Hej,
Dolepiłem (z tyłu "sufitu", uzupełniając wlepki fabryczne) 4 kawałki maty, bo dało się to zrobić bez zdejmowania tych "kochanych" osłon przeciwsłonecznych.
Czyli - jak mawiał Bolec - "koko dżambo i do przodu".
@Karenzo
nie, mimo wszystko nie chciałem zabrnąć zbyt daleko. A może to (mój) zwykły strach by czegoś przy okazji nie uszkodzić. Ale... wygłuszając podłogę i przednie słupki starałem się dokładnie obejrzeć "co i jak" jest przykręcone.
@piku
muszę przygotować te zdjęcia. Ale postaram się, by nie trwało to zbyt długo.
Przez to klejenie mój "rydwan" nie był myty. Deszczy ostatnio u nas jak na lekarstwo. A na ciemnym wszystko widać i nieco stracił na urodzie..
Więc przed "fotostory" muszę z nim pojechać na myjnię, do maniukirzystki (to przez te równości) i "takie tam".
Pozdrawiam - Janusz
Zabieram się za zrobienie podłogi + grodzi (chce do końca miesiąca zrobić) jakieś uwagi bo będę po woli kompletował zamówienie .
Był bym wdzięczny za informacje jakiej grubości materiały gdzie wchodzą .
tak licze że kupie 3 m2 maty z alu grubości 10 mm
1 m2 maty z alu grubośi 5 mm
o takiej http://allegro.pl/mata-wy...4580083629.html
Zabieram się za zrobienie podłogi + grodzi Był bym wdzięczny za informacje jakiej grubości materiały gdzie wchodzą .kupie 3 m2 maty z alu grubości 10 mm
1 m2 maty z alu grubośi 5 mm do teg 3m2 pianki 10 mm
+ 1 m2 pianki 5mm
Ja mam wóz 4x4, więc zapewne trochę inna jest ta podłoga. Wyszło mi jednak z obliczeń, że podłoga (liczona z tunelem środkowym), tylna kanapa z pionową ścianką i gródź to będzie 3,5 m2. Jestem przekonany, że tylko w niektórych miejscach wejdzie 10 mm materiału; raczej byłbym ostrożny z grubością. Raczej kupiłbym 3,5 m2 maty butylowej do 2 mm grubości i do tego piankę z zamkniętymi porami 3 mm i 6 mm, może na gródź 0,5 m2 pianki do grodzi 10 mm grubości.
Ponieważ bezskutecznie apelowałem o takie informacje wcześniej, obawiam się, że nie dostaniesz precyzyjnych danych...
...raczej byłbym ostrożny z grubością. Raczej kupiłbym 3,5 m2 maty butylowej do 2 mm grubości i do tego piankę z zamkniętymi porami 3 mm i 6 mm, może na gródź 0,5 m2 pianki do grodzi 10 mm grubości.
No to widzę, że sezon na "Cepelię" (wycinanko-wyklejanki) rozkwita w pełni.
Na podstawie moich krótkich, choć intensywnych doświadczeń zgadzam się z tym co napisał piku.
Ja użyłem połączenia dwóch rodzajów mat: antywibracyjna (2,5) butylowa (GSM, ew. BOLL) oraz dwóch wygłuszających (czasami nazywana wyciszającą, bo znów mnie za słówka będą łapali) - poliuretanowa i kauczukowa.
Tam gdzie było mocno głośno lub bardzo zależało na ciszy układ mam taki: butyl (2,5mm), poliuretan (6mm), kauczuk (3mm). Dało się wcisnąć.
Nadal pracuję - wyłącznie - koncepcyjnie nad zastąpieniem styropianu i poroso pod nogami kierowcy i pasażera. Zwłaszcza u kierowcy musi być stosunkowo twardo (względy bezpieczeństwa, pięty muszą mieć pewne oparcie!!!), ale i efektywnie jeśli chodzi o tłumienie. No i przede wszystkim... wodoodpornie i hydrofobowo!!!
Może w celach testowych na pierwszy ogień pójdzie pasażer.
Aha, warto zwrócić uwagę na "wytrzymałość powierzchniową" mat. Wg. mnie trwalsze są te z wprasowaną "obcą" folią niż te z naskórkiem. Zwłaszcza dotyczy to mat kauczukowych.
A tak wyglądała paczka z piankami. W sumie paczek (o zbliżonych gabarytach) było 2.
Owocnego wyklejania, pozdrawiam - Janusz
pianki01.jpg
Plik ściągnięto 162 raz(y) 139,7 KB
Ostatnio zmieniony przez JaWa 2014-09-16, 17:58, w całości zmieniany 2 razy
Karenzo, może to właśnie Ty dostarczysz informacji, ile i jak grubego materiału wchodzi pod wykładzinę podłogi i styropianowe kształtki. W ogóle, skoro masz zrobione wytłumienie/izolację antykorozyjną podwozia, to czy ma jeszcze sens dokładanie izolacji pod wykładzinę? Czekam na wieści z Twojej roboty.
Ostatnio zmieniony przez piku 2014-09-16, 18:01, w całości zmieniany 1 raz
piku znając życie już nic to nie da ale apetyt rośnie w miarę jedzenia
a skoro mam troche czasu , garaż a materiały kosztują z przesyłką tylko 280 zł to czemu nie ?
@piku
No nie w każdym miejscu!
W jednym z wcześniejszych postów wspominałem o tym, że jako materiał wygłuszający staram się wyeliminować poroso. Stosowany jest głównie ze względu na swą (niską) cenę. Inną zaletą jest to, że jest lekki. Więcej zalet nie znam.
Edit 1: Tu niestety - chyba - trochę przesadziłem. Bo choć "ułomności" ma wiele wielokrotnie wskazuje się w materiałach na jego dobre parametry audioizolacyjne. Po dłuższym zastanowieniu zacząłem się zastanawiać czy całkowite wyeliminowanie (hydrofilowego) poroso nie spowoduje wykraplania się wilgoci.
Grube (luźne) poroso jest pod wkładką ze styropianu nadającej sztywność temu co jest pod wykładziną podłogową (patrz zdjęcie). Grubość poroso po ściśnięciu - u mnie - to ok. 10mm. Czyli różnica to ok. 2mm. Jeśli przyjrzysz się profilowi wkładki styropianowej to widać, że kształt jaki wymyślili nie jest banalny. Tworzy m.in. podpórkę pod lewą stopę. Styropian od strony progu ma ok. 4cm. Zaś od strony tunelu. ok. 1cm. Więc trzeba przemyśleć to co ma się pod stopami. Bo wbrew pozorom to te miejsce IMO jest bardzo ważne!
Pozdrawiam - Janusz
styropian00.jpg
Plik ściągnięto 331 raz(y) 127,82 KB
styropian01.jpg
Plik ściągnięto 199 raz(y) 213,28 KB
Ostatnio zmieniony przez JaWa 2014-09-16, 20:23, w całości zmieniany 2 razy
Jeżeli ktoś ma jakieś pytanie do dusterka (podłogi ) to proszę zawczasu je napisać tutaj lub na pw .
Chodzi mi o dokładne co gdzie itp .
Bo pytanie ile gdzie wchodzi to złe pytanie , lepiej napisać czy pod nogi kierowcy wejdzie 10 mm .
Ja to wszystko pomierzę , obfotografuje i zostawi dla potomnych .
Tak jak pisałem ja robię plan minimum czyli 3mm maty + 3 mm pianki więc raczej nie będe miał większych problemów ze spasowaniem
Ja mam pytanie czy może zawczasu nie powinienem kupić jakiś spinek które pewnie się połają albo czym zdejmować plastiki (szczególnie próg ).
Jak odłączyć poduszki w siedzeniach ? gdzie jest kabel itp
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-16, 21:26, w całości zmieniany 3 razy
to że się połamią to pewne bo już połamałem w przednim słupku kierowcy
Do wyjmowania spinek zbudowałem sobie przyrząd(y) jak na zdjęciu. Koszt: 3zł (szpachelka na wyprzedaży (chyba) w OBI. Dremel(opodobnym) narzędziem wyciąłem szczelinę w szpachelce na zapinkę.
To drugie to kawałek korytka (pokrywki) elektrycznego.
Chodziło mi by nie stracić tych dużych zapinek od podsufitki. No i nie upaćkać czy uszkodzić podsufitkę. Udało się.
Wyjmowanie przebiega następująco:
- wsuwam szpachelkę pod zapinkę,
- odchylam zapinkę wsuwam plastik (korytko) pod szpachelkę,
- między szpachelkę a plastik wsuwam najpierw płaski śrubokręt, a następnie klucz 10(mm). Podważam zapinkę tak długo, aż wyjdzie. Na razie zero "strat własnych"
Ale nie należy chwalić... etc.
spinka00.jpg
Plik ściągnięto 248 raz(y) 25,65 KB
Ostatnio zmieniony przez JaWa 2014-09-16, 22:34, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj (prawie) wykleiłem dach (od wewnątrz, czyli sufit ;) . Na zdjęciu pokazałem co i gdzie.
Co ciekawe w pierwszym (licząc od przodu) pasie fabrycznie nie zastosowano żadnego wytłumienia (oprócz poprzecznego wzmocnienia metalowego). Dopiero w drugim wklejono warstwę maty obejmującą ok. 85% powierzchni pasa. Dodałem kilka kawałków maty antywibracyjnej, nakleiłem poliuretanową matę tłumiącą (10mm), zabezpieczając boczne krawędzie kauczukową taśmą klejącą (3mm). We wrędze środkowego wzmocnienia blachy wkleiłem pasek tłumiącej maty kauczukowej (13mm). Całość wytłumionej powierzchni dachu (sufitu) pokryłem matą kauczukową gr. 3mm. Całość wytłumienia ma grubość 16-18 mm i podsufitkę dało się zapiąć bez problemu.
Niestety pozostał mi pas przedni dachu (dlatego użyłem "prawie"), gdyż "poległem" na demontażu kultowych zaczepów przesłon przeciwsłonecznych.
I to by było na tyle.
Pozdrawiam - Janusz
Bez przesady, każdy chłop nie posiadający 2 lewych rąk to zrobi.
Boże, nie róbcie z igły widły.
Ja to nawlokłem w mniej niż 1h, zużywając 1.5L wody z butelki
Miałem 7mm`owe sznury, bo wcześniej miałem 9mm przewody z PCV które może były za twarde i nie dało się zamknąć drzwii chyba że mega mocno trzasnąłem, więc wolałem nie ryzykować z 8mm gumowymi, ale jak widać można było bo są o wiele miększe i się ładnie ugniatają...
Prostszy w montażu jest wężyk PCV 6mm i drzwi się zamykają O.K.
Dziś w ramach "prac ręcznych" wyklejałem to co ukryte jest pod tylną kanapą (na zdjęciu). W stanie fabrycznym gołe w całej swej (niemałej) rozciągłości, tj. pokrycie nad zbiornikiem i tylna gródź kabiny (na wysokości pięt pasażerów).
Pogoda dopisywała. Było mocno ciepło. Maty były doskonale plastyczne. Ja też.
Teraz pleców nie czuje. ALe kanapa dała się zamknąć zahaczyć i wyhaczyć, czyli jest ok. I oto chodzi.
Jutro sprawdzę co to dało, bo teraz to już chyba tylko... piwo i TV.
Pozdrawiam - Janusz
zbiornik01.jpg
Plik ściągnięto 275 raz(y) 172,2 KB
Ostatnio zmieniony przez JaWa 2014-09-18, 18:40, w całości zmieniany 1 raz
tak
ale podłoga ci nie przegnije , ale już z drzwiami to bym uważał
choć nie sadzę aby robili problemy jak będziesz miał wykwit na lakierze że to winna wygłuszenia
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-18, 22:58, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum