Witam
Zauważyłem, że z wydechu słychać dzwonienie, tak jakby zniszczył się katalizator. I czasami po wyłączeniu silnika słychac metaliczny stuk.
Zadzwoniłem do serwisu i dowiedziałem się że w moim modelu nie ma katalizatora.
Jest to dacla MCV 1.5 dci z 2007 roku.
Czy to jest możliwe aby nie było katalizatora?
Jeśli nie ma katalizatora to co może dzwonić? Osłona termiczna?
Pozdrawiam
Tomek
Nie wieszak raczej, bo są przynajmiej 2 w daciac.
Natomiast jeśli jeszcze dzwoni przy kacie to wyrobiony pierścień wydechu, taka metalowa uszczelka.
Oczywiście nowa sztywny wieszak może pomóc na sztywność uklady ale to prowizorka
1. Jaki w daciach jest wkład katalizatora ?
2.Czy w jednostkach z fabrycznym LPG jest taki sam (szczególnie interesuje mnie mój) ?
3.Jeżeli jest ceramiczny to czy przy fabrycznym LPG jest jakoś ochroniony przez wyższą temperaturą ?
4.Jaki wpływ znaczenie ma druga sonda lambda za katalizatorem dla całości (konkretnie w daci ) ?
5. Czy sonda za katalizatorem ma podgrzewanie ?
6.Czy normy 2 sondy są wąskie ? (czasami mówi się że np w hundaju ciężko kombinować przy sondzie bo każda odchyłka od normy to błąd )
7.Co się dzieje po odhaczeniu 2 sądy czy wywala tylko bład na desce czy silnik przechodzi na tryb awaryjny ?
8.Czy ikonka katalizatora to informacja o nie trzymania normy tlenu w 2 sądzie ?
9.Jak sprawdzić bez rozbierania stan katalizatora czy się jeszcze nie posypał ?
Aby obadac samego kata, bez zciagania i stukania pięścią czy całkiem rozspyany , to zmierzyc temperature jak chcesz dokladnie sprawdzic - przed i za katem powinno schlodzic mocno gazy i nawet sama rure .
o tu gościo mierzy w farenhaitach termometrem na podczerwień w połowie filmiku
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-04-08, 11:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3551 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-08, 12:58
Karenzo napisał/a:
katalizator zniszczy sama wyższa temperatura spalin .
Dlatego zwykle przy zakładaniu lpg kata się wycina
Chyba u jakichś megadruciarzy Cytryn@Gumiak z PARDON Małocic. Wyższa temperatura spalin przy LPG to efekt zbyt ubogiej mieszanki więc patrz poprzednie zdanie (przy prawidłowej mieszance LPG/powietrze jest wyższa ale o 20 -30 stopni od prawidłowej benzyna/powietrze więc przy temperaturach spalin rzędu 600 na luzie i ponad 800 przy obciążeniu jest to dla katalizatora niezauważalne).
7.Co się dzieje po odhaczeniu 2 sądy czy wywala tylko bład na desce czy silnik przechodzi na tryb awaryjny ?
8.Czy ikonka katalizatora to informacja o nie trzymania normy tlenu w 2 sądzie ?
Ad.5. Tak, też jest podgrzewana. Jest to ten sam typ sondy, co ta przed katalizatorem.
Ad.7. "Sądom" dajmy spokój ;) . A w przypadku awarii drugiej sondy kontrolka na pewno się zaświeci - jednak komputer podpięty pod OBDII pokaże inny błąd, niż w przypadku pierwszej sondy.
Ad.8. ZTCW to wygenerowane błędy dotyczące sond opisane są jako "uszkodzenie w obwodzie sondy". Moim zdaniem wywalenie błędu (łącznie z zaświeceniem się kontrolki) spowoduje nie tylko przerwa w obwodzie, lecz również anomalie w składzie spalin.
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-04-09, 21:42
DrOzda napisał/a:
Karenzo napisał/a:
katalizator zniszczy sama wyższa temperatura spalin .
Dlatego zwykle przy zakładaniu lpg kata się wycina
Chyba u jakichś megadruciarzy Cytryn@Gumiak z PARDON Małocic. Wyższa temperatura spalin przy LPG to efekt zbyt ubogiej mieszanki więc patrz poprzednie zdanie (przy prawidłowej mieszance LPG/powietrze jest wyższa ale o 20 -30 stopni od prawidłowej benzyna/powietrze więc przy temperaturach spalin rzędu 600 na luzie i ponad 800 przy obciążeniu jest to dla katalizatora niezauważalne).
Jeśli masz po gwarancji to załóż uniwersalny katalizator niż strumienicę. Natomiast używanego to raczej nie kupowałbym, bo nie wiadomo jak silnik będzie pracował.
Oryginalny katalizator jest o wiele droższy niż uniwersalny, natomiast ze strumienicami to różnie bywa.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3551 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-12, 13:14
kali napisał/a:
Wytłuć resztkę kata, tulejka pod sondę i gotowe. LPG jest czyściejsze niż PB. Przegląd przejdzie.
Świetna porada wuju. Przejdzie jak dasz w łapę diagnoście bo chyba tylko dureń zapomina że test wykonuje się po przełączeniu na benzynę. A biorąc pod uwagę koszt uniwersalnego katalizatora to już druciarstwo lepszej klasy.
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-09-12, 14:41
DrOzda napisał/a:
kali napisał/a:
Wytłuć resztkę kata, tulejka pod sondę i gotowe. LPG jest czyściejsze niż PB. Przegląd przejdzie.
Świetna porada wuju. Przejdzie jak dasz w łapę diagnoście bo chyba tylko dureń zapomina że test wykonuje się po przełączeniu na benzynę. A biorąc pod uwagę koszt uniwersalnego katalizatora to już druciarstwo lepszej klasy.
W poprzednim autku zagazowanym nigdy na przeglądzie nie wołali o przełączanie na benzynę podczas testu i trzy lata jeździłem na strumienicy.
No ja wywaliłem kata i mam tłumik. Jeżdzę na przegląd no powiedzmy do znajomego:) Także przejdzie. Nie jade złomem który nie ma hamulców;) Wychodzi mi tylko checkengine, założę tulejkę na sondę i zobaczymy.
Niestety z powodu braku kata, sonda widzi za dużo tlenu w spalinach i średnie spalanie wzrosło z 8L/100km na 10L/100km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum