Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-06, 11:14
matucha napisał/a:
Nie.
o 1 w nocy robię trasę Komorniki - Sulechów.
Ze 115km 114km robię po drodze dwupasmowej dwujezdniowej - większość po autostradzie, resztę po nowiutkiej S3 - jak autostrada.
Robię to w 47minut, co daje średnią blisko 150. Przy odliczonej kwocie postój na bramce wyjazdowej to kilkanaście sekund, a po drodze bramek nie mam.
Przy jeździe z pedałem w podłogę non stop pewnie wyciągnąłbym większą średnią.
srednia 150 oznacza jazde 160-170 praktycznie caly czas, jak robisz srednia 150 jadac 150? nie tam zadnego ruchu?
sorry za meczenie buly ale dla mnie top fenomem zeby silnik 1.0 jadacy na 90% tego co moze palil 6 litrow
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-11-06, 11:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 11:48
johnson napisał/a:
srednia 150 oznacza jazde 160-170 praktycznie caly czas, jak robisz srednia 150 jadac 150? nie tam zadnego ruchu?
sorry za meczenie buly ale dla mnie top fenomem zeby silnik 1.0 jadacy na 90% tego co moze palil 6 litrow
Średnia wychodzi 147 dokładnie, a podczas jazdy staram się utrzymywać do 160.
I nie wiem co by mnie miało spowalniać na S3, która nie przecina praktycznie ani jednej miejscowości, w jednym najmniej zaludnionych województw Polski i do tego w środku nocy?
Jak jedziesz 150, to praktycznie cały czas.
i nie 6l, a 6,6 jak już napisałem.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Wczoraj, Warszawa-Katowice - znowu pękło 3 godziny - ale tym razem, dzięki combo A2-DK50-S8-A1-DK1-DK86-A4, niemal zupełnie zgodnie z przepisami C; (I to mimo że stara trasa przez Pruszków-Nadarzyn była krótsza o 17 km). Ładunek: 125 kg. Klima: brak. Czas: 2h51m. Droga: 311 km. Prędkość średnia: 109 km/h. Zużycie paliwa: 6,8 dm³/100 km.
(Bywało też lepiej, ale względem tej poprzedniej trzygodzinówki i tak jest znaczna poprawa - choć oczywiście w części także dzięki nowym drogom).
Powrót - Katowice-Warszawa, ładunek 75 kg, ta sama trasa, czas 3h25m (ale w znaaaacznie większym ruchu niż przed południem "tam", łącznie z przytkanym TIRami wyjazdem z Częstochowy oraz łącznikami S8-DK50-A2), średnia prędkość 91 km/h, zużycie paliwa 6,8 dm³/100 km.
To ile razy w miesiącu tankujecie bo ja tylko jeżdżę po mieście od czasu pokonuje trasę 240 km w tą i w powrotem na działkę nad jeziorem. Tankuję 2 3 razy w miesiącu. Do pracy nie jeżdżę samochodem tylko jak mam załatwić sprawę w mieście. Ostatnio zauważyłem dużo Thali przerobionych na gaz. Te starsze modele.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 18:17
johnson napisał/a:
matucha napisał/a:
Nie.
o 1 w nocy robię trasę Komorniki - Sulechów.
Ze 115km 114km robię po drodze dwupasmowej dwujezdniowej - większość po autostradzie, resztę po nowiutkiej S3 - jak autostrada.
Robię to w 47minut, co daje średnią blisko 150. Przy odliczonej kwocie postój na bramce wyjazdowej to kilkanaście sekund, a po drodze bramek nie mam.
Przy jeździe z pedałem w podłogę non stop pewnie wyciągnąłbym większą średnią.
srednia 150 oznacza jazde 160-170 praktycznie caly czas, jak robisz srednia 150 jadac 150? nie tam zadnego ruchu?
sorry za meczenie buly ale dla mnie top fenomem zeby silnik 1.0 jadacy na 90% tego co moze palil 6 litrow
Przecież dobrze wiesz, że to niemożliwe.
On pewnie pali 6l i jedzie 160, ale nie jednocześnie.
Albo albo - dzieli się przez dwa, albo mnoży razy dwa, w zależności od potrzeb.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 18:34
Cav napisał/a:
Przecież dobrze wiesz, że to niemożliwe.
On pewnie pali 6l i jedzie 160, ale nie jednocześnie.
Albo albo - dzieli się przez dwa, albo mnoży razy dwa, w zależności od potrzeb.
I co ja bym miał mieć w tym za interes? Czemu auto, które mieści się w bagażniku MCV nie może palić mniej niz MCV??
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 18:39
matucha napisał/a:
Cav napisał/a:
Przecież dobrze wiesz, że to niemożliwe.
On pewnie pali 6l i jedzie 160, ale nie jednocześnie.
Albo albo - dzieli się przez dwa, albo mnoży razy dwa, w zależności od potrzeb.
I co ja bym miał mieć w tym za interes? Czemu auto, które mieści się w bagażniku MCV nie może palić mniej niz MCV??
Może.
Ale nie o połowę.
Żeby napędzić auto do jakiejś tam prędkości trzeba wykonać określoną pracę, a do tego celu dostarczyć energię.
Tą energią jest paliwo i nie da się wykonać tej samej pracy bez spalenia podobnej ilości paliwa.
Różnice między poszcz. modelami nie są aż tak duże - a 6 l przy trzymaniu buta w podłodze, to nie spali nawet mały diesel, a co dopiero mały benzyniak.
Już prędzej te 6 l przy 160 spalisz większym dieslem - jak najbardziej jest to możliwe, bo mało kręcony silnik ma niższe straty, a diesel jako taki dodatkowo dużo wyższą sprawność od benzyniaka.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-15, 17:51
Cav napisał/a:
Różnice między poszcz. modelami nie są aż tak duże
VW UP
masa - 930kg
wymiary - 3540x1640x1490mm
Dacia Logan MCV
masa - 1185kg
wymiary - 4473x1740x1640
i do tego areodynamika
coż w tym dziwnego że auto wielkości małej stodoły (z drzwiami od stodoły z tyłu) o aerodynamice klocka słomy pali zdecydowanie więcej od małego miejskiego auta, które jest przyklejone do asfaltu i bardziej aerodynamiczne
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-11-15, 18:07
ostatnio przeprowadziłem mały eksperyment: podczas 200 km trasy po dobrym rozgrzaniu silnika kasowałem komputer spalania, po czym przejeżdżałem 3-5 km z prędkością 130 km/h - 10,5, 120-9,5, 110- 8,5, 100-8, 90-7,5. Ergo? - nawet biorąc pod uwagę,że te dane są orientacyjne i nie w pełni dokładne, nie warto przekraczać bez potrzeby setki
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-16, 08:30
Dar1962 napisał/a:
ostatnio przeprowadziłem mały eksperyment: podczas 200 km trasy po dobrym rozgrzaniu silnika kasowałem komputer spalania, po czym przejeżdżałem 3-5 km z prędkością 130 km/h - 10,5, 120-9,5, 110- 8,5, 100-8, 90-7,5. Ergo? - nawet biorąc pod uwagę,że te dane są orientacyjne i nie w pełni dokładne, nie warto przekraczać bez potrzeby setki
A dlaczego akurat setki?
Tak rozumując nie warto przekraczać nawet 70-tki, bo proporcje nadal zostają te same i każdy spadek prędkości na najwyższym biegu powoduje zmniejszenie spalania.
A najlepiej zostać w domu, bo wtedy nic nie spali.
ostatnio przeprowadziłem mały eksperyment: podczas 200 km trasy po dobrym rozgrzaniu silnika kasowałem komputer spalania, po czym przejeżdżałem 3-5 km z prędkością 130 km/h - 10,5, 120-9,5, 110- 8,5, 100-8, 90-7,5. Ergo? - nawet biorąc pod uwagę,że te dane są orientacyjne i nie w pełni dokładne, nie warto przekraczać bez potrzeby setki
Z tych pomiarów raczej wychodzi że przekraczanie 110 jest nie ekonomiczne. Ponieważ od 110 km/h do 120km/h rośnie o 1 Litr a nie o 0,5 w porównaniu do 100-110/90-100 itd. Zresztą w 100% zgadza sie to z moimi obserwacjami jeśli chodzi o motor 1.6 4x4
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2014-11-16, 14:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-11-16, 15:04
SilverTM napisał/a:
Z tych pomiarów raczej wychodzi że przekraczanie 110 jest nie ekonomiczne.
dokładnie to właśnie miałem na myśli mówiąc o setce, ale jak widać, nie wszyscy to zrozumieli
Przekraczać to jechać szybciej jak 100. Rozmawiałem kiedyś z projektantem aut pracujących dla fiata i powiedział mi że najczęściej projektuje się prędkościomierze tak by auto jadąc na ostatnim biegu jechało najekonomiczniej w środkowej części prędkościomierza ( w dusterze idealny szczyt to chyba 106km/h ) pytanie jak to się ma do innych wersji silnikowych.
I druga kwestia zawsze liczniki przekłamują natomiast wskazania kilometrów pokazują realną przebytą trasę Ciekawe czym to jest podyktowane.
Rozmawiałem kiedyś z projektantem aut pracujących dla fiata i powiedział mi że najczęściej projektuje się prędkościomierze tak by auto jadąc na ostatnim biegu jechało najekonomiczniej w środkowej części prędkościomierza ( w dusterze idealny szczyt to chyba 106km/h ) pytanie jak to się ma do innych wersji silnikowych.
Dziwna ta teoria z połową licznika... Nie zgodzę się z nią, a opieram mój sprzeciw na doświadczeniach z kilkoma samochodami. Otóż "zwykłe" auta spalają najmniej na najwyższym (rzecz jasna) biegu, jadąc z prędkością ok. 80 km/h. Z Dusterem jest podobnie - najmniej jara w okolicach 75-80 km/h. Nadmieniam, że posiadam dodatkowy komputer pokładowy, pokazujący m.in. spalanie chwilowe, który potwierdził moje przypuszczenia.
SilverTM napisał/a:
I druga kwestia zawsze liczniki przekłamują natomiast wskazania kilometrów pokazują realną przebytą trasę Ciekawe czym to jest podyktowane.
Prędkościomierz zaniżający wskazania ma swoje dobre strony - daje szansę na mniejszą ilość mandatów...
Podobnie jak w innych autach, w Dustku też zaniża. W zakresie do ok. 80 km/h o jakieś 5 km/h. Można to wyregulować i ustawić dokładnie - kwestia zmiany położenia wskazówki - a jest z tym trochę zabawy, żeby zrobić rzeczywiście dokładnie. Wiem, bo sam to uczyniłem, zgrywając wskazania prędkościomierza z odczytami GPS i kalibrując przy tej okazji dodatkowy komputer pokładowy (który wyświetla prędkość w postaci cyfrowej). Dopiero po kilkunastu km zabaw, z zatrzymywaniem się i ruszaniem, udało mi się właściwie (czyli dokładnie) ustawić wskazówkę prędkościomierza i obrotomierza.
Marek1603, nie myslales nad założeniem LPG? Śmigałem przez tydzień Dokkerem z lpg,nakulałem coś ponad 1kkm i srednie spalanie LPG wyniosło 8,4 litra. Instalacja ulżyłaby twojej kieszeni...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum