Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Test Duster w CMM-stary, ale nie było na forum
Autor Wiadomość
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-09-17, 10:48   Test Duster w CMM-stary, ale nie było na forum

Co prawda audycja już była ponad miesiąc temu, ale przeszła bez echa na forum. Klikamy na audycję z 12-08-2014 :-P . Dziwi mnie tylko, że jeden z redaktorów, który nomen omen w każdej niemal audycji niemal pieje z zachwytu nad silnikami 1,5dci (przy okazji omawiania aut Renault, Nissana, czy Mercedesa), to przy Dacii ani słowa zachwytu, tylko, że drogo za diesla sobie liczą.....ale jak na ten program to i tak nieźle ocenili. :-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2014-09-17, 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-17, 13:42   

Jak dla mnie to Panowie chyba nie siedzieli w niektórych autach. Miałem Evo X i śmiechem żartem powiem że jakość wykończenia w środku stała na identycznym poziomie jak w Dusterze. Liczyłem sam dokładnie inne możliwości zakupu auta z napędem na obie osie i większym bagażnikiem ( więc odpadały sedany zostawały SUV i Kombi ) i z takim wyposażeniem jak w dusterze to niestety mamy auta za 110 tyś około. A kupowanie średnio wyposażonego Sportage za 110 to już wolę dołożyć te 10-15 tyś i kupić Insignię kombi która kosztuje katalogowo 180 tyś a w salonie można kupić po negocjacjach za 120... W kia negocjacje kończą się na 5-7 tyś przy kombinowaniu na "rolnika"

Za jakość plastików wykończenia wiadomo że się dopłaca ale bez przesady w cenie np QASHQAI 4x4 za 106 tyś ( po negocjacjach pewnie za 100 pójdzie ) to mamy Dustera i Sandero. Jedni wolą wnętrze z pluszowymi zasłonami i fotelami z masażem a inni proste auto moim zdaniem odpowiednio skalkulowane.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2014-09-17, 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-09-17, 14:13   

co do "miśków" pełna zgoda, mam w rodzinie ostatniego Colta. Jakość i faktura plastików wnętrza, tapicerki i koloryt praktycznie się nie różni z DD. A kierownica jest jeszcze brzydsza ;-)
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-09-17, 14:20   

Ja akurat słucham często CMM i odnoszę wrażenie, że według prowadzących to właśnie ASX w tej klasie jest wzorcowym autem.... :?: , ba Dustera pozycjonują razem ze "starym " SX4 i Sedici.....Capturem itd, a nie właśnie ASX, QQ, czy Tiguanem :?: :?: :?: :?:
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-17, 15:45   

SilverTM napisał/a:
Jak dla mnie to Panowie chyba nie siedzieli w niektórych autach. Miałem Evo X i śmiechem żartem powiem że jakość wykończenia w środku stała na identycznym poziomie jak w Dusterze. Liczyłem sam dokładnie inne możliwości zakupu auta z napędem na obie osie i większym bagażnikiem ( więc odpadały sedany zostawały SUV i Kombi ) i z takim wyposażeniem jak w dusterze to niestety mamy auta za 110 tyś około.


Samochód kupujesz dla wyposażenia?
Bo jakoś umknęło Ci, że może i wyposażenie podobne, to jednak silniki u konkurencji ZDECYDOWANIE lepsze, materiały wszystkiego również.

Ale fakt - to największy plus Dacii, że sprzedaje Dustera w wersji 4x4 ze słabymi i starymi, ale tanimi silnikami, dzięki czemu jest on dostępny od innych kwot niż u konkurencji.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-17, 16:00   

Cav, Jeśli mówisz że są lepsze ? Mają więcej mocy ? Są bardziej ekologiczne ? Mniej paliwa spalają ? Bo jak dla mnie np bardzo stary silnik 1.6 jest zaletą. Części tanie, wiadomo czego można się po nim spodziewać. Takie auto jak duster kupuje się by przejechać z punktu A do punktu B. Jeśli zależy komuś na nie wiadomo jakich zabawkach ( start stop ? ) jak słyszę to większość ludzi się pyta jak to na stałe wyłączyć w autach bo katuje akumulatory , turbosprężarki , rozruszniki. Większość popularnych aut jest produkowanych tak by dożyła okresu gwarancyjnego a reszta to już zarobek. Materiały wszystkiego ? Widać że nie siedziałeś np W Lancerach np. W najnowszym Passacie góra deski owszem jest miękka ale wszystko co poniżej linii oczu to twardy plastik. Ostatnio doznałem szoku jak wsiadłem do astry classic i dziwne ale tam materiały wszystkie były miękkie.

Co do silników to w firmie mamy sporą flotę aut. Każdy pracownik ma auto z możliwością pierwokupu więc dbają o auta. I im nowsze auta tym niższe przebiegi mają bez awaryjne rekord 20 tyś i turbina zaczęła wyć. Naprawa gwarancyjna 9,5 tyś. Też mi postęp i "ZDECYDOWANIE lepsze" silniki.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-17, 16:14   

SilverTM napisał/a:
Cav, Jeśli mówisz że są lepsze ? Mają więcej mocy ? Są bardziej ekologiczne ? Mniej paliwa spalają ?


Tak, mają (z reguły) większą pojemność, więcej mocy, większy Vmax i moment obrotowy.
Często również o wieki nowszą konstrukcję.

Najczęściej są to silniki 1.8 czy 2.0, zazwyczaj z turbo, o mocy od 150 KM wzwyż.

To jest zupełnie inna półka cenowa niż silniki z Dustera i trzeba mieć to na uwadze przy porównaniach - to są silniki z innego segmentu i wobec tego NIE DA SIĘ WPROST porównać tych samochodów z Dusterem.

Oczywiście żałuję że np. Kia nie łączy napędu 4x4 z silnikiem 1.6 crdi, który spokojnie dawałby sobie radę lepiej niż 1.5 dCi w Dusterze (miałem ten silnik w Ceedzie przez 6 lat - to był najlepszy silnik jaki dane mi było używać).
Ale widocznie wszyscy uznają że 110-120 KM to za mało dla napędu 4x4.

IMO bzdura, w terenie nawet te 110 KM wystarcza, a na autostradzie jest równie kiepskie w wersji 4x4 co 4x2 (którą to wersję przecież robią), ale i tak lepsze niż to co jest w Dusterze z jego chorą skrzynią.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-09-17, 16:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-17, 16:24   

Zgodzę się moim zdaniem dusterem by się przyjemnie jeździło z 2.0L benzyną i normalnie zestrojoną skrzynią biegów. Przed zakupem byłem w salonie Kia i w kilku innych i niestety wszystkie auta kosztowały w tym przedziale 100/110/120. Co do wyposażenia miło jest mieć np Nawigację jak zobaczyłem koszt dopłaty do podgrzewanych siedzeń też się uśmiechałem. Tempomat jest. Dla tego piszę że cena jest adekwatna do tego co oferują.
Co do przełożeń to myślę że można przywyknąć do tego i Dacia dba o nasze bezpieczeństwo i skłania do wolniejszej niż zwykle jazdy.
Ja przesiadłem się z Auta klasy średniej wyższej. I jedynie czego mi brakuje to Automatycznej klimatyzacji i ksenonów. ( ewentualnie jeszcze żeby wszystkie 4 szyby były automatyczne ale to detal ) ksenony mogę wybaczyć bo wiem że po 6-7 latach pewnie trzeba będzie wymieniać żarniki , startery albo jakieś inne pierdoły.

Dla tego moim zdaniem Dacia jest taką ostoją starych dobrych prostych samochodów.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-17, 16:36   

SilverTM napisał/a:
Zgodzę się moim zdaniem dusterem by się przyjemnie jeździło z 2.0L benzyną i normalnie zestrojoną skrzynią biegów. Przed zakupem byłem w salonie Kia i w kilku innych i niestety wszystkie auta kosztowały w tym przedziale 100/110/120. Co do wyposażenia miło jest mieć np Nawigację jak zobaczyłem koszt dopłaty do podgrzewanych siedzeń też się uśmiechałem. Tempomat jest. Dla tego piszę że cena jest adekwatna do tego co oferują.
Co do przełożeń to myślę że można przywyknąć do tego i Dacia dba o nasze bezpieczeństwo i skłania do wolniejszej niż zwykle jazdy.


Żartujesz prawda?
Jedynym powodem dla którego biegi zestopniowali w ten sposób, jest to, że tak było taniej.
Łatwiej zmienić jedno przełożenie (główne) niż kilka.

A że przez to auto gorzej jeździ, więcej pali, bardziej hałasuje - to przecież nie jest ich problem.

Oni mają nas w totalnej d..., a nie dbają o cokolwiek po naszej stronie.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-17, 16:54   

Proste że to był żart z tym dbaniem o bezpieczeństwo :D To co mają powiedzieć ludzie co jeżdżą benzyną 4x4? Ja jadąc czuje się jak bym jechał autobusem ciężarówką. Bieg bieg bieg bieg bieg bieg i jadę 80 mogę odpocząć :D
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2014-09-17, 16:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-09-17, 17:47   

SilverTM napisał/a:
Proste że to był żart z tym dbaniem o bezpieczeństwo

nie do końca :-P - moim poprzednim autem był nissan note z doskonałym, elastycznym i bezawaryjnym 1,6 16V 110 KM (już ich nie montują :-/ ). Auto wprawdzie dość wysokie i wąskie ale sztywne i lekkie (poniżej 1 T) Skutek był taki,że jeździłem sporo ponad setkę (czasami nawet 150 i więcej - auto rozpędzało się do 190) i pozwalałem sobie na manewry wyprzedzania w okolicznościach, w jakich jeżdżąc DD nawet bym o tym nie pomyślał. Obecnie staram się nie przekraczać bez potrzeby setki nie tylko z powodów ekonomicznych -Duster nie lubi ani większych prędkości ani spprtowego stylu jazdy a manewr wyprzedzania trzeba rozsądnie zaplanować. Zresztą wolna jazda tym autem jest całkiem przyjemna - ergo? jeżdżę sporo bezpieczniej :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-09-17, 17:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-17, 18:08   

Generalnie można się w jakimś stopniu zgodzić z oceną dziennikarzy z TOKFM. Jednak chciałem zauważyć, że każda marka każe znacznie dopłacać za silniki wysokoprężne, co winduje znacznie cenę. Poza tym tam gdzie kończy się cennik daci z 1.5 dci 4x4 zaczyna się cennik podstawowych wersji 4x2 innej marki. Ponadto mało wspominali o na prawdę ponadprzeciętnych własnościach terenowych dustera 4x4. Co z tego, że Suzuki poległo tam gdzie duster, można rzec, że większość suvów uzna wyższość dustera w terenie. Jeśli dla kogoś to nie jest prioorytetem, to faktycznie można za 70 tyś pln kupić fajniejsze auto typu SUV lepiej wykonane, wyciszone etc. Na szczęście autorzy nagrania zauważyli, że duster się dobrze sprzedaje, czyli ludzie się przekonali do marki. Czas pokaże na ile będą lojalni przy wyborze kolejnego pojazdu po kilku latach za kierownica daci.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-09-17, 18:16   

ASX w promocji i po zniżkach kosztuje obecnie sporo poniżej 70 tys. czyli mniej więcej tyle ile dobrze wyposażony DD. Ten pierwszy oczywiście 2x4 z najmniejszym benzyniakiem. Jest tylko jedno ale - wystarczy zerknąć na dostępność części zamiennych na wolnym rynku i ich cenę w aso. I wtedy szybko wraca rozsądek :-P . Duster - przynajmniej benzyna - w swojej klasie jest bezkonkurencyjny jeśli chodzi o jego serwisowanie i zaopatrzenie w zamienniki
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-09-17, 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-09-17, 19:19   

Cav napisał/a:

.

Oczywiście żałuję że np. Kia nie łączy napędu 4x4 z silnikiem 1.6 crdi, który spokojnie dawałby sobie radę lepiej niż 1.5 dCi w Dusterze (miałem ten silnik w Ceedzie przez 6 lat - to był najlepszy silnik jaki dane mi było używać).
Ale widocznie wszyscy uznają że 110-120 KM to za mało dla napędu 4x4.

IMO bzdura, w terenie nawet te 110 KM wystarcza, a na autostradzie jest równie kiepskie w wersji 4x4 co 4x2 (którą to wersję przecież robią), ale i tak lepsze niż to co jest w Dusterze z jego chorą skrzynią.

lacza z 1.7 w wersji 4x2 ktora jest wolniejsza niz duster 1.5dci 4x4, jedyny sens ma 4x4 i 2.0 crdi, wszystko slabsze w sportage niczym sie nie rozni od dustera w sposob istotny
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-17, 19:42   

mekintosz napisał/a:
Generalnie można się w jakimś stopniu zgodzić z oceną dziennikarzy z TOKFM. Jednak chciałem zauważyć, że każda marka każe znacznie dopłacać za silniki wysokoprężne, co winduje znacznie cenę. Poza tym tam gdzie kończy się cennik daci z 1.5 dci 4x4 zaczyna się cennik podstawowych wersji 4x2 innej marki.


Ale również z dieslem.

Miałem taki właśnie dylemat - topowy Duster vs najtańszy Sportage 1.6 crdi.
Duster wygrał napędem 4x4, wyposażenie z grubsza podobne.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-17, 19:47   

johnson napisał/a:
Cav napisał/a:

.

Oczywiście żałuję że np. Kia nie łączy napędu 4x4 z silnikiem 1.6 crdi, który spokojnie dawałby sobie radę lepiej niż 1.5 dCi w Dusterze (miałem ten silnik w Ceedzie przez 6 lat - to był najlepszy silnik jaki dane mi było używać).
Ale widocznie wszyscy uznają że 110-120 KM to za mało dla napędu 4x4.

IMO bzdura, w terenie nawet te 110 KM wystarcza, a na autostradzie jest równie kiepskie w wersji 4x4 co 4x2 (którą to wersję przecież robią), ale i tak lepsze niż to co jest w Dusterze z jego chorą skrzynią.

lacza z 1.7 w wersji 4x2 ktora jest wolniejsza niz duster 1.5dci 4x4,


W sensie że ma niższy Vmax?
W danych ma większy o 5 km/h.
I wypada całkiem nieźle, nawet w konkurencji z dużo lepszym 1.6 dci.
http://www.magazynauto.pl...dci,nId,1022035
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-09-17, 20:26   

Cav napisał/a:

W sensie że ma niższy Vmax?
W danych ma większy o 5 km/h.
I wypada całkiem nieźle, nawet w konkurencji z dużo lepszym 1.6 dci.
http://www.magazynauto.pl...dci,nId,1022035

ogólnie pod względem dynamiki jest wolniejszy, takie typowo trasowe jeżdzenie, wyprzedzanie itd, nowy qashqai 1.6 dci jeździ dokładnie jak mój duster w warunkach trasowych, na czas 0-100 i vmax nie ma co patrzec za bardzo bo to warunki skrajne, za to czas 60-140 już więcej mówi o komforcie jazdy w trasie
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-17, 20:42   

johnson napisał/a:

ogólnie pod względem dynamiki jest wolniejszy, takie typowo trasowe jeżdzenie, wyprzedzanie itd, nowy qashqai 1.6 dci jeździ dokładnie jak mój duster w warunkach trasowych, na czas 0-100 i vmax nie ma co patrzec za bardzo bo to warunki skrajne, za to czas 60-140 już więcej mówi o komforcie jazdy w trasie


No i co, uważasz, że 1.5 dci zbliży się choćby do wyniku 1.6 dCi?
Jak dla mnie nie ma takiej możliwości.

Choć oczywiście w tym (i tylko w tym) aspekcie terenowa skrzynia wersji 4x4 poprawia sytuację na jej korzyść na 6 biegu - wyższe obroty=lepsza dynamika.

Jeździłem QQ z silnikiem 1.6 dci - jak na mój gust tylko WYDAJE Ci się, że jeździ tak samo jak Duster.
Bardziej równomiernie rozwijana moc może sprawiać takie wrażenie, ale to tylko wrażenie.
Jakbyś wziął stoper do ręki, to bez problemu zobaczyłbyś różnicę.

Duster (tylko na niższych prędkościach 6 biegu, bo na innych biegach dostaje w plecy ostro) może jest na poziomie tej Kii, ale nie 130 konnego QQ.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-09-17, 20:47   

Cav napisał/a:
johnson napisał/a:

ogólnie pod względem dynamiki jest wolniejszy, takie typowo trasowe jeżdzenie, wyprzedzanie itd, nowy qashqai 1.6 dci jeździ dokładnie jak mój duster w warunkach trasowych, na czas 0-100 i vmax nie ma co patrzec za bardzo bo to warunki skrajne, za to czas 60-140 już więcej mówi o komforcie jazdy w trasie


No i co, uważasz, że 1.5 dci zbliży się choćby do wyniku 1.6 dCi?
Jak dla mnie nie ma takiej możliwości.

Choć oczywiście w tym (i tylko w tym) aspekcie terenowa skrzynia wersji 4x4 poprawia sytuację na jej korzyść na 6 biegu - wyższe obroty=lepsza dynamika.

Jeździłem QQ z silnikiem 1.6 dci - jak na mój gust tylko WYDAJE Ci się, że jeździ tak samo jak Duster.
Bardziej równomiernie rozwijana moc może sprawiać takie wrażenie, ale to tylko wrażenie.
Jakbyś wziął stoper do ręki, to bez problemu zobaczyłbyś różnicę.

Duster (tylko na niższych prędkościach 6 biegu, bo na innych biegach dostaje w plecy ostro) może jest na poziomie tej Kii, ale nie 130 konnego QQ.

Nic mi sie nie wydaje, sprawdzone wielokrotnie na odcinku 40-50km, do 160-170 qashqai 1.6dci nie odjeżdza mojemu Dusterowi na metr, nissanem jechala znajoma osoba wiec cel porownania byl znany, nissan to demo salonu wiec na tym odcinku na pewno nie mial taryfy ulgowej, sportage do 160km/h nie ma podejscia zadnego, nie ma nawet sekundy zeby przechodzil dustera, sprawdzone z samochodem kolegi tez wielokrotnie wiec pelna swiadomosc tego ze sie "scigamy"
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-09-17, 20:52   

SilverTM, dostaniesz ponad 30% upustu na Opla? Przy jakich warunkach?
Citroeny z 25% rabatem można jeszcze uzyskać, ale oni maja ceny z sufitu. Opel ma tak samo?
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2014-09-17, 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-17, 20:57   

johnson napisał/a:

Nic mi sie nie wydaje, sprawdzone wielokrotnie na odcinku 40-50km, do 160-170 qashqai 1.6dci nie odjeżdza mojemu Dusterowi na metr, nissanem jechala znajoma osoba wiec cel porownania byl znany, nissan to demo salonu wiec na tym odcinku na pewno nie mial taryfy ulgowej, sportage do 160km/h nie ma podejscia zadnego, nie ma nawet sekundy zeby przechodzil dustera, sprawdzone z samochodem kolegi tez wielokrotnie wiec pelna swiadomosc tego ze sie "scigamy"


Spróbujcie jeszcze odwrotnie usiąść za kierownicami - może to w elemencie białkowym tkwi Twoja przewaga......
Wbrew pozorom szybkiej jazdy (w sensie sprawnego przyspieszania) trzeba się nauczyć - nie jest to takie łatwe jak się wydaje.
Nie chce mi się wierzyć, że z tymi króciutkimi biegami Duster daje radę w sprincie.
Z czymkolwiek co ma normalną skrzynię.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1233
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-09-18, 06:06   

SilverTM napisał/a:
Zgodzę się moim zdaniem dusterem by się przyjemnie jeździło z 2.0L benzyną i normalnie zestrojoną skrzynią biegów. .


Co do silnika się zgadzam. Przydałaby się mocniejsza benzyna. (z założenia i złych doświadczeń w przeszłości jestem przeciwnikiem diesli z turbiną - marzeniem byłoby mieć taki silnik diesla 2 lub 3 litry bez turbo w tym aucie).

Ale co do skrzyni uważam, że jest super (myślę o tej krótkiej jedynce). Owszem - w normalnej jeździe trochę denerwuje ciągłe "mielenie" biegami, ale poza utwardzoną drogą nie wyobrażam sobie innej skrzyni..no chyba, że Dacia dostałaby reduktor.

A już taki silnik 2l benzyna i automatyczna skrzynia z reduktorem..ech..marzenia..
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1233
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-09-18, 06:08   

Dar1962 napisał/a:
Ten pierwszy oczywiście 2x4

Od zawsze jest dla mnie zagadką po co kupować tego typu auto bez napędu 4x4 :(
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1233
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-09-18, 06:15   

Cav napisał/a:
johnson napisał/a:

"

Nie chce mi się wierzyć, że z tymi króciutkimi biegami Duster daje radę w sprincie.
Z czymkolwiek co ma normalną skrzynię.


próbowałem nie raz - start ze świateł i w 99% przypadków byłem pierwszy i wyprzedzałem resztę o kilka długości auta... ale to była zima i zaśnieżone ulice ;)

ten 1% to np. Subaru Impreza ;)
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-09-18, 07:21   

keikan napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
Ten pierwszy oczywiście 2x4

Od zawsze jest dla mnie zagadką po co kupować tego typu auto bez napędu 4x4 :(


Już śpieszę tłumaczyć - na moim przykładzie:

Często muszę poruszać się szutrami i leśnymi przecinkami. Poprzednią osobówką często zahaczałem o korzenie i kamienie. Nie brakuje jednak w takich miejscach przyczepności, więc napęd na przednią oś jest wystarczający dla mnie. A przypuszczam, że z asfaltu zjeżdżam częściej niż większość posiadaczy Dustera 4x4.

Nie zaprzeczę jednak, że 4x4 dałoby mi więcej frajdy
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne