Wysłany: 2013-06-21, 18:42 Dla ochłody przy 34 st. C
Nie było mnie na forum dobrą chwilę, a to dla tego, że od 1 IX 2012r. dopadły mnie nowe obowiązki (no, wiadomo Pan Kierownik ;) ) jeżdżę też miej na liczniku 43 5000 km), bo po awansie mam (w świetle nowej ustawy) szlaban na dodatkowe zatrudnienie, a i obowiązków na miejscu przybyło (dochodów?.... )
No, ale koniec z marudzeniem, za oknem 34st. C alkoholu denaturowanego w kolorze czerwonym (Dlaczego Pani Pogodynka Mówi o mm słupka rtęci? ) więc przyda się coś dla ochłody. Tzn. wspomnienie (długiej) zimy.
Otóż, z uwagi na zacięcie (biegówki, astronomia amatorska) zdarza mi się wjeżdżać tam gdzie lukullusowe samochody osobowo-ciężarowo-terenowe nie wjadą, staję się fanem 4WD, który ratuje małe kotki i efekt cieplarniany. Kto to powiedział? (Chyba Bebe)
No dobrze ale dlaczego?
DD 2WD znakomicie radzi sobie w terenie, w zimie czy na mokrej trawie dopóki nie trzeba wziąć ostrego zakrętu pod górę z ograniczeniem prędkości (bo zakręt ostry i nie wiadomo do końca co za nim jest.
Podobnie w śniegu rzędu 20 cm póki jedziesz, wszystko jest OK. A jak staniesz? (bo gość (albo nie daj, Boże, ładna pani ) przed tobą się zakopał, mógłbyś go wyciągnąć a pchasz) Kaplica.
Tej zimy miałem tak w Smolniku, Wetlinie...i Rzeszowie (jak napadało 20-25 cm śniegu)
Łańcuchy też do końca nie pomagają, bo okazuje się, że na ubitym śniegu pod górę przednie koła robią za koparkę węgla brunatnego w
Bełchatowie tj. dość efektywnie dokopują się "do twardego" np. 30 cm poniżej widocznego poziomu jezdni:-? Co widać na jednej z zamieszczonych rycin.
Innym razem podparłem się płytą silnikową o podłoże (pojechałem z kolegą na łowy na kometę PANSTARRS) bo stanąłem na czymś co było skorupą lodową, ale nie uwzględniłem, że to południowy stok, więc po słonecznym dniu, lód na wierzchu drogi juz zamarzł, a błoto pod spodem już niekoniecznie... Jednym słowem, z wierzchu chrupiące w środku miękkie.
Praca łopatami w przy temp. spadającej przy gruncie do -23 st. C przy gruncie... bezcenna.
Oczywiście, nie zmienia to generalnie pozytywnej opinii o autku, choć MNzŻ, twierdzi, ze Loganem 1.6 MPI nigdzie się nie wkopaliśmy więc i w tej kategorii był...lepszy.
Poza tym:
Zaliczyłem przegląd po 45 kkm lub roku (co wystąpi prędzej. Rok wystąpił prędzej ) i skończyło się wymianą lewego łącznika stabilizatora oraz czyszczeniem klimatyzacji.
Średnie spalanie za ten okres 9,7 L/100 km LPG
W 3 rocznicę wyjechania z salonu odkryłem ślady mikro-korozji na drzwiach przednich kierowcy (co ciekawe nie w miejscach uszkodzenia lakieru)
Trzeba będzie reklamować.
mróz3.jpg 75 km w marznącym deszczu..
Plik ściągnięto 220 raz(y) 139,94 KB
mróz2.jpg Tataa! klamka się rozbiła ;)
Plik ściągnięto 255 raz(y) 199,78 KB
Mróz1.jpg Oblodznie po jeździe
Plik ściągnięto 260 raz(y) 232,96 KB
koło_zapasowe.jpg Rozwiązanie problemu koła zapasowego przy większym bagażu w Dusterze LPG
Plik ściągnięto 321 raz(y) 157,85 KB
zima6.jpg
Plik ściągnięto 259 raz(y) 189,75 KB
zima5.jpg
Plik ściągnięto 238 raz(y) 121,27 KB
zima4.jpg
Plik ściągnięto 254 raz(y) 102,31 KB
zima3.jpg
Plik ściągnięto 206 raz(y) 157,14 KB
zima2.jpg
Plik ściągnięto 230 raz(y) 178,59 KB
zima1.jpg
Plik ściągnięto 183 raz(y) 170,85 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2013-07-30, 22:40, w całości zmieniany 5 razy
Jest mianowicie taka impreza:
https://www.youtube.com/watch?v=y71Sfc1RYYM
Chodzi z grubsza o to czyja maszyna uniesie więcej, przy ograniczeniach na rozbieg: 60m dobieg 120m i przy założeniu, że po rozłożeniu mieści się w trumience o zadanych gabarytach.
Silnik elektryczny (ok 100W) jest narzucony, podobnie jak rodzaj i typ akumulatorów,
przy założeniu max. dopuszczalnego poboru prądu (40A)
Forma wynikła z analizy istniejących rozwiązań, i chłopaki podjęli się realizacji nietypowego układu OHS (nie mylić z Obesity Hypoventilation Syndrome, o co podejrzewała mnie MNzŻ jak zobaczyła naszą bestię: że, niby skutki niedotlenienia mózgu )
A to min. efekt lektur takich oto artykułów:
http://www.sciencedirect....376042109000190
obliczeń i dmuchań aerodynamicznych (redukcja oporu indukowanego, wzrost skuteczności usterzenia poziomego)
Chociaż...być może pierwszoplanowe znaczenie ma też Zgubne Oddziaływanie Geniuszy Zła którzy miewają takie szalone pomysły (tak, tak, jeden z Nich to-ten-w-zielonym): http://www.eurolifter.blogspot.com/ i namawiają młodzież do wdrażania "czarnych technologii" w kazamatach PRz
wmawiając jej, że wszystkie armie przygotowują się do wojny która już była. I faktycznie, konkurenci powielają na ogół układ klasyczny zwycięzcy sprzed 2 lat. Niewątpliwie "klasyk" ma tę podstawową zaletę, że jest gruntownie przebadany na przestrzeni lat.
A jak lata tresowany smok można zobaczyć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=sGbjJ_MUAEU
Pozdrawiam,
Pan w Zielonym Ti-szercie :)
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2014-04-05, 20:37, w całości zmieniany 6 razy
Oglądałem, ale nie skojarzyłem. :D Wygląda obłędnie, ale bałbym się nawet przejść obok, bo sylwetka aż krzyczy "kapotaż!" i to mimo przedniego kółka. :D Mocny mają towar w tej Nowej Zelandii, żeby wymyślić cab-over-engine kei-plane. :D
A możesz w krótkich żołnierskich słowach napisać, co daje takie usterzenie (w porównaniu z klasycznym)? Zdaje się, że najbliżej wyjaśnienia jest wykres 21, ale jest za mały żeby przeczytać podpisy, a nie mam 31 baksów na zbyciu, żeby zrobić duży. ;)
Anyway, powodzenia, udźwigu, tylu lądowań ilu startów, stopy wody pod kilem, bawcie się dobrze! :) Aż serce rośnie, że u nas się robi taki fajne rzeczy! :]
A możesz w krótkich żołnierskich słowach napisać, co daje takie usterzenie (w porównaniu z klasycznym)? Zdaje się, że najbliżej wyjaśnienia jest wykres 21, ale jest za mały żeby przeczytać podpisy, a nie mam 31 baksów na zbyciu, żeby zrobić duży. ;)
Anyway, powodzenia, udźwigu, tylu lądowań ilu startów, stopy wody pod kilem, bawcie się dobrze! :) Aż serce rośnie, że u nas się robi taki fajne rzeczy! :]
Dzięki serdeczne! Posłałem drużynę do boju, a sam siedzę w RZ bo mnie poważne sprawy rodzinne trzymają.
A Fajne rzeczy robi się dla satysfakcji!
O co z tym usterzeniem chodzi (w krótkich żołnierskich słowach):
Jak wiadomo każdy płat ma dwa końce, na końcówkach ciśnienie wyrównuje się, skutkiem czego pojawia się przepływ generujący wiry wierzchołkowe. Wiry unoszą pewną porcję energii, skutkiem czego pojawia się opór indukowany. Prędkości w śladzie płata skierowane są w dół ("downwash"), a na zewnątrz do góry ("upwash"). W "klasyku": "upwash" powoduje to zmniejszenie efektywności usterzenia poziomego. Do równowagi potrzebujemy na ogół ujemnej siły nośnej na usterzeniu poziomym. W OHSie sprawy mają się tak: usterzenie jest w obszarze "upwash'u" przez co jest bardziej efektywne, co więcej, usterzenie pionowe i poziome kasuje częściowo prędkości indukowane (a wiec mamy pewien odzysk energii) Co więcej dla równowagi dynamicznej w kanale podłużnym powinniśmy mieć dodatnią siłę nośna na stateczniku poziomym. To zalety. A wada?: dodatnia siła nośna na ust. poziomym dociąża dźwigar płata głównego. Kłopotliwe też może być skręcanie belek ogonowych od w.w. siły nośnej.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Dobrą chwilę nie było mnie na daćkowym forum.
Niestety hierarchia celów robi swoje. Ale ad rem. Erg Samowzbudnik zaatakował po raz wtóry: równiutko dwa lata i dni dziewięć po wymianie tłumika środkowego powróciło znane irytujace brzęczenie (to się nazywa planowanie życia produktu ) Jako, że mam piecioletnia gwarancję pojechałem do ASO i..tam po zasięgnięciu opinii RP (sam też dzwoniłem) stwierdzono, że jest to element ...eksploatacyjny więc przedłużonej gwarancji nie podlega, poza tym właśnie przeżył dwa lata więc ta przyjemność, o rabacie, ma szanse kosztować 825 zł Podziękowałem grzecznie i w warsztacie o rzut beretem ode mnie wymieniłem tłumik środkowy na nowy dedykowany Fiatowi Palio 1,6 16V. Na ucho lepszy od Piece d'Origine
Zapłaciłem (z fakturą) 235 zł. Gwarancja na dwa lata
Nowy_tłumik_2014-09-09 13.25.17_small.jpg
Plik ściągnięto 169 raz(y) 176,46 KB
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2014-11-04, 16:33, w całości zmieniany 1 raz
mam piecioletnia gwarancję pojechałem do ASO i..tam po zasięgnięciu opinii RP (sam też dzwoniłem) stwierdzono, że (tłumik) jest to element ...eksploatacyjny więc przedłużonej gwarancji nie podlega
Tłumiki tak często trzeba było wymieniać w Skodzie Felicii (mnie więcej co 2 lata przy jeździe ok. 30 tys. km rocznie). Czyli Duster ma trwałość zbliżoną do aut sprzed 20 lat... Swoją drogą, jak można było wykoncypować, że tłumik to "element eksploatacyjny"?! Toż to jawne nadużycie. widać, że ta 5-letnia gwarancja (też ją mam, do 100 tys. km, czyli faktycznie krócej niż na 5 lat) to zwykła zmyła i oszustwo.
Co ciekawe problem dotyczy tylko tłumika środkowego. Magicy, którzy wymieniali mi ów nieszczęsny tłumik stwierdzili, że poza tym stan układu wydechowego jest OK Co ciekawe, w Loganie problem nie istniał. A ni u mnie ani u innych Forumowiczów.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2014-11-04, 22:45, w całości zmieniany 1 raz
Co ciekawe problem dotyczy tylko tłumika środkowego. Magicy, którzy wymieniali mi ów nieszczęsny tłumik stwierdzili, że poza tym stan układu wydechowego jest OK Co ciekawe, w Loganie problem nie istniał. A ni u mnie ani u innych Forumowiczów.
W moim też miałem na gwarancji wymieniany środkowy tłumik - powód - wypalenie i rozsypanie się wkładu, a ostatnio MNŻ stwierdziła że chyba znowu chodzi trochę głośniej i wygląda że to znowu tłumik.
Ja nie widzę różnicy, ale przesiadając się z MCV w Dasterze jest ciszej więc ...
Zastanawiam się czy to nie jest czasem zasługa LPG - więcej wody i związków korozyjnych...
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-14, 19:25
piotrres napisał/a:
Co ciekawe, w Loganie problem nie istniał. A ni u mnie ani u innych Forumowiczów.
W Loganie namiętnie urywały się wieszaki wydechu. Co ciekawe, kiedy ostatnio urwał mi się ów wieszak, w ASO uznano że wieszak stanowi integralną część tłumika środkowego i wymieniono całość na gwarancji. :O
Wysłany: 2020-12-09, 22:53 135 000 km i 10,5 roku.
Dawno tu nic nie wpisywałem, bo w listopadzie 2016 r. dopadła mnie bardzo rzadka choroba (Szpital w Brzozowie: kto z Podkarpacia ten wie o co chodzi). A ze skutków ubocznych (sterydy, metotraksat) jej leczenia tak na prawe dopiero teraz wychodzę.
Ale koniec użalania się, nad sobą:
Od maja 2010 razem z MNzŻ zrobiliśmy 135 500 km Dusterem z tego 105 000 na LPG.
Praktycznie cała Polska i kawałki: Litwy, Łotwy, Słowcji, Czech, Węgier i Rumunii.
Co w tym czasie zepsuło:
1. Sworzeń lewego wahacza;
2. Dwie żarówki (światła mijania/drogowe);
3. Tłumik środkowy (od 5 lat mam od Fiata Palio);
4. wieszak układu wydechowego;
5. Światła LED do jazdy dziennej ( masa soli w środku była): zastąpione zostały 2 żarówkami
LED w miejsce postojowe;
6. Zbiornik LPG zjedzony przez korozję. Stary miał 42 L i wytrzymał 9 lat. Nowy ma 50 L;
7. Wymiana akumulatora: wytrzymał 9 lat i 3 miesiace;
8. Do wymiany jest nakładka pedału hamulca;
10. Korozja okolic wlewu paliwa i przy odpływach z drzwi;
Wczoraj auto przeszło pomyślnie kontrole stanu technicznego (podobnie jak ja).
Pozdrawiam Piotr.
LEDy zamiast postojówek,
Korozja wlewu paliwa.
Jakbym się na coś miał przesiadać , to na Dacie.:D
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2020-12-09, 22:58, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum