Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-13, 16:48
Piszczą hamulce
Autor Wiadomość
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-31, 19:06   

Cześć.
W moim Sandero pojawił się problem piszczących hamulców, jednak nie w trakcie hamowania, a w czasie jazdy. Przebieg 44000 km, klocki i tarcze oryginalne. Zużycie - OK.

Przednia prawa felga po 150 kg trasie zdecydowanie za gorąca, lewa trochę lepiej. Delikatny pisk słyszalny jest w czasie jazdy z prawej strony - przód, przy jeździe na wprost. Delikatna zmiana kąta/skręt kierownicy powoduje, że piszczenie ustaje.

Piszczenie prawie non stop, zaczyna się po przejechaniu ok. 15 km, czasem ustaje, w momencie kiedy słychać dźwięk po wciśnięciu pedału hamulca nawet o 5mm piszczenie na moment ustaje.

Znacie możliwe powody i rozwiązania?
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-31, 19:12   

U mnie był taki problem ze klocki nie odbijały po odpuszczeniu pedału hamulca. Zapiekły się i zabrudziły. Wystarczyło zdjąć klocki oczyścić, trochę podszlifować tak, żeby swobodnie chodziły w uchwytach i problem zniknął.
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-31, 19:15   

Podejrzewam, że u mnie będzie to samo, bo wątpię żeby coś z serwo. W nowym Lodgy miałeś ten problem?
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-31, 19:22   

Sandy napisał/a:
W nowym Lodgy miałeś ten problem?


Oj na szczęście nie w Lodgy :-) W poprzednim autku miałem i to chyba dwa razy tak się zdarzyło i to samo pomogło.

W Lodgy na szczęście jeszcze nic nie piszczy ani nie stuka :-)
Ostatnio zmieniony przez benyo 2014-08-31, 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
MZ000 


Marka: Renault
Model: Kangoo 2010
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 68
Skąd: WKPL
Wysłany: 2014-08-31, 19:34   

Renault ma w zakresie przeglądów.
Na 20 i 40 kkm zdarzało się lekkie piszczenie tylnych klocków zwłaszcza na krótkich trasach. Przy przeglądzie zawsze zaciski smarowane smarem miedzianym (bez specjalnego gadania z mojej strony).
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-31, 19:42   

Podjadę do warsztatu i dam na pewno znać jaka była przyczyna.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-08-31, 19:44   

Sandy napisał/a:
Cześć.
W moim Sandero pojawił się problem piszczących hamulców, jednak nie w trakcie hamowania, a w czasie jazdy. Przebieg 44000 km, klocki i tarcze oryginalne. Zużycie - OK.

Przednia prawa felga po 150 kg trasie zdecydowanie za gorąca, lewa trochę lepiej. Delikatny pisk słyszalny jest w czasie jazdy z prawej strony - przód, przy jeździe na wprost. Delikatna zmiana kąta/skręt kierownicy powoduje, że piszczenie ustaje.

Piszczenie prawie non stop, zaczyna się po przejechaniu ok. 15 km, czasem ustaje, w momencie kiedy słychać dźwięk po wciśnięciu pedału hamulca nawet o 5mm piszczenie na moment ustaje.

Znacie możliwe powody i rozwiązania?

Jak się grzeje to na pewno hamulce trą przez cały czas lekko - oczyść zacisk i klocki, jak nie pomoże - może być do wymiany cylinderek w zacisku ( bądź do regeneracji - wiele lat temu w Audi wymieniłem same gumki uszczelniejące - ale dziś jest bardzo mało zestawów naprawczych - najczęściej trzeba wymienić całą część.
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-09-05, 09:50   

Cześć.
Wczoraj odwiedziłem serwis. Zapieczone były klocki w jarzmie. Oczyszczono jarzmo, wymieniłem klocki na nowe jako, że poprzednie przez stałe lekkie ocieranie dostały w kość. Nic już nie piszczy. Klocki jakie mi zaproponowano i je wziąłem (Sandero wisiało na podnośniku i nie było sensu dwa razy płacić za usługę) to PAGID HELLA.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-05, 10:35   

Zapłaciłeś za klocki i usługę czyszczenia ? Czy uznali reklamację na gwarancji ?
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-09-05, 10:53   

Policzyli i czyszczenie i wymianę, tłumacząc, że przy standardowej wymianie klocków nie ma konieczności dokonywania takiego czyszczenia jakie miało miejsce w mojej Sandero.

Gwarancja w moim Black Line'u ;-) niestety już się skończyła, choć uważam, że Renault Polska powinno ją samo przedłużyć ze względu na stan egzemplarza. ;-)

Tak jak powinni wymienić naszym Kolegom np. tylne lampy w DD czy podsufitki bez konieczności odwoływania się.;-)
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1146
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-09-05, 11:03   

Ja po każdej zimie sam czyszczę jarzmo i klocki (miejsce styku z jarzmem). Kupiłem sobie smar miedziany (czy miedziowy jak ktoś woli) i smaruję prowadnice oraz miejsce docisku klocka (oczywiście nie do tarczy :mrgreen: ). Wyczytałem, że właśnie w miejscu docisku generują się drgania objawiające się piskiem w trakcie hamowania, więc warto dać tam niewielką ilość wysokotemperaturowego smaru.
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-09-05, 11:16   

Jak dbasz, tak masz.:) Super.
 
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-11-24, 21:07   

Sandy napisał/a:
czy podsufitki bez konieczności odwoływania się.;-)

ja się odwoływałem i guzik zdziałałem. Najpierw mnie rok zbywali, a później powiedzieli, że rozszerzona gwarancja tego nie obejmuje. Jest jakieś uczciwe ASO? .)
Pietrzaka blacharnie omijać najszerzej jak się da.
 
mariuszsz 


Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.2
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-08-30, 15:27   Piszczące hamulce w nowym aucie

Mam do was pytanie.
Dacia logan mcv z grudnia 2014 wiec praktycznie nowa. Ostatnio zauważyłem ze przy hamowaniu piszcza hamulce. Nie jest to jakis glosny pisk, ale jest to rzecz ktora mnie irytuje. Przejechalem dopiero 11000 km, chciałem oddać do serwisu na gwarancji ale pewnie powiedzą ze to klocki do wymiany a to część eksploatacyjna nie objeta gwarancja.
Czy to normalne zachowanie samochodu z tak małym przebiegiem i czy jest sens oddawac do serwisu daci. ?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7477
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-08-30, 15:38   

Trzeba najpierw spróbować parę razy mocniej przyhamować. Powinno pomóc.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-08-30, 19:35   

Miałem to samo na samym początku ale z czasem samo minęło a mam przejechane dopiero 8600 km.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-31, 11:46   

U mnie po myciu tarcze od razu pokrywają się nalotem korozyjnym .
Pierwsze mocne hamowanie lub kilka małych jest potem z piskiem .
_________________
Moje auto
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2015-10-26, 09:20   

Z innej beczki ciut, choć ściśle związane z hamulcami przód (nie chciałem zakładać nowego wątku). Po 45 tys. skończyły się fabryczne tarcze i klocki. Wymieniłem na tarcze Brembo+ tańsze klocki Norauto- mają być niezłe , tylko krócej żyć....dla mnie ok. wolę wymienić szybciej klocki niż tarcze. Przy okazji wymieniłem płyn hamulcowy. Ale do sedna sprawy. po wymianie, jak zawsze pierwsze 100km delikatniutko, dając czas na dotarcie się i ułożenie nowych elementów. Wczoraj, po około 1000 km od wymiany zaczęły popiskiwać hamulce z prawego przodu, wyją niesamowicie głośno-tylko przy odpuszczaniu hamowania, o ile jest płynne i przy delikatnym dotknięciu hamulca. Przy normalnym ,lub intensywnym hamowanbiu jest ok. Auto nie straciło na skuteczności hamulca, na równej drodze, puszczone samopas zarówno podczas hamowania, jak i bez jedzie prosto.Na 100% nie bylo okazji, aby przegrzać i przeszklić klocki. Pytanie do zaawansowanych bardziej w temacie kolegów co to może być?
Tak na oko, bez rozbierania wygląda wszystko ok. Nie czuć też wibracji przy hamowaniu, ani w kierze, ani w pedale. pytam, bo na jutro i pojutrze mam w planach cirka 2tys. km w trasie (nie mogę odwołać, ani przed rozebrać klocków i obejrzeć). Czy nie zetnę sobie podczas tej trasy za mocno tarczy? Czy polecacie spróbować przehamować w trasie hamulce (internety dają takie rady), czy właśnie na odwrót mega delikatnie traktować pedał hamulca? Po powrocie na pewno rozbiorę przeczyszczę i obejrzę. Natomiast co polecacie na teraz-na prawdę nie ma opcji przełożenia wyjazdu, ani możliwości sprawdzenia układu przed.....:-(.
PS. po wczorajszym, gdy pisk się uaktywnił, przejechane ok. 30km po Warszawie, pod domem wrażenie na dotyk felgi, że jakby była właśnie z prawej strony cieplejsza, ale różnica tak nie wielka, że może mi się tylko wydawało....
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2015-10-26, 09:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-26, 10:09   

Domel2250 napisał/a:
spróbować przehamować w trasie hamulce

Tak - w końcu zasadniczo do tego służą, a lepiej widzieć wcześniej, jak się zachowają w razie "W", niż za późno...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-26, 10:35   

na tą chwile to zdejmij koło
tarcze przeczyść sprejem do czyszczenie hamulców
potem przesmaruj smarem miedziowym jarzmo
Od razu sobie śruby poluzujesz jak by coś się w trasie spotkało
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-26, 11:27   

I przede wszystkim odpowietrz !

od kiedy odpowietrzyłem jest cymesik i tłoczek elegancko się cofa i dociska kiedy ty chcesz hamulcem
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2015-10-26, 11:36   

Też mi to przyszło do głowy, że zapowietrzyli lekko przy wymianie płynu, ale wydawało mi się, że gdyby tłoczek nie odpuszczał, nawet tak delikatnie, to by ściągało ciut autko+grzało by się koło zdecydowanie wyczuwalnie.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-26, 11:50   

no bez przesady az tak to powietrze rozprezajace się po scisnieciu nie shamuje tonowego auta, druga sprawa to jest jego mala ilość w przewodach, wiec tylko ewentualnie 'muska' tarczy
 
Shadown 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 13:05   Piszczenie hamulca duster

Witam

Od dluzszego czasu podczas wciskania padalu hamulca moj duster jakby piszczal czy cos w tym stylu. Slychac pisk niezaleznie od tego czy jedzie czy tez stoi w miejscu. Jakby cos bylo nienasmarowane.

Ktos moze spotkal sie z czyms takim? Lub ktos wie co mozna tam nasmarowac?
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1146
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-15, 13:17   

Pracuje pompa hamulcowa. Ja też słyszę pisk ale przy puszczaniu hamulca. Mam nadzieję, że nie jest to związane z łapaniem wilgoci przez płyn hamulcowy i korozją elementów układu hamulcowego. Może trzeba by się zastanowić nad wymianą płynu hamulcowego? Podobno trzeba to robić raz na 4 lata.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne