Eeee....nie wiem, czy będziesz zadowolony z tej porady, ale pierwszy wynik w google po wpisaniu "pomiar punktów bazowych Katowice", to .... Stacja Kontroli Pojazdów Renault Pietrzak.
Koszt to 255zł >> http://www.stacjakontrolipojazdow.com/cennik , punkt 7.10
Według google takie rzeczy robi również stacja Lambda >> http://www.oskp.pl
Google Twoim przyjacielem :)
Wydaje mi się jednak, że skoro Renault Pietrzak robi takie rzeczy, to powinieneś zrobić to u nich. W końcu to ich podejrzewasz, że z autem jest coś nie tak.
Niech zrobią pomiar przy Tobie, albo z Tobą i w obecności Twojego rzeczoznawcy - jak wszystko wyjdzie OK, to płacisz 255zł i już.
Myślę, że powinieneś wszystkie swoje wątpliwości wyjaśnić, żeby sprzedawcy/serwisowi jak najbardziej zależało na wyjściu "z twarzą", bo gdyby punkty bazowe były naruszone, to Turbo Kamera, Auto-Światy i inne takie z chęcią wezmą taki temat.
Ostatnio zmieniony przez ZbujMadej 2014-08-28, 13:56, w całości zmieniany 1 raz
OSKP....nie jest w stanie tego zrobić jak również geometrii kół.....i tak samo jak wszyscy inni (po za dealerami RENAULT/DACIA) ze wzgledu na to iż ich oprogramowania nie maja danych technicznych z modeli z roczników 2014
umówiłem sie w innym RENAULT DACIA niż PIETRZAK....zobaczymy....
Sam wyciszałem . Pytałem w serwisie czy ma to wpływ na gwarancje i powiedzieli , że nie . Jeszcze doradzili żebym wykleił matami bitumicznymi całą przegrodę .
Kupiłem 6m2 maty filcowej i 4 kawałki 25x25cm maty bitumicznej z klejem . Koszt z przesyłką ok 100zł na aledrogo .
Ale najlepszy efekt uzyskałem po wymianie opon.
Jeżeli Lodgy ma te same fabryczne opony co Logan czyli Continental EcoContact w rozmiarze 185/65/15 to wcale się nie dziwie że "pływa" po drodze . Te opony mogą się dobrze spisywać w aucie z twardszym i niższym zawieszeniem niż Dacia.
Rozumie twoje rozgoryczenie prowadzeniem samochodu , po zakupie i pierwszych dłuższych trasach też myślałem , że mnie szlak trafi . Chciałem nawet pisać oficjalną reklamacje do Renault , że wypuszczają na rynek samochody z źle zaprojektowanym zawieszeniem.
Podjedz do oponiarza i niech ci wrzuci na próbę jakieś używki w rozmiarze 195/60/15 albo 205/55/15 . I sprawdź czy na nich auto zachowuje się poprawnie.
I najważniejsze . Opony muszą być z dobrą przyczepnością (duże opory toczenia) a nie jakieś ECO.
Ostatnio zmieniony przez DeepAutomatic 2014-09-04, 07:11, w całości zmieniany 1 raz
Mam w Lodgy opony 195/55 R16 H XL i jechało się naprawdę bardzo dobrze przy dużych prędkościach rzędu 120-140 km/h (nie pływało), a opony są fabryczne firmy ContiEcoContac 5.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Opony muszą być z dobrą przyczepnością (duże opory toczenia) a nie jakieś ECO.
A co ma piernik do wiatraka? :P Testy pokazują, że są opony z dużym oporem toczenia, które przegrywają drogą hamowania, czy przyczepnością na zakrętach - na odwrót...
Mam w Lodgy opony 195/55 R16 H XL i jechało się naprawdę bardzo dobrze przy dużych prędkościach rzędu 120-140 km/h (nie pływało), a opony są fabryczne firmy ContiEcoContac 5.
Nie wierzę, albo jeżeli tak jest to ja mam koleny wadliwy element w wozie.
Zastanawiam się, czy ta moja Lodgy nie spadła im z lawety.
Mam w Lodgy opony 195/55 R16 H XL i jechało się naprawdę bardzo dobrze przy dużych prędkościach rzędu 120-140 km/h (nie pływało), a opony są fabryczne firmy ContiEcoContac 5.
I problem został zlokalizowany. Opony .
Według konfiguratora Daci jeżeli masz felgi stalowe 15' to otrzymujesz opony 185/65/15 (takie same jak w Loganie które nie spisują się na autostradach) a jeżeli masz felgi aluminiowe 16' to otrzymujesz opony 195/55/16 i problemów nie masz . Dlatego ja założyłem do Logana 195/60/15 i tez już problemów nie mam .
witajcie ponownie wcześniej się nie dało....
wykonałem w RENAULT/DACIA WEKTOR BIELSKO-BIAŁA pomiar punktów bazowych podwozia....i co się okazało że zgodnie z dokumentacją serwisową przekątne powinny być równe...jest ich 3 pary...jedna z przodu...w srodku...i z tyłu...
z tylu i środek wyszło ok...
a z przodu do dupy.... 3 cm różnicy....
zobaczymy jak teraz podejdą do sprawy...mam świadectwo z kontroli z WEKTORA...ORAZ DOKUMENTACJĘ ZDJĘCIOWĄ ROBIONĄ PRZEZ FIRMĘ WEKTOR ORAZ WYCIĄG Z DOKUMENTACJI SERWISOWEJ....
ale podczas pomiarów zauważyłem iż wzmocnienie (belki) w pewnym miejscu były nie na tej samej wysokości...jeśli się uda to wykonam jeszcze geometrię płyty podłogowej/podwoziowej...
ale już teraz auto nie jest zgodne z umową...i będę składał pismo z żadaniem wymiany na nowy bez wad albo zwrot kasy...
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez bigrw 2014-10-06, 16:07, w całości zmieniany 1 raz
jest prosta metoda i skuteczna -> pełna geometria podwozia,
ale nie tylko zbieżność osi przód, tył +
4 kąty :
1. wyprz. sworz zwrotnicy
2. pochylenia koła
3. pochylenia sworznia zwrotnicy
3b . Suma PSZ + PK czyli 2 +3 = ma być równa po obu stronach ( ważne przy diagnozie czy krzywa zwrotnica )
Do tego muszą Ci zrobić dodatkowo dla osi napędzanej ( przedniej )
- różnica kątów skrętu lewo / prawo - robią to przy skręcie o 20st - bardzo ważny pomiar
świadczący albo o niezachowaniu trapezu kierowniczego - ACKERMANA - czyli albo krzywy drążek, zwrotnica, bądź magiel
- może być do tego też pomiar kąt skrętu przy lewo, prawo przy 20st i wtedy porównywać
Do tego różne pomiary długości , fachowo nazwane :
-rozstaw osi, czyli odległość mierzona od środka osi przedniej do środka osi tylnej;
-równoległość osi kontrolowana przez pomiar odległości pomiędzy ich końcami;
-rozstaw kół będący odległością pomiędzy geometrycznymi środkami kół danej osi.
I tyle! to wystarczy w 100% w diagnozie czy auto krzywe - proste ( w elementach prowadzenia obu osi - oczywiście elemnty niezależnie pracujące- kolumny mcpersona też) i czy ma prawo się krzywo prowadzić! Jeśli coś wyjdzie źle to tam pies pogrzebany.
Miałem pare przygód z autami powypadkowymi i wiem coś o tym. Najgorsze że wiedzy musiałem nabierać samemu i przez wydatki z własnej kieszeni.
Powiem tylko, że katy są tu powiązane ze sobą i np, każde odstępstwo będzie widoczne. Tylko proszę nie sugerować się normami zakładu wykonającego poimiar, bo mogą mieć za duże wart. tolerancji. Wszystkie wartości kątowe będą miały wpływ na prowadzenie auta i jeden z drugim jest powiązany. Np
I to tak naprawdę znaczy o prowadzeniu auta,
bo ale tak naprawdę nadwozie/ podwozie można przestawić , mocowanie belki sanek można przestawić , nie mówiąć już o rozwiercaniu otworów - belki/ sanek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum