Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-09-30, 20:07 Co po Daci ??
Moja MCV już ma 4 latka i w przyszłym roku minie 5 lat ( odpis amortyzacyjny ) i z Tow , Małżonką kombinujemy co zrobić - zostawić naszą MCV czy zamienić na inne " fajniejsze " autko . Wybór wstepny wypadł na DD , ale o ile funkcjonalność jest OK to zachowanie na autostradach nieco słabe ( hałas ) . Pomyślałem o MCV nowej ale także zastanawiam się nad i30 kombi , za 70 tys jest full wypas . Odbyłem jazdę próbną i co tu dużo gadać przy 120 km/ h urzekająca cisza ....
Z ciekawości pytam , czy macie jakieś idee na autko " po daci " ?
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-09-30, 20:32
I tak jest w Ph 2 cicho jak porównać z Ph 1 ... ale przy 130 już nie . ciekawy jestem porównania nowej MCV i DD jeśli chodzi o komfort , także przy prędkościach autostradowych . Ktoś z forum ma porównanie ? . Wyższość posiadania suv-a a kombi to długi temat . Dlaczego kijanki są kijowe ??? raczej nie słyszałem negatywów .
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-09-30, 20:47
Ojciec przymierzał się do i30, postawił na ix20 ale fakt jest faktem - przy prędkościach autostradowych te auta są zarąbiście ciche, a przy 6 biegowej skrzyni na paliwo też się nie wyda dużo.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2014-09-30, 21:39
zdzisiu27 napisał/a:
Przestrzegam Cię przed Hyundaiem i Kią.
Nie warto brać tego badziewia.
Uzasadnij. Moim zdaniem koreańczyki są solidne i wytrzymałe. Kiedyś miałem - autko zrobiło 208 000 km i się ani razu nie zepsuło. Dopiero szarża tira posłała go na złom, ale uratował życie 3 osobom.
Lepiej mieć koreańczyka, który w całości jest na koreańskich częściach, niż chńczyka montowanego w rumunii, francji czy czechach. Jakbym miał 70 tysiaków to bym się nad koreańcem nie zastanawiał. Natomiast uważaj na pułapkę gwarancji - kia daje 7 lat pod warunkiem wykonywania bardzo drogich przeglądów. To jest koszt, który trzeba brać pod uwagę.
Technologicznie Koreańczycy są daleko do przodu - bliżej im do Japoni niż do Europy.
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2014-09-30, 23:14
kubalonek napisał/a:
Wyższość posiadania suv-a a kombi to długi temat.
Muszę przyznać, że to niełatwy dylemat. Sam jestem zwolennikiem aut kombi (ale nie vanów), ale gdy kupowaliśmy nowe auto w zeszłym roku, to założony budżet wynosił 50 tys. i w zasadzie w grę wchodził tylko Chevrolet Cruze z dość paliwożernym silnikiem. Ostatecznie stanęło na Skodzie Rapid, bo mimo że liftback, to ma większy bagażnik od Cruze'a kombi i silnik z turbo znacznie mniej spala. Jednak z budżetem 70 tys. można przebierać w ofertach, zarówno kombi, jak i SUV'ów. Nie wiem też, czy bierzesz pod uwagę auta kombi z segmentu B, bo i tu można znaleźć coś ciekawego.
Wybór kombi / van za 70 tys. jest naprawdę duży: o Dacii nie będę pisał, bo znasz ją lepiej niż ja, a oprócz tego są Seat Ibiza ST, Skoda Fabia, Renault Clio (wszystkie z segmentu B), a także większe Citroen C4 Picasso, Fordy Focus, Mondeo i C-Max, Hyundai i30, Kia cee'd i Carens, Mazda 5, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane i Scenic, Seat Leon ST i Altea, Skoda Octavia i Roomster, Toyota Auris oraz Volkswagen Golf (kombi i sportsvan).
Wśród SUV'ów za 70 tys. oprócz Dacii Duster można mieć: Kia Sportage, Mitsubishi ASX, Skodę Yeti, Suzuki SX4 S-Cross oraz Ssangyong Korando. O miejskich crossoverach nie wspominam, bo pewnie ciężko będzie zmieścić się w takim aucie, przesiadając się z MCV
Ja ci powiem, że po przesiadce do Lodgy to jakbym do innego świata wszedł. Też pod względem wyciszenia. Jest o wiele lepiej aczkolwiek do ideału brakuje. Jak to w dacii.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-10-01, 10:06
Moja żona po obejrzeniu i jazdach próbnych z grupy vanów - C3 i C4 Picasso, Opel Zafira i Meriva, Ford C-Max Grand, Grand Scenic i Fiat 500 Living wybrała Zafire Family Active - dość dobrze wyposażone auto za 66tyś, w sumie chyba pod względem miejsca wewnątrz porównywalne z MCV, jak nie masz wymagań szczególnych odnośnie koloru to może pod koniec roku da się kupić jeszcze taniej coś z tego co stoi juz w salonach - my chcieliśmy czerwony a jakoś ten kolor jest niepopularny więc musieliśmy go zamówić i czekać - ale pomimo tego że w umowie mieliśmy termin 14 listopad właśnie go zarejstrowaliśmy.
A większość dzisiejszych kombi to pojazdy "lajfstylowe", Megane jest ładny ale pod względem pakowności nie odbiega wyraźnie od hatchbecka, nie porównywałem dokładnie ale nie jestem pewien czy clio kombi nie jest pakowniejsze.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-10-01, 10:10, w całości zmieniany 3 razy
5 miesięcy temu przymierzałem się do nowego aurisa kombi, focusa kombi i kia seed sw, a na końcu kupiłem Logana mcv. Założenie było, ze ma być ekonomiczne kombi w podstawowej benzynie z klimatyzacją. To co mnie odstręczało od zdecydowania się na resztę objeżdżanych samochodów to w porównaniu do dacii: cena wyższa o kilkanaście tys., mniejsze niż w loganie bagażniki, dużo mniej miejsca nad głowa dla pasażerów z tyłu, dużo mniej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu, tylko toyota zbliżał się wagą do MCV - reszta ponad 200 kg cięższa, zabudowane kokpity powodujące wrażenie ciasnoty w samochodzie o klasę w końcu większym. Koszt serwisu i ubezpieczenia.
To co mogę napisać o mojej MCV po ponad miesiącu jeżdżenia to: zadowolenie ze spalania i zrywności samochodu. Niska waga robi swoje. Reszta samochodów rozpędzała się podobnie mimo o 10Km mocniejszych silników i 6 biegowych skrzyń.
Wady: samochód mógłby być trochę cichszy powyżej 130 km/h ale przy tej cenie jakoś to raz w roku przeboleje w drodze na wakacje. Zawieszenie mogłoby być miększe i trochę bardziej komfortowe ale kto by wtedy kupował clio i megane? Na autostradzie tak nie dolega a i drogi mamy coraz lepsze.
Jakbym chciał cos jednak za te 70 tys. to bym wybrał jednak Aurisa kombi. Bagażnik zdaje się większy niż w focusie i kia/hyundayi a do tego brak problemów przy odsprzedaży i wysoka wartość po 5 latach.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2014-10-01, 11:47, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-10-01, 11:29
Prezes napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
nie porównywałem dokładnie ale nie jestem pewien czy clio kombi nie jest pakowniejsze.
Ja porównywałem. Bez żartów
Megane ma bardzo opadający dach, na pewno nie włożysz do środka np dwóch rowerów które wchodzą do łaguny 1 - zewnętrznie porównywalnej. Clio ma bardziej płaski dach i mniej skośną klapę - mierzyłeś do linii okien czy po dach?
Powiększa się rodzinka, więc kombi się zbliża..
Nowe:
Tylko MCV, "lodzia" odpada. Mix ceny i wielkości to atut. Za te pieniądze nic tak dużego nie dostanę. Prestiż i znaczki mam w dupie, plastików nie liżę, ciepło jest, toczy się...
Zostaje dylemat: diesel czy benzyna.
Używane: Tylko diesle, ale sprawdzone, toporne konstrukcje. Samochody: Peugeot 406 i klasyki: Volvo V70 (pierwsza seria) lub Mercedes W124.
Co ciekawe: Volvo takie wielkie, a bagażnik mniejszy od MCV. Zresztą chyba tylko "Mesiu" ma podobną wielkość.
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-10-01, 18:00
myślałem także o zielonej kurze - skoda , ale skodę trzeba pilnować . moi znajomi stracili 2 i to w Warszawie ... To też trzeba brać pod uwagę . Niestety zauważyłem że liczba kradzieży aut jakby się zwiększała . No cóż w końcu zielona wyspa , a i mirabelek nie dla wszystkich jakby nie starcza , nie licząc szczawiu. oczywiście 70 tyś to max moich możliwości , używki nie chcę , chyba że demówka
Ale tak \. kijanki dwumasa , gaz na własną odpowiedzialnośc , zawory regulowane mechanicznie , diesel z FAP-em , Cruze , orlando ( nie bardzo chwalą - od przyszłego roku NIE w Polsce , opel astra turbo LPG - 88 tysi ! inne silniki lojalnie nie współpracują z LPG , zostają diesle z FAP-em . Sciana . Zostaje ... Dacia . CO się porobiło .
Ostatnio zmieniony przez kubalonek 2014-10-01, 18:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-01, 18:09
zdzisiu27 napisał/a:
Przestrzegam Cię przed Hyundaiem i Kią.
Nie warto brać tego badziewia.
Miałeś, jeździłeś?
Obstawiam, że nie.
A ja tak - i tak śmieszny Ceed bił na głowę jakością wykonania i solidnością nie tylko wszystkie Dacie, ale również wszystkie Renault w podobnej cenie.
Nie psuł się w ogóle (wobec kilkunastu awarii Renault, oraz kilku Dacii przez ułamek tego czasu), tylko trzeba było lać i jeździć.
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-10-01, 19:25
Toyota jest super tylko NIE dla lpg , niestety spalanie 5 L / 100 km benzyny można między bajki włożyć , normalnie średnio 7-7.5 . Diesla chyba już nie kupię boję się FAP-u bardziej niż dwumasy , bo raczej żona jeździ po mieście , 1.5 Dci ma tą zaletę że od biedy można przeprogramować na jazdę bez fap-a .
Generalnie w chwili obecniej nie bardzo jest co kupić . Każda firma bardzo skrzętnie
się pozycjonuje - jak jest dobry silnik , to buda słaba i odwrotnie , jak samochód OK to silniki mało trwałe ( VW - VAG ) , ale super oszczędne 1.2 TSI , ford ecoboost , jak wszystko jest OK to nie można założyć w przyszłości LPG bo silnik nie wytrzymuje ( KIA , TSI , Tce )
) . Jak silniki OK to muszą mieć min. 1.8 - 2.0 ( toyota , chevrolet ) . Jak silniki i buda OK np nowe Suzuki sx4 , mazda to cena z kosmosu ( mam siedmioletnie SX4 w lpg - 100 tys nie dotykana , chodzi jak zegarek ) . Wszystkie diesle niby super , ale żaden nie schodzi poniżej 5/ 100 km lecą wtryski , FAP-y , spręzarki .... Jakaś porażka .
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-01, 21:18
Kia i Hyundai to gówno koreańskie, od którego radzę się trzymać z daleka:
- beznadziejny plastik w środku, od dotyku się brudzi, jest mało odporny na zużycie,
- twarde, niewygodne fotele (Ceed, i30)
- beznadziejne zawieszenie, niedostosowane do naszych dróg, zdecydowanie za twarde,
- bardzo droga obsługa serwisowa,
- awaryjne benzyniaki 1.4, sypią się na potęgę
Uciekać jak najdalej.
To jeszcze dopisze cos o LPG. ) 0.9 TCe ma wtrysk pośredni ( w przeciwieństwie do 1,2 Tce) wiec nie powinno być większego problemu z jego zagazowaniem po gwarancji. Jest to jednak nieopłacalne bo ten silnik w Loganie MCV pali naprawdę niewiele więcej od diesla. Poza tym nie po to kupuje się kombi, żeby sobie zapełniać bagażnik kołem zapasowym.
Jeśłi nie potrzeba samochodu dla wysokich osób to focus z silnikiem 1,6 daje się zagazować (o ile dobrze pamiętam jednak po gwarancji) ale jest 100 kg cięższy od Aurisa i ma mniejszy bagażnik. Kijanki sobie odpuściłem bo ich ceny w podobnym standardzie wyposażenia (porównywałem bazowe benzyny) były na poziomie aurisa, a jak mam przepłacać za serwis to wole to robić w toyocie.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-10-02, 07:40
zdzisiu27 napisał/a:
Kia i Hyundai to gówno koreańskie, od którego radzę się trzymać z daleka:
- beznadziejny plastik w środku, od dotyku się brudzi, jest mało odporny na zużycie,
- twarde, niewygodne fotele (Ceed, i30)
- beznadziejne zawieszenie, niedostosowane do naszych dróg, zdecydowanie za twarde,
- bardzo droga obsługa serwisowa,
- awaryjne benzyniaki 1.4, sypią się na potęgę
Uciekać jak najdalej.
Bez przesady - ludzie kupują, jeżdżą a nawet wymieniają na kolejne tej samej marki. Osobiście nie miałem jak dotychczas koreańczyka, ale jak słyszę takie uogólnienia na jakiś temat to wiem że ktoś albo trafił pechowy egzemplarz ( można trafić Dustera jak były kol eplusa i wyklinać że każdy to dziadostwo a można trafić taki jak mój - 4 lata bez najdrobniejszej awarii i wtedy mówić że inne marki wymiękają ) albo powtarza zasłyszane "opowieści znawców" Każdy potrzebuje innego samochodu i należy szukać takiego, który będzie pasował właścicielowi, a nie kierować się zasłyszanymi opowieściami.
Jeśli ja bym miał Toyote kupować to tylko hybrydową idealnie pasuje mi auto pod mój styl jazdy, no i katalogowe spalanie mogę włożyć między bajki, osiągam niższe
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-02, 13:51
Po MCV, jeśli nie zmieniły się potrzeby, warto rozważyć Fiata Doblo. Olbrzymie, praktyczne wnętrze, większe możliwości adaptacji niż Dacia i o niebo lepsza jakość i serwis.
U nas w domu były już dwa fiaty Punto (II i Grande) oraz dwie Dacie MCV. O obu Fiatach mogę napisać, że były 100% bezawaryjne, doskonale zabezpieczone antykorozyjnie, tanie w serwisowaniu nawet w ASO. O obu Daciach mogę powiedzieć coś zupełnie przeciwnego.
Z silników Doblo ma benzynowego wolnossaka FIRE 1.4 dobrego do LPG, turbo benzynę i turbo diesla. Coś miłego dla każdego. 5 lub 7 miejsc, wersję maxi, drzwi boczne odsuwane, tylne podnoszone lub dzielone.
Gdybym miał szukać czegoś pomiędzy kombi a vanem wybrałbym Doblo.
Za 54 patyki nowe auto, z klimą, czterema poduszkami, radiem. Wsiadać i jechać.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2014-10-02, 14:02, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum