DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-11-02, 20:27
1,5 dci w clio III
Autor Wiadomość
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-11-02, 19:42   1,5 dci w clio III

Kupujesz używane Clio dCi? W serwisie nie będzie tanio!

O ile do przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów francuski silnik 1,5 dCi sprawuje się bez większych zarzutów, o tyle później zaczynają się kosztowne problemy. Błędy popełnione przez inżynierów sprawiają, że na uszkodzenia szczególnie narażony jest układ wtryskowy i smarowania. W pierwszym z nich paść mogą zarówno wtryskiwacze, jak i pompa wysokiego ciśnienia. Niesprawność układu smarowania najczęściej odbija się na stanie panewek i turbosprężarki. Małolitrażowy diesel boryka się również z usterkami zaworu EGR i poduszek silnika.

Renault Clio III Renault Clio III Foto: Materiały prasowe
Wyborem obarczonym mniejszym ryzykiem serwisowym jest 75-konna wersja 16-zaworowego silnika o pojemności 1,2 litra. Benzyniak okazuje się niemalże bezawaryjny. Sporadycznie pojawiają się awarie cewek zapłonowych, sondy lambda, regulatora napięcia lub rozrusznika. Na szczęście każdą z nich można tanio usunąć! Ceną wysokiej trwałości jest spalanie wyższe niż w dieslu. W mieście Clio 1,2 16v potrzebuje 7,6 litra benzyny na pokonanie 100 kilometrów. Poza terenem zabudowanym apetyt Francuza zmaleje do 4,9 litra. Co z dynamiką jazdy? 75 koni i 105 Nm wystarczy, aby rozpędzić małego hatchbacka do setki w 13,4 sekundy. To wynik, który całkowicie wystarczy podczas jazdy w ruchu miejskim.

Nie da się ukryć, Renault nie jest tak trwałe, jak Volkswagen Polo czy Toyota Yaris. Mimo wszystko pomijając przypadek felernego silnika 1,5 dCi, lista charakterystycznych usterek Clio III nie jest przerażająco długa. Standardowo dla aut francuskich szczególnie dokuczać może układ elektryczny.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-02, 20:20   

dlatego trzeba przedluzac gwarancje do 100 tys km, jak cos powaznego padnie w trakcie (wtryski, pompa) to potem będzie spokoj i mozna trzymac, jak nie to do ludzi
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-02, 21:14   

johnson napisał/a:
dlatego trzeba przedluzac gwarancje do 100 tys km, jak cos powaznego padnie w trakcie (wtryski, pompa) to potem będzie spokoj i mozna trzymac, jak nie to do ludzi


Optymistycznie zakładasz, że ASO naprawi Ci tak bezproblemowo pompę lub wymieni wtryski. Mimo to warto jak są promocje na 5 lat/100 tyś km kupić tę formułę non stop. Zawsze jest szansa większa niż zero, że uda się wyegzekwować naprawę od ASO.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne