Witam na forum, niestety, ale nie znalazłem tego, co dokładnie doskwiera mojemu autu - Dacia Logdy z silnikiem 1.2 TCe. Przy przyspieszaniu, nie jakimś wariackim, przynajmniej według mnie, gdzieś tak przy dochodzeniu do 2000 obrotów pojawiają się wyraźne stuki, takie jak w maluchu stukanie zaworami. Na biegach od trójki wzwyż. W serwisie powiedzieli, że źle jeżdżę tym autem. To może i prawda, tylko, że w instrukcji nie napisali jak się nim jeździ dobrze. To dopiero moje piąte auto, więc może jeszcze nie potrafię dobrze jeździć, ale wydaje mi się, że nie jest ze mną chyba tak źle... Nie znalazłem na forum, że ktoś już o czymś takim pisał, chyba, że przegapiłem. Bardzo mnie to niepokoi, a serwisanci bagatelizuje temat i mówią, że muszę wyżej zmieniać biegi. Próbowałem, ale jak wysoko mam dojść? Mam zmieniać bieg przy 3500 obrotów, wtedy po zmianie jestem powyżej dwóch, ale auto wtedy już dosyć głośno pracuje, no i zużycie benzyny wzrośnie. Czy ktoś może mi coś poradzić?
klerim, nie jestes sam i chyba ja tez nie.Mam takie stukania.od 1,7kprm w gore,trwa to okolo 2 do 3 sek,jakby ktos stara sprezyne naciagal,albo drutem o drut udarzal,czasami przypomona to skwierczenie oleju potraktowanego zimna wodą na patelni.
Jak bylem na jezdzie diagnostycznej oczywiscie nic nie pukalo.Pan Diagnosta poprosil sbym przyjechal za pare dni,wtedy to w serwisie bedzie jakis zajebisty macher od Dacii.
Pojechalem.Macher zasiadl za sterami i po chwili juz to cos strzelalo.Auto powedrowalo na podnosnik.Macher zaczal opukiwac podwozie i w momencie uderzenia w tlumik rozlegl sie podobny dzwiek.Diagnoza : dzwiek pochodzi z siatki oplatajacej laczenie pierwszego odcinka wydechu z drugim.
Spróbuj u siebie.Moze to właśnie to,a moze u mnie diagnoza byla zla?
_________________
Ostatnio zmieniony przez słoń 2014-10-13, 18:43, w całości zmieniany 2 razy
Dokładnie tak, pierścień wydechu : katalizatora / tlumik - Okrągła uszczelka z metalowej plecionki.
U mnie problem rozwiążałem w ten sposób - że dociągnąłem mocniej śruby - cieżko zapieczone były i wymieniłem środkowy wieszak wydechu który miał luzy - tam się też przenosiły wibracje i robił luzy na uszczelce = dzwonił wydech. Dzwoniło przy pewnych obrotach . Ale wiedziałem że to dół i gdzieś tam wydech / silnik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum