@laisar: dzięki za linka
W instrukcjach, które widziałem ten krok nie był ujęty. Z kolei Galia nie przekazuje chyba żadnej szczegółowej instrukcji instalacji krok po kroku, bo dostałem tylko prosty schemat skręcenia haka w całość.
Mam do Was pytanie jeszcze w innej kwestii.
W przytoczonej instrukcji w kroku 12 i 13 mamy pokazany montaż śrub trzymających wsporniki haka.
W zestawie Galia, brak jest podkładki dystansowej opisanej jako b'. W wykazie części do zestawu też jej nie ujęto.
Jak widać na rysunku podkładka dystansowa wyrównuje odstęp pomiędzy profilem a długością tulei. U mnie czegoś takiego nie ma. Tuleja wychodzi dość znacznie poza szerokość profilu. Podkładka przy łbie śruby jest oddalona o ok. 1cm od profilu, wiec nie ma szans się zetknąć z profilem. Przyznam, że zastanawia mnie czy tak ma być docelowo. Czy u osób posiadających zamontowane haki Galia w ph1 macie podobny efekt?
założyłem automatyczny hak galia kupiony od firmy Steel Car, było troche problemów, bo ściągnąłem z netu instrukcje montażu prawie identycznego haka i tam były podkładki których w moim zestawie śrub brakowało, zastosowałem 10mm grubości gumy zamiast brakujacych tulejek, chociaż sprzedający zapewniał mnie, że jest ok i nie potrzeba tulejek
IMG_20141208_142024a.jpg zacząłem od przykręcenia wsporników do podłużnic, to okazało się, że nie da sie przykręcić belki
Plik ściągnięto 717 raz(y) 108 KB
IMG_20141208_204705_1a.jpg
Plik ściągnięto 744 raz(y) 143,99 KB
IMG_20141208_204809_1a.jpg
Plik ściągnięto 811 raz(y) 173,6 KB
IMG_20141208_205044_1a.jpg
Plik ściągnięto 585 raz(y) 161,36 KB
IMG_20141208_215635_1a.jpg efekt końcowy, bez kuli
Chciałem zamontować hak. ASO w Elblągu zaśpiewało mi 1500 złoty ( pomimo 20% rabatu na hak które teraz jest w dacii) , w tym 538 złoty z montaż.
Pomyślałem więc o montażu poza ASO i kupno haka np. THULE.
Napisałem do Dacii odnośnie gwarancji, dostałem takę odpowiedz od Pana Piotra Gajewskiego:
Cytat:
W nawiązaniu do przesłanej wiadomości, uprzejmie informujemy, że według Ogólnych Warunków Gwarancji Dacia, gwarancja Producenta nie obejmuje elementów pojazdu, które zostały poddane modyfikacji, jak również skutków ( zniszczenie, przedwczesne zużycie, uszkodzenie, itd. ) tych modyfikacji dla innych części lub podzespołów pojazdu, albo dla ogólnych parametrów pojazdu. Jeśli zdecyduje się Pan na własną odpowiedzialność zamontować hak holowniczy inny niż dedykowany do pojazdu (dostępny w katalogu akcesoriów) , może się to wiązać z utratą gwarancji Producenta na elementy związane z montażem lub powstałe podczas montażu wymienionej części.
Piotr Gajewski
Dział Kontaktów z Klientami
Tel : +48 22 575 99 99
Nie wiem za bardzo co o tym myśleć. Jak było u Was z gwarancją i montażem haka poza ASO.
W moim przypadku ASO nie zwracało na to uwagi ( pewnie do czasu).
Montaż haka dedykowanego do DD wu dystrybutora haków na Polskę - sprzedaje je również do sieci RP.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 55 Skąd: Niemcy
Wysłany: 2015-01-18, 20:32
Skoro mowa o hakach to sam zamontowałem ostatnio hak automatyczny Westfalii dedykowany do duster i tu mam małe pytanko do Was. Czy duster z 2014 potrzebuje moduł do wiązki elektrycznej? Dlaczego pytam już mówię:) po zamontowanie wszystko ładnie pięknie, podpiąłem przyczepkę, przejechałem z 100km i tu zonk przestały mi działać kierunkowskazy, awaryjne również. Po zgaszeniu silnika, ponownym odpaleniu wsio wróciło do normy.Co o tym sądzicie? potrzebny moduł?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-19, 19:10
tomek85 napisał/a:
Skoro mowa o hakach to sam zamontowałem ostatnio hak automatyczny Westfalii dedykowany do duster i tu mam małe pytanko do Was. Czy duster z 2014 potrzebuje moduł do wiązki elektrycznej? Dlaczego pytam już mówię:) po zamontowanie wszystko ładnie pięknie, podpiąłem przyczepkę, przejechałem z 100km i tu zonk przestały mi działać kierunkowskazy, awaryjne również. Po zgaszeniu silnika, ponownym odpaleniu wsio wróciło do normy.Co o tym sądzicie? potrzebny moduł?
Tak, u mnie było tak samo z bagażnikiem, pomógł montaż modułu.
Ale możesz spróbować wymiany żarówek w przyczepie na led.
LED-y mają inny pobór prądu niż zwykłe żarówki i elektronika sterująca kierunkami może zasygnalizować jako uszkodzenie i nie zadziała, ale nie koniecznie. Takie auta co mają instalację pod CAN mają najczęściej problemy. Chyba, że zastosujecie specjalne LED-y z opornikami (by miał taki sam opór jak zwykła żarówka) co wyeliminuje wady.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-20, 16:42
route2000 napisał/a:
LED-y mają inny pobór prądu niż zwykłe żarówki
I taki jest cel ich ew. zastosowania.
Jedyny w tym przypadku.
route2000 napisał/a:
i elektronika sterująca kierunkami może zasygnalizować jako uszkodzenie i nie zadziała, ale nie koniecznie.
No ale właśnie o to chodzi, żeby nie było (prawie nie było) dodatkowego poboru prądu przez dodatkowe żarówki w przyczepie.
Na który to pobór elektronika Dustera nie jest przygotowana i głupieje z tego powodu.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-01-20, 16:44, w całości zmieniany 1 raz
Montował ktoś sam hak firmy Auto-Hak ze Słupska ??
--->
mariush_78 napisał/a:
Zamontowałem hak odkupiony od kolegi Cav z firmy Auto Hak Słupsk. Duster ph1 2012 z pakietem Look. Wszystko pasuje idealnie (nawet dodatkowych blaszek dystansowych nie używałem. Wiązka wlutowana w przewody świateł 10 cm za kostką. Nic nie trzeba przycinać!!! mimo, że jest srebrna osłona na zderzaku. Cały dzień zabawy ale samemu i bez podnoszenia auta (na leżąco - idzie się zmieścić). Zderzaka ani tłumika nie ściągałem, jedynie odkręciłem 2 nakrętki osłony tłumika i ją "odciąłem" z dół. Połączenia i śruby pociągłem "barankiem", a kable uszczelniłem sikaflexem. Przegląd bez problemu.
Czy ktoś z was może odnieść się do rady fachowca ze stacji obsługi - "kable w nowych autach są na tyle cienkie (a są), że światła przyczepy mogą je tak rozgrzać, że dojdzie do zapalenia auta i w zasadzie nie powinno się łączyć na krótko tylko poprzez moduł i ciągnąć do niego kable aż od akumulatora"
A kolega Cav wie jaki to konkretnie moduł dodatkowy był.
Przymierzam się do montażu haka i wolałbym zamontować moduł niż bawić się z ledami do przyczepek.
Cav napisał/a:
tomek85 napisał/a:
Skoro mowa o hakach to sam zamontowałem ostatnio hak automatyczny Westfalii dedykowany do duster i tu mam małe pytanko do Was. Czy duster z 2014 potrzebuje moduł do wiązki elektrycznej? Dlaczego pytam już mówię:) po zamontowanie wszystko ładnie pięknie, podpiąłem przyczepkę, przejechałem z 100km i tu zonk przestały mi działać kierunkowskazy, awaryjne również. Po zgaszeniu silnika, ponownym odpaleniu wsio wróciło do normy.Co o tym sądzicie? potrzebny moduł?
Tak, u mnie było tak samo z bagażnikiem, pomógł montaż modułu.
Ale możesz spróbować wymiany żarówek w przyczepie na led.
Przymierzam się do montażu haka, będę go potrzebował bardzo sporadycznie tak więc nie potrzebuje półautomatu ani automatu. W razie potrzeby przykręcę sobię taki na 2 śruby.
Przeglądając haki na alle... jeden z pierwszych który znalazłem to
W teorii do PhII też nie.
Z przyczepą problemów nie miałem, ale zamontowanie bagażnika na rowery powodowało, że UCH świrowało i odłączało w ogóle kierunkowskazy.
W teorii do PhII też nie.
Z przyczepą problemów nie miałem, ale zamontowanie bagażnika na rowery powodowało, że UCH świrowało i odłączało w ogóle kierunkowskazy.
Może w oświetleniu bagażnika mogą być zamienione kierunki ewentualnie w kierunkach zamiast żarówek są jakieś ledy. Powinny być zamontowane żarówki 21W.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-26, 22:12
Dardus napisał/a:
Może w oświetleniu bagażnika mogą być zamienione kierunki ewentualnie w kierunkach zamiast żarówek są jakieś ledy. Powinny być zamontowane żarówki 21W.
Właśnie takie powodowały problemy.
Ledy powinny być niezauważalne dla UCH.
Zamontowałbym je, gdyby ASO nie wrzuciło mi modułu.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-27, 21:52
Dominus napisał/a:
Miał ktoś oprócz kolegi Cav problemy bez dodatkowego modułu odciążającego instalacje?
Pozdro
Bez problemu na forum znajdziesz opisy takich samych problemów jak moje.
Jak tylko napisałem co się działo, od razu wiele osób wiedziało w czym tkwi problem.
U mnie był podobny problem - aczkolwiek wg fachowców problemem nie są cienkie kabelki lecz działanie UCH.
Założyłem hak automatyczny GALIA u dystrybutora. Sprawdzaliśmy po montażu na jego panelu kontrolnym i na przyczepie - wszystko było OK.
Po podjechaniu do mojej najbliższej stacji kontroli - system nie przeszedł testów na posiadanym testerze ( jakiś superautomat do testowania instalacji) .
Zrobiłem awanturę jak podjechałem do instalatora - sprawdziliśmy na przyczepie - wszystko OK.
Podjechałem z instalatorem do innej stacji kontrolnej - na innym sprzęcie wszystko OK .
Jeździłem kilka razy z wypożyczonymi przyczepami - wszystko OK - ale raz nie - odkryłem to jednak po przejechaniu kilkuset kilometrów - miałem już kupić LED-y ale coś mnie tknęło - sprawdziłem żarówki - jedna z nich - ok kierunkowskazów była na 24 V - po wymianie wszystko zaczęło działać poprawnie .
Ale to mój osobisty przypadek :)
Dla zainteresowanych , najprostszy hak - wykręcany - Duster II , cena z montażem 490zł - bez montażu 309zł , firma ZEG Będzin , właśnie jestem po montażu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum