Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-06, 11:14   

matucha napisał/a:

Nie.
o 1 w nocy robię trasę Komorniki - Sulechów.
Ze 115km 114km robię po drodze dwupasmowej dwujezdniowej - większość po autostradzie, resztę po nowiutkiej S3 - jak autostrada.
Robię to w 47minut, co daje średnią blisko 150. Przy odliczonej kwocie postój na bramce wyjazdowej to kilkanaście sekund, a po drodze bramek nie mam.

Przy jeździe z pedałem w podłogę non stop pewnie wyciągnąłbym większą średnią.

srednia 150 oznacza jazde 160-170 praktycznie caly czas, jak robisz srednia 150 jadac 150? nie tam zadnego ruchu?
sorry za meczenie buly ale dla mnie top fenomem zeby silnik 1.0 jadacy na 90% tego co moze palil 6 litrow
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-11-06, 11:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 11:48   

johnson napisał/a:

srednia 150 oznacza jazde 160-170 praktycznie caly czas, jak robisz srednia 150 jadac 150? nie tam zadnego ruchu?
sorry za meczenie buly ale dla mnie top fenomem zeby silnik 1.0 jadacy na 90% tego co moze palil 6 litrow


Średnia wychodzi 147 dokładnie, a podczas jazdy staram się utrzymywać do 160.

I nie wiem co by mnie miało spowalniać na S3, która nie przecina praktycznie ani jednej miejscowości, w jednym najmniej zaludnionych województw Polski i do tego w środku nocy?

Jak jedziesz 150, to praktycznie cały czas.
i nie 6l, a 6,6 jak już napisałem.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-11-06, 12:02   

Wczoraj, Warszawa-Katowice - znowu pękło 3 godziny - ale tym razem, dzięki combo A2-DK50-S8-A1-DK1-DK86-A4, niemal zupełnie zgodnie z przepisami C; (I to mimo że stara trasa przez Pruszków-Nadarzyn była krótsza o 17 km). Ładunek: 125 kg. Klima: brak. Czas: 2h51m. Droga: 311 km. Prędkość średnia: 109 km/h. Zużycie paliwa: 6,8 dm³/100 km.

(Bywało też lepiej, ale względem tej poprzedniej trzygodzinówki i tak jest znaczna poprawa - choć oczywiście w części także dzięki nowym drogom).


Powrót - Katowice-Warszawa, ładunek 75 kg, ta sama trasa, czas 3h25m (ale w znaaaacznie większym ruchu niż przed południem "tam", łącznie z przytkanym TIRami wyjazdem z Częstochowy oraz łącznikami S8-DK50-A2), średnia prędkość 91 km/h, zużycie paliwa 6,8 dm³/100 km.
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2014-11-06, 18:08   

To ile razy w miesiącu tankujecie bo ja tylko jeżdżę po mieście od czasu pokonuje trasę 240 km w tą i w powrotem na działkę nad jeziorem. Tankuję 2 3 razy w miesiącu. Do pracy nie jeżdżę samochodem tylko jak mam załatwić sprawę w mieście. Ostatnio zauważyłem dużo Thali przerobionych na gaz. Te starsze modele.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 18:17   

johnson napisał/a:
matucha napisał/a:

Nie.
o 1 w nocy robię trasę Komorniki - Sulechów.
Ze 115km 114km robię po drodze dwupasmowej dwujezdniowej - większość po autostradzie, resztę po nowiutkiej S3 - jak autostrada.
Robię to w 47minut, co daje średnią blisko 150. Przy odliczonej kwocie postój na bramce wyjazdowej to kilkanaście sekund, a po drodze bramek nie mam.

Przy jeździe z pedałem w podłogę non stop pewnie wyciągnąłbym większą średnią.

srednia 150 oznacza jazde 160-170 praktycznie caly czas, jak robisz srednia 150 jadac 150? nie tam zadnego ruchu?
sorry za meczenie buly ale dla mnie top fenomem zeby silnik 1.0 jadacy na 90% tego co moze palil 6 litrow


Przecież dobrze wiesz, że to niemożliwe.
On pewnie pali 6l i jedzie 160, ale nie jednocześnie.
Albo albo - dzieli się przez dwa, albo mnoży razy dwa, w zależności od potrzeb.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 18:34   

Cav napisał/a:


Przecież dobrze wiesz, że to niemożliwe.
On pewnie pali 6l i jedzie 160, ale nie jednocześnie.
Albo albo - dzieli się przez dwa, albo mnoży razy dwa, w zależności od potrzeb.


I co ja bym miał mieć w tym za interes? Czemu auto, które mieści się w bagażniku MCV nie może palić mniej niz MCV??
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 18:39   

matucha napisał/a:
Cav napisał/a:


Przecież dobrze wiesz, że to niemożliwe.
On pewnie pali 6l i jedzie 160, ale nie jednocześnie.
Albo albo - dzieli się przez dwa, albo mnoży razy dwa, w zależności od potrzeb.


I co ja bym miał mieć w tym za interes? Czemu auto, które mieści się w bagażniku MCV nie może palić mniej niz MCV??


Może.
Ale nie o połowę.
Żeby napędzić auto do jakiejś tam prędkości trzeba wykonać określoną pracę, a do tego celu dostarczyć energię.
Tą energią jest paliwo i nie da się wykonać tej samej pracy bez spalenia podobnej ilości paliwa.
Różnice między poszcz. modelami nie są aż tak duże - a 6 l przy trzymaniu buta w podłodze, to nie spali nawet mały diesel, a co dopiero mały benzyniak.
Już prędzej te 6 l przy 160 spalisz większym dieslem - jak najbardziej jest to możliwe, bo mało kręcony silnik ma niższe straty, a diesel jako taki dodatkowo dużo wyższą sprawność od benzyniaka.
 
stankowa 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Dołączyła: 21 Paź 2014
Posty: 2
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-11-15, 16:46   

Moje sandero jakieś 8,5 l gazu/100.

Rano robię 60 km miastem,z pracy wracam obwodową,niestety często trafiam na korek. Nie cisnę go powyżej 130.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-15, 17:51   

Cav napisał/a:
Różnice między poszcz. modelami nie są aż tak duże

VW UP
masa - 930kg
wymiary - 3540x1640x1490mm

Dacia Logan MCV
masa - 1185kg
wymiary - 4473x1740x1640

i do tego areodynamika

coż w tym dziwnego że auto wielkości małej stodoły (z drzwiami od stodoły z tyłu) o aerodynamice klocka słomy pali zdecydowanie więcej od małego miejskiego auta, które jest przyklejone do asfaltu i bardziej aerodynamiczne
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-11-15, 18:07   

ostatnio przeprowadziłem mały eksperyment: podczas 200 km trasy po dobrym rozgrzaniu silnika kasowałem komputer spalania, po czym przejeżdżałem 3-5 km z prędkością 130 km/h - 10,5, 120-9,5, 110- 8,5, 100-8, 90-7,5. Ergo? - nawet biorąc pod uwagę,że te dane są orientacyjne i nie w pełni dokładne, nie warto przekraczać bez potrzeby setki
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-16, 08:30   

Dar1962 napisał/a:
ostatnio przeprowadziłem mały eksperyment: podczas 200 km trasy po dobrym rozgrzaniu silnika kasowałem komputer spalania, po czym przejeżdżałem 3-5 km z prędkością 130 km/h - 10,5, 120-9,5, 110- 8,5, 100-8, 90-7,5. Ergo? - nawet biorąc pod uwagę,że te dane są orientacyjne i nie w pełni dokładne, nie warto przekraczać bez potrzeby setki


A dlaczego akurat setki?
Tak rozumując nie warto przekraczać nawet 70-tki, bo proporcje nadal zostają te same i każdy spadek prędkości na najwyższym biegu powoduje zmniejszenie spalania.
A najlepiej zostać w domu, bo wtedy nic nie spali.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7411
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-11-16, 10:48   

A ja mam prostą zasadę.

Jak mi się nie spieszy jeżdżę oszczędnie. Jak mi się spieszy, nie patrzę na spalanie. ;-)

Zazwyczaj mi się nie spieszy więc większy mam zasięg na jednym tankowaniu.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-16, 14:09   

Dar1962 napisał/a:
ostatnio przeprowadziłem mały eksperyment: podczas 200 km trasy po dobrym rozgrzaniu silnika kasowałem komputer spalania, po czym przejeżdżałem 3-5 km z prędkością 130 km/h - 10,5, 120-9,5, 110- 8,5, 100-8, 90-7,5. Ergo? - nawet biorąc pod uwagę,że te dane są orientacyjne i nie w pełni dokładne, nie warto przekraczać bez potrzeby setki

Z tych pomiarów raczej wychodzi że przekraczanie 110 jest nie ekonomiczne. Ponieważ od 110 km/h do 120km/h rośnie o 1 Litr a nie o 0,5 w porównaniu do 100-110/90-100 itd. Zresztą w 100% zgadza sie to z moimi obserwacjami jeśli chodzi o motor 1.6 4x4
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2014-11-16, 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-11-16, 15:04   

SilverTM napisał/a:

Z tych pomiarów raczej wychodzi że przekraczanie 110 jest nie ekonomiczne.

dokładnie to właśnie miałem na myśli mówiąc o setce, ale jak widać, nie wszyscy to zrozumieli :-P
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-16, 15:35   

Dar1962 napisał/a:
SilverTM napisał/a:

Z tych pomiarów raczej wychodzi że przekraczanie 110 jest nie ekonomiczne.

dokładnie to właśnie miałem na myśli mówiąc o setce, ale jak widać, nie wszyscy to zrozumieli :-P


Skoro Twoje 100 oznacza w rzeczywistości 110, to nie dziwota.
No chyba, że to było 100 faktyczne vs 110 licznikowe. ;-)
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-16, 17:44   

Dar1962 napisał/a:
przekraczać bez potrzeby setki

Przekraczać to jechać szybciej jak 100. Rozmawiałem kiedyś z projektantem aut pracujących dla fiata i powiedział mi że najczęściej projektuje się prędkościomierze tak by auto jadąc na ostatnim biegu jechało najekonomiczniej w środkowej części prędkościomierza ( w dusterze idealny szczyt to chyba 106km/h ) pytanie jak to się ma do innych wersji silnikowych.

I druga kwestia zawsze liczniki przekłamują natomiast wskazania kilometrów pokazują realną przebytą trasę Ciekawe czym to jest podyktowane.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-11-16, 17:49   

SilverTM napisał/a:
I druga kwestia zawsze liczniki przekłamują natomiast wskazania kilometrów pokazują realną przebytą trasę Ciekawe czym to jest podyktowane.


wyprzedzaniem/częstą zmianą pasa ruchu....
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-16, 18:13   

Sprawdzałem w drugim aucie komputer pokazuje prawidłową prędkość sprawdzałem z GPS natomiast licznik tak jak by specjalnie zaniżał.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7411
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-11-16, 19:35   

SilverTM napisał/a:
Ciekawe czym to jest podyktowane.


Głównie oponami, bo ich obwód - droga jest przeliczana dalej na prędkość. Wystarczy, że średnicę będziesz miał parę mm różnicy i różnica rośnie
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-11-17, 02:37   

SilverTM napisał/a:
Rozmawiałem kiedyś z projektantem aut pracujących dla fiata i powiedział mi że najczęściej projektuje się prędkościomierze tak by auto jadąc na ostatnim biegu jechało najekonomiczniej w środkowej części prędkościomierza ( w dusterze idealny szczyt to chyba 106km/h ) pytanie jak to się ma do innych wersji silnikowych.


Dziwna ta teoria z połową licznika... Nie zgodzę się z nią, a opieram mój sprzeciw na doświadczeniach z kilkoma samochodami. Otóż "zwykłe" auta spalają najmniej na najwyższym (rzecz jasna) biegu, jadąc z prędkością ok. 80 km/h. Z Dusterem jest podobnie - najmniej jara w okolicach 75-80 km/h. Nadmieniam, że posiadam dodatkowy komputer pokładowy, pokazujący m.in. spalanie chwilowe, który potwierdził moje przypuszczenia.

SilverTM napisał/a:
I druga kwestia zawsze liczniki przekłamują natomiast wskazania kilometrów pokazują realną przebytą trasę Ciekawe czym to jest podyktowane.


Prędkościomierz zaniżający wskazania ma swoje dobre strony - daje szansę na mniejszą ilość mandatów... :mrgreen:
Podobnie jak w innych autach, w Dustku też zaniża. W zakresie do ok. 80 km/h o jakieś 5 km/h. Można to wyregulować i ustawić dokładnie - kwestia zmiany położenia wskazówki - a jest z tym trochę zabawy, żeby zrobić rzeczywiście dokładnie. Wiem, bo sam to uczyniłem, zgrywając wskazania prędkościomierza z odczytami GPS i kalibrując przy tej okazji dodatkowy komputer pokładowy (który wyświetla prędkość w postaci cyfrowej). Dopiero po kilkunastu km zabaw, z zatrzymywaniem się i ruszaniem, udało mi się właściwie (czyli dokładnie) ustawić wskazówkę prędkościomierza i obrotomierza.
 
rottweiler 



Marka: Suzuki| Dacia
Model: Hayabusa| Duster FL
Silnik: GSX1300R| 1.2TCE
Rocznik: 1999 | 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 113
Skąd: wrocław
  Wysłany: 2014-11-17, 21:19   

Widze ze wy dusterami osiągacie wyższą średnią niż ja motocyklem jadąć srednio 200-240, maks 260licznikowo na eskach
:mrgreen:

201307281001a.jpg
z kolobrzegu do wrocławia z trzema postojami
Plik ściągnięto 79 raz(y) 186,8 KB

20130510810a.jpg
Plik ściągnięto 83 raz(y) 150,67 KB

Ostatnio zmieniony przez rottweiler 2014-11-17, 22:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-18, 17:46   

rottweiler napisał/a:
Widze ze wy dusterami osiągacie wyższą średnią niż ja motocyklem jadąć srednio 200-240, maks 260licznikowo na eskach
:mrgreen:


No i jeszcze do tego mieszczą się w 5 litrach w benzyniaku, a w 4 w dieslu. ;-)
I pewnie jeszcze myślą, że ktoś uwierzy w takie kity.

Nie ma zmiłuj - albo średnia 40 i spalanie 4, albo średnia 80 i spalanie 8, względnie średnia 120 i spalanie 15-20 l.
W ten sposób to działa.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2014-11-18, 19:11   

a mi pali ile che, i jak che
benzyna 8L
teraz gazu 9-10L, a w zimie to i nawet 12L
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2014-11-25, 20:15   

Marek1603, nie myslales nad założeniem LPG? Śmigałem przez tydzień Dokkerem z lpg,nakulałem coś ponad 1kkm i srednie spalanie LPG wyniosło 8,4 litra. Instalacja ulżyłaby twojej kieszeni...
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7411
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-11-25, 21:26   

Nie myślałem i nie myślę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne