Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-02, 17:45
zdzisiu27 napisał/a:
Kia i Hyundai to gówno koreańskie, od którego radzę się trzymać z daleka:
- beznadziejny plastik w środku, od dotyku się brudzi, jest mało odporny na zużycie,
- twarde, niewygodne fotele (Ceed, i30)
- beznadziejne zawieszenie, niedostosowane do naszych dróg, zdecydowanie za twarde,
- bardzo droga obsługa serwisowa,
- awaryjne benzyniaki 1.4, sypią się na potęgę
Uciekać jak najdalej.
I coś takiego przechodzi Ci spod palców w kontekście Dacii, gdzie każdy z tych "problemów" z wyjątkiem zawiechy, mnożysz razy 5?
Toż to zupełnie inna liga, tylko cena zbliżona.
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-10-03, 07:47
jan ostrzyca napisał/a:
Po MCV, jeśli nie zmieniły się potrzeby, warto rozważyć Fiata Doblo.
Całkowicie się z tym zgadzam i potwierdzam. Doblo ostatniej generacji (przy okazji, w 2015 ma wejść następca) jest bardzo udanym modelem. Zmienili tylne zawieszenie, co bardzo poprawia wygodę podróżowania.
Opel bierze ten model od Fiata i sprzedaje go jako Combo.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-03, 09:46
Dyziek napisał/a:
otwierdzam. Doblo ostatniej generacji (przy okazji, w 2015 ma wejść następca) jest bardzo udanym modelem. Zmienili tylne zawieszenie, co bardzo poprawia wygodę podróżowania.
Opel bierze ten model od Fiata i sprzedaje go jako Combo.
A nie wiesz przypadkiem czy zostawią wolnossącą benzynę?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-10-04, 10:56
jan ostrzyca
Tak jak do tej pory paleta nadwoziowa Doblo będzie się składała z 4 odmian (m.in. Furgon i pikap) o dwóch rozstawach osi. Przyszłych użytkowników auta ucieszy z pewnością fakt, że silnik 1.3 Mulitjet został zmodyfikowany – maksymalny moment obrotowy jest teraz dostępny już przy niższych obrotach, przez co auto ma być przyjemniejsze w eksploatacji i ma chętniej reagować na gaz już od niższych obrotów.
Paleta motorów Doblo ma być następująca: 1.3 MultiJet II (75 i 90 KM, 200 Nm), 1.6 MultiJet II (100 i 105 KM, 290 Nm), 1.6 MultiJet II (90 KM, 200 Nm, z automatyzowaną skrzynią), 2.0 MultiJet II (135 KM, 320 Nm) oraz silniki benyznowe 1.4 (95 KM, 127 Nm), 1.4 TurboJet (120 KM, 206 Nm). Ostatni motor będzie dostępny także w wersji na metan.
Inżynierowie Fiata dużą wagę przyłożyli także do wyciszenia auta – polftingowe Doblo ma być cichsze od poprzednika aż o 3 dB, co powinno przełożyć się na wyższy komfort jazdy. W standardowym wyposażeniu samochodu pojawi się Esp.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-04, 11:48
Doblo jest brzydkie Kompletnie mi się nie podoba ten kształt.
Dla mnie ideałem w tej klasie jest Berlingo Multispace. Lepsze zawieszenie, super oszczędne HDi i ta funkcjonalność w środku.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-04, 11:51
Cav napisał/a:
I coś takiego przechodzi Ci spod palców w kontekście Dacii, gdzie każdy z tych "problemów" z wyjątkiem zawiechy, mnożysz razy 5?
Toż to zupełnie inna liga, tylko cena zbliżona.
tak, Kia to zupełnie inna liga - liga gówna. Te samochody ładnie wyglądają i to wszystko. Jest to zwykła koreańska tandeta.
Bądź też tak dobry i podziel się swoimi problemami z Dusterem, bo mój jakoś nie chce się psuć. Widocznie mam jakiś pechowy egzemplarz.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-04, 12:42
zdzisiu27 napisał/a:
Cav napisał/a:
I coś takiego przechodzi Ci spod palców w kontekście Dacii, gdzie każdy z tych "problemów" z wyjątkiem zawiechy, mnożysz razy 5?
Toż to zupełnie inna liga, tylko cena zbliżona.
tak, Kia to zupełnie inna liga - liga gówna. Te samochody ładnie wyglądają i to wszystko. Jest to zwykła koreańska tandeta.
Przestań wreszcie bzdurzyć, bo jest dokładnie ODWROTNIE niż piszesz.
Taki Ceed był MEGA udanym samochodem, również jego wykonanie nie ustępowało liderom w jego klasie (w tym niemieckim), powie Ci to każdy mechanik który się go dotykał - wszystkie podzespoły zrobione bardzo porządnie, z dużym zapasem, jakiego nie mają nawet VW często.
Dokładnie odwrotnie niż w Dusterze czy wcześniej Megane - gdzie wszystko jest zrobione na limicie, albo i poniżej niego i w efekcie słabo funkcjonuje.
Nawet jeśli miałeś problemy z mechaniką, które zdarzają się wszędzie, to nie zmienia to faktu, że każdy model Kii bije na głowę każdą Dacię w swojej klasie, w każdym elemencie.
No może poza możliwościami terenowymi Duster vs Sportage i czasami ceną - za lepszą jakość trzeba więcej zapłacić.
Opisz czym tak Cię zraniło auto tej marki i które.
Moje problemy z NOWYM Dusterem ( których NIGDY nie miałem z Ceedem, nawet 6 letnim), możesz sobie poczytać bodajże na kilkudziesięciu stronach tego forum, musisz tylko chcieć sobie poszukać.
Nie mogę znowu ich opisywać, bo ludzie się denerwują gdy o nich wspominam, jako że burzy to ich niewiedzę o możliwej megabadziewności aut marki Dacia i zwłaszcza obsługi serwisowej i posprzedażnej.
Krótko mówiąc - rok po zakupie nadal nie są usunięte wszystkie awarie, które występowały w aucie praktycznie od początku.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-10-04, 12:46, w całości zmieniany 2 razy
KIA? Ja nie narzekałem no może poza pojemnością silnika i spalaniem ale auto zajefajne i chętnie bym wrócił do niej. Wdzięczne i kochane autko. Ale bolała prędkość opadania wskazówki paliwa w zbiorniku; przez 3 lata używania 7 letniego Carnivala 2.9 TD niczego nie musiałem robić poza przeglądami. Zimą bardzo wdzięczne auto dzięki swej masie zachowywała się lepiej w śnieżnych koleinach osiedlowych niż nie jedna terenówka parkowanie? Bajka mimo swoich gabarytów.
Co po Dacii? Musze powiedzieć że wybór ciężki bo patrząc na samochody dostępne i zastosowane w nich coraz to nowsze technologie z sentymentem patrzę na auta z czasu PRLu i wcześniejsze. Takie niegniotsa nie łamiotsa :).
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-05, 05:49
Cav napisał/a:
.
Przestań wreszcie bzdurzyć, bo jest dokładnie ODWROTNIE niż piszesz.
Taki Ceed był MEGA udanym samochodem, również jego wykonanie nie ustępowało liderom w jego klasie
Tak "udanym", że na każdym forum tej marki znajdziesz informacje o ZA TWARDYM zawieszeniu, beznadziejnych fotelach, tragicznych plastikach oraz licznych awariach tego koreańskiego gówna.
Żyj sobie w świecie iluzji, jak musisz :)
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-05, 11:43
zdzisiu27 napisał/a:
Cav napisał/a:
.
Przestań wreszcie bzdurzyć, bo jest dokładnie ODWROTNIE niż piszesz.
Taki Ceed był MEGA udanym samochodem, również jego wykonanie nie ustępowało liderom w jego klasie
Tak "udanym", że na każdym forum tej marki znajdziesz informacje o ZA TWARDYM zawieszeniu, beznadziejnych fotelach, tragicznych plastikach oraz licznych awariach tego koreańskiego gówna.
Żyj sobie w świecie iluzji, jak musisz :)
Mega udana taczka dla masochistów.
W przeciwieństwie do Ciebie, żeby ocenić ceeda, nie muszę znajdować niczego na żadnym forum, bo oceniałem go empirycznie przez poprzednie 6 lat.
I wszystko co napisałeś jest totalną bzdurą - auto było świetne (najlepsze jakie miałem w życiu, 20 innych samochodów nie dorastało mu do pięt), bezawaryjne, do foteli nie miałem żadnych zastrzeżeń, z wyjątkiem ich samoopuszczania się w krótkim czasie, zawieszenie było dość miękkie i komfortowe, zwłaszcza w porównaniu z drugim samochodem, Lancią Deltą Integrale.
Ot taki złoty środek pomiędzy niezłymi osiągami, niezłym prowadzeniem, a ceną użytkowania i zakupu .
HINT: Nie każdy porównuje zawieszenie do pełnomorskiego jachtu, jakimi jest większość Renault i pokrewnych.
Akurat w SUV jest to cecha pożądana, bo pomaga na wybojach, ale generalnie w kompakcie za miękkie zawieszenie jest ZŁEM.
Wniosek jest dość prosty: każdemu odpowiada coś innego w samochodach, nie da się stworzyć ogólnoświatowego rankingu najlepszych samochodów, gdyż tak naprawdę taka ocena jest zawsze subiektywna. Jedni uważają samochód KIA za złom i borykają się z problemami inni z takimi problemami borykają się w Daciach. Przykład choćby powyższy: kolega d3mol3k, który zachwalał KIA Carnival jako bezawaryjne i nie ma podstaw, żeby mu nie wierzyć, a przecież Carnival we wszelkich rankingach podawane jest jako najbardziej awaryjne auto na świecie.
Dlatego do swoich wypowiedzi warto dodawać zwrot: "w moim przypadku" "w moim samochodzie" "ja mam takie doświadczenie, że...", a starać się unikać wypowiedzi typu "to lub to auto to ZŁOm", wtedy unikniemy takich niepotrzebnych i nigdy nie przynoszących efektów sporów.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-10-05, 17:00
Po sprzedaży Dustera czekając na ESPACE V kupiłem IV (wersja GRAND 7 osobowa) ciekawa alternatywą dla Lodgy.
Mając około 15 tys zł można już nabyć rodzinnego VAN-a z wyposażeniem którego Dacia nie ma nawet za dopłatą nie wspominając o jakości materiałów wykończeniowych – to jest klasa Premium Renault. Za wspomnianą kwotę kupiłem Espace z 2004r silnik 2,0 Turbo 165 KM z wyposażeniem zaczynając od 8 poduszek ESP, ABS, ASR … a skoczywszy na klimatyzacji automatycznej 2 strefowej, czujnikach deszczu, światła czy czujnikach ciśnienia w kołach.
W ciągu tygodnia przejechałem ponad 1000 km, spalanie obecnie mam 8,3 l/100 km co wobec prawie 2 tonowego auta wydaje się nie duże. Silnik doładowany (9,7 s do 100 km/h) wydaje się być rakietą w porównaniu do Daci, jest cichutki i wg. opinii użytkowników łatwo i bezproblemowo można go przystosować do LPG.
Podsumowując Espace Grand 2,0T jest rewelacyjne - 6 auto ze stajni Renault (wliczając Dustera) które nigdy mnie nie zawiodły wbrew powszechnych niepochlebnych opinii na ich temat.
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 221 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-10-05, 19:34
TAK dla Espasa gratuluję wyboru i farta "złapania " tego silnika jest nie do zdarcia . Generalnie miałęm na myśli zaczynając wątek autka nowe . O wyższości nówek nad używkami i odwrotnie na forum przelało się dużo opini . Espas to moje marzenie - no ale nowego nie kupię .
W sumie ułożyłem ranking
Nowa MCV 90 KM Dci
i 30 kombi chyba diesel 110 KM
DD chyba 4x4 ale musiałbym od razu wyciszać
Kia sportage 2.0 Benzyna ??? lub IX35 ale już się robi drogo
KIA Carens z duża benzyną i LPG
Megana Kombi 1.6 /16 V plus gazyfikacja
C4 lub C5 tylko w benzynie
A uzywki Opel Insygnia ecoflex kombi , Espas . Laguna IV , cytryna C5 , Peguot 408 ale to muszą być niewiarygodne okazje
@pluto: Silnik to uturbiona odmiana tego, który jeździ w niektórych renault dusterach (:
A flagowiec oczywiście fajny i niech dobrze służy, chociaż nie jest to moja ulubiona generacja. Niestety, to już tradycyjny blaszak, także bez tej iskry szaleństwa co w przodkach (quadra!).
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-05, 20:33
Dyziek napisał/a:
Paleta motorów Doblo ma być następująca: 1.3 MultiJet II (75 i 90 KM, 200 Nm), 1.6 MultiJet II (100 i 105 KM, 290 Nm), 1.6 MultiJet II (90 KM, 200 Nm, z automatyzowaną skrzynią), 2.0 MultiJet II (135 KM, 320 Nm) oraz silniki benyznowe 1.4 (95 KM, 127 Nm), 1.4 TurboJet (120 KM, 206 Nm). Ostatni motor będzie dostępny także w wersji na metan.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2014-10-05, 20:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-10-05, 21:15
pomijając zachwyty to tak samo brzydki jak Dacia, no i widać już upływ czasu w stylistyce, materiałach itd. swoją drogą kopałeś sie ze sprzedaża Dacii i teraz znowu auto dla "konesera"?
Przy sprzedaży KAŻDEGO samochodu potrzeba nie stada oglądaczy ale JEDNEJ osoby, która samochód kupi- czyli zdecydowanego klienta. Co z tego, że koło naszego samochodu, który chcemy sprzedać, będą krążyły tabuny ludzi jak zabraknie tego, kto chce nim po wyłożeniu kasy odjechać?
Wśród nówek minivanów dostępnych w Europie - faktycznie jest mocno średnio /:
Teoretycznie jest opcja amerykańska, ale...
My z towarzyszką małżonką zaczęliśmy rozważać coś jeszcze większego - ucywilizowanego dostawczaka, albo w rodzaju scudo, albo nawet traffico-podobnego. Tyle że z jednej strony wśród nich niemal niepodzielnie panują diesle (nie chcemy), a z drugiej - mnożą się doniesienia o pladze usterkowości. Tymczasem główny pomysł był jednak taki, żeby skorzystać z tradycyjnej wytrzymałości tego segmentu, nawet gdyby to miało być kosztem komfortu - choć osobowe wersje są obecnie właściwie lepsze od naszej MCV-ki.
Na razie najfajniej wygląda nowy ford turneo custom - ale będziemy się jeszcze przyglądać trafficowi i viano, a z mniejszych: wspomnianemu już wyżej doblo, caddy, nissanowi nv200 i dużemu kangoo (chociaż jego następca też już jest blisko - tyle że po premierze tzw. "espace" d; to nie wiem czy jest na co czekać...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-10-06, 00:08, w całości zmieniany 1 raz
Też miałem taki pomysł na auto rodzinne, żeby kupić coś do BUSa podobnego, ale przejechałem się np. VIANO bodajże 7-letnim i już go rdza żarła, a do tego w środku pusto głośno i dużo gołej blachy. To jednak dostawczak przerobiony na cywilną wersję. Chyba do tych busów nie przykładają takiej jakościowej wagi jak do osobówek.
Mam nadzieję, że moją nową Lodgy pojeżdżę z 10 lat, a po tym czasie to się zobaczy co rynek zaproponuje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum