Jak w tytule szukam informacji, tzn najlepiej linków do instalacji i obsługi wymienionego zestawu. Byłbym wdzięczny za odnośniki dedykowane do Dacii (Logan MCV).
Oczywiście bardzo mile widziane są Państwa opinie - znających temat i mogących co nie co powiedzieć. Przyznam szczerze, że nie miałem z tym do czynienia, ale mam zamiar się w temat zagłębić i liczę na pomoc szanownych kolegów.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3684 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-08, 12:10
Wtykasz moduł w gniazdo OBD. Włączasz obsługę BT w telefonie i wyszukujesz urządzenie OBD. Parujesz z telefonem (PIN 1234 lub 0000) i odpalasz aplikację Torque. W menu aplikacji zaznaczasz komunikację przez BT z urządzeniem OBD.
DrOzda ... i ten moduł działa do Lodgy 1,6 MPI? Czy tam wszystko wyświetla co trzeba na aplikacji Torque? Bo tam na allegro w specyfikacji piszą, że jest Dacia Logan, Pick up.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
W opisie tego, który ja znalazłem (droższy) jest dokładnie to samo napisane, czyli logan i pick up... Ciekawe czy będzie w pełni funkcjonalny w moim przypadku z MCV-ką
Mam zainstalowaną aplikację z poniższego linku.
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque
Darmowa wersja jest uboga.
Niebieski moduł jak u kolegi DrOzdy.
Działa poprawnie.
Instrukcji po polsku nie znalazłem ale jest wiele przydatnych tutoriali z instalacji i obsługi.
Osobiście kontroluję: ładowanie, temperaturę silnika obroty , szybkościomierz, spalanie chwilowe i średnie. Do obliczeń wymagane jest ustawienie profilu samochodu.
Prawidłowo odczytuje VIN
Średnie zużycie paliwa podaje optymistyczniej niż komputer pokładowy. Co przekłamuje nie sprawdzałem?
Nie udało mi się znaleźć spolszczenia.
Android sam tłumaczy nagłówki menu i nazwy wskaźników wg ustawienia języka urządzenia, pod warunkiem odznaczenia tej opcji w ustawieniach "adapter status">> ustawienia>>ustawienia ogólne> Domyślnie po angielsku "Default to English"
widok ekranu jak w załączniku
Tourque pro 004.jpg
Plik ściągnięto 133 raz(y) 74,1 KB
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2015-01-09, 14:16, w całości zmieniany 2 razy
Ja również moduł mam w gnieździe diagnostycznym na stałe. Używam go rok.
Ta wersja nie wymaga aktywacji po wyłączeniu zapłonu. Testowałem moduł z funkcją "zasypiania" ale każdorazowo wymaga wzbudzenie przyciskiem power. Myślałem nawet o wyciągnięciu gniazda gdzieś na konsolę bo gniazdo jest głęboko w schowku i z fotela kierowcy trochę niewygodny dostęp.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2015-01-13, 20:18, w całości zmieniany 1 raz
Dobra dzisiaj rano odpalilem i zagadalo pieknie :)
Teraz pytanie do tych co maja diesla co macie ustwaione do pokazywania ???
Co sobie dodatkow ustwiac zeby wiedzieć czy wszystko oki jest ???
Czy monitorowanie parametrów na smartphonie za sprawą tego modułu pozostawia jakiś "ślad" w samochodzie? Chodzi mi o to czy może się ASO przyczepić do czegoś takiego?
Tourqe Pro pozwala kasować usterki, ale czy pamięć ECU to rejestruje to nie wiem.
Pozostałe informacje pobierane ze złącza diagnostycznego to odczyt czujników PID przez magistralę CAN. Komputer pokładowy i zespół wskaźników też z nich korzysta.
Jeżeli chodzi o wskaźniki do wyświetlania to wybór dla Daci nie powala.
Ja kontrolnie mam ustawione napięcia ładowania(właściwie zasilanie modułu), obroty silnika, prędkość, temperaturę silnika, spalanie średnie długodystansowe, spalanie chwilowe. Można kontrolować jeszcze temperaturę powietrza dolotowego, ciśnienie w szynie paliwowej, moment obrotowy, moc, położenie przepustnicy itp. Dostępne wskaźniki można odczytać w statusie adaptera po uruchomieniu silnika. Zauważyłem że niektóre wskaźniki nie mają płynnej transmisji sygnału i wskazania są przerywane. Te wcześniej wymienione pokazują poprawnie.
Wskaźnik temperatury pozwala mi na kontrolę rozgrzewania silnika , dokładniejszy odczyt niż cegły, a spalanie chwilowe do nauki eko drivingu bardzo modne określenie , podobno szkolą na nauce jazdy. Można udowodnić , że jazda na luzie się całkowicie nie opłaca, podobnie jak jazda na zbyt niskich obrotach silnika .
Program ma jeszcze dodatkowe funkcje (trzeba pobrać i zainstalować) np rejestrator jazdy z nakładką mapy w tle oczywiście z wykorzystaniem GPS- u.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2015-01-14, 22:45, w całości zmieniany 3 razy
Ze względu na to że jak sie moim Loganem "da po garach" na LPG zapala sie lampka check i wywala bląd lambdy. W ASO stwierdzili ze tak sie dzieje i nic z tym sie nie da zrobić - LPG po serwisie nowy wtryskiwacz świece filtry itp.
Kasują błąd i za miesiąc w pewnych warunkach pojawia sie znowu.
Kupiłem sobie ELM BT i do tego mam program Torque_Pro wersja 1.8.16 łączę sie z ECU odczytuje błąd podaje mi co to za bład ale jak go skasować??
Dobra dobra ale ja dziś kasowałem i najpierw robiłem to na włączonym silniku - nie skasowało błędu. Dopiero kiedy robiłem to przy zgaszonym silniku - udało mi się skasować błąd.
Jaskul mam baaardzo krótką pamięć więc nie pamiętam co klikałem ( w moim przypadku) ale chyba nie zaznaczałem błędu (był tylko jeden) tylko kliknąłem menu po lewej na dole pod ekranem. W każdym bądź razie albo kliknąłem w błąd i na dole ekranu - to na pewno - pojawił się pasek z funkcją CLEAR.
W każdym razie usunąłem błąd bo mam pusty stan kodów.
Bawiłem sie dziś tym TorquePRO i o ile rano po włączeniu aplikacji wskazywała chwilowe zużycie na poprawnym poziomie to po wyłączeniu silnika (bez wyłączenia apki) pójściu do sklepu ponownym odpaleniu auta zaczęło pokazywać niebotyczne ilości
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2015-02-06, 08:13, w całości zmieniany 1 raz
tzn. patent na podmiankę plików :)
- napisz też pod sprzedanym patentem jaki rodzaj piwa preferujesz :)
a na pw adres dostawy tegoż :D
Albo opaczkuj patent i wystaw w google play gotowy motyw to go kupię :)
mój sprzęt:
Moduł BT
-nie wiem jakie dokładnie to moje ustrojstwo jest - z całą pewnością najtańsze jakie kilka miesięcy temu znalazłem :)
Telefon:
htc wildfire S - odkupiony za 20 zł bo się wieszał :) cali ma chyba ze 3 z kawałkiem (4,5 x 7 cm)
ilość czujek które cokolwiek pokazują jest w ustawienia adaptera (przy włączonym silniku)
Można też sprawdzić dodając je na ekranie - te "czynne" są zielone.
Część czujek to nie odczyty z auta ale z telefonu - akcelerometr, GPS w niektórych tel. chyba jeszcze temperatura otoczenia.
Ja używam 6 (w sumie to 5 ale głupio to wygląda ;)
temperatura (Coolant)
napięcie (Volts(AD))
prędkość z OBD (speed)
średnia prędkość w trasie (trip speed)
czas podrózy (trip time)
ten szósty to róznie - co się akurat kliknie - ostatnio mam czas zatrzymania 100 do 0:)
Błędów u mnie nie pokazuje - więc albo nie ich czyta z mojej daćki albo nie mam problemów z autem:)
Jak nie pokazuje błędów to i nie mam jak sprawdzić czy mój gadżet skasuje błąd.
Z ciekawości sprawdzałem ten mój BT w volvo (jakieś kilkuletnie) - diesel.
-Na tablecie 7'' przy ustawieniu małych zegarków brakło miejsca na aktywne i możliwe do pokazania parametry :)
AA i błędów była cała masa - ale że się nie znam na tym to wolałem nie ryzykować kasowania w nieswoim aucie :D
Co do błędów, to można spokojnie je kasować za pomocą Tourqe. Ostatnio kasowałem błąd w Getzie mojej drugiej połówki, i co najważniejsze żółty silniczek zwany checkiem zniknął. A że błąd bym wyłącznie spowodowany rozłączeniem akumulatora, więc obaw nie miałem :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum