Witam.
Pech chciał, że w dniu dzisiejszym wjeżdżając w bramę "nie przybrałem" wystarczająca na skręcie i otarłem tylnym prawym zderzakiem o słupek. Są zarysowania głębsze i płytsze, w dwóch miejscach lakier odprysł. Konieczna naprawa. Z racji tego, że trochę ze mnie laik w sprawach naprawiania, byłbym bardzo wdzięczny kolegów forumowiczów o jakieś wskazówki jak poradzić sobie z tym fantem. Dacia jest po gwarancji (zresztą nawet nie wiem czy to gwarancja obejmuje naprawę takich uszkodzeń). Przypuszczam, że będę musiał odwiedzić dobrego blacharza i lakiernika i na tym się skończy. Nie wydaje mi się, żebym musiał wymieniać cały błotnik. Wrzucam też zdjęcie skutków pechowego zdarzenia.
Będę wdzięczny za jakieś rady. Pozdrawiam!
Trochę za mało szczegółów na zdjęciu. Jak głębokie sa wgniecenia? Z tego co można zauważyć na tym zdjęciu to szkoda nie wielka. Dobry blacharz poradzi sobie z tym bez problemów. Wymiana błotnika nie jest konieczna, bez paniki Jak masz autocasco - zgłoś szkodę, jak nie masz to pewnie kilkanaście stówek nie twoje. Dwa elementy w metaliku do malowania.
Ostatnio zmieniony przez zachjan 2014-10-20, 12:42, w całości zmieniany 2 razy
Tak jak pisałem, w większości są to zarysowania ale w dwóch miejscach jest głębszy ubytek. Mam nadzieję, że na załączonym zdjęciu będzie lepiej widać :) Dzięki za odp.
Jeżeli blacha nie jest powgniatana to może bez klepania się obejdzie. Szpachla, podkład i lakier baza plus bezbarwny bo to chyba szary bazalt z tego co widzę? Pomyśl o nakładkach na błotniki.
Blacha nie jest wgnieciona nigdzie, klepania nie wymaga. Właśnie patrzę na te nadkola - niewielka cena a jakby przytarł w przyszłości to lepiej plastik niż blachę :) Kolor się zgadza - szary bazalt. Mam nadzieję, że kupię gdzieś lakier o tym oznaczeniu. W pierwszej kolejności chyba podjadę do ASO i zapytam o lakier -mam nadzieję, że go dostanę.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-10-20, 13:21
zachjan napisał/a:
Jeżeli blacha nie jest powgniatana to może bez klepania się obejdzie. Szpachla, podkład i lakier baza plus bezbarwny bo to chyba szary bazalt z tego co widzę? Pomyśl o nakładkach na błotniki.
za malowanie zderzaka,blotnika i cieniowanie elementow pewnie pojdzie z 800-1000 pln.
Moze warto to przepolerowac, zabezpieczyc i za to sama kaske zalozyc nakladki na blotniki?
PS. Jak masz AC to rob z AC
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-10-20, 13:22, w całości zmieniany 1 raz
jeżeli masz "dobre" AC to się nawet nie zastanawiaj i rób z ubezpieczenia. Mnie (po włamaniu) za lakierowanie rys na dwóch elementach nadwozia (słupek B+ramka drzwi-były same ryski) w ASO zrobili za około 2 tys. pln (dokładnie nie pamiętam czy prawie 2000pln, czy trochę ponad -z AC poszło ) W tej cenie była też nowa uszczelka drzwi. U Ciebie też 2 elementy do lakierowania, więc w ASO, ażeby gwarancji na blachy nie stracić, to pewnie , jak koledzy powyżej już wspominali te kilkanaście setek jak nic poleci. U dobrego blacharza pewnie za połowę tej ceny zrobisz
Lakier na pewno dokupisz w ilościach "do zaprawek", tylko nie koniecznie od ręki. Jeżeli w tymże ASO mają serwis blacharski, to dopytaj się wstępnie o koszt naprawy i będziesz dokładnie wiedział ile to może u nich kosztować.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2014-10-20, 13:43, w całości zmieniany 2 razy
Daćkę kupiłem 2 mc-e temu razem z ubezpieczeniem (do połowy grudnia). Ale akurat bez AC. Przy przedłużaniu ubezpieczenia miałem zamiar wykupić AC... Taki peszek... :] Mam znajomego blacharza więc podjadę do niego żeby to zrobił a swoją drogą te osłony na błotniki zakupię. Na allegro widziałem kilka ofert, tylko że wszystkie są dosyć wąskie (na moje oko ok. 3 cm). Fabrycznie montowane są zdecydowanie szersze (ok. 5-6 cm) i te bym brał. Widzieliście gdzieś jakieś oferty żeby nie przepłacić?
Pamiętajcie że zawsze w ASO można bez problemu ugrać 15-20% rabatu na częściach
Wystarczy podczas pytania o dostępność i cenę poprosić o jakiś rabacik
( kupując osłonki przeciwsłoneczne na szyby zrobili mi cenę niższą niż za zamienniki i jeszcze koszt przesyłki odpadał )
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2014-10-20, 15:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-10-20, 16:50
i problem byłby rozwiązany - szerokość nakładki pokrywa się dokładnie z przetłoczeniem błotnika
Witam wszystkich.
A propo tematu, znajomy powiedział, że bez problemu zrobi blacharkę. Rzeczywiście zrobił - zderzak i błotnik wyglądają jak nówka. Wszystko zamknęło się w pięciu stówkach. Dobrze mieć znajomych, na których można polegać.
Poniżej fotka - efekt końcowy.
Pozdrawiam wszystkich i dzięki za wszelkie wypowiedzi.
Pzdr!
za takie malowanie to z ulicy płaci się 200 zł max ze swoją bazą . Ja za cały zderzak przedni płaciłem 250 w innym aucie . Mi znajomy proponował malowanie za "flaszkę " jeżeli tylko oczyszczę i rozbiorę elementy . Tak jak mi tłumaczył to 50-70 % ceny malowanie to rozbieranie elementów i on zatrudnia ludzi tylko od tego
pewnie zadziałała zasada - nowa fura droższa fucha
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-10-31, 14:01
Karenzo napisał/a:
za takie malowanie to z ulicy płaci się 200 zł max ze swoją bazą . Ja za cały zderzak przedni płaciłem 250 w innym aucie . Mi znajomy proponował malowanie za "flaszkę " jeżeli tylko oczyszczę i rozbiorę elementy . Tak jak mi tłumaczył to 50-70 % ceny malowanie to rozbieranie elementów i on zatrudnia ludzi tylko od tego
pewnie zadziałała zasada - nowa fura droższa fucha
no ale on pomalowal 2 cale elementy, to nie sa wpylki ani zaprawki, wiec ile mial zaplacic? Same materialy lakiernicze kolo 100-150 pewnie wyszly
ale potrzebujesz baze i klar, nie sam lakier. Za 50 raczej nie da sie tego kupic. Dobry material bedzie drozszy niz to co na tej stronie, dupont sikkens itp.
no ale on pomalowal 2 cale elementy, to nie sa wpylki ani zaprawki, wiec ile mial zaplacic? Same materialy lakiernicze kolo 100-150 pewnie wyszly
Musiałby nie mieć co robić kompletnie by lakierować 2 elementy w całości
przy tak zastanych zniszczeniach, a zważywszy, że to szary/srebrny najcięższy kolor, pewnie doszłoby mu cieniowanie tylnych drzwii i klapy żeby faktycznie siadło.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-10-31, 16:18
corrado napisał/a:
johnson napisał/a:
no ale on pomalowal 2 cale elementy, to nie sa wpylki ani zaprawki, wiec ile mial zaplacic? Same materialy lakiernicze kolo 100-150 pewnie wyszly
Musiałby nie mieć co robić kompletnie by lakierować 2 elementy w całości
przy tak zastanych zniszczeniach, a zważywszy, że to szary/srebrny najcięższy kolor, pewnie doszłoby mu cieniowanie tylnych drzwii i klapy żeby faktycznie siadło.
kto tak naprawia samochod? tak sie naprawia kosiarke a nie normalne auto, tak jak piszesz wlasnie nalezy to zrobic, 2 cale elementy i cieniowanie jezeli trzeba
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-10-31, 16:18, w całości zmieniany 1 raz
a jaki sens byłby w lakierowaniu 4 elementów zamiast 2 ? ani to w jego interesie ani klienta - zmienia się choćby warstwa lakieru na elemencie i nie będzie jak z fabryki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum