DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Podgrzewacz 12V pod parownik LPG
Autor Wiadomość
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-11-09, 15:48   Podgrzewacz 12V pod parownik LPG

Zakupiłem:

Kable i kabelki, oraz pudełko po wacikach do uszu /z odzysku/
Podłączenie: sterowanie od kabelka żółtego w skrzynce pod maską, wyłącznik /pstryczek/ przekaźnik czasowy 1TP150, przekaźniki 30A.
Trochę zabawy i podczas przeglądu LPG po 20 tys. podłączył mi p.Turos /młody/ w Klikawie / podgrzewacz i kabelek pod żółty+dwa filtry za 50 zł.
Wyłącznik czasowy ustawiłem w połowie +-70 sek. /w/g aktualnego gustu/
Działa, grzeje i przełącza na LPG.
Jest też kpl podgrzewacz u tego sprzedawcy czterogrzałkowy.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-09, 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-11-09, 17:18   

chyba szkoda kasy na takie cus... poza tym reduktor to nie wszystko, a co podgrzeje wtryski? na zimno szybcie po dupie dostana
_________________
firefox
 
Endymion 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,4 + LPG (od nowości)
Rocznik: 2007
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 64
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2012-11-09, 18:18   

Kolego 48piotr, popatrz na stronę 5 i 6, napisałem troszkę w tym temacie.
http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=60
Ostatnio zmieniony przez Endymion 2012-11-09, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-11-09, 18:33   

Mam 4 auto z LPG i nigdy takiego czegos nie kombinowalem i wydaje mi sie ze to nie jest potrzebne :-)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-09, 19:09   

Endymion napisał/a:
popatrz na stronę 5 i 6, napisałem troszkę w tym temacie.

ostatni wpis poczyniłeś 19 marca br., co udało się od tamtej pory wdrożyć i jakie to są tego efekty?

48piotr napisał/a:
...Wyłącznik czasowy ustawiłem w połowie +-70 sek. /w/g aktualnego gustu/
Działa, grzeje i przełącza na LPG.

co to daje? tak, wiem szybciej przełącza na zasilanie gazem ale o ile szybciej i jakie są tego wymierne efekty? a co w zamian, jakieś minusy?
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-11-10, 15:26   

TD Pedro napisał/a:
wymierne efekty?

Na efekty trzeba poczekać./dzisiaj zmieniłem czas przełaczania na 30 sek/
W zimie nie lubię marznąć i jeżdzić na benzynie/złodziejskie ceny/. :evil:
Zrobiłem jak lubię i mam . :lol:
_________________
48piotr
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-10, 17:11   

Jedna uwaga - linki do Allegro wygasną, więc może autor postu mógłby zrobić kopię stron i wkleić zamiast tego co jest teraz?
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-10, 20:25   

48piotr napisał/a:
W zimie nie lubię marznąć

z powyższego wynika, że ten podgrzewacz parownika LPG podrzewa również wnętrze Dustera :lol: chyba trochę wyobraźnia poniosła ;-) :-P :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
48piotr napisał/a:
Zrobiłem jak lubię i mam

ależ tego nikt nie ośmiela się kwestionować...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-11-10, 21:17   

Zwykły podgrzewacz podgrzewany jest płynem chłodniczym, przez co silnik dłużej się rozgrzewa. Świece w parowniku też zapewne podgrzewają płyn, a więc nie tylko sam parownik, ale zarazem i silnik.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-11, 00:44   

nie bardzo rozumiem dlatego próbuję dociec...
eplus napisał/a:
Świece w parowniku też zapewne podgrzewają płyn,

czy w parowniku są świece? obejrzałem przedmiotowy zestaw "podgrzewacz 12V pod parownik LPG" i z tego co widzę to jest to elemnet montowany na przewodzie płynu chłodzącego...
- każde dodatkowe źródło ciepła w układzie płynu chłodniczego przyspiesza jego podgrzanie a tym samym wszystkich podzespołów które czerpią z niego ciepło ale przy znacznej bezwładności cieplnej samego płynu, silnika, przewodów itp... czy taki podgrzewacz (pomijam marketingowe w/g mnie zachęty zawarte w opisie oferty tegoż podgrzewacza) jest w stanie rzeczywiście znacząco przyspieszyć podgrzanie całego w/w układu i spowodować szybszy komfort cieplny we wnętrzu samochodu?... szybsze przełączenie zasilania na LPG? tak i chyba nic więcej...
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-11-11, 07:19   

TD Pedro napisał/a:
tak i chyba nic więcej...
TD Pedro napisał/a:
parownika LPG podrzewa również wnętrze Dustera
zdzisiu27 napisał/a:
autor postu mógłby zrobić kopię stron

Podgrzany płyn jest w obiegu.
Nie jestem na posyłki/wiek/
W Polonezie padł łącznik gumowy pomiędzy pompą benzyny i rurką metalową wychodzącą na zewnątrz baku/guma się rozlazła -złej jakości/.
Pojazd miał LPG i pojechał dalej.W Uno/córki/padła pompa benzyny,LPG i jazda dalej.
Duster ma podgrzewacz i gdy padnie pompa -pojedzie dalej.
Ot i cała tajemnica.
Moher/64 lata/ nie musi być debilem. :mrgreen:
_________________
48piotr
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-11, 11:54   

:?:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 11:44   

Minęło trochę czasu można prosić o doświadczenia ?
_________________
Moje auto
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-01-10, 12:03   

Podgrzewacz działa .
Ja jestem zadowolony.
Gazownik który mi podłączał proponował obniżyć temperaturę z 40 na 30/Pb na LPG/
Pozostawiłem na 40, szybsze przejście na LPG załatwia podgrzewacz i szybciej mam ciepło w kabinie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 12:19   

ale szybciej czyli ile ?
gdzie masz włącznik ?
najlepiej by było jak byś wstawił fotki instalacji , bezpieczników oraz włącznika
_________________
Moje auto
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-01-10, 13:15   

Gotowa instalacja:http://allegro.pl/grzalka-12v-lpg-tdi-d4d-diesel-parownik-reduktor-i4955978085.html

Mierzyłem czasy,ale nie pamiętam./dawno temu/
Zimą kręcę się po Puławach/krótkie dystansy/.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 13:47   

to wiem ale jak to cudo podłączyć ?
z opisu wygląda że musi być zewnętrzny przełącznik , gdzie go masz ?
_________________
Moje auto
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-01-10, 14:09   

Kiedy ja kupowałem nie było kpl.tylko musiałem sam kompletować.
Dołożyłem przekażnik zwłoczny by grzałka włączała się po uruchomieniu silnika.
Włącznik jest w skrzynce bezpieczników pod maską.
Grzałki w lecie nie wyłączam ,termik to robi po przekroczeniu 50 C.
_________________
48piotr
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 14:13   

w tym momencie po jakiej odległości płynnej jazdy uzyskujesz 4 kreski ?
ja po 2 km
Ale to jest jazda bez żadnego hamowania świateł itp , wyjeżdżam za bramę i jadę cały czas prostą drogą
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne