DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
[TEST] Dacia Lodgy 1,5 dci 110 Prestige
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
  Wysłany: 2014-12-15, 10:54   [TEST] Dacia Lodgy 1,5 dci 110 Prestige

[TEST] Dacia Lodgy 1,5 dci 110 Prestige
BY MACIEJ KUKIEŁKA · GRUDZIEŃ 15, 2014



Lodgy będąca w sprzedaży od 2012 roku jest odwzorowaniem wszystkich minivanowych cech Logana MCV pierwszej generacji. Model powstał na tej samej płycie podłogowej, co inne współczesne samochody marki Dacia. Jego główną cechą jest posiadanie opcjonalnego trzeciego rzędu siedzeń, który jest przeznaczony nie tylko dla dzieci, ale także dla dobrze zbudowanej teściowej ;-) . Wspólnie z Lodgy debiutował także van Dokker, który jest od niego krótszy, ma tylne przesuwane drzwi, a klapa tylna jest dzielona i otwierana na boki jak w I generacji MCV.



Wizualnie Logdy wpisuje się w dawny wizerunek samochodu rodzinnego. Auto jest wysokie i przeszklone. Porównując Dacie z konkurencją może się wydawać, że wygląda niezbyt atrakcyjnie, co paradoksalnie sprawia, że samochód wyróżnia się na naszych drogach. Od siedmioosobowego samochodu nie można wymagać też, żeby było zbyt małe. Myślę że Lodgy swoimi wymiarami (długość: 4498 mm; szerokość: 1751 mm; wysokość: 1683 mm; rozstaw osi: 2810 mm) idealnie trafia w złoty środek. Testowany egzemplarz to najbogatsza wersja Prestige z silnikiem 1,5 dCi 110 wyposażona w 16 calowe felgi, które w tym modelu Dacii wydają się mniejsze.



Rumuńscy projektanci nie mieli wolnej ręki w projektowaniu wnętrza, co sprawiło, że wygląda ono podobnie jak w innych modelach Dacii. Jeśli oczekujemy młodzieżowych i pstrokatych wstawek – zawiedziemy się. Dominuje tutaj klasyka z domieszką nowoczesności, czyli systemu multimedialnego MediaNav. Konsola środkowa wygląda ładnie, brakuje w niej jednak ergonomii oraz estetyki wykonania. Schowki są porozmieszczane bardziej dla efektownego wyglądu, a niżeli praktycznie – po przesiadce z Dustera brakowało mi w nich miejsca. Plastiki są ładne, ale niestety podatne na zarysowania, nieprzyjemne w dotyku, a fortepianowy wygląd plastiku wokół MediaNav potrafił odbijać promienie słoneczne prosto w oczy. Bardzo ucieszyła mnie dokładność montażu. Nic nie trzeszczało podczas jazdy na nierównościach. Skórzana kierownica nie jest warta dopłaty. Wolałbym udać się do firmy, która profesjonalnie obszywa kierownice prawdziwą skórą. Na pewno będzie ona grubsza i milsza w dotyku niż fabryczna, którą źle trzyma się w dłoniach, a już po kilku sekundach zaczyna się ona zwyczajnie ślizgać. Na samej kierownicy znajdują się tylko dwa przyciski do sterowania ogranicznikiem prędkości. Kierownicę można regulować tylko w jednej płaszczyźnie góra – dół (brakuje przód – tył).



Samochód posiada 7-calowy ekran dotykowy MediaNav, który jest większy niż w testowanej Avensis. W skład tego systemu wchodzi system nawigacji z funkcją wyświetlania 2D, Birdview (3D), radioodtwarzacz i technologia Bluetooth® umożliwiająca słuchanie muzyki w audiostreamingu lub prowadzenie rozmów telefonicznych bez użycia rąk. Całość uzupełnia umieszczone z przodu złącze USB i wejście typu jack oraz pilot do sterowania przy kierownicy. System jest bardzo praktyczny, posiada wiele funkcji, przy czym równocześnie jest prosty i intuicyjny w obsłudze. Niestety co roku trzeba płacić za aktualizację map oraz brakuje w nim odtwarzacza płyt CD. Zabrakło też kamery cofania, która byłaby bardzo pomocna w tym długim i wysokim samochodzie.



Klimatyzacja manualna działa sprawnie. Niezrozumiały jest natomiast brak nawiewów dla pasażerów tylnej kanapy oraz trzeciego rzędu Okazuje się że jednak istnieją dodatkowe podłogowe nawiewy w drugim i trzecim rzędzie. W celu zapewnienia wentylacji w 3 rzędzie siedzeń mamy tylne uchylane szyby.

Myślę że największym problemem Dacii Lodgy jest troska o bezpieczeństwo. Samochód posiada jedynie 4 poduszki powietrzne (nie można dokupić więcej). Pasażerom z tyłu pozostają tylko pasy. Ponadto auto nie posiada w wyposażeniu systemu ESP. Jest ono dostępne w opcji za dodatkowe 1210 zł. Od 34/2014 tygodnia produkcji ESP jest na wyposażeniu seryjnym. Ponadto przy swojej dość pokaźnej powierzchni bocznej auto jest podatne na boczne podmuchy wiatru. Na domiar złego Dacia Lodgy otrzymała w testach zderzeniowych Euro-NCAP tylko 3 gwiazdki i myślę, że ten słaby wynik spowodował to, że Dacia nie jest hitem sprzedaży wśród dużych samochodów rodzinnych. Niewielka ilość systemów bezpieczeństwa czynnego jak i biernego po prostu nie działa na potencjalnego klienta jak magnes. W tym miejscu należy jednak pochwalić dobrze świecące reflektory sprawdzające się podczas jazdy nocą.

Lodgy (26)

Największe wrażenie w Lodgy robi ogromna przestrzeń. Na pokładzie mamy do dyspozycji trzy rzędy siedzeń, na których może zasiąść 7 wysokich i dobrze zbudowanych koszykarzy. Fotele nie należą do najwygodniejszych, ale, o dziwo, nie męczą podczas dłuższej podróży. Niestety nie zapewniają one dobrego trzymania bocznego. Mam wrażenie, że najwygodniej podróżowało mi się w trzecim rzędzie, co spowodowane było tym, że miałem do dyspozycji cup holder oraz schowek, czego brakuje w 2 rzędzie siedzeń. Kolejnym plusem jest możliwość zamontowania do 3 fotelików dziecięcych w 2 rzędzie.

Lodgy (8)

Pojemność bagażnika w wersji 7-osobowej z rozłożonymi siedzeniami wynosi 207 l. Po złożeniu 3 rzędu Lodgy zaoferuje nam 827 litrów pojemności bagażowej (prawie tyle, co w Renault Twingo III po złożeniu tylnych siedzeń). Natomiast po złożeniu wszystkich foteli otrzymujemy aż 2617 l. Czy ktoś zaoferuje nam więcej? Jedyną wadą będzie nierówna podłoga, która będzie przeszkadzać przy przewożeniu długich przedmiotów. Warto zauważyć, że koło zapasowe znajduje się pod samochodem.



Silnik testowanej wersji to 1,5 dCi 110 o pojemności 1461 cm3 i mocy 107 KM przy 4000 obr/min oraz 240 Nm przy 1750 obr/min. Podczas testów Lodgy osiągała 100 km/h w czasie dłuższym o około 0,4 s niż producent deklaruje w konspektach reklamowych (11,6 s). Przez słabe wyciszenie silnik od Renault jest głośny już od momentu uruchomienia. Dopiero po rozgrzaniu nabiera bardziej miłego dla ucha pomruku. Słabe wyciszenie wnętrza sprawia, że jazda z wyższymi prędkościami robi się uciążliwa. Przy 130 km/h niestety dobrze słychać silnik, opory powietrza i opony. Dacia wraz z tym modelem silnika zastosowała długą skrzynie biegów o 6 przełożeniach. Myślę, że zadowoli to każdego eksperta w eco-drivingu. Spalanie podczas jazdy ze stałą prędkością 120 km/h wyniosło 5,7 l/100 km, a przy jeździe z prędkością około 90 km/h prawdopodobny jest wynik około 5 l/100 km. Podczas jazdy brakowało mi tempomatu. Lodgy miało na wyposażeniu tylko ogranicznik prędkości, ale niestety to urządzenie w żadnym wypadku nie zastąpi regulatora prędkości. W roku modelowym 2014 i 2015 tempomat jest oferowany wraz z ogranicznikiem prędkości.

Lodgy (23)

Zawieszenie Lodgy oparte jest z przodu na kolumnach McPhersona, a tylna oś opiera się na belce skrętnej zapożyczonej z Renault Kangoo. Niestety nie jest to dobre połączenie. Samochód wydaje się miękki, a w połączeniu z czułym wspomaganiem kierownicy trudny w prowadzeniu podczas nagłych zmian kierunku.

Lodgy (5)

Dacia Lodgy to fajne autko dla dużej rodziny. Posiada dużą przestrzeń bagażową jak i dla pasażerów, zróżnicowaną paletę silników (od wolnossącego silnika 1,6 MPI poprzez turbodoładowaną 1,2 TCE do silnika diesla 1,5 dCi o dwóch wariantach mocy 90 oraz 110 KM). Jednak Dacia projektując ten samochód nie ustrzegała się błędów. Brak opinii samochodu bezpiecznego dyskwalifikuje go w wielu oczach potencjalnych nabywców. Dacia mogłaby zadbać o większy wachlarz dodatkowych opcji np. klimatyzacje automatyczną, nawiewy na tylne rzędy siedzeń czy większa ilość pojemnych schowków. Lodgy jest ciekawą alternatywą dla używanych, niepewnych samochodów sprzedawanych na naszym rynku, ale nie dla droższej konkurencji. Lodgy oferuje po prostu za mało. Cena i przestrzeń to niestety nie wszystko na tym trudnym dla minivanów rynku.

Testowaliśmy Dacie Lodgy 1,5 dci 110 Prestige z Mapami Europy, lakierem metalizowanym i kołem zapasowym.

Cena: 66 510 zł

Test i Galerie znajdziecie:
http://www.test.auto.pl/t...i-110-prestige/
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2015-02-16, 14:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-15, 11:44   

Cytat:
Niezrozumiały jest natomiast brak nawiewów dla pasażerów tylnej kanapy oraz trzeciego rzędu

Nawiewy istnieją - co prawda jedynie podłogowe, ale jednak są:
- pod przednimi fotelami: http://www.daciaklub.pl/u...gy/DSC00627.jpg
- pod kanapą 2 rzędu: http://www.daciaklub.pl/u...gy/DSC00622.jpg
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-15, 15:51   

Ja że mam nawiewy tylnej kanapy w dusterze dowiedziałem się dopiero jak rozbierałem podłogę :mrgreen: czyli po 2 latach użytkowania
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-12-15, 15:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-15, 16:07   

Zaktualizowałem ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-15, 17:03   

Nawiewy są ale relatywnie mało skuteczne ;-(
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-12-15, 18:29   

"1,2 TCE do silnik diesla 1,5 dCi" - ma być silnika. ;-)
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-12-15, 19:08   

Mi się ten opis podoba, oddaje rzeczywistość (na szczęście nie miałem okazji sprawdzać czy ich ilość poduszek powietrznych jest zbyt mała :-D ). Ale mimo paru braków ja uwielbiam to auto :-)
Ostatnio zmieniony przez benyo 2014-12-15, 21:38, w całości zmieniany 3 razy  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-15, 20:05   

Marek1603 napisał/a:
"1,2 TCE do silnik diesla 1,5 dCi" - ma być silnika. ;-)


czyli jednak ktoś to czyta :-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-12-15, 20:49   

"Lodgy miało na wyposażeniu tylko ogranicznik prędkości, ale niestety te urządzenie" - powinno być "to".
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-15, 22:54   

Cytat:
"Schowki są porozmieszczane bardziej dla efektywnego wyglądu, a niżeli praktycznie ..."


Chyba efektownego wyglądu, bo zaraz dalej wątpisz w to, że są praktyczne; poza tym co to znaczyłoby : efektywny wygląd ? :mrgreen:

Cytat:
"Zawieszenie Lodgy oparte jest z przodu na kolumnach McPhersona, a tylna oś opiera się na belce skrętnej zapożyczonej z Renault Kangoo. Niestety nie jest to dobre połączenie. Samochód wydaje się miękki, ..."

Chyba nie od belki skrętnej jest miękki, bo belka raczej powoduje usztywnienie, co innego jak są wahacze niezależne; a raczej z innych powodów, m.in. mało precyzyjny układ kierowniczy , wysokość nadwozia i podatność na podmuchy wiatru - znoszenie itd.
Więc lepiej napisać nie , że jest miękki, a raczej wyczuwalny jest nieprecyzyjny układ kierowniczy.

Cytat:
"Dacia mogłaby zadbać o większy wachlarz dodatkowych opcji np. klimatyzacje automatyczną, nawiewy na tylne rzędy siedzeń czy większa ilość pojemnych schowków. "


Dacia mogłaby zadbać o większy wachlarz dodatkowych opcji np. klimatyzację automatyczną, nawiewy na tylne rzędy siedzeń czy większą ilość pojemnych schowków.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-15, 23:58   

corrado napisał/a:
belka raczej powoduje usztywnienie, co innego jak są wahacze niezależne

Żadne z rozwiązań bezpośrednio nie odpowiada za miękkość zawieszenia - to kwestia sprężyn.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-12-16, 06:06   

maciek napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
"1,2 TCE do silnik diesla 1,5 dCi" - ma być silnika. ;-)


czyli jednak ktoś to czyta :-)


No to się zdecyduj. Mamy czytać, czy nie. ;-) :mrgreen:
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-12-16, 09:18   

ps ja zastanawiasz się czy kupic to auto i potrzebujesz takiego dużego to je kup i się nie zastanawiaj :) tez mam taki i jest b. zadowolony
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-12-16, 09:21   

ale mnie rozwalił tekst brak kamery cofania w TAK Długim samochodzie haha :) się uśmiałem przecież to standardowa długoscsedany sa tej długości i dłuższe ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-16, 15:19   

w nowym Twingo miałem kamerę ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-12-16, 17:58   

ps ale po co kamera w sumie to bajer :) zresztą jak widze kierowcow rozmawiających przez tel komórkowy a nie korzystają z zestawów głośnomówiących to takim bym wlepił zajebisty mandat żeby ode chciało im się tego juz
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-12-16, 22:47   

ORMO czuwa. :-o :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-17, 01:03   

bez przesady , widzie człowieka w aucie za 200 tyś z telefonem za 5 tyś zł którego nie stać na zestaw za 50 zł ?

najczęściej właśnie "wielcy biznesmeni " z telefonem w ręku poganiają cie mimo że jedziesz za innym autem .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-12-17, 01:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-17, 20:28   

laisar napisał/a:
corrado napisał/a:
belka raczej powoduje usztywnienie, co innego jak są wahacze niezależne

Żadne z rozwiązań bezpośrednio nie odpowiada za miękkość zawieszenia - to kwestia sprężyn.

ja uważam troszkę inaczej, bo jednak stal jest sztywniejsza od silentbloków i bez względu na typ sprężyn to w belce skrętnej zamiast 1 sprężyny pracę zawieszenia (koła) w kierunku pionowym tłumi również druga sprężyna . A to chyba nie zmiękcza a raczej usztywnia zawieszenie ?
Jeśli chodzi o miękkość to spręzyny to sprężyny są różne i amortyzatory ;P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-17, 21:33   

corrado napisał/a:
[belka] chyba nie zmiękcza a raczej usztywnia zawieszenie?

Obecność lub brak belki nie ma znaczenia - istnieją samochody z takim zawieszeniem, które są twarde oraz takie, które są miękkie.

I dokładnie tak samo jest z wielowahaczem.

To wybór inżynierów - każdy rodzaj konstrukcji można usztywnić lub zmiękczyć.

W przypadku belki głównie odpowiada za to twardość sprężyn.


(Poza tym całkowita sztywność zawieszenia to też trochę co innego niż jedynie popularna "miękkość").
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-17, 22:25   

Potwierdzam miałem kiedyś sedana na belce to był tak miekki że jak go full załadowałem (200 kg) to prawie szorował dupą a z drugiej strony berlingo ledwo się ugięło pod toną ale zawieszenie było twarde jak cholera
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-18, 00:14   

Widzę wogóle się nie rozumiemy 8-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne