DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
MCV stoi. Elektryka?
Autor Wiadomość
jerzy_cz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 8
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2014-11-21, 08:46   MCV stoi. Elektryka?

Witam.
Dziś rano MCV 1.6 z 2010 roku odmówił mi posłuszeństwa.
Rano odpalił bez problemu, przejechałem z parkingu pod blok. Przy ponownej próbie uruchomienia zero reakcji. Nawet światło w kabinie nie działa. Tylko kontrolka zamka centralnego miga , ale jakoś inaczej, jakby coś w niej nie kontaktowało. Odłączyłem na chwilę akumulator. Teraz światła działają, kontrolki reagują na kluczyk, tylko rozrusznik nie kręci. Zostawiłem pod blokiem z rozłączonym akumulatorem, będę kombinował po pracy.
Ma ktoś może jakiś mądry pomysł? Zamoknięte kable i zwarcie? Pogoda dosyć wilgotna.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-11-21, 09:16   

Cześć.
Niech Kolega najpierw podładuje akumulator.Czy jest w aucie od nowości?Jeśli tak to najlepiej podjechać do elektryka (jak odpali),tam za grosze przemierzą ładowanie,bo może to być wina alternatora.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-21, 09:51   

sprawdzić napięcie aku, bo może już szmelc
a jeśli OK > powyżej 11V to sprawdzić przekaźnik (stacyjka + AKU ) -> rozrusznik
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-11-21, 12:04   

Może to banalne ale przeczyść klemy ,czasami nalot robi wariacje z aku :-D
 
jerzy_cz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 8
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2014-11-21, 20:58   

Sprawdziłem, akumulator ma dobre napięcie. Podłączyłem po pracy na nowo klemy. Przy przekręceniu kluczyka błysnęło wszystko, łącznie z migaczami i zamkiem centralnym, po czym za drugim razem auto odpaliło. Podejrzane to wszystko.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-11-22, 17:24   

Mówią, że każde urządzenie elektryczne lepiej działa, gdy się je podłączy do prądu. Jeśli nawet głupia lampka nie działała, to napięcia na instalacji na pewno nie było. Skoro po odpięciu i ponownym dołączeniu akumulatora wszystko wróciło do normy, przyczyną mógł być zły styk na jego zaciskach, a nie rozładowanie. To nie są jakieś paranormalne zjawiska, zwykła fizyka i chemia. :idea:
 
jerzy_cz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 8
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2014-11-22, 18:35   

Tak też bym sądził, żeby nie to, że przed minutą działał. Wyłączyłem silnik, i po minucie już nie chciał. Przez tę chwilę nie powinny zmienić się tak radykalnie warunki na zaciskach, że nawet lampka kabiny nie świeciła. Co innego np. po całej nocy.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-22, 18:38   

a nie ma alarmu albo innego cuda ?
ja tak miałem jak immobilizer mi szwankował
_________________
Moje auto
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-11-22, 19:16   

moduł UCH prawdopodobnie szwankuje
 
jerzy_cz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 8
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2014-11-22, 19:32   

Jest fabryczny immobilizer. Jeżeli faktycznie to moduł UCH i podobne harce będą się powtarzać, to pewnie zostaje udać się do ASO?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-22, 22:27   Re: MCV stoi. Elektryka?

jerzy_cz napisał/a:
Witam.
Dziś rano MCV 1.6 z 2010 roku odmówił mi posłuszeństwa.
Rano odpalił bez problemu, przejechałem z parkingu pod blok. Przy ponownej próbie uruchomienia zero reakcji. Nawet światło w kabinie nie działa. Tylko kontrolka zamka centralnego miga , ale jakoś inaczej, jakby coś w niej nie kontaktowało. Odłączyłem na chwilę akumulator. Teraz światła działają, kontrolki reagują na kluczyk, tylko rozrusznik nie kręci. Zostawiłem pod blokiem z rozłączonym akumulatorem, będę kombinował po pracy.
Ma ktoś może jakiś mądry pomysł? Zamoknięte kable i zwarcie? Pogoda dosyć wilgotna.


Miałem identyczne objawy w Megane.
Też wyjechałem za bramę, wyszedłem żeby zamknąć i już nie odpalił.
Aku zdechł.
Napięcie niby miał, ale pojemności już nie - zwarcie na którejś celi.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-11-22, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
dodek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 69
Skąd: Wa-wa / Łomianki
Wysłany: 2014-11-22, 23:28   

Taka drobna porada odnośnie wstępnej oceny akumulatora.

Uwaga 1: Jeśli chcemy zmierzyć napięcie w instalacji to aby wykluczyć złe połączenie pomiędzy klemą a akumulatorem to miernik podłączyć należy bezpośrednio do klem a nie do ołowianych elektrod akumulatora.

Uwaga 2: Pomiar będzie bardziej wiarygodny ( zakładam, że nie posiadamy testera akku ) jeśli pomiar powyższy odbędzie się przy pobieranym prądzie z akku rzędu kilku, kilkunastu amperów czyli np. przy włączonych światłach: postojowych, krótkich, długich.
Przy poprawnej instalacji i dobrych stykach klema - akku mierzone napięcie przy przełączaniu
świateł: postojowe, krótkie, długie powinno być prawie jednakowe.

Podczas uruchomienia rozrusznika spadki napięcia są już znacznie większe ale w tym przypadku płynące prądy z akumulatora znacznie przekraczają 100 A i źródeł możliwych problemów może być trochę więcej.
_________________
Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
 
jerzy_cz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 8
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2014-11-24, 08:33   

Przez weekend pojazd jeździł bez problemów. Trzeba będzie obserwować. Dziękuję za wszystkie dotychczasowe sugestie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne