OK, to płacisz 255zł i już.
Myślę, że powinieneś wszystkie swoje wątpliwości wyjaśnić, żeby sprzedawcy/serwisowi jak najbardziej zależało na wyjściu "z twarzą", bo gdyby punkty bazowe były naruszone, to Turbo Kamera, Auto-Światy i inne takie z chęcią wezmą taki temat.
Ostatnio zmieniony przez ZbujMadej 2014-08-28, 13:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
bigrw 


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6 MPI + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 35
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2014-08-28, 14:35   

OSKP....nie jest w stanie tego zrobić jak również geometrii kół.....i tak samo jak wszyscy inni (po za dealerami RENAULT/DACIA) ze wzgledu na to iż ich oprogramowania nie maja danych technicznych z modeli z roczników 2014
umówiłem sie w innym RENAULT DACIA niż PIETRZAK....zobaczymy....
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-09-02, 15:48   

Witam
Miałem podobne problemy z Loganem 2.

link
 
bigrw 


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6 MPI + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 35
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2014-09-02, 19:12   

kto ci robił wyciszenie....a co z gwarancją?
mam felgi stalowe do logana 15"jak nowe...et50...
bo do lodgy nie pasują...
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-09-02, 19:48   

Sam wyciszałem . Pytałem w serwisie czy ma to wpływ na gwarancje i powiedzieli , że nie . Jeszcze doradzili żebym wykleił matami bitumicznymi całą przegrodę .
 
bigrw 


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6 MPI + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 35
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2014-09-02, 21:15   

ile cię to kosztowało? i gdzie się zaopatrzyłeś w maty wygłuszajace?
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 757
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-03, 09:35   

DeepAutomatic napisał/a:
czy ma to wpływ na gwarancje i powiedzieli , że nie .


Jak nie masz na piśmie to nie masz gwarancji.
To co "powiedzieli" w serwisie czy sprzedawcy to jeden ....
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-09-04, 07:08   

Kupiłem 6m2 maty filcowej i 4 kawałki 25x25cm maty bitumicznej z klejem . Koszt z przesyłką ok 100zł na aledrogo .
Ale najlepszy efekt uzyskałem po wymianie opon.
Jeżeli Lodgy ma te same fabryczne opony co Logan czyli Continental EcoContact w rozmiarze 185/65/15 to wcale się nie dziwie że "pływa" po drodze . Te opony mogą się dobrze spisywać w aucie z twardszym i niższym zawieszeniem niż Dacia.
Rozumie twoje rozgoryczenie prowadzeniem samochodu , po zakupie i pierwszych dłuższych trasach też myślałem , że mnie szlak trafi . Chciałem nawet pisać oficjalną reklamacje do Renault , że wypuszczają na rynek samochody z źle zaprojektowanym zawieszeniem.
Podjedz do oponiarza i niech ci wrzuci na próbę jakieś używki w rozmiarze 195/60/15 albo 205/55/15 . I sprawdź czy na nich auto zachowuje się poprawnie.
I najważniejsze . Opony muszą być z dobrą przyczepnością (duże opory toczenia) a nie jakieś ECO.
Ostatnio zmieniony przez DeepAutomatic 2014-09-04, 07:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-04, 11:44   

Mam w Lodgy opony 195/55 R16 H XL i jechało się naprawdę bardzo dobrze przy dużych prędkościach rzędu 120-140 km/h (nie pływało), a opony są fabryczne firmy ContiEcoContac 5. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-09-04, 21:42   

DeepAutomatic napisał/a:
Opony muszą być z dobrą przyczepnością (duże opory toczenia) a nie jakieś ECO.

A co ma piernik do wiatraka? :P Testy pokazują, że są opony z dużym oporem toczenia, które przegrywają drogą hamowania, czy przyczepnością na zakrętach - na odwrót...
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 757
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-04, 22:29   

route2000 napisał/a:
Mam w Lodgy opony 195/55 R16 H XL i jechało się naprawdę bardzo dobrze przy dużych prędkościach rzędu 120-140 km/h (nie pływało), a opony są fabryczne firmy ContiEcoContac 5.


Nie wierzę, albo jeżeli tak jest to ja mam koleny wadliwy element w wozie.
Zastanawiam się, czy ta moja Lodgy nie spadła im z lawety.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-09-05, 05:16   

Widzę, że wszyscy mają w Lodziach te same oponki. Nie narzekam na nie ale podchodzą do nich z pewną dozą braku zaufania w zakrętach.

Po prostu jeździłem w MCV-ce na bardzo dobrych gumach i wiem, że jest to podstawa do dobrego prowadzenia - trzymania się auta.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-05, 08:28   

Jak już zmieniacie to może warto by dać jakieś szersze laczki tak np 200-205 ?
efekt na trasie powinien być o niebo lepszy
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-05, 12:26   

Można dać szersze, tylko to trochę zwiększa zużycie paliwa niż normalnie, bo nieznacznie zwiększa opory toczenia...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
waldi1805 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 249
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2014-09-05, 19:55   

route2000 napisał/a:
Mam w Lodgy opony 195/55 R16 H XL i jechało się naprawdę bardzo dobrze przy dużych prędkościach rzędu 120-140 km/h (nie pływało), a opony są fabryczne firmy ContiEcoContac 5. ;-)


U mnie takie same opony i również OK
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-09-06, 07:47   

I problem został zlokalizowany. Opony .
Według konfiguratora Daci jeżeli masz felgi stalowe 15' to otrzymujesz opony 185/65/15 (takie same jak w Loganie które nie spisują się na autostradach) a jeżeli masz felgi aluminiowe 16' to otrzymujesz opony 195/55/16 i problemów nie masz . Dlatego ja założyłem do Logana 195/60/15 i tez już problemów nie mam .
 
bigrw 


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6 MPI + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 35
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2014-10-06, 16:06   

witajcie ponownie wcześniej się nie dało....
wykonałem w RENAULT/DACIA WEKTOR BIELSKO-BIAŁA pomiar punktów bazowych podwozia....i co się okazało że zgodnie z dokumentacją serwisową przekątne powinny być równe...jest ich 3 pary...jedna z przodu...w srodku...i z tyłu...
z tylu i środek wyszło ok...
a z przodu do dupy.... 3 cm różnicy....
zobaczymy jak teraz podejdą do sprawy...mam świadectwo z kontroli z WEKTORA...ORAZ DOKUMENTACJĘ ZDJĘCIOWĄ ROBIONĄ PRZEZ FIRMĘ WEKTOR ORAZ WYCIĄG Z DOKUMENTACJI SERWISOWEJ....
ale podczas pomiarów zauważyłem iż wzmocnienie (belki) w pewnym miejscu były nie na tej samej wysokości...jeśli się uda to wykonam jeszcze geometrię płyty podłogowej/podwoziowej...
ale już teraz auto nie jest zgodne z umową...i będę składał pismo z żadaniem wymiany na nowy bez wad albo zwrot kasy...
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez bigrw 2014-10-06, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-06, 18:22   

Nadwozie nadwoziem i pomiary płyty, ale bigrw

jest prosta metoda i skuteczna -> pełna geometria podwozia,
ale nie tylko zbieżność osi przód, tył +
4 kąty :
1. wyprz. sworz zwrotnicy
2. pochylenia koła
3. pochylenia sworznia zwrotnicy
3b . Suma PSZ + PK czyli 2 +3 = ma być równa po obu stronach ( ważne przy diagnozie czy krzywa zwrotnica )

Do tego muszą Ci zrobić dodatkowo dla osi napędzanej ( przedniej )
- różnica kątów skrętu lewo / prawo - robią to przy skręcie o 20st - bardzo ważny pomiar
świadczący albo o niezachowaniu trapezu kierowniczego - ACKERMANA - czyli albo krzywy drążek, zwrotnica, bądź magiel
- może być do tego też pomiar kąt skrętu przy lewo, prawo przy 20st i wtedy porównywać

Do tego różne pomiary długości , fachowo nazwane :

-rozstaw osi, czyli odległość mierzona od środka osi przedniej do środka osi tylnej;
-równoległość osi kontrolowana przez pomiar odległości pomiędzy ich końcami;
-rozstaw kół będący odległością pomiędzy geometrycznymi środkami kół danej osi.

I tyle! to wystarczy w 100% w diagnozie czy auto krzywe - proste ( w elementach prowadzenia obu osi - oczywiście elemnty niezależnie pracujące- kolumny mcpersona też) i czy ma prawo się krzywo prowadzić! Jeśli coś wyjdzie źle to tam pies pogrzebany.
Miałem pare przygód z autami powypadkowymi i wiem coś o tym. Najgorsze że wiedzy musiałem nabierać samemu i przez wydatki z własnej kieszeni.

Powiem tylko, że katy są tu powiązane ze sobą i np, każde odstępstwo będzie widoczne. Tylko proszę nie sugerować się normami zakładu wykonającego poimiar, bo mogą mieć za duże wart. tolerancji. Wszystkie wartości kątowe będą miały wpływ na prowadzenie auta i jeden z drugim jest powiązany. Np

I to tak naprawdę znaczy o prowadzeniu auta,
bo ale tak naprawdę nadwozie/ podwozie można przestawić , mocowanie belki sanek można przestawić , nie mówiąć już o rozwiercaniu otworów - belki/ sanek.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne